Gå til innhold

Singel


Anders26år

Anbefalte innlegg

Utdyp gjerne.

Jeg snakker om personlige egenskaper. Ikke formelle som utdannelse, og materielle som penger. Det er snakk om personlig filosofi, selvinnsikt, ydmykhet, empati, evnen til å lytte, reflektere, handle rasjonellt, humor nysgjerrighet, villighet til å eksperimentere og oppleve nye ting, risikovillighet osv.

Nei. Er det en stor grad av tiltrekning også vil hun mer enn gjerne gå videre. Hvis tiltrekningen IKKE er der, er det uansett ikke det du leter etter antagelig...

For det første er det forskjell på om en kvinner er genuint interessert i en mann som person, og om hun er genunit seksuellt interessert.

For det andre skrues den seksuelle tiltrekningen opp etter sex. Dersom en kvinne ikke har tenkt i seksuelle baner, vil hun gjøre det om mannen hinter den vei. Så kan hun gjøre seg opp en mening om det hadde vært interessant.

Ja, sikkert. Men hvem sitt problem er det da? Er det dermed noe galt med kvinnen, fordi akkurat hun tilfeldigvis ikke ønsket det samme som ham?

Jeg skjønner ikke helt hva du skal frem til her.

Det er ikke noe galt med kvinnen, men mannen må for enhver pris unngå alt han er kar om å havne i den situasjonen. Ved å forsøke å gå til sex så tidlig som situasjonen tillater ser han om kvinnen er villig til dette. Er hun ikke det er det bare å få henne ut av livet sitt for godt, og komme seg videre.

Ja, det må være vondt, ingen tvil. Det er dessverre sånt som skjer av og til, det sårer veldig. Men sånn er livet, gitt. Man må videre.

Det er klart livet går videre, men hvorfor i all verden sette seg i en slik situasjon? Har du selv opplevd dette? Slik virker det nemlig ikke. Uten å ha følt dette på kroppen selv er det ikke mulig å sette seg inn i hvordan dette oppleves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg snakker ikke om ONS nå. Jo lengre tid det tar fra du møter en kvinne før dere har sex, jo større blir sannsynligheten for at hun ikke vil ha sex. Tid er en ulempe fordi det gir mulighet for tvil og rasjonalisering. Dersom du blir seksuelt involvert tidlig, tar følelsene overhånd, og de rasjonelle tankene får mindre innflytelse. Dessuten øker sannsynligheten for at hun har sex med andre den tiden hun vurderer seg.

Herfra og utover savner jeg tall. Statistikk, rett og slett. Føler liksom ikke at dette stemmer helt...

Det er vel også forskjell på antallet jenter (evt menn) man møter i settinger-som-lettere-fører-til-sex og i mer kollegiale/vennskapelige settinger (dvs at det prosentvise antallet ukjent-jente-på-byen-villig kontra daglige omgangsvenner-men-likevel-kanskje-partner gåt i førstnevntes favør).

Ikke for det - en dagligdags ramme kan godt by på din framtidige livsledsager, men dem møter du jo ikke mange av uansett... Jeg må innrømme at de fleste menn jeg har hatt sex med (jeg er jente) har jeg ikke kjent lenge på forhånd, dog har jeg unntak. Det er dessuten flere av mine gode kamerater jeg har hatt såpass nære følelser for at jeg sikkert ikke hadde takket nei til sex en gang i tiden... Men man (JEG) sjekker kanskje ikke opp gode venner så ofte? Skjønner ikke alltid helt hvorfor, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ii *Fiona*
Jeg snakker om personlige egenskaper. Ikke formelle som utdannelse, og materielle som penger. Det er snakk om personlig filosofi, selvinnsikt, ydmykhet, empati, evnen til å lytte, reflektere, handle rasjonellt, humor nysgjerrighet, villighet til å eksperimentere og oppleve nye ting, risikovillighet osv.

Du kan snakke om akkurat hva du vil - poenget var at alt er subjektivt. Det du legger vekt på og som du tror gjør deg attraktiv, trenger ikke være det kvinner ser som attraktivt. Bare et tips.

For det første er det forskjell på om en kvinner er genuint interessert i en mann som person, og om hun er genunit seksuellt interessert.

For det andre skrues den seksuelle tiltrekningen opp etter sex. Dersom en kvinne ikke har tenkt i seksuelle baner, vil hun gjøre det om mannen hinter den vei. Så kan hun gjøre seg opp en mening om det hadde vært interessant

Ja. Og hvordan er dette annerledes fra motsatt situasjon? Er kvinner verre enn menn når de har ulike ønsker? Er kvinner mer grusomme enn menn dersom ønskene ikke er kompatible?? Jeg ser forsatt ikke noe grunnlag for å betrakte kvinner slik du gjør, noe mer enn en bitter forsmådd kvinne betrakter en mann slik.

Det er ikke noe galt med kvinnen, men mannen må for enhver pris unngå alt han er kar om å havne i den situasjonen. Ved å forsøke å gå til sex så tidlig som situasjonen tillater ser han om kvinnen er villig til dette. Er hun ikke det er det bare å få henne ut av livet sitt for godt, og komme seg videre.

Ja, og heldigvis for kvinnen. Så slipper hun å kaste bort tid på en fyr som ser følelser og sex som samme sak, når det vitterlig er flere aspekter som avgjør hvorvidt et forhold er levedyktig eller ei.

Det er klart livet går videre, men hvorfor i all verden sette seg i en slik situasjon? Har du selv opplevd dette? Slik virker det nemlig ikke. Uten å ha følt dette på kroppen selv er det ikke mulig å sette seg inn i hvordan dette oppleves

Jeg skulle til å le nå, om du visste min historie hadde du ikke spurt. Men den kan du umulig kjenne til, og det er uansett revnende likegyldig. Det rare er - hva er det som gjør at noen mennesker klarer å gjøre smerte til innsikt, mens andre lar den være kilde til uendelig bitterhet, trangsynthet og negativ atferd? Aner ikke.

Uansett hva en person måtte mene om hva han har å tilby er det null verdt målt opp mot en slik mengde bitterhet. Da trenger man ikke gå lenger for å se seg om etter årsaker til at kvinner ikke er interessert. Bitterhet er som gift, den spiser deg opp innenfra.

Ja, jeg har prøvd. Og valgte å kaste den, tilgi meg selv for min egen dumhet, tilgi han andre for hans manglende sjelsevner - og oppdage livet på nytt, med forsterkede sanser.

Bare prøv.

Katharsis er stikkordet.

Du har bare ett liv, såvidt vi vet nå - ditt eget valg hva du gjør med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Eg veit kvifor eg ikkje sjekkar opp mannlege vener. Det er enkelt. Når eg møter nokon finn eg veldig fort ut om dette er ei potensiell greie eller ikkje. Er det potensielt partner følelsar inne i bildet blir ikkje den personen ein nær fortruleg, for det øydelegg spenninga. Dersom tida går uten at noko skjer så kan personen gli over frå potensiell til venn, men då er det gjerne fordi spenninga er over, og vi kjenner kvarandre for godt. Eventuelt at vi er i forhold begge.

Fleire av mine næraste vener er menn, og eg set umåteleg stor pris på dei, men dei er ganske klar over at det aldri vil bli noko meir. Dei eg held litt unna og flørtar med kan det verte noko meir med, men når dette noko meir går over, så har eg sjelden nokon sosial omgang med personane heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*
Dei eg held litt unna og flørtar med kan det verte noko meir med, men når dette noko meir går over, så har eg sjelden nokon sosial omgang med personane heller.

Enig. Men det hender at det finnes gråsoner her også, som det tar tid å finne ut av enten for den ene eller andre parten - hvor starter/slutter de romantiske følelsene og hvor slutter/starter de gode vennefølelsene? Med mindre du har to ulike verdisett for hva du ser etter i en mann og i en venn, så er ikke "skilnaden" like lett å se for alle.

Jeg har ingen fasit for hvilke verdier jeg liker - dvs jeg har ett basic sett som MÅ være der, sånt som respekt og tillit osv. Men utover det er det bare gøy å oppdage andre mennesker, alle ulike variasjoner. Noen har den bli glad i faktoren, andre har den veldige spenningsfaktoren, som jeg iallfall forbinder mest med fysisk begjær og noe som er lett å forveksle med forelskelse - mens jeg mer og mer med tiden heller til den oppfatning at det kke bør være et veldig stort skille der; en person bør ha dette "noe", men samtidig være av den lojale, varige typen man ofte finner hos venner. "killer combo" som Lestat kaller det ;-)

Eventuelt i pose og sekk :ler:

Jeg tror mange tryner grundig på å forveksle følelsen av begjær og behov og alt det der, med "meant to be" og liknende vås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje bare meg, men jeg kan godt føle meg tiltrukket av ei jente uten å umiddelbart kjenne den seksuelle tiltrekningen (bokstavelig talt) på kroppen. Det betyr ikke at jeg ikke finner henne seksuelt tiltrekkende også, men dette kommer på en måte i andre rekke. Det viktigste blir å få anerkjennelse på et annet plan først, og deretter det seksuelle. Må si det er sjelden at jeg blir forelsket eller betatt av jenter jeg først og fremst synes er sexy og kunne tenke meg å gjøre ting med. Og blir jeg forelsket i noen, så er ikke det å ligge med henne det første jeg tenker på.... Kall meg rar, men sånn er jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesten
Jeg tror mange tryner grundig på å forveksle følelsen av begjær og behov og alt det der' date=' med "meant to be" og liknende vås.[/quote']

Trur eg og. Det viktigaste er at det framleis er noko der når begjæret ikkje er så intenst lenger, og ein skal finne på andre ting saman. Og eg ser nok venninner som slår seg til ro med det som byr seg, berre for å dekke behovet for å vere halvparten av to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Hyggeligfyr, du blir bare hyggeligere og hyggeligere. Er du klar over at trygghet er sexy? Trygghet gjør en kvinne leken ;-)

Ok, skal ikke generalisere. Men om jeg er trygg på noen, får han se den lekne, trygge, morsomme meg, ikke den som tenker på hvordan rumpa ser ut i dagslys. Skjønner forskjellen?

En gammel mann sa på et eller annet program en gang at "når sevjen legger seg litt, er det jo bare samtalen igjen. Om du har velgt noen av andre grunner enn den gode samtalen, har du ingenting igjen når du blir eldre."

Jeg synes det var fint sagt... sex er ikke det eneste eller største aspektet i et menneskes liv i de ulike fasene - oppmerksomheten sex får for tida er fullstendig overdimensjonert i forhold til viktigheten.

Tenk om man brukte så mye fokus på å kommunisere bra mentalt og følelsesmessig som man gjør på å utforske nye stillinger og ønske seg ny farge på dildoen... vedder på andelen sexproblemer ville minst halveres... skilsmissetall likeså...

Jeg synes mental styrke er dritsexy, humor og innsikt likeså. Jeg kan tenne skikkelig på en mann som er glup.

Stimulér hjernen min, og jeg er din evige slave :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slipper hun å kaste bort tid på en fyr som ser følelser og sex som samme sak' date=' når det vitterlig er flere aspekter som avgjør hvorvidt et forhold er levedyktig eller ei.[/quote']

Jeg har aldri sagt at følelser og sex er samme sak. Det fungerer ikke slik. Se bare hva "hyggeligfyr" skriver:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er direkte skremmende når gutta her inne faktisk tror at Valentino har rett! :o

'Nuff said....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var den til meg?

I såfall: jeg sier ikke at han har rett. Og jeg sier ikke at noen av dere har rett. Det jeg synes er at alle her streifer innom tanker som har slått meg - samtidig som jeg er ganske så sikker på at det ikke finnes én eneste sannhet her. Kall det gjerne for å feige ut eller å være litt for klisjéaktig - men jeg tror vitterlig ikke på at "sånn og sånn" er det. Det er det ikke!

I noen tilfeller vil Valentino ha rett, i andre tilfeller dere jenter (som jo alle stort sett er enige her i forumet). Jeg tror det varierer sinnsykt fra situasjon til situasjon og er minst like komplisert som det høres ut som - om ikke mer. Her er det både biologiske (som mr Valentino snakker mye om) og mentale årsaker til at ting skjer. Det høres opplagt ut at det skal være slik, og det er det selvsagt! Body and mind, folkens. Body and mind. En evig kamp, et evig samarbeid.

Helvetes så sexy jeg er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggeligfyr, du blir bare hyggeligere og hyggeligere. Er du klar over at trygghet er sexy? Trygghet gjør en kvinne leken ;-)

I know....:sjarmor:

Ok, skal ikke generalisere. Men om jeg er trygg på noen, får han se den lekne, trygge, morsomme meg, ikke den som tenker på hvordan rumpa ser ut i dagslys. Skjønner forskjellen?

Oh, I know...;)

Jeg er forøvrig både trygg på meg selv, og usikker/sjenert. Slå den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I know....:sjarmor:

Oh, I know...;)

Jeg er forøvrig både trygg på meg selv, og usikker/sjenert. Slå den.

For å gjøre et poeng ut av min forrige påstand; Ingenting Valle sier signaliserer noen form for trygghet. DET er vel kanskje mesteparten av mitt poeng når jeg reagerer på de "supre triksene" hans... Maken til usikker person skal du lete lenge etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Verken bitterhet eller usikkerhet er i seg selv tiltrekkende egenskaper. I tillegg signaliserer de to egenskapene videre at man mangler evne, vilje, modenhet, selvinnsikt til å ta tak i seg selv og områder i livet der man bør ha en evaluering.

Allerede da mangler det så mye at det ikke er mye igjen å hente for min del, i hvert fall...

Bare sånn for å henvise til noen av de idiotiske spørsmålene som dukker opp ifm forhold - da hjelper ikke verken penger, status eller stor pikk... :ler:

Det er to problemstillinger jeg ikke skjønner - dette er en fullstendig avsporing btw - det er den med størrelsen på pikken og den om status/penger. Jeg så en tråd et eller annet sted om det var mulig å forelske seg i en elektriker :o Og jeg som trodde jeg hadde hørt alt... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Verken bitterhet eller usikkerhet er i seg selv tiltrekkende egenskaper. I tillegg signaliserer de to egenskapene videre at man mangler evne, vilje, modenhet, selvinnsikt til å ta tak i seg selv og områder i livet der man bør ha en evaluering.

Allerede da mangler det så mye at det ikke er mye igjen å hente for min del, i hvert fall...  

Det er derfor man må bruke triks, da...

Ellers faller ikke jeg heller for penger og status (hmm.. en smule sosial status i det nokså tilfeldig utvalgte miljø vedkommende ferdes i er alltids en fordel..), men det er vel så at menn som har penger og status (jfr Bourdieus definisjon av ordet) faktisk HAR lettere for å tiltrekke seg damer. Ikke MEG, men andre typer jenter. Så det er jo på en måte hold i noe av det Valentino sier. Jeg tror også disse mennene ikke har store problemer med å "holde på" damene, selv om jeg også lurer på hvilke verdier de baserer forholdene sine på. Hva snakker de om, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er direkte skremmende når gutta her inne faktisk tror at Valentino har rett! :o

'Nuff said....

Jeg snakker om mange ulike ting nå. Hvilke ting mener du jeg tar så feil om?

Ingenting Valle sier signaliserer noen form for trygghet. DET er vel kanskje mesteparten av mitt poeng når jeg reagerer på de "supre triksene" hans... Maken til usikker person skal du lete lenge etter!

Jeg er tryggheten selv, og jeg tuller ikke nå.

Verken bitterhet eller usikkerhet er i seg selv tiltrekkende egenskaper.

For det første er jeg ikke bitter på kvinner. For det andre så skrives det her regelmessig, og kvinner snakker om det, at det kan være sjarmerende med en litt usikker og sjenert mann. Vel, nå er jeg enig med deg i at usikkerhet ikke er tiltrekkende. Allikevel er jeg den første til å innrømme at jeg ikke er 100 % sikker i alle situasjoner rundt kvinner.

I tillegg signaliserer de to egenskapene videre at man mangler evne, vilje, modenhet, selvinnsikt til å ta tak i seg selv og områder i livet der man bør ha en evaluering.

Hahaha. Hva i all verden tror du jeg driver med? Jeg evaluerer meg selv, og får folk til å evaluere meg stadig når de gjelder disse tingene. Jeg spør kvinner rett ut hvilket førsteinntrykk de fikk av meg. Jeg spør de jeg kjenner litt bedre om tips til forbedringer. Til og med gode kamerater spør jeg om jeg har noen plagsomme egenskaper osv. Hvordan oppfattes jeg f.eks. av en tredjepart når jeg snakker med en kvinne?

Kom ikke her med snakk om manglende evaluering, selvinnsikt og annet oppgulp.

Bare sånn for å henvise til noen av de idiotiske spørsmålene som dukker opp ifm forhold - da hjelper ikke verken penger' date=' status eller stor pikk... :ler:[/quote']

Jeg har da ikke fremmet noen spørsmål angående forhold? Det jeg er opptatt av her er fasen før man kan snakke om et forhold.

Triks, my ass! Det er ikke snakk om triks, men å transformere seg til en som er attraktiv. På samme måte som det er mulig å trene kroppen er det mulig å trene sin egen personlighet. Det må videre være integretet mellom de indre verdiene og de faktiske handlemåtene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Triks, my ass! Det er ikke snakk om triks, men å transformere seg til en som er attraktiv. På samme måte som det er mulig å trene kroppen er det mulig å trene sin egen personlighet. Det må videre være integretet mellom de indre verdiene og de faktiske handlemåtene.

jo men hvis du trener personligheten kun med tanke på hvilke egenskaper som er attraktive i startfasen av eller for å oppnå et seksuelt forhold så mistenker jeg at du på en måte blir nokså skjevtrent; litt som hvis man spiser veksthormoner eller bare trener den ene armen eller noe. Ikke såååå fint, med andre ord:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du trener personligheten kun med tanke på hvilke egenskaper som er attraktive i startfasen av eller for å oppnå et seksuelt forhold så mistenker jeg at du på en måte blir nokså skjevtrent

Skal man trene for et forhold, må man være i et forhold. Skal man trene for fasen før et forhold, må man være singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Khayman sitter i sitt lille nøytrale Sveits og ser utover slagmarken. General Valentino og General Fiona står på hver sin front, og maner sine tropper til kamp. Hu I Svingen har sendt sin ambassadør med lovnad on støtte til Fiona, og fordømmelse til alle menn i nærheten*

FN ambassadør Hyggeligfyr prøver forgjeves å megle.

Det ser ille ut, skyttergravene er dype og vanskelige og innta, og begge sider sitter med masseødeleggelsevåpen....

Khayman tar fram en "ten-foot pole" og lurer på om han skal røre ved denne saken, men finner ut at han ikke tør, ikke en gang med en ti fot lang stokk......*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...