Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

Åhr :( lite søvn er helt forferdelig! Her får hun faktisk to flasker på natta enda.. roer seg ikke uten. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for nå er hun snart et år liksom. Tenker på de stakkars tre små tennene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff.. :( Klapp på skulderen for at dere har holdt ut i hele to uker da! Har hørt om et triks der man gradvis vanner ut melken.. Kanskje det hadde vært noe? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så tungt og trasig at dette skal dra sånn ut i tid. Jeg skjønner godt at dette går dere på nervene løs og at det er frustrerende for den lille. Har ingen råd å komme med, annet enn en klem! :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter i natt har ikke resten av dagen vært noen høydare akkurat.

M har vært drit sur og grinete og bare hengt i bena på meg. Vi har sovet masse i dag for å ta igjen for i natt, og siden hun  ikke har ville sove uten meg, så jeg føler vi bare har sovet bort dagen.

Jeg skulle såå ønske jeg hadde en hobby så jeg faktisk kunne kommet meg bort og tenkt på noe annet på kveldene. Fått litt ny inputt og energi... istedenfor for å gå her å råtne på rot...

Shitt jeg begynner å bli klar for å jobbe....eneste problemet er at jeg ikke har noen jobb 🤯

I går var vi i åpen barnehage for første gang, det var stas :) det er en steinerbarnehage med masse dyr, så M fikk hilse på noen hester, sauer, et par høner og en katt. Men det artigste var de andre barna, hun krabbet etter de andre barna og stakk pekefingern inn i munnen på dem 😅. Vi tenker å prøve å få dratt i åpen barnehage 1-2 dager i uken fremmover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var en stor dag! 🤩

jeg er nemmelig ferdig med å pumpe! 11,5 mnd med pumping er over! Det føles helt rart, men mest av alt...det føles fantastisk deilig!! 

Jeg er veldig fornøyd med innsatsen og angrer ikke, men jeg vet ikke om jeg hadde gjort det igjen... for det har vært tøft! Det legger jeg ikke skjul på! 

Ellers har vi vært på 1 års kontroll i dag og snuppa har fått vaksiner...det var ikke så hyggelig 😓. Heldigvis kom mannen fra jobb for å holde henne, så jeg slapp ihvertfall det. Men kjente jeg hadde aller mest lyst til å ikke være der...men det gikk jo ikke.

Hun er nå 78 cm lang og 11 kilo tung! 

og om 1 uke drar vi på ferie til Frankrike igjen ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, tweet skrev:

Du har vært rå med den pumpinga!! 👏🏼

Fine M ❤️ Snart ett år 😱

Takk for det ❤️

Ja tenk det, ett år! Det har gått så fort, samtidig føles det så fjernt da hun kom til verden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde virkelig fantes en pris for årets pumper altså, den hadde gått til deg 👏🏻 Har du fortsatt på lager som hun skal få eller kutter du mm nå? 

Så deilig med ferie, god tur 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respect altså! Det må føles veldig befriende å endelig være ferdig med pumpinga. Høres perfekt ut å feire med en ferietur. Og ikke minst velfortjent! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2018 den 21.56, Marimba skrev:

Respekt! Jeg er på dag en med fullpumping og bøyer meg i støvet! 

hehe takk for det. Forskjellen på deg og meg er jo at jeg ikke har en på 1,5 år å holde styr på i tillegg da!. Det blir jo nærmest umulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, QBee skrev:

Det burde virkelig fantes en pris for årets pumper altså, den hadde gått til deg 👏🏻 Har du fortsatt på lager som hun skal få eller kutter du mm nå? 

Så deilig med ferie, god tur 😊

Takk takk :) hyggelig skrevet ❤️

Nå er lageret brukt opp. Jeg hadde jo litersvis med mm, men har jo gradevis kuttet ned pumpingen de siste månedene så det har vært en god periode jeg ikke pumpet nok til henne pr dag og da har jeg supplert med frossen melk. 

Så nå er lageret brukt opp og hun drikker nan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Snotra skrev:

Respect altså! Det må føles veldig befriende å endelig være ferdig med pumpinga. Høres perfekt ut å feire med en ferietur. Og ikke minst velfortjent! :) 

Ja det er nyyyydelig!! og jeg har fått så mye  tid! 😁 og ikke bare det, jeg kan nå ta migrenetabletter og kan smøre meg med kremer fulle av fyfy kemikalier, drikke masse kaffe osv uten å ha dårlig samvittighet over hva som går over i melka ... det føles sykt digg å ha kroppen sin for seg selv igjen etter 2 år

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er i Frankrike på ferie 28 grader og sol!

og foreløpig kan vel opplevelsen kalles ferien fra helvete!! 

Det begynte allerede natten før vi skulle dra, med masse oppvåkninger. Hun ville heller ikke sove i bilen til Gardermoen og jeg viste allerede da at dette går til helvete... Første halvdelen av flyturen var hun helt totalt kålorm og kastet seg frem og tilbake mellom meg og mamma...

andre halvdel av det hyl skrik! tenk deg ditt verste flymareritt...med en krakilsk hylskrikende unge og sure medpassasjerer som snur seg og stirrer stygt. Som om vi ikke gjør alt i vår makt for å få henne til å slutte å skrike.... for å toppe dette, dreit hun seg ut med diaree bæsj oppetter ryggen...

haha

 

 

Endret av Rucula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Marimba skrev:

Shit pomfritt! Uff, det hørtes grusomt ut! Håper det snur sånn at dere får noen fine dager!  

Takk for det :) snørren renner i strie strømmer og hun har litt feber, så grunnen til det råttne humøret er klart. 

For håpe hun er mye bedre i morgen ellers vet jeg ikkr om vi kommer oss på flyet hjem igjen 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har lille M blitt 1 år! ❤️🤩 🙌

Dagen ble feiret med brask og bram forrige søndag! Veldig hyggelig og litt stressende :P

Det var en emosjonell dag for meg. Dette året har gått så fort, tiden flyr. Hun er ikke lenger en liten baby, men et lite barn nå,❤️ som krabber rundt i vill fart, reiser seg opp og river ned alt på hennes vei :P Det er vanskelig å forestille seg livet uten lille M nå, jeg føler ufattelig heldig som har fått lov til å bli mamma til den jenta! For en velsignelse!! 💓

Det å bli mamma, kom ikke som det store sjokket jeg synes alle prater om.  Jeg vil si vi var veldig godt forbredt og hadde realistiske forventninger. Det har vært noen skikkelig tøffe stunder,  men alt i alt har ting gått bedre enn forventet. Jeg har ikke angret et sekund! men jeg kan ikke si jeg er fryktelig ivrig på et barn til med det første. Blir faktisk litt dårlig bare av å tenke på å begynne på nytt nå.

Det jeg hadde forventet, men som likevel overgikk alle mine drømmer er hvor fantastisk flink pappa mannen min er. Han er den mest omsorgsfulle, kjærlige, lekne pappaen jeg har opplevd!

Han stiller opp 120% og synger, leker, bysser og skifter bleier til den store gullmedaljen. Når jeg ser på venninner med babier som samme alder som min ser jeg at det er ingen selvfølge! Jeg er veldig takknemlig. 

Jeg gleder meg utrolig til hva fremtiden vil bringe! Jeg gleder meg til alt vi skal oppleve sammen ❤️    

Med det avslutter setter jeg punktum for denne dagboken. :):) kanskje det en dag kommer en ny dagbok... Vi får se 

Klemmer Rucula! 

Endret av Rucula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med M :) det har vært hyggelig å følge deg! Gleder meg til en eventuell oppfølging ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått 1-årsdag! :hjerte: Som vanlig er det mange tanker som du skriver som jeg kjenner meg igjen i, og det har vært stas å lese i dagboka di. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...