Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Jill skrev:

Spennende med positiv test! Da får du vel lenger lutealfase denne måneden siden el kom tidlig? :) 

Ja, jeg antar det :) jeg har fortsatt positiv test, dette er også uvanlig, siden jeg kun har hatt positiv test noen timer de andre månedene. Men men, det har tydeligvis skjedd en forandring i systemet :) hvordan går det med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Ruccula skrev:

Ja, jeg antar det :) jeg har fortsatt positiv test, dette er også uvanlig, siden jeg kun har hatt positiv test noen timer de andre månedene. Men men, det har tydeligvis skjedd en forandring i systemet :) hvordan går det med deg? 

Har lest syklusen kan endres etter en graviditet så da gjelder vel det etter SA også. Jeg er i dpo-land som du så. :) Har ca. null tålmodighet, så minuttene snegler seg avgårde.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jill skrev:

Har lest syklusen kan endres etter en graviditet så da gjelder vel det etter SA også. Jeg er i dpo-land som du så. :) Har ca. null tålmodighet, så minuttene snegler seg avgårde.. 

Hahahah jeg vet så godt hvordan det er!! :laugh: Jeg satt og sjekket kalenderen 30 ganger hver dag, hver dag tok en eviiighet i dpo land.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ruccula skrev:

Hahahah jeg vet så godt hvordan det er!! :laugh: Jeg satt og sjekket kalenderen 30 ganger hver dag, hver dag tok en eviiighet i dpo land.  

Uff, ja, jeg har allerede trippelsjekket at jeg er 1 dpo og noterer ned alt av symptomer. :P Skulle ønske jeg den neste uka kunne glemt av hele greia. Da hadde det nok gått lynende fort. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå skal jeg innrømme at jeg er litt skuffet...hvorfor kan ikke kroppen bare være normal! :(

Eggløsningstesten ble positiv den... Og det varte og det varte, nå har den vært positiv i 3 døgn snart. Det er jo ikke normalt :( og itillegg har jeg ingen andre el symptomer, er helt tørr i underlivet osv... 

Kanskje det ikke ble noen eggløsning denne måneden?

Fikk ihvertfall lagt inn en god aksje i forigårs ;) får håpe håpe håpe at det holder :)

Endret av Ruccula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hei! Hvordan går det her? Er dagene med positiv el-test ferdige? Det høres veldig merkelig (og frustrerende) ut at den skal være positiv i så mange dager. Håper det ikke betyr annet enn at du er ekstremt fruktbar denne måneden og at det dermed blir full klaff! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snotra skrev:

Hei, hei! Hvordan går det her? Er dagene med positiv el-test ferdige? Det høres veldig merkelig (og frustrerende) ut at den skal være positiv i så mange dager. Håper det ikke betyr annet enn at du er ekstremt fruktbar denne måneden og at det dermed blir full klaff! :)

Jada, heldigvis :) men testene gikk ikke over til å bli dønn negative sånn de har pleid, neida de ble sånn akkurat på grensen negative..og det er de enda, 5 dager senere. Blææ. Veldig snodig opplegg denne gangen, heller ingen andre tegn på El..var helt tørr nedentil. 

Jeg får bare vente å se :)  Jeg tror jeg skaffer meg en sånn digital el test til neste mnd så jeg slipper stirre meg blind på streker :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

Snodig at du ikke fikk "normal" EL :klo:

Bra dere har lagt inn mange aksjer likevel :nigo:

Ja vedig rart, jeg har litt på følelsen at kroppen sleit noe veldig med eggløsninga, og kanskje den ikke fikk det til i det hele tatt.. Får bare vente å se :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ruccula skrev:

Jeg får bare vente å se :)  Jeg tror jeg skaffer meg en sånn digital el test til neste mnd så jeg slipper stirre meg blind på streker :P

Jeg prøvde med strips i pp1 og i pp2 hadde jeg igjen strips, men kjøpte digital i tillegg. De dagene digital ga utslag så var ikke stripsen "helt" positiv og ble aldri det... 
Klaffet ikke den runden likevel da, men uansett :)
Denne gangen kjørte jeg på med kun digital med :) Enklest det. Kostet ish 399 kr på apoteket og var for 10 ganger tror jeg... Mer enn nok om man ønsker å teste 2 ganger pr dag f.eks ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tr.heimspia83 skrev:

Jeg prøvde med strips i pp1 og i pp2 hadde jeg igjen strips, men kjøpte digital i tillegg. De dagene digital ga utslag så var ikke stripsen "helt" positiv og ble aldri det... 
Klaffet ikke den runden likevel da, men uansett :)
Denne gangen kjørte jeg på med kun digital med :) Enklest det. Kostet ish 399 kr på apoteket og var for 10 ganger tror jeg... Mer enn nok om man ønsker å teste 2 ganger pr dag f.eks ;) 

Ja :) jeg får kjøpe inn det til neste mnd. Jeg er faktisk usikker på om jeg hadde el denne gangen overhode..det var liksom ingen fysiske tegn.  Og du da? Hvor mange dpo er du nå? Når skal du teste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg gått på crione siden mandag og jeg tror nesten ikke jeg orker mer jeg. Hadde jeg vært gravid så hadde jeg selvfølgelig holdt ut, men motivasjonen til å ta crione hver morgen daler kraftig når jeg ikke føler meg gravid overhode. 

Bivirkningene av crionen er ubehagelige...for det første er jeg så hinsides trøtt, jeg har jo lest at det er en veldig vanlig bivirkning. Jeg sovner på sofaen kl 18... Sover der frem til 21.30 og da går jeg og legger meg... 

Så er det humørsvingningene... Jeg er så nedstemt, begynner å grine uten grunn og føler at livet er bare dritt. 

Dette er ikke bivirkninger jeg hadde de gangene jeg har vært gravid og de dukket opp akkurat samtidig som jeg begynte å ta crionen, så jeg skylder på den! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så kjedelig med bivirkningene :sprettoy:

Men nå er du bare 6 DPO, så du skal vel kanskje bare gå på det en uke til? Eller hvor lenge? 

Jeg har følt meg skikkelig humørsyk de siste 2 dagene, tar lett til tårene her og. 
Når jeg satte meg i bilen i dag tidlig på vei til jobb så spilte dem på radioen "its ok to cry" og tårene trillet hele veien... 
Senere i dag på jobb så spilte de en gammel amrikansk sang om å tørre å slippe løs følelsene og tårene kom igjen. 

Herregud :sjokkbla:
Skylder på WY og at det er naturlig progesteron som tuller med hormonene :icon_lol: 
Du har i allefall skikkelige hormoner og alt er unnskyldt ! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tr.heimspia83 skrev:

Æsj så kjedelig med bivirkningene :sprettoy:

Men nå er du bare 6 DPO, så du skal vel kanskje bare gå på det en uke til? Eller hvor lenge? 

Jeg har følt meg skikkelig humørsyk de siste 2 dagene, tar lett til tårene her og. 
Når jeg satte meg i bilen i dag tidlig på vei til jobb så spilte dem på radioen "its ok to cry" og tårene trillet hele veien... 
Senere i dag på jobb så spilte de en gammel amrikansk sang om å tørre å slippe løs følelsene og tårene kom igjen. 

Herregud :sjokkbla:
Skylder på WY og at det er naturlig progesteron som tuller med hormonene :icon_lol: 
Du har i allefall skikkelige hormoner og alt er unnskyldt ! 

 

Jeg ble overhode ikke påvirket av wild yam, så du er kanskje elstra følsom for det hormonet? Da hadde jeg styrt unna crione om jeg var deg :P hvis du ikke absolutt må da :laugh:

Den nedstemte følelsen er kjip, jeg er liksom så lei av livet mitt. Føler ikke at jeg har noe å se frem mot. Jeg lurer på om jeg må skaffe meg en ny hobby eller noe. Energiløs og nedstemt er stikkordene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, Ruccula skrev:

Jeg ble overhode ikke påvirket av wild yam, så du er kanskje elstra følsom for det hormonet? Da hadde jeg styrt unna crione om jeg var deg :P hvis du ikke absolutt må da :laugh:

Den nedstemte følelsen er kjip, jeg er liksom så lei av livet mitt. Føler ikke at jeg har noe å se frem mot. Jeg lurer på om jeg må skaffe meg en ny hobby eller noe. Energiløs og nedstemt er stikkordene. 

Ja jeg er vel generelt veldig følsom på hormoner :fnise:
Ble semi-gal av p-piller en gang i tiden, og gikk i alskens år uten prevansjon (uten partner). Prøvde så hormonspiral fordi det skal gi en lav dose hormoner kun lokalt, og ble surrete i hodet og fikk konstant sopp-innfeksjoner :pasha:
Kroppen min er mongo !  :rolleyes:

Hobby er gøy! 
Hva liker du å drive med da? Trene, strikke, hoppe, svømme, skyte, dyr eller innsekter? Frimerker? Klinkekuler? Glansbilder? :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, tr.heimspia83 skrev:

Ja jeg er vel generelt veldig følsom på hormoner :fnise:
Ble semi-gal av p-piller en gang i tiden, og gikk i alskens år uten prevansjon (uten partner). Prøvde så hormonspiral fordi det skal gi en lav dose hormoner kun lokalt, og ble surrete i hodet og fikk konstant sopp-innfeksjoner :pasha:
Kroppen min er mongo !  :rolleyes:

Hobby er gøy! 
Hva liker du å drive med da? Trene, strikke, hoppe, svømme, skyte, dyr eller innsekter? Frimerker? Klinkekuler? Glansbilder? :ball:

Tåler ikke hormoner særlig godt selv. P piller ble jeg mentalt ustabil av :P med p stav så hadde jeg mensen hver dag i et år, jeg har prøvd det meste innen hormonell prevansjon og det funker bare ikke, så vi har brukt kondom de siste 7 årene :) det går helt greit. 

Jeg har jo egentlig en hobby da, har jo to hunder jeg pleide å trene masse i hundeklubben. Men jeg har bare ikke energi om dagen, jobber fullt og pendler 2 timer pr dag. Da er ikke motivasjonen så stor til å sette meg enda 30 min i bil til hundeklubben når jrg kommer hjem fra jobb 17.30.

Da går jeg heller bare langtur med dem hjemme. Prøver å få trent dem litt søk ihvertfall 1 gang i uka da... 

Men Ja sukk.  Hjernen min hadde sikkert hatt veldig godt av å tenke på noe annet enn prøving og babymaking en periode. Jeg begynner faktisk å bli litt lei av å fokusere på barn :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thats it! Jeg orker ikke mer crione!

Ingen advarte meg om bivirkningene.  Itillegg til såre pupper, koma trøtthet og depresjon følelse så har jeg i kveld vært så latterlig kvalm...må ligge ligge under dyna og kjempe mot å spy isteden for å spise taco og kose meg med manndn :(. Også er det ekstrem diare også...(beklager detaljene), får å ikke snakk om kvisene!  

Nei takk jeg venter til påvist graviditet før jeg begynner med det der igjen... :fart2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...