Gå til innhold

''Helene sjekker inn'' på NRK1


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

MalloryK skrev (42 minutter siden):

Blir disse episodene lagt ut rett over midnatt, eller er det noe fast klokkeslett? For de av oss som ser på nett-tv.

Jeg gleder meg, det blir spennende å se

Jeg ser at mange av NRKs lignende serier blir lagt ut på nett klokken 06 på morgenen den dagen de kommer på lineær tv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 11/28/2020 at 11:14 AM, AnonymBruker said:

Da er det vel bare å se på noe annet da vel? 

Anonymkode: bf114...de4

Du bestemmer ikke hva jeg ser på eller ikke!!!!!!

Anonymkode: 94152...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du bestemmer ikke hva jeg ser på eller ikke!!!!!!

Anonymkode: 94152...422

Å, heisann!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde likt helene i det virkelig liv, men tror en med mere empati(ikke til å forveksles med sympati) en henne hadde passet langt bedre i denne rollen.  De  forutsigbare reaksjonene og spørsmålene hun kommer med gjør jo episodene så ensidige.  Fra det øyeblikket du vet hvor hun sjekker inn, så vet man jo store deler av det som kommer til å skje. 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 2.22):

Gruer meg allerede til å få servert mer sosialpropaganda og utnyttelse av sårbare på tv. Tragisk rett og slett 😭😢😠😡

Anonymkode: 94152...422

Gruer deg? Det er da ingen som tvinger deg til å se på. 

Anonymkode: b1f96...3d5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

veldig rart at de velger å ta inn et filmteam i en pandemi. Jeg skulle tro sykehuset ikke ønsket ansvaret for smittevern for mennesker som ikke er pårørende. 

Nå ble episoden fra Lovisenberg spilt inn? Helene nevnte at det hadde vært et demonstrasjonstog mot lockdown

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (15 minutter siden):

veldig rart at de velger å ta inn et filmteam i en pandemi. Jeg skulle tro sykehuset ikke ønsket ansvaret for smittevern for mennesker som ikke er pårørende. 

Nå ble episoden fra Lovisenberg spilt inn? Helene nevnte at det hadde vært et demonstrasjonstog mot lockdown

Det stod vel i starten av episoden at den var spilt inn fra 23-28 oktober. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plengionika skrev (2 minutter siden):

Det stod vel i starten av episoden at den var spilt inn fra 23-28 oktober. 

Jeg husket ikke det. Var det noen demonstrasjoner mot lockdown da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns episoden var grei nok, hverken mer eller mindre. Jeg sitter igjen med litt blandede følelser. Det faktum at de kunne være i samme rom uten fult smitteutstyr syns jeg var rart. Jeg tror folk fort kan tenke at det kanskje ikke er så nøye da når de har sett det på tv. Men jeg fikk på en måte en annen respekt for viruset når jeg så hvor tungt det var for den ene pasienten bare å puste, og han var jo veldig stabil og egentlig ganske fin i formen etter hva legen gav uttrykk for. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (Akkurat nå):

Jeg husket ikke det. Var det noen demonstrasjoner mot lockdown da?

Ikke som jeg kan huske. Men jeg må innrømme at jeg ikke har fulgt så mye med på nyheten rundt viruset som tidligere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler.

Spoiler

Men det gikk bra med de pasientene som ble filmet. Hun ene måtte legges inn en gang til, men ble frisk etterhvert

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg sett episoden. Fy flate. Dette er ikke en sykdom jeg vil ta sjansen på å få. Jeg har astma og en annen sykdom og må ta tre-fire medisiner for å få puste normalt til vanlig. Fælt å se han som ikke klarte å snakke omtrent. Men tross alt - man har lært mer i løpet av noen måneder og behandlingen er bedre enn tidlig i år. 
Det var en fin episode. 

Anonymkode: 9288c...270

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter igjen med følelsen at de er alt for slepphendt med smittevern på det sykehuset og at de bruker masker mye mindre enn hva jeg hadde trodd. De skiftet inne på pasientens rom, noen meter unna men fortsatt i samme luft til en korona-positiv dom hoster. 
 

Og hun som var positiv og hostet seg i hånden hele tiden. 
 

Portieren som trillet korona positiv pasient helt uten ansiktsmaske.

 

Når pasient skulle reise hjem og så ble hun innlagt igjen så hun var frisk nok men ikke frisk (ergo smittbar) og då følger Helene og legen hun ut uten noe som helst beskyttelse på seg selv. Kun pasienten med munnbind. 
 

Taxi sjåføren var det beste forbildet innenfor smittevern her. 

Anonymkode: 0d44f...98d

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg sitter igjen med følelsen at de er alt for slepphendt med smittevern på det sykehuset og at de bruker masker mye mindre enn hva jeg hadde trodd. De skiftet inne på pasientens rom, noen meter unna men fortsatt i samme luft til en korona-positiv dom hoster. 
 

Og hun som var positiv og hostet seg i hånden hele tiden. 
 

Portieren som trillet korona positiv pasient helt uten ansiktsmaske.

 

Når pasient skulle reise hjem og så ble hun innlagt igjen så hun var frisk nok men ikke frisk (ergo smittbar) og då følger Helene og legen hun ut uten noe som helst beskyttelse på seg selv. Kun pasienten med munnbind. 
 

Taxi sjåføren var det beste forbildet innenfor smittevern her. 

Anonymkode: 0d44f...98d

Det er vanlig å skifte i en mellomgang("sluse"). Det er ofte 2-3 meter inn til pasienten.  Det er ikke luftsmitte, men dråpesmitte.  Så dette er inne for det forsvarlige. 

Pasienten er aldri ute i slusen.

Det er strenge rutiner for rekkefølge for av/påkledning av verneutstyr, det kom ikke helt fram. 

 

Det jeg reagerte på var hvor tett de ansatte satt inne på pauserommet.  MEN Det kan jo være de har inndelt de ansatte i vaktlag, som fungerer som en kohort.  Det er nødvendig å jobbe tett sammen på sykehus, det er trangt, og stell av pasienter krever ofte 2-3 pleiere samtidig rundt sengene.

 

All ære til helsevesenet, som jeg selv er en del av. Håper denne dokumentaren viser hvor forferdelig dette viruset rammer. 

Anonymkode: 0020e...de5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pasienten er aldri ute i slusen.

Når de skal på do må de vel gå gjennom slusen og ut i korridoren? Tror ikke det er do inne på rommene på Lovisenberg. Det er jo et gammelt sykehus. 

Anonymkode: c6166...baa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når de skal på do må de vel gå gjennom slusen og ut i korridoren? Tror ikke det er do inne på rommene på Lovisenberg. Det er jo et gammelt sykehus. 

Anonymkode: c6166...baa

Do stol på rom viss ikke toalett  på rom.  

Anonymkode: 64513...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.5.2020 den 20.09):

Hun er svært dårlig på å møte og romme de hun snakker med. Det helt forferdelig å se på at hun stiller personlige og sårbare spørsmål og bare lar det henge igjen i luften etter den andre har svart.  

Jeg får helt vondt av å se på det.

Anonymkode: e9113...554

Det kan ha noe med klipping og redigering å gjøre

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når de skal på do må de vel gå gjennom slusen og ut i korridoren? Tror ikke det er do inne på rommene på Lovisenberg. Det er jo et gammelt sykehus. 

Anonymkode: c6166...baa

Det er do på rom på flere avdelinger på eldre sykehus, både på Aker og Ullevål f.eks. Og på smitterom er det alltid toalett på rommene, da disse pasientene ikke skal dele toalett med andre. 

Anonymkode: c4fce...d24

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...