Gå til innhold

Singel


Anders26år

Anbefalte innlegg

Det har da ingen hensikt å utveksle livshistorier unødvendig. Til nød kan man strekke seg så langt som å fortelle om hvor man bor, hva man gjør og evnt. kommer fra. Men selv dette er ikke nødvendig for å utløse og forsterke seksuell tiltrekning. Og det er vel det sistnevnte som det interessante her?

Jeg tror vi snakker om to forskjellige ting her Valentino. Vi snakker om hvordan finne noen med tanke på forhold. Du snakker vel mer om hvordan plukke opp et ONS. ONS er enkelt det, det er bare å finne noen som har lyst på sex, og det er jo ikke spesielt vanskelig når folk er litt beruset og kosesyke. Spørsmålet er hvordan man finner noen som kan passe på lengre sikt og ikke bare seksuell tiltrekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Fiona*

Nå var det jo ikke sånn med Loverboy at alt stemte for meg men ikke for ham - det sa minst like mye pan for ham, vi har nok vært omtrent like forvirret. Det er enda lettere å se nå i ettertid. Kanskje vi faktisk er for like, rett og slett.

Jeg tror også på den greia å møtes i en uanstrengt, nøytral setting. Men om man har en jobb og et liv som krever mye, når skal det liksom skje? Og i det øyeblikket en av partene tar kontakt for å bli bedre kjent, så har du jo boy meets girl momentet der uansett, uansett hvor nøytral man mener seg å være så dukker jo spørsmålet opp; hvor går vi hen, hvilket utgangspunkt har den andre for å videreføre kontakten? osv. Er det i tillegg masse tiltrekning inne i bildet blir det enda mer komplisert å sortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister motet av å måtte tenke på de derre greiene der. Synes det er ille nok å finne noen som er interessant nok og som kjemien stemmer sånn passe godt med. Enten så har jeg et veldig godt filter på hvem det er som vil "passe" sammen med meg og at jeg dermed utelukker en hel rekke jenter før det hele tatt blir dating (eller whatever), eller så er jeg bare en pasifisert idiot. Er vel en fin blanding. I tillegg til at jeg er ekspert på å bli opphengt i jenter som bare ikke er interessert, også kjent som "hygfyrsyndromet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Enig! Den der "kjemien" og felles plattform og alt det der er sjeldent nok - og så skal omstendigheter og alt helst samarbeide og ikke motarbeide prosjektet...

Sinnsykt frustrerende av og til.

Haha, hygfyrsyndromet... jf din tidligere sammenlikning avf ord lider jeg i så fall av babe syndromet :o og det blir straks feil hører jeg :ler: men snill jente-syndromet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skaffet seg nick og kaller seg "Sniken" i dag. Er innom av og til men ikke superaktiv lengre....

Føler du at tråden ikke har samme "swungen" lengre er det jo bare å skaffe seg et nick og hive seg inn i debatten her. Tema og vinkling velger du selv. Vi er ikke så vanskelig når det gjelder det :wink:

Ellers er jeg forøvrig litt enig med deg. Klart at en tråd på over 100 sider ikke kan være like underholdene hele tiden. Jeg tror allikevel vi har flere lesere enn forfattere her :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror vi snakker om to forskjellige ting her Valentino. Vi snakker om hvordan finne noen med tanke på forhold. Du snakker vel mer om hvordan plukke opp et ONS. ONS er enkelt det, det er bare å finne noen som har lyst på sex, og det er jo ikke spesielt vanskelig når folk er litt beruset og kosesyke. Spørsmålet er hvordan man finner noen som kan passe på lengre sikt og ikke bare seksuell tiltrekning.

Jeg snakker ikke om ONS nå. Jo lengre tid det tar fra du møter en kvinne før dere har sex, jo større blir sannsynligheten for at hun ikke vil ha sex. Tid er en ulempe fordi det gir mulighet for tvil og rasjonalisering. Dersom du blir seksuelt involvert tidlig, tar følelsene overhånd, og de rasjonelle tankene får mindre innflytelse. Dessuten øker sannsynligheten for at hun har sex med andre den tiden hun vurderer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hel enig med Valentino. Jo fortere man kommer i buksa på en jente, jo større sjanse har man for å bli sammen med henne. Jenter er enkle slik, de sier at de helst vil bli kjent først osv., men egentlig øsnker dem å bli lagt på ryggen og tatt av en "dyrisk" mann som viser stor iver i sin jakt. Gutter som forsøker den andre taktikken, den jentene hevder de helst foretrekker, ja han blir for snill og kjedelig for jentene. Fitte kan han med andre ord glemme å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*
Jo lengre tid det tar fra du møter en kvinne før dere har sex, jo større blir sannsynligheten for at hun ikke vil ha sex.

Ojda. Har man så lite å by på utenom sex at det er tilfelle, ville hun ha løpt før eller siden uansett...

Tid er en ulempe fordi det gir mulighet for tvil og rasjonalisering.

Som sagt over...

Dersom du blir seksuelt involvert tidlig, tar følelsene overhånd, og de rasjonelle tankene får mindre innflytelse.

Ja, men hvorfor skulle dette ØKE sjansene for et varig forhold?? Igjen - dette taler for ONS, ikke forhold...

Dessuten øker sannsynligheten for at hun har sex med andre den tiden hun vurderer seg.

Ikke alle er like desperate etter sex... er man genuint interessert i noen (forutsetter at de har noe å by på annet enn å ville klubbe deg ned og dra deg hjem til hulen før du får ombestemt deg... :roll: ) så vil det ikke være noe problem å ikke ha sex med andre i mellomtiden...

Er dette individforskjell eller forskjell på menn og kvinner, forresten, denne patetiske desperasjonen etter å få seg et knull no matter what?

Åja, stemmer. Det er besvart tidligere i tråden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Er dette individforskjell eller forskjell på menn og kvinner, forresten, denne patetiske desperasjonen etter å få seg et knull no matter what?

Åja, stemmer. Det er besvart tidligere i tråden :ler:

Tror nok forskjellen ligger i at jenter i langt større grad enn guttene har seg en eller flere elskere som de kan knulle med når de bli desperate. Så får de slukket noen branner innimellom når desperasjonen melder seg. Guttene derimot må stadig vekk jakte for å få seg noe. Det krever som oftes litt mere enn en telefonsamtale til en elsker, og derme blir man mer desperat etter som klokken tikker videre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

:o

Litt spent på logikken - hvordan blir forholdet i antall her - hvis gutter er dem som vil ha mest sex, jf stereotypien, mens jenter er ute etter noe mer. Mens jenter er likevel dem som har lettest for å finne seg en elsker og gjør det, mens gutta må pese...? Øh? Dette går vel ikke helt i hop? Hvis jenter er så keene på å ha seg elskere, hvordan kan det stemme at gutter har så vanskelig for å få seg noe...? Eller gjelder det bare noen av dere? :sjarmor:

Det er noe som ikke stemmer her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på logikken jeg også. Kjenner meg ikke igjen jeg....

Kan det hende at dere rett og slett er for opptatt av å spille spillet, eller utvikle teorier, slik at dere ikke får tid til å møte mennesker og gi oppriktig oppmerksomhet ?

Klart det finnes 1001 "strategier" på hvordan fikse seg et ONS på byen, men hva er vitsen ? Hvilket fundament er det hvis man har "solgt" noe som ikke finnes ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojda. Har man så lite å by på utenom sex at det er tilfelle' date=' ville hun ha løpt før eller siden uansett...[/quote']

Jeg vet for eksempel selv at jeg har mye å tilby utenom sex. Det er allikevel ikke alltid nok til å tiltrekke seg noen.

Det er blant annet slik at dersom en kvinne blir veldig glad i en mann før de har blitt seksuelt involvert vil hun ofte ikke risikere vennskapet ved å ta ting videre.

Hvis en mann ønsker en spesiell kvinne som kjæreste er det å bli "bare god venn" et utrolig dårlig resultat!

Dersom en mann vet at han ønsker å ha sex med en spesiell kvinne gir han henne all makt ved å la henne styre showet og høyst sannsynlig utsette sex.

Hvorfor skal en mann finne seg i å være på audition hos kvinner? Waste of time!

Det finnes ingen gode grunner til å utsette sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o

Litt spent på logikken - hvordan blir forholdet i antall her - hvis gutter er dem som vil ha mest sex, jf stereotypien, mens jenter er ute etter noe mer. Mens jenter er likevel dem som har lettest for å finne seg en elsker og gjør det, mens gutta må pese...? Øh? Dette går vel ikke helt i hop? Hvis jenter er så keene på å ha seg elskere, hvordan kan det stemme at gutter har så vanskelig for å få seg noe...? Eller gjelder det bare noen av dere? :sjarmor:

Det er noe som ikke stemmer her...

Det er lettest for kvinner å finne seg noen å ha sex med. Helt uten tvil! Hvis du mener noe annet vil jeg gjerne høre det, og argumentasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hende at dere rett og slett er for opptatt av å spille spillet' date=' eller utvikle teorier, slik at dere ikke får tid til å møte mennesker og gi oppriktig oppmerksomhet ?[/quote']

Jeg er veldig sosial, og møter mange ulike mennesker. Allikevel kjenner jeg ingen single kvinner som er interessante å være i et forhold med. Det er sjelden jeg møter slik. De kvinnene som er interessante er i bruk. Et problem er at attraktive kvinner er for opptatt med å hoppe fra forhold til forhold som noen desperate kaniner. Man må derfor ha jævlig flaks for å møte slike i de korte periodene de faktisk er single. Det går naturligvis også an å kjøre en strategi med å bli kjent med dem og satse på at forholdet går til helvete. Evnt. se bort i fra at hun er opptatt og få henne til å være utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *Fiona*
Jeg vet for eksempel selv at jeg har mye å tilby utenom sex. Det er allikevel ikke alltid nok til å tiltrekke seg noen.

Utdyp gjerne.

Jeg var ute med en advokat for noen år siden. Han sa selv han hadde masse å tilby, og henviste til utdannelsen, siden han mente det var ensbetydende med intelligens, til penger forsi han mente det var ensbetydende med tiltrekkende, til status fordi han mente det er viktig, osv osv... Han var en hyggelig fyr og alt det der, men jeg skulle for min egen del gjerne byttet hans juridiske laud med litt humor, pengene hans med litt innsikt og statusen hans med sunt folkevett.

men det er jo meg. Poenget mitt er - hva DU kan mene er mye å tilby, kan interessere en kvinne der sola ikke skinner.

Alt er subjektivt.

Det er blant annet slik at dersom en kvinne blir veldig glad i en mann før de har blitt seksuelt involvert vil hun ofte ikke risikere vennskapet ved å ta ting videre.

Nei. Er det en stor grad av tiltrekning også vil hun mer enn gjerne gå videre. Hvis tiltrekningen IKKE er der, er det uansett ikke det du leter etter antagelig...

Hvis en mann ønsker en spesiell kvinne som kjæreste er det å bli "bare god venn" et utrolig dårlig resultat!

Ja, sikkert. Men hvem sitt problem er det da? Er det dermed noe galt med kvinnen, fordi akkurat hun tilfeldigvis ikke ønsket det samme som ham?

Jeg skjønner ikke helt hva du skal frem til her.

Dersom en mann vet at han ønsker å ha sex med en spesiell kvinne gir han henne all makt ved å la henne styre showet og høyst sannsynlig utsette sex

Igjen driver du og blander "makt" inn i dette. Jeg skjønner ikke parallellene her. Følelser har ikke med makt å gjøre. Ei heller sex. Men hey - kan være jeg snakker av egen oppfatning, med utgangspunkt i voksne reflekterte mennesker. Jeg er sikker på det finnes dem som ikke er helt modne følelsesmessig enda som driver dette spillet. Men da kan man vel heve seg over det og move on?

Det finnes ingen gode grunner til å utsette sex.

*sukker høyt* ingen kommentar..

*Fiona* skrev:

Ikke alle er like desperate etter sex... er man genuint interessert i noen (forutsetter at de har noe å by på annet enn å ville klubbe deg ned og dra deg hjem til hulen før du får ombestemt deg... ) så vil det ikke være noe problem å ikke ha sex med andre i mellomtiden...

Igjen vil du at menn skal overlate avgjørelsen til kvinnen skjønner jeg.

Her må du vise meg hvordan du fikk dette til. Jeg ser ingen sammenheng mellom det jeg skrev og det du skrev. Mulig du klippet feil avsnitt?

Det er ikke snakk om å bare få seg et knull. Det er snakk om seksuell tiltrekning, herunder også forelskelse. Å ende opp som "bare god venn" med en man er forlsket i og samtidig se henne gå hen å finne seg en annen fyr å knulle er et jævlig dårlig resultat!

Ja, det må være vondt, ingen tvil. Det er dessverre sånt som skjer av og til, det sårer veldig. Men sånn er livet, gitt. Man må videre.

Da betyr det faktisk ingen ting hvor fantastisk dette kvinnemennesket er. Det gjelder å komme seg så langt unna som mulig så fort som råd er.

Enig. Men fortrinnsvis uten å bli bitter og la alle andre kvinner få gjennomgå etter vilkårlighetsprinsippet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*
Jeg er veldig sosial, og møter mange ulike mennesker. Allikevel kjenner jeg ingen single kvinner som er interessante å være i et forhold med. Det er sjelden jeg møter slik. De kvinnene som er interessante er i bruk. Et problem er at attraktive kvinner er for opptatt med å hoppe fra forhold til forhold som noen desperate kaniner. Man må derfor ha jævlig flaks for å møte slike i de korte periodene de faktisk er single.

Erstatt ordet kvinner med menn, og du ser hvordan du blir betraktet selv.

Vi kan selvsagt som kvinner og menn fortsette denne duelleringen og skule på hverandre, eller vi kan prøve å forstå.

En eller annen her, husker ikke hvem i farten, siterer Aldous Huxley, som sier at erfaringen er ikke det livet gjør med oss, men hva vi gjør med det livet gjør med oss - eller noe i den retningen.

Jeg for min del tiltrekkes av dem som lærer av livet og går videre med ny innsikt, fremfor de som lar de dårlige erfaringene legge seg som sure oppstøt imellom hver nye relasjon. Man har et valg.

Men igjen, det er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*
Hmm...jeg er enig med begge. :o

ØY - kutt ut det sprøytet - jeg gjør mitt beste for å lage et helvete av en dritsur usaklig diskusjon her, for det liker vi best, og så kommer du her og er diplomat??? TULLING! Du skal alltid ødelegge!!!

*må vel vifte med et eller annet flagg for sikkerhets skyld, i tilfelle noen ikke forstår hva som er tull og hva som er alvor*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...