Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Ruccula skrev:

 

 

Haha...jeg trykket kanskje på siteringsknappen en gang for mye jeg :laugh:

Takk for link, jeg gleder meg til å lese! 

1,5 time bare? må ha vært intenst da? kroppen min liker å ta seg tid :( så forrige gang ble det 11 dager med blødning. Og av de så var 3 av dagene med store blødninger og smerter. Tror det blir samme opplegg denne gangen. "yey" :P

Jeg har vært oppe 5 ganger i natt for å skifte bind osv...så i dag skal jeg bli hjemne fra jobb. Føles ikke bra med sykedag,  men å kjøre 2 timer hver vei og sitte 8 timer pp kurs i paragin forte rus og bleie er ikke aktuelt. :P

Så nå kryper jeg tilbake under dyna. har en hund på magen og en i armkroken. mitt lille trøste team <3

Tror det er noe rart med siteringen for tiden. Kommer først opp et innlegg jeg har sitert tidligere, så må jeg slette det og sitere det nye innlegg på nytt. :P 

Jeg hadde småblødninger i litt over en uke før det tok seg opp. De sterke smertene kom først 1,5 time på fredagskvelden og så 1,5 time på lørdag formiddag. Tok 2 paracett og 2 ibux begge dagene. De sterke blødningene varte vel fredag til og med mandag. Så nå er det bare småblødninger igjen. :dry:

Klart du må bli hjemme i dag! Både psyken og kroppen har nok godt av en hviledag. Godt du har hundene. De kan gi mye god støtte. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Note to self: det er ikke lurt å stappe i seg masse smertestillende og stikke på tur i skogen med hundene mens man aborterer... 

Gikk greit de første 20 minuttene med oppoverbakker,  så fikk jeg akutt vondt og måtte spy. Endte med at jeg ble sittende oppi skogen, svimmel og med kramper og lure på hvordan jeg skulle komme meg hjem. Sjangla meg hjem igjen, med masse pauser.. 

Ikke det smarteste jeg har gjort.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos gynokolog i dag og det viser seg at jeg har en muskelkul/godartet svulst i livmoren... 

Great,  var bare det jeg manglet... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nematocera
14 minutter siden, Ruccula skrev:

Jeg har vært hos gynokolog i dag og det viser seg at jeg har en muskelkul/godartet svulst i livmoren... 

Great,  var bare det jeg manglet... :(

Så det var det som gjorde at du mistet da? Betyr det at den må bort først/kan de operere den bort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nematocera skrev:

Så det var det som gjorde at du mistet da? Betyr det at den må bort først/kan de operere den bort? 

Nei ikke nødvendigvis,  den var ikke så stor sa hun.  men hun sa den sannsynligvis vil lage problemer ved en fødsel fordi den vil sperre utgangen til baby. Men jeg leser jo at sånne svulster kan være relaterte til spontanabort,  jeg får forhåpentligvis vite mer når jeg kommer meg på sykehuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nematocera
4 minutter siden, Ruccula skrev:

Nei ikke nødvendigvis,  den var ikke så stor sa hun.  men hun sa den sannsynligvis vil lage problemer ved en fødsel fordi den vil sperre utgangen til baby. Men jeg leser jo at sånne svulster kan være relaterte til spontanabort,  jeg får forhåpentligvis vite mer når jeg kommer meg på sykehuset. 

Ok, men det kan vel løses med KS? Så det kan være at kulen er kommet nå og forsvinner igjen av seg selv? Må du bare vente på videre utredning nå eller sa de noe om det er vits å prøve igjen nå snart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nematocera skrev:

Ok, men det kan vel løses med KS? Så det kan være at kulen er kommet nå og forsvinner igjen av seg selv? Må du bare vente på videre utredning nå eller sa de noe om det er vits å prøve igjen nå snart? 

Jo, men sånne kuler er relatert til aborter, sen- aborter, keisersnitt, setefødsler, store blødninger....i det hele tatt, "mye å glede seg over"... :(

Jeg skal ha en måneds prøvepause nå, så vet jeg forhåpentligvis mer innen vi skal prøve igjen, da skulle jeg få noe progesteron tilskudd også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nematocera
58 minutter siden, Ruccula skrev:

Jo, men sånne kuler er relatert til aborter, sen- aborter, keisersnitt, setefødsler, store blødninger....i det hele tatt, "mye å glede seg over"... :(

Jeg skal ha en måneds prøvepause nå, så vet jeg forhåpentligvis mer innen vi skal prøve igjen, da skulle jeg få noe progesteron tilskudd også. :)

Oi..ikke bra. Men bra de har sett på deg så fort og tar det på alvor..Håpe virkelig neste gang går bedre for deg!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nematocera skrev:

Oi..ikke bra. Men bra de har sett på deg så fort og tar det på alvor..Håpe virkelig neste gang går bedre for deg!:) 

Tusen takk :) ja jeg er veldig takknemlig for at noe blir gjort :) det blir spennende å prøve igjen med progesteron tilskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått innkalling fra sykehuset. Fikk time allerede neste uke, men da jeg oppdaget at gynokologen var en mann så flyttet jeg timen for å få en annen lege. Må da vente en måned, men det er det verdt :)

Så nå skal jeg prøve å bare legge fra meg alle tanker om barn, svangerskap og livmors svulster til etter jul :) det blir godt! 

Målet fremover er å prøve å fokusere på noe annet, kanskje henge opp et julelys og begynne å handle inn julegaver, jeg føler jeg har vært i "prøve koma bekymringer" de siste 4 månedene. 

Ahhh snart er det jul!! :xpb_knuddel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ruccula! Det var trasig å lese om funnene hos gynekologen. :klem: Men så bra at sykehusinnkallingen har gått i orden. Det høres også veldig lurt ut med en liten pause fra alt som omhandler prøvingen. Dette tar jo veldig på, både fysisk og psykisk, og da er det fint å legge det fra seg litt og kun nyte juletida. :xpb_knuddel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Snotra skrev:

Hei Ruccula! Det var trasig å lese om funnene hos gynekologen. :klem: Men så bra at sykehusinnkallingen har gått i orden. Det høres også veldig lurt ut med en liten pause fra alt som omhandler prøvingen. Dette tar jo veldig på, både fysisk og psykisk, og da er det fint å legge det fra seg litt og kun nyte juletida. :xpb_knuddel:

Ja sant det! Det er utrolig deilig med en pause fra alle bekymringene nå :)

Håper det går bra med deg Snotra! ønsker deg en rolig førjulstid og en kjempe fin jul :xpb_knuddel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Da har endelig  tante rød kommet på besøk,  for første gang siden september faktisk!  Så da er PP3 offisielt igang. Nye el tester er bestilt. :mynona:

Godt nyttår alle prøvere!   2017 is the year! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ruccula skrev:

Da har endelig  tante rød kommet på besøk,  for første gang siden september faktisk!  Så da er PP3 offisielt igang. Nye el tester er bestilt. :mynona:

Godt nyttår alle prøvere!   2017 is the year! 

Hipp hipp :yvonne:

Her er EL-testingen i gang nå (forventes rundt 5 januar dog), men tar ikke så tungt på det og prøver heller å kose oss litt hver 2 dag for å være "innenfor" :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at tanta endelig kom! Alle gode ting er vel 3, så da krysser jeg fingrene for deg:laugh: 

2017 er virkelig året, det har jeg veldig tro på:nordvesta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, tr.heimspia83 skrev:

Hipp hipp :yvonne:

Her er EL-testingen i gang nå (forventes rundt 5 januar dog), men tar ikke så tungt på det og prøver heller å kose oss litt hver 2 dag for å være "innenfor" :fnise:

Kult! Jeg gleder meg til EL selv :D

Det blir spennende å følge deg videre i det nye året!  Godt nytt år :)

 

1 time siden, Mumsy skrev:

Hurra for at tanta endelig kom! Alle gode ting er vel 3, så da krysser jeg fingrene for deg:laugh: 

2017 er virkelig året, det har jeg veldig tro på:nordvesta:

Tusen takk! Jeg håper også virkelig at 3 er det magic number! Godt nytt år Mumsy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay - slenger meg med de andre her - tredje gangen betyr lykke! :biggrin: Vil tro det føles veldig bra for dere at dere er tilbake igjen i rette modus, dere skal se at med det nye året kommer hellet til å være på den rette siden! :mrgreen:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Snotra skrev:

Yay - slenger meg med de andre her - tredje gangen betyr lykke! :biggrin: Vil tro det føles veldig bra for dere at dere er tilbake igjen i rette modus, dere skal se at med det nye året kommer hellet til å være på den rette siden! :mrgreen:

Håper det!!! Jeg krysser fingrene for oss begge!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på sykehuset for "utredning"(mini utredning) gynokologen så rart på meg siden jeg var henvist til henne etter kun 2 spontanaborter og jeg satt der og følte meg som et  overhysterisk kvinnemenneske :P

Bedre ble det heller ikke at jeg fikk tidenes angstanfall under gu undersøkelsen. Jeg har ganske store problemer med sånn undersøkelser, synes det er helt grusomt, så jeg er veldig sær på hvem som får undersøke meg...ingen menn feks, ingen unge damer :P.  Tåpelig, jeg vet!

Ihvertfall så satt det 2 asistenter inne på det undersøkelse rommet og skulle være med på undersøkelsen. Da kjente jeg at det gikk ikke, så jeg ble sprut rød, tårene sprutet og jeg skalv skikkelig.  de så jo at jeg fikk panikk og var veldig forståelsefulle. Så asistentene gikk ut av rommet og jeg fikk være alene med legen.

Jeg følte meg som en dust... Men jeg takket legen 20 ganger etterpå for forståelsen. :P jeg skjønner ikke hvorfor jeg reagerer sånn på gynokologisk undersøkelse, jeg er jo veldig tøff og uredd som person sånn ellers. 

Jeg tok også flere blodprøver.  Celleprøve, klamydia osv..

Så fikk jeg utskrevet abyl e. 

Så neste forsøk så skal jeg prøve med abyl e og crione :)

Endret av Ruccula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...