Gå til innhold

Singel


Anders26år

Anbefalte innlegg

Det er jo et godt tegn det da, at man ikke har tid til å sitte her hele dagen!

Spennende med ny jobb da, Hyggeligfyr, du har vel nok å tenke på nå, ja. Det koker alltid litt i hodet når man er ny på et sted. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Fiona*

Ja, ikke sant??

Her tar jeg noen dager fri, også avgår hele greia ved døden?? *vifter*

Eller kanskje alle er blitt lykkelig sambo...? Med enkelte unntak :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt faktisk å tenkte på det samme. Observerte at den begynte å komme langt ned på siden tidligere i dag.

*bump*

På toppen igjen nå.

Så hva er dagens tema ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest attegløyma i.i.

Tja, om vi skal begrave singeltråden? :wink: Eller kanskje om koffor damer som får type må starte alle setningar med vi medan menn som får damer klarar å snakke om eg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja' date=' om vi skal begrave singeltråden? :wink: Eller kanskje om koffor damer som får type må starte alle setningar med vi medan menn som får damer klarar å snakke om eg?[/quote']

Jeg protesterer på dette utsagnet! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn er mer ego og kvinner mindre selvstendig ?

Nei, vet ikke helt om jeg kjøper generaliseringen din jeg. :ler: .

Tror vi-praten gjelder begge kjønn jeg. Når man i en sosial sammenheng samler mange par blir det i alle fall slik, er min erfaring. De ender jo nesten opp med å konkurrere om hvem som er best "vi", samt forelese hvor perkeft alt er til single. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest attegløyma i.i.

Klart det er ei generalisering!! Men når eg er ute med venninner med type, startar så godt som alle setningar med vi. Dei kan heller ikkje avtale å møtast uten å snakke med typen først. Når eg er ute med kompisar snakkar dei om seg sjølve i eintal, og kan fint avtale fest uten å snakke med dama.

Dette må eg berre hugse til det blir min tur, og kor lite sjølvstendig det virkar på meg!! Men min teori er at jenter er meir opptatt av det å vere i par, og anser seg i større grad som vellykka om dei har type enn menn gjer, i alle fall til ein viss alder. Klarar eg å skape litt liv her no???!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er ei generalisering!! Men når eg er ute med venninner med type, startar så godt som alle setningar med vi. Dei kan heller ikkje avtale å møtast uten å snakke med typen først. Når eg er ute med kompisar snakkar dei om seg sjølve i eintal, og kan fint avtale fest uten å snakke med dama.  

Jo, du har kanskje et poeng akkurat der. Sier ikke at alle er slik, men det nok kanskje en trend ja. Tror det har litt med gamle rollemønster å gjøre jeg. Hvis en mann alltid tenker/snakker "vi" blir han fort stemplet som "tøffel" av venner, "tøffline" som begrep har jeg aldri hørt. Tror rett og slett menn blir oftere satt på plass når det gjelder "vi-prat" blant kompiser og derfor gjør det sjeldnere. Forøvrig er jeg enig at for mye "vi-prat" blir kjedelig å høre på for utenforstående over tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Ja, men sant, du skulle ikkje vere einig, no må du komme opp med nytt tema. Forresten er akkurat det vi har diskutert no noko av det mest irriterande for single jenter med mange venninner i forhold. Dei blir så kjedelege tykkjer eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, burde nok vært mer uenig ja :ler: .

Mulig vi har brukt opp de fleste tema her i tråden allerede. Vet ikke om jeg gidder å diskutere sjekketriks/taktikk igjen i alle fall.

Hmm, hvilke teamar relatert til singellivet har vi ikke vært innom her.....

Jo, tror du holdningen til single er forskjellig i by og tettsted/landsbygd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Definitivt!! Eg kjem frå liten plass, single som ikkje har ungar eller har vore gifte og helst har ungar blir der sett på som nokon som ikkje heilt har takla livet sitt. I alle fall om dei passerer 30. Her er det jo nesten sånn at det er litt rart om du har ungar før 30. Eg kunne aldri flytta heim att som singel og barnlaus. Men om eg gjer som Fiona oppfordrar meg til og skaffar meg ein unge, så kanskje ;0) Ka trur du då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, er nok litt kjedelig tema dette også. Jeg er enig. Singel i Oslo (eller Trondheim forsåvidt) vil kun si at man prioriterer jobb/utdanning/sosial liv. Singel i utkantsnorge etter fylte 30 = raring (i beste fall). Sånn i grove trekk i alle fall. Litt provoserende faktisk, og jeg hater linjen "du finner nok noen" sagt med et barmhjertig blikk. Hallo, det er først i senere tid at jeg egentlig kunne tenke meg fast forhold. Jeg prioriterte jobb jeg. Skulle man mot formodning finne på å si noe sånt, så får man bare et underfundig blikk som sier noe sånt som "jaha, det er noe du sier det for at du ikke har dame". Det forbinder jeg med å være singel i utkantsnorge i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen, jeg blander meg pent og rolig inn i den lille kjedelige debatten i den store, store, spennende singeltråden.

Er det bare fordi dere er mer synlige på en liten plass at dere blir sett rart på som singel, eller er normene virkelig så annerledes? Det kunne falle meg inn å mene at hovedproblemet på bygda er at det er så lite å ta seg til som singel, og at man faller gjennom på grunn av det. Det finnes både toleranse og singelkultur på bygda, men igjen så blir det krasj, jeg tenker på en herre ved navn Harry. Alt dette er gamle og vel drøvtygde tanker, men jeg tror kanskje jeg eventuelt kan komme til et poeng snart, og jeg lurer på, er det markedet og mulighetene som er forskjellen, eller er det holdningene? Så vil det ene følge av det andre eller omvendt?

Og ja, jeg tror det ville hjelpe med en unge, tenk på alle som vil engasjere seg i den lille! (forutsetter at de kjenner deg fra før, da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Eg trur det har med å gjere at mange her i by'n, spesielt vi innflyttarar, har relativt lange utdanningar, eg har f.eks. 6 år til no, skal forhåpentleg til med dei siste to åra no. Derfor er mange av oss ikkje så klare for å slå oss til med store huslån og ungar og dårleg økonomi att, vi vil helst ha litt av den ungdomstida med god økonomi. Dette seier eg fordi brødrene mine er handtverkarar begge to, og den eldste hadde levd det livet då han var 23... Då hadde han hatt tre år med veldig solid økonomi, og funne dama i sitt liv, så han fridde, og dei gifta seg i fjor sommar. I hans venneflokk er mange etablerte når dei rundar 25.

I min venneflokk er vi mange single, eller folk som nettopp har møtt kvarandre. Og vi har alle lange utdanningar. Eg er vel ein av dei yngste i gjengen, noko som gjer at eg tykkjer eg har relativt god tid endå. Og så er det noko som er så endeleg og epokegjerande med det å få ungar... Eg kunne tenkt meg eit liv med mann uten barn trur eg, det verkar tryggare og friare. Men då vil jo alle syns synd på meg fordi eg ikkje "kan" få ungar, for det er jo det alle seier når dei ikkje får det til :roll: Men det verste er replikken "du finn nok nokon du og" ja, den møter eg oftast på bygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at utdanning fører til forskjøvet tidsfase i livsløpet, og at bygdefolk ikke reflekterer over dette i samme grad, eller i det minste på samme måte som de urbaniserte, det kjøper jeg. Dette er noe du kan heve deg over som bevisst og frivillig single.

Jeg forsøkte å se på sivilstatus uavhengig av alder / livsløp, men det gir kanskje ikke mening. I hvert fall ikke for dere som åpenbart har planlagt rundt dette, og akkurat nå har visse forventninger. I et slikt scenario blir babyeksperimentet :babysmokk::sove: lite attraktivt.

Hakket verre enn replikken "du finner nok noen" synes jeg er: "Kan ikke skjønne hvorfor ikke du har fått noen". Men med litt godvilje kan man bære over og kanskje ta det som en mislykket kompliment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesten

Ja, sant nok. Eller denne som eg får ganske ofte; Du som ser så bra ut får deg type når du vil du... Æhhh, nei??? Er det liksom sånn at berre fordi ein ser ut som den pene søstera til Herborg (Hi- Hi, sitat Fiona og Litjmæ altså, ikkje mitt utsagn!!) så får en kavaler berre ved å knipse med fingrane? For ikkje å snakke om ein som er på same plass i livet som du sjølv? Det betyr altså at du er singel, har vore det ei stund og er klar for å endre den statusen.

Ja, ja, no begynner dette å ligne litt på singel- sutring att ja :wink: Det er bra, sidan dette trass alt er singeltråd. Og Sander, ikkje misforstå, eg er veldig glad i bygda eg, spesielt bygda mi, og om nokon skulle lure meg til reproduksjon, så skal eg absolutt ut på bygda att ja, mine ungar skal ikkje vekse opp i nokon by nei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg det ikke, du er også en av dem som til slutt kommer til å svikte oss andre i singelklubben . Æsj, dette minner meg om sutringa til de fastboende i Trondheim: "Dere studenter kommer her og tar over hele butikken, og så flytter dere igjen om noen år. Vet ikke om jeg gidder å bli kjent med fler av dere". Men ærlig talt, er det gjengs at alle her bare er på besøk i singelklubben?

Pene søstera til Herborg :sminkedokke: :hjerter2: :ler2: , det var snert i den. Og vips, dermed så fikk innleggene dine Herborg-stemme og -dialekt. Men si meg (jeg har smuglest litt bakover), du HAR jo kavaler, ikk'?

Bra for bygda di at du er glad i den,da. Jeg kan dessverre ikke ubetinget si det samme om min. Fin til sitt bruk, men aldri flytte dit igjen. I beste fall en mindre by i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Ein kavaler eller fem har ein jo alltids, men ein er jo singel fordi!! No er ikkje folk einige berre fordi han var med i broderen sitt bryllup og eg feira jul hos mora hans, er det nokon samanheng i det og min sivilstatus då?? :roll:

Neidå, men det er ikkje seriøst per i dag i alle fall, eg reknar meg som singel så det held ja, og har absolutt planar om å endre den statusen mange gonger til i livet mitt ja :wink: singel- kjæreste- sambo- gift- nyskilt- skilt- singel- kjæreste osv, er ikkje det greit då?? Har ikkje du slike planar om framtida di då?

Har Herborg hår, og litt av dialekten, men eg er frå nabofylket, så det er mest skarringa som er lik. Og så er eg nok litt spinklare enn Herborg og har mørkare stemme og eg kan ikkje synge om det så står om liv nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...