Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

Gratulerer med dagen :)  Det har vært morsomt å lese dagboken din, og har kjent meg igjen i masse siden vi har jenter på lik alder så har vært gøy og følge med!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Stikker bare innom for å fortelle at i juni blir lille M storesøster ❤️

Vi venter en liten lillebror ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen 🥰

Absolutt en spennende tid i vente. Er 21 uker på vei og har en veldig aktiv liten krabat i magen. Morsomt og litt rart å kjenne at noe sparker og beveger seg inni magen der. Det er jo helt sprøtt 😅.

Dette blir vårt siste barn, så jeg skal prøve å nyte disse opplevelsene denne gangen 💙

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med å drømme om kaniner og høner hver natt! Syke drømmer om gnagere er et tilbakevendene tema 😆. Sært!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Takk for gratulasjoner :

Da er det 4 dager til vi blir 2 barnsforeldre 😱Jeg er til tider usikker på om jeg gleder eller gruer meg mest 🤔

det blir planlagt keisersnitt igjen. Jeg har delte følelser rundt dette.

Jeg er egentlig mindre redd denne gangen og tenkte at hvis jeg får gå til regelmessige samtaler i en god stund, så kunne det faktisk hende jeg kunne tørre å prøve meg på en prøvefødsel..  ihvertfall hvis jeg fikk ha et innvilget keisersnitt i "baklomma" som trygghet å falle tilbake på. 

Men så kom korona...og det var ikke lenger mulighet til å få noen samtaler eller hjelp, alt ble avlyst. 

 Å få innvilget ks var null utfordring, akkurat som forrige gang. Og da jeg sa at jeg var villig til å prøve å gå i samtaler sa legen at "det er ikke vits å kaste bort tid på dette nå, når vil du ha ks?" 

Derfor blir det ks, for jeg hadde trengt betydelig hjelp for å tørre å prøve på fødsel og det var ikke mulig. 

Jeg vet jo hva jeg går til og hadde en fin opplevelse forrige gang.  Men er bittelitt trist å aldri få opplevd å ha en rie, at vannet går osv. Er jo heller ingen fest med ks akkurat. 

Dette svangerskapet har vært helt uten plager og jeg har vært i rasende god form akkurat som forrige gang.  Jeg er straks i uke 39 og går fortsatt lange turer i skogen med bikkja, gjør masse husarbeid og holder på med div oppussingsprosjekter . Så jeg skulle ønske tiden kunne stoppe litt opp nå, for jeg vet godt at det er mye mer slitsomt med nyfødt baby enn å være gravid. 

 

Endret av Rucula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i morgen! 🤞😊

Håper jeg vil være i like god form som deg i uke 39. 😲 Jeg bare gjetter at det vil være enda mer slitsomt med en nyfødt + en snart 3 åring. 😛 

Synd du ikke fikk gått til samtaler slik du kunne testet en vanlig fødsel. Men du vet i alle fall hva du går til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Jill skrev:

Masse lykke til i morgen! 🤞😊

Håper jeg vil være i like god form som deg i uke 39. 😲 Jeg bare gjetter at det vil være enda mer slitsomt med en nyfødt + en snart 3 åring. 😛 

Synd du ikke fikk gått til samtaler slik du kunne testet en vanlig fødsel. Men du vet i alle fall hva du går til. 

Tirsdag! Takk for det :) :)

jeg har ikke sånn kjempe lyst å teste fødsel akkurat, men kunne gjerne ha testet 2 rier og vannavgang  🤣.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var dagen kommet...😫

Og jeg føler en skrekkblandet....skrekk. 🤣

Gårsdagen ble tøff,måtte inn på sykehuset for å skrives inn, ble lagt på et lite isolat rom hvor vinduet såvidt kunne åpnes. Det var forferdelig varmt og jeg fikk beskjed om å vente på legen som skulle komme og ta en rutinemessig prat med meg... 

8 timer tok det!! 8 timer lå jeg der før legen kom og stilte meg 3 spørsmål. Det hele tok 1.5 minutter.  

Da ble jeg lettere forbannet. Ikke rakk jeg å si hade til storesøster som ble hentet av besteforeldre og ikke rakk jeg å gjøre flere planlagte ting. 

I går kveld fikk jeg litt sammenbrudd da nervene tilslutt hopet seg for mye og det ble mye snørr og tårer. 

Jeg gruer meg til i dag... korona situasjonen (det er null smitte i kommunen) gjør at far ikke får være med under operasjonen (selv ikke med fult smittevernsutstyr). Og tanken på å ligge der alene er ikke morsom. I tillegg er det forferdelig trist at vi ikke får oppleve dette sammen. 

Heldigvis får far være med på barsel og får overnatte sammen med oss.  Det er jeg glad for, men synes det er enda mer merkelig at han ikke kan være med under snittet.  

Nå er det 35 min til jeg skal være på sykehuset, så kanskje greit å komme seg ut av senga og inn i dusjen.. 😅

Om 2 timer er jeg 2barns mor! Herregud herregud herregud... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var lillegutt kommet til verden 😁

Ks gikk greit, det mest ubehagelige var at det tok lang tid for dem å komme seg igjennom lagene pga arrvev. Det føltes som en evighet og jeg kunne høre legene sleit og pustet.. det var ekkelt. 

Men så kom han! Den lille gutten vår på 2940. Han ser ut som en nydelig liten dukke. Apgar score på topp.  

Tiden etter har vært smertefull! For å si det mildt.. satan det gjør vondt å bevege seg.  Men jeg kom meg opp i løpet av ettermiddagen og klarte å gå på do selv.  

Jeg synes det er en kamp å få nok smertestillende, de vil liksom drøye det lengst mulig og gi minst mulig hver gang. Å gi en nyoperert person som nesten spyr av smerter en paracet blir fpr dumt. Så jrg står på krava. Dette var det samme da storesøster kom tiø verden...da ble smertestillende glemt hver eneste runde. Merkelig opplegg. 

Takk og lov at far får være her. Han fikk ille være med på snittet dessverre, men han fikk være med oss på barsel.  Og hvordan skulle jeg klart meg uten. Han steller baby, henter mat, flytter meg, hjelper meg med sugetsk ved amming osv osv... Han er min lifesaver! 

Også fikk jeg så fin fødsel gave.  En stor boks burow lakris og en diamantring formet som et hjerte i hvitt gull.  Den mannen altså! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse ❤️

Bra jobba! Og for en herlig mann du har, da! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...