Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med gutten! 😊👏 

Du må fortelle hvordan M takler overgangen, når den tid kommer. 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye:rodmer::rodmer:

Så utrolig rart at de er så grådige på å gi ut smertestillende. Ikke noe gøy å måtte mase, men supert at du står på ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er snart lillemann 2 uker og alt går virkelig supert! Vi dro hjem fra sykehuset etter 48 timer og dagen etter kom storesøster hjem.. hun var såå glad og stolt. Vil kose og nusse lillebror hele tiden, ingen tegn til sjalusi enda..

Ellers kan jeg si at overgangen 0-1 barn er 100 ganger tøffere enn 1-2. Dette er en heelt annen opplevelse. Amminga går bra og jeg har en helt annen trygghet og erfaring nå enn forrige gang. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg koser meg skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du koser deg og at storesøster håndterer det så fint :)

Veldig godt å høre at overgangen fra 1 til 2 er bedre enn fra 0 til 1. Det lover godt for min del også. Har tenkt mye på det, og lest mange som syns to er som ti osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2020 den 22.02, Jill skrev:

Så godt å høre at alt går bra og at du koser deg! 😊 

Takk for det! Du har mye å glede deg til! Er så gøy med liten baby igjen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.6.2020 den 22.15, Mumsy skrev:

Så bra at du koser deg og at storesøster håndterer det så fint :)

Veldig godt å høre at overgangen fra 1 til 2 er bedre enn fra 0 til 1. Det lover godt for min del også. Har tenkt mye på det, og lest mange som syns to er som ti osv.. 

Hun håndterer det veldig fint så lang ihvertfall.  Regner med at det vil komme perioder med sjalusi etterhvert :)

Ja overgangen fra 1-2 går kjempe fint! :)

Men det skal sies at far er fortsatt hjemme med oss, og skal være med oss i 6 uker.  Så han tar mesteparten av jobben med storesøster og jeg tar lillebror. Hadde storesøster vært ekstremt mammadalt feks, hadde det vært verre. 

Det blir nok verre etterhvert 😅 Men akkurat nå så nyter jeg at alt går så utrolig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Knerten er 1 mnd, han vokser masse og er fryktelig glad i pupp :)

Han har lagt på seg 450 gram i uka hver uke og begynner å bli skikkelig lubben. 

1 mnd og str 56 er snart for trangt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Baby H er 7 uker i dag, vi var på 6 ukerskontroll i dag og han har lagt på seg 2.7 kilo siden fødsel 😅.  Fortsatt ca 450 gram i uken.  

Ellers begynte han å smile for et par uker siden...herregud ♥️😍.

Alt går fortsatt strålende og vi koser oss glugg! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hellu dagboka ❤️
Lille H er 7.5 mnd. 9,6 kilo og 74 cm lang. 
Han er en svært enkel liten mann. Jeg har faktisk aldri hørt han gråte skikkelig. Alle kommenterer hvor enkel og snill han er, bare sitter og smiler.

Vi begynte med smaksprøver da han var 5,5 mnd gammel men han er ingen fan av fast føde og spiser nesten ingenting. Vi tilbyr mat 3 ganger om dagen, men han vil bare ha pupp 🙄
 

Ellers kjøpte vi nytt hus i høst, flyttet inn i romjulen. Så høsten og vinteren har vært forferdelig hektisk. Først måtte vi gjøre litt ting i vårt gamle hus, så var det hussalg og alt det medfører.....også begynte vi oppussing på det nye huset. 
 

huset er ikke så veldig gammelt, det er fra 2009, men det er gammelt nok til at ting er slitt. Så vi har slipt og lakket alle gulv, byttet kjøkken, setter inn garderober, downlights og skal male alle rom. Vi gjør som vanlig nesten alt selv.... så det er hektisk i kombinasjon med 2 små barn 😣

Heldigvis er ikke permen over helt enda. Har nå ulønnet perm frem til 01.06. 
 

blir sikkert fullt kjør frem til jobbstart 🙈

Endret av Rucula
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Lillemann er 10.5 mnd og har virkelig forandret seg i det siste.

Han har virkelig gått fra å være baby til å være småbarn. Han nyter sin nye frihet ved å kunne krabbe rundt og undersøke det han vil. Han elsker å gnage på alle flytteeskene som fortsatt står spredt rundt i huset 🙈. Altså hva er det med den ungen og papp 😅. Han blir jo helt vill når han ser en dorull 😂

Men han har også blitt en skikkelig hissigpropp! Han hyler og vræler noe voldsomt når jeg skal få han til å slippe tannbørsten 😂 Og nåde oss om han våkner på natta og ikke puppen befinner seg innen 10 cm radius! 

Han er fortsatt fryktelig glad i pupp og er inne i en periode hvor han insisterer på å sove med puppen i munn.. sliiitsomt! Vi burde vel snart trene på å sovne selv, slutte å nattamme så mye osv, men jeg tenkte jeg skulle vente til pappapermen begynner og at det kanskje vil bli en litt mer gradevis overgang.... jeg vet ikke hva jeg tenker, jeg bare gruer meg til å begynne på den kampen 🙈

Nå er det 1 mnd igjen til jeg begynner på jobb. Og jeg tror faktisk at jeg vil være klar for det innen den tid kommer. Det er seøvfølgelig veldig trist, men jeg vet han vil få det kjempe fint i 4 mnd sammen med pappaen sin. Det jeg derimot gruer meg skikkelig til er bhg start i oktober! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Siste innlegg i denne dagboken

Nå nærmer Lillemann seg 16 mnd og på mandag blir første dag i barnehagen. Mor gruer seg, jeg synes det er tidlig. Men han er en ekstremt trygg og sosial liten fyr, så jeg håper det vil gå bra ❤️. Jeg har gått ned til 80% så det vil heldigvis bli korte dager for han det første året. 

Lille H er en herlig kar! Sosial, sjarmerende og nesten alltid glad. Men samtidig med masse temperament og en temmelig dramatisk fyr om han ikke får det som han vil 😅🙈

Han går fortsatt ikke og sier ingen ord, så akkurat like treg som søstra med andre ord😂

Han ammer fortsatt 2 ganger om dagen og det er så koselig. 

Han spiser som en hest og Eeeeeeeelsker alt på hjul! Lekebiler, sykler! Ja, alt på hjul er ekstremt stas.  

Foreløpig har det vært lite søskensjalusi og barna har mye glede av hverandre. Storesøster er utrolig snill og omsorgsfull og de leker masse sammen. 

Livet som tobarnsmor er hektisk, men herlig! Det blir ikke flere barn, familien er komplett med 2 barn og en hund ❤️

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...