Gå til innhold

Siams Svangerskapsdagbok

Siam

Anbefalte innlegg

Så koselig å se deg, Pepita! Takk for koselig hilsen.

Cielo, jeg har skrevet en melding til deg i dagboka di. Jeg vil veldig gjerne ha tips om New York!! :P

Møtte to venninner i går og skravlet. Fint og ta seg tid til å møtes nå rett før jul. Men det ble litt sent. Var ikke hjemme før halv tolv og det er litt for sent for meg nå.

Så nå er jeg trøtt...

Ellers har jeg ingen symptomer, puppene er enda mindre ømme, de er ikke så harde lenger heller. Bare litt vondt på brystvortene.

Gleder meg til jeg har vært på ultralyden, så jeg vet at det er liv der (eller ikke). En uke og en dag igjen.

I dag skal vi ha 12 personer til grøtfest hjemme hos oss. Det blir sikkert kjempekoselig. Håper vi får plass til alle, da. Vi får plassere dem litt rundt om kring.

6+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Siam vennen!!!

Er du 6+5 alt? Guri meg... så moro!!! :)

Det blir veldig spennende med ultralyden din neste uke. Jeg har ikke bestemt meg ennå, om jeg skal bestille en time, men jeg gleder meg veldig til å høre hvordan det går med deg!!

Grøtfest høres koselig ut, fin ting sånn før jul!!

Håper du kommer deg igjennom dagen, uten å være altfor trøtt da!!

Ha en fin dag vennen!!

shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Siam!

Gi meg et par dager, så skal jeg samle sammen de beste shopping-, restaurant-, cafe- og bar- (nei, forresten, kanskje ikke bar for deg!) tipsene jeg har!

Når det gjelder å bo sentralt, så gjør man det uansett hvor man bor på Mahattan. Det er så enkelt å komme seg rundt (med subwayen eller taxi) at det egentlig ikke spiller noen rolle hvor man bor.

Jeg har bodd både langt nede på Manhattan (i Chelsea og i Greenwich Village) og lenger opp (både på Upper East Side og på Upper West Side) og liker begge deler.

Sist vi var i New York bodde vi her:

http://www.morganshotelgroup.com/hudson/hu...dson_hotel.html

Et skikkelig kult hotell som ligger ved det sørvestre hjørnet av Central Park, rett ved en subway-stasjon.

Vi har også bodd her:

http://www.themaritimehotel.com/

Dette ligger langt ned på Manhattan, i Chelsea, rett ved et område med masse kunstgallerier, og rett ved mitt favorittstrøk, West Village hvor det er utrolig koselig å gå rundt i de små gatene.

Det finnes så utrolig mange hoteller i New York, så det burde ikke være noe problem å finne et.

Nå ser det ut til at jeg får reise dit i mars, så jeg skal samle sammen og oppdatere mine beste tips, og dele dem med deg!

Ha det hyggelig på grøtfest i kveld! :)

Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine tips, Cielo. Jeg tror vi er nødt til å bestille hotell ganske snart. Det er jo det viktigste å få på plass. Takk for fine linker. The Hudson Hotel har jeg sett på før, det ser skikkelig kult ut.

Takk for hilsen shy og RoadQueen.

Grøtfesten i går var veldig vellykket. Det var 4 som ikke kom pga omgangssyke, og det var faktisk like greit. Kan ikke helt skjønne hvordan vi skulle ha fått plass til alle. Det hadde blitt helt kaos. Og ikke nok mat heller.

Men det ble veldig koselig med dem som var der. Den yngste vant marsipangrisen. Uten juks. Og det var jo litt morsomt.

Alle var ute av huset kl 9 og jeg lå i senga halv ti!!

Er ganske trøtt i dag allikevel.

I dag skal jeg heldigvis ikke gjøre noen ting. Mannen skal på julebord med noen kunder, så jeg er alene hjemme i kveld.

Jeg skal ta meg en tur på trening og så blir det vel scrapping og senga resten av kvelden.

Jeg fortalte sjefen at jeg er gravid. Hun ble glad for at jeg sa i fra, og jeg måtte bare si ifra hvis jeg var kvalm eller ekstra sliten en dag. Snillingen.

Greit å ha en sjef som har født noen ganger selv.

En uke til ultralyden.

6+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam...

Så fint at sjefen din tok det pent!! Det gjorde min sjef også, til tross for at han er mann.. men han er bestefar til mange, og eeeeelsker små barn, :babysmokk: så det gikk veldig fint!

I dag er du 6+6!! :hoppe: Wow!! 7 uker i morgen.. da begynner det å hjelpe.. eller hva? :enig_animasjon:

Blir spennende med UL neste uke!!

Ha en fin dag!

:klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Lenge siden jeg har vært innom... Men det betyr ikke at jeg ikke har tenkt på deg :klem2:

Høres ut som om du har drømmesjefen :Nikke: Det er slik det burde være!!!

Også tur til New York :hoppe: Dit har jeg en drøm om å reise også ;) Men får nøye med med London foreløpig :ler:

Håper du får en flott dag!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sjefen min er grei sånn. Hun er ikke vanskelig når man trenger litt fri eller lignende. Men det er kanske fordi hun nesten ikke er her selv... :-? Hun har tydligvis arbeidstid fra 9 til 15... Men ikke vet jeg, kanskje hun jobber mye hjemme? Kan ikke helt tenke meg det heller. Og det er ingen som riktig vet hva hun gjør. Så da så....

Endelig fredag! Jeg synes ukene har blitt så lange i det siste. Det kan hende det er fordi jeg er litt trøtt.

Mannen var ute med kunder i går, og kom hjem i 4 tiden.

Jeg sover alltid litt dårligere når han ikke er der, jeg ligger nesten og venter på at han skal komme hjem. Og når han kom hjem var han litt full og klåfingra... Ikke lett å sove da.

Nå ligger han fremdeles hjemme i senga, heldiggrisen. Han tar hjemmekontor i dag, han.

I går var jeg på Smart Club og kjøpte meg ny skibukse til å vokse i for 299,- Ganske fornøyd med det. I tillegg kjøpte jeg noen flasker med fruktchampagne til nyttårsaften. Jeg vil også ha sprudledrikke...

Og masse annet som jeg ikke trenger, selvsagt... :ler:

Farlig å slippe meg ut alene med så stor handlevogn.

I går var jeg skrubbsulten hele dagen, ingenting hjalp. Like sulten etter måltidet som før. Og det ser ut til at det er sånn i dag også! Jeg kjenner at buksene begynner å stramme littegrann. Er ikke det litt tidlig, a'?

Frøet vårt er vel ikke større enn en cm, eller en og en halv kanskje.

6 dager til vi skal se den på ultralyd!

7+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam.. Hva skjedde med kål-åker babyen? Den som var så søt?

Vel, uansett: GRATULERER med 7 uker!!! :hoppe::hoppe: Det er stas!!!

Hm, litt alkoholfri sprudledrikke til nyttårsaften, det tror jeg at jeg også må kjøpe!!! :hjerter:

Sulten ja? Jeg og... må nå ha noe frukt før lunsj, eller så holder jeg ikke ut til lunsj... og middag må jeg ha med en gang jeg kommer hjem... men utover det, spiser jeg ikke noe ekstra... må jo huske på at man ikke skal spise for to... selvom det er fristende innimellom! :sjokk:

Håper du får en fin fredag!!!! :enig_animasjon:

stoooooor :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så heldig dere er som skal til New York! Det kunne jeg tenkt meg også..Det er jo midt i blinken for å shoppe babyklær, men jeg tviler på at det blir noe USA tur på meg med det første! Nå har vi tatt over gården til mannen og vi har gjeld til langt oppover øra :-? Blir sikkert spennende å feire Valentines Day i USA, der lever de vel for slike feiringer!!

Flott at du har så snill sjef! Blir moro å se på UL til uka, kan tenke meg du gleder deg til det..Det er ganske så fasinerende å se den lille klumpen, med et hjerte som banker kjempe fort!

Ha en kjempe fin helg, Siamvennen! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg gleder meg/er veldig spent på UL'en! Takk for hilsen Juni og Madden!

Jeg håper virkelig at alt står bra til. Men jeg tror vel egentlig det... Jeg blir bare så skremt av å lese om dem det ikke går bra for. Stort sett går det jo bra, da.

Jeg har forresten sendt søknaden til ABC-klinikken på Ullevål i dag. Jeg har en insider og hun sa at det allerede begynner å bli fullt i juli, så det var bare å hive seg rundt. Og det har jeg nå altså gjort.

For håpe jeg får plass der. Hvis ikke vil jeg søke på plass hos Rikshospitalet. Av en eller annen grunn har jeg ikke så lyst til å føde på Ahus. Det virker så stort og kaldt der... Men jeg har ikke vært der heller da. Så jeg har egentlig bare bestemt meg på antakelser.

Men jeg vil aller helst til ABC-klinikken pga de fine mulighetene til å føde i vann og bruke akupunktur. Jeg vil i utgangspunktet prøve å unngå epidural, men jeg har ikke helt bestemt meg. Har jo aldri født før.

Trøtt i kveld. Har en litt "trykkende" følelse i hodet. Det blir nok tidlig kveld i kveld. Må få med med Robbie Williams, bare!

Flyttingen for et vennepar av oss blir sannsynligvis utsatt til søndag, og det er egentlig like greit for oss, så kan vi kanskje bli ferdig med julegavehandlingen i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Siam :vinke:

Det er jammen meg mye å tenke på når man er blitt gravid! Man blir sikkert flink til å planlegge av det :wink: Håper du får plass på ABC-klnikken som du ønsker :) Godt å ha noen på innsiden som kan tipse litt! Ønsker deg ei kjempefin helg :blomst:

:klem: fra tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

En stor helge- :klem: på vei til deg Siam. Høres ut som om humøret ditt har steget med minst 5 hakk, og jeg tror det stiger enda masse mer når du har vært på UL :ler::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også aller helst unngå epidural..Kunne tenke meg vann og akupunktur! Men jeg har jo heller ikke født før, så når jeg ligger der skriker jeg vel om alt mulig :ler:

Ha en fin helg, vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tine: ja det er mye å tenke på og planlegge. Men det er jo bare kos da. Å planlegge er min favoritthobby. Og spesielt når det er en sånn koselig ting som baby er det jo ekstra gøy.

Teletubbien: Jeg er vel egentlig alltid i ganske godt humør, men jeg har vel tenkt mye på om det er noe i magen min eller ikke. Det er så rart at jeg ikke kjenner noen ting. Men sånn er det vel bare, og det må jeg vel bare venne meg til, kanskje? Blir nok bra med den ul'en.

Juni: Har jo aldri gjort dette før jeg, heller. Blir spennende er det, i alle fall. Alt sammen.

Fikk en telefon av farmor i stad. Hun var helt fortvilet fordi hun ikke fikk tak i pappa og B. Hun skulle nemlig ha vært på middag hos dem i kveld, sa hun. Og så hadde det ikke kommet noen og hentet henne og nå fikk hun ikke tak i noen av dem.

Hun begynner å bli litt surrete, men det kan være greit å ta henne alvorlig. De bor i en annen by enn meg, så jeg fikk ikke dratt og sjekket så mye. Jeg ringte politiet og legevakta der men ingenting hadde skjedd i kveld.

Snakket med svigersene som møtte pappa og B. på onsdag og de mente B hadde nevnt noe om et julebord i helgen. Så de er sikkert der. Jeg ringte å fortalte henne det og da kom hun på at det var noe i helgen, så da roet hun seg ned.

Stakkars farmor. Nå begynner hun å bli litt for surrete, stakkars.

I morgen skal vi hjelpe noen venner å flytte.

7+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!! Oppe sent du og? Jeg og mannen sitter og ser på tv, og diskuterer barne-navn.. hi hi...

Ikke greit med surrete farmorer... har hatt noen sånne jeg og, men nå er dessverre alle døde... har bare besteforeldrene til min mann... men det er kos det!!

Håper det går fint med flyttingen i morgen.. ikke anstreng deg for mye da vennen..du er jo GRAVID!! :wink:

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttingen gikk fint, unngikk å ta de aller tyngste eskene. Men jeg føler meg jo ikke gravid.

Etter flyttingen dro vi hjem og spiste middag og hadde boller, is og vafler til dessert... :fy:

Gikk og la oss i ti-tiden.

Men trøtt i dag! Skal prøve å komme meg på trening i dag etter jobben. Ellers ingen planer. Dette ser ut til å bli en rolig uke. Heldigvis.

Kjenner litt murring fra livmoren, men det skal visst være voksesmerter. Synes det er deilig å kjenne

noe jeg.

7+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...