Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

hellu dagbokji

Snuppa er straks 9 mnd og er 73 cm lang og veier fortsatt rundt 10 kilo. 🤪

For tiden bor jeg, baby og hundene hos mine foreldre siden vårt hus er fullt av håndverkere. Vi fikk mange skader på huset i vinter pga enorme snømengder... hele 3 av takene + terrassen gikk til H....

i tillegg til det fikk vi sot utslipp fra peisen. Så det har vært sot i alle kriker og kroker i hele huset. Så de siste ukene har det vært fult av håndtverkere og vaske folk som hsr vasket sot, og nå male alt innvendig..

Nå skal ikke jeg begynne å klage på det huset...for da blir dette et 50 siders innlegg...men la oss bare si at jeg er meget lei... 👹

Men det postive med å bo hos mine foreldre er jo den fantastiske kontakten de har fått med baby M. 😍Det er jo over 30 år siden de selv hadde baby så de var jo litt usikre i begynnelsen. Pappa var stiv som en stokk når han holdt henne og ga henne fort tilbake til oss... 

Men nå er baby hos en av dem hele tiden og hun ELSKER dem!!! ... hun lyser opp, gliser med hele ansiktet og får nærmest epleptisk anfall i armene mine av ren begeistring bare hun ser pappa! 

Pappa var/er en fantastisk far. Leken, kjærlig, oppfinnsom, så det gleder meg langt inn i hjerterota at mitt barn også får vokse opp med mine forledre i livet sitt. Hun digger dem virkelig ekstremt og de henne. 

Hun er aldri så begeistret når hun ser meg som når hun ser dem 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig med engasjerte besteforeldre, de er gull verdt 😍

Min baby M blir mer begeistret av de fleste andre enn hun blir av å se meg 😂 Hun flørter med fremmede på butikken og lyser opp over enhver sjel som gidder å gi henne oppmerksomhet. Når hun ser meg er det litt mer sånn «å, deg igjen, hei hei». De andre ungene mine var skikkelige mammajenter og ellers ganske reserverte i denne alderen så det er litt uvant!

Og for et mareritt med huset. Når får du flytte hjem igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt å trekke inn hos foreldrene dine mens det står på som verst hjemme! Håper det blir ferdigstilt raskt slik at dere kommer hjem, selv om det høres veldig koselig ut å være på hjemstedet også. Det er utrolig koselig at det knyttes bånd mellom den lille og besteforeldrene. :rodmer: Vi hadde besøk av besteforeldrene til E nå i forrige uke. De første to dagene var hun veldig skeptisk og nektet å sitte på fanget til dem, men så ble hun vant til dem og strålte som ei sol hver gang de kom inn i rommet. Artig altså! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2018 den 6.40, QBee skrev:

Så koselig med engasjerte besteforeldre, de er gull verdt 😍

Min baby M blir mer begeistret av de fleste andre enn hun blir av å se meg 😂 Hun flørter med fremmede på butikken og lyser opp over enhver sjel som gidder å gi henne oppmerksomhet. Når hun ser meg er det litt mer sånn «å, deg igjen, hei hei». De andre ungene mine var skikkelige mammajenter og ellers ganske reserverte i denne alderen så det er litt uvant!

Og for et mareritt med huset. Når får du flytte hjem igjen?

hehehe her også! tilogmed når jeg har vært borte en halvtimes tid og en av besteforeldrene har passet henne, så ser hun apatisk på meg  når jeg kommer tilbake... prøver jeg å nusse henne på kinnet får jeg gjerne en liten håndflate midt i nesa 🤣.

Kanskje det er noe med navnet, 😅heter ikke våre det samme? Mener å huske det fra bv :)

Jeg har hørt så mye om klistremerke babier, så jeg forventet å få en baby som bare ville ligge tett, høre pulsen min, gjerne ligge litt trangt og klenge på meg. Isteden kom det en liten frøken som fra dag 1 har foretrukket å ligge alene med stor plass rundt seg og som er ekstremt lite mamma dalt.

Jeg ser at hun alltid slenger et blikk bort på meg om det skjer noe nytt, for å sjekke at alt er greit. Men utenom det så er hun ikke særlig opptatt av meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2018 den 10.47, Snotra skrev:

Så lurt å trekke inn hos foreldrene dine mens det står på som verst hjemme! Håper det blir ferdigstilt raskt slik at dere kommer hjem, selv om det høres veldig koselig ut å være på hjemstedet også. Det er utrolig koselig at det knyttes bånd mellom den lille og besteforeldrene. :rodmer: Vi hadde besøk av besteforeldrene til E nå i forrige uke. De første to dagene var hun veldig skeptisk og nektet å sitte på fanget til dem, men så ble hun vant til dem og strålte som ei sol hver gang de kom inn i rommet. Artig altså! :) 

Ja utrolig koslig! 

Å ha gode engasjerte besteforeldre er virkelig en gave 😍. Jeg håper hun vil knytte gode bånd med besteforeldrene på begge sider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige uke ble de endelig ferdige med å male huset innvendig, men siden jeg ikke var så gira på å flytte rett inn i malings kemikaliene med baby så dro vi noen dager til svigers på landet mens huset stod og spreng luftet. Det var hyggelig det :) svært idyllisk småbruk med hester, kuer og med mine 2 hunder var det totalt 5 bikkjer i sofaen om kvelden 😅   

Svigermor var helt i den syvende himmel for å få tilbringe masse tid med lille M 

Nå er vi tilbake i huset. Temmelig kaos! Jeg kjenner at jeg blir skikkelig utladet av å måtte bo i et oppussingshelvete år etter år..  Men men... og i tillegg har vi funnet en ny stor feil 😓. Det tar liksom aldri slutt.

Vi har brukt all vår fritid og våre penger på dette huset i 5 år nå... nå må vi bare få ordnet de siste tingene, selge og komme oss bort. ORKER bare ikke mer... det tærer jo på forholdet også, at vi må bruke hver kveød og helg på jobbing. Mannen reiser jo veldig mye med jobben, så når han først er hjemme er det trist at all tid må brukes på huset. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.7.2018 den 22.33, Rucula skrev:

I forrige uke ble de endelig ferdige med å male huset innvendig, men siden jeg ikke var så gira på å flytte rett inn i malings kemikaliene med baby så dro vi noen dager til svigers på landet mens huset stod og spreng luftet. Det var hyggelig det :) svært idyllisk småbruk med hester, kuer og med mine 2 hunder var det totalt 5 bikkjer i sofaen om kvelden 😅   

Svigermor var helt i den syvende himmel for å få tilbringe masse tid med lille M 

Nå er vi tilbake i huset. Temmelig kaos! Jeg kjenner at jeg blir skikkelig utladet av å måtte bo i et oppussingshelvete år etter år..  Men men... og i tillegg har vi funnet en ny stor feil 😓. Det tar liksom aldri slutt.

Vi har brukt all vår fritid og våre penger på dette huset i 5 år nå... nå må vi bare få ordnet de siste tingene, selge og komme oss bort. ORKER bare ikke mer... det tærer jo på forholdet også, at vi må bruke hver kveød og helg på jobbing. Mannen reiser jo veldig mye med jobben, så når han først er hjemme er det trist at all tid må brukes på huset. 

 

Disse husene altså. Her også er det en pain for forholdet.. Håper vi får igjen det vi betalte når vi skal selge. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jill skrev:

Disse husene altså. Her også er det en pain for forholdet.. Håper vi får igjen det vi betalte når vi skal selge. 🙄

Det gjør ikke vi dessverre....ikke sjangs :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Åshitt maaaan de siste dagene har vært slitsomme!!. 😥 Må være en av de meste slitsomme periodene i babys liv tror jeg!

Jeg vet ikke helt hva som har skjedd jeg, men hun har begynt å våkne mange mange ganger hver natt, og er nesten umulig å få til å sove igjen og velger itillegg å starte dagen ved 5 tiden... 😣 . Hun ruller over på magen 5000 ganger hver natt og blir liggende i krabbestilling å klage... 

jeg vurderer sterk å kjøpe nattpose med seler og spenne hele ungen fast i madrassen 🤯     

I dag våknet jeg også med dundrende migrene også og da var det helt krise å ha sovet 3 timer og en unge som ville opp 04,30. Jeg har egentlig veldig god effekt av migrene tabletter, men kan ikke ta dette da hun fortsatt får morsmelk. Nå ser jeg virkelig frem til å slutte med pumping...9,5 mnd med pumping nå! 

Jeg lurer på om noen av problemene kan ha sammenheng med at det kommer masse tenner nå! tann nr 3 har poppet opp i underkjeven, den står helt skjevt 🤔. Og i overskjeven kan man se konturene av masse tenner. Ser ut som 5 tenner prøver å presse seg ned samtidig. 

Shit det er slitsomt! håper det bare er en fase og at fasen snart går over!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Dette høres tøft ut. Hvordan går det nå? Håper de siste nettene har vært lettere for dere. Virker tøft å slite med migrene oppi alle søvnutfordringene. :sjokkbla:

Kan jeg spørre om du har noen plan for hvor lenge du tenker å pumpe og gi mm? Jeg skjønner godt at du er lei. Herregud, jeg er imponert over at du har holdt ut. Du må ha en vilje av stål! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snotra skrev:

Puh! Dette høres tøft ut. Hvordan går det nå? Håper de siste nettene har vært lettere for dere. Virker tøft å slite med migrene oppi alle søvnutfordringene. :sjokkbla:

Kan jeg spørre om du har noen plan for hvor lenge du tenker å pumpe og gi mm? Jeg skjønner godt at du er lei. Herregud, jeg er imponert over at du har holdt ut. Du må ha en vilje av stål! 

Den dagen jeg skrev var det heeelt krise :P hahah. De siste to dagene har det heldigvis gått litt bedre :) Da har hun nesten vært tilbake til vanlig rutine med å våkne 2 ganger i løpet av natten.

Men hun vil fortsatt starte dagen tidligere enn før . I gpr kjøpte jeg sånn nattpose med stropper. Så nå ligger hun fastspent til madrassen. Jeg håper at det vil gjøre at hun ikke cekker seg selv så mange ganger ved å havne på magen . :P

Ang pumpinga... jeg reduserer pump pr dag sakte men sikkert. Jeg sitter veldig å vurderer å trappe ned skikkelig nå, sånn at jeg er helt ferdig med pumping om en måneds tid eller noe... da er hun nesten 11 mnd. Og jeg har også litersvis av melk i fryserdn vi må få brukt opp. :)

😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kresen unge! 😓 og jeg som har hatt fokus på å spise veldig variert i svangerskapet, gitt morsmelk og masse forskjellige smaksprøver...  Det er kjiipt! :(

Hun liker grøt og frukt... Det er det hun liker, resten er vanskelig!. Hun får som regel grøt med bær til frokost, så middagsmat til lunch. Det er her problemet oppstår! 

Her har vi prøvd masse forskjellig hjemmelaget og på glass. Men hun er sjeldent begeistret for det som tilbys og hun blir sur og frustrert. Sitter i stolen og lager klage lyder som går meg sykt på nervene.

Jeg er lei av å stå å kokkelere hver dag til en baby som ikke vil ha maten uansett.   

Ellers er ting bra :) hun er heldigvis tilbake til normalen igjen når drt kommer til nattessøvn. Ikke 10 oppvåkninger pr natt lenger. tilbake til 2-3 :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh blæ... jeg har lest litt for mange artikler om hvor grusomt det er for 1 år gamle babier i barnehagen i det siste... hvordan ikke barnehagen er tilrettelagt for så små barn osv. Jeg får vondt langt inni sjela! 

Nå er hun snart 10 mnd og hun er overhode ikke klar for noe bhg... ikke krabber hun og det er masse styr rundt måltider. Nå har jo ikke vi noen planer om å sette henne i bhg helt enda.. ihvertfall ikke før nyåret 2019. Da er hun 15 mnd, men det er jo egentlig også veldig tidlig... Jeg kjenner jeg gruer meg fryktelig! Men mye kan vel skje på 5 mnd fra nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baby livet går opp og ned, det kan gå fra dritslitsomt til sykt avslappende på en dag har jeg skjønt 😄                                     

De siste dagene har gått under kategoerien drit avslappende og jeg NYTER!! 🤩hun sovner fort til alle dupper og på kvelden, og sover leeenge på dagtid. 

gjerne 1,5-2 timer på første dupp og 2-3 timer andre dupp. Så nå ligger jeg uti hengekøya og er grise lat.... 

Fy søren, man har temmelig flaks med å ha permisjon under tidenes beste sommer!!! 🐝🐞🐜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille M er 10 mnd! 

Hun er 76 cm lang, 10.6 kilo tung! 

i dag tok hun også sitt første krabbeskritt! bedre sent enn aldri ;) :P

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har vi vært igjennom vår første barnesykdom 🙃.

Forrige fredag våknet hun opp med feber og sutre humør, og feberen bare steg gradevis. På det meste hadde hun 39,3 og hadde det ikke godt. Hun gråt og sutret og ville ikke sove alene et sekund. Hun fikk paracrt og vi tilbrakte nesten 3 dager i sengen hun og jeg.

På mandag våknet hun helt frisk men hadde plutselig utslett på hele overkroppen...så da var diagnosen klar: tredagers feber/ den fjerde barnesykdom. 

Ellers har det virkelig skutt fart i krabbeferdighetene nå! 😁det gikk sykt fort fra 2 stotrende steg til å fyke fra den ene enden av rommet til det andre. Målet hennes er alltid hundenes vannskål hvor hun stapper begge hendene nedi og splæsjer som en gal..haha.. nå får kun hundene vann mens hun sover :P

I dag har vi vært på lang meisetur hele familien :) Det var tydelig at hun ikke lenger satt noe godt i ergobabien, for hun begynte å sutre etter 30 min og det funker dårlig med hunder som må på tur.. så vi kjøpte osprey poco bæremeis og der satt hun 2,5 time i dag uten å klage. Vi hadde en pause hvor hun fikk komme ut og sitte i lyngen og spise blåbær! hun spiste sikkert 40 blåbær 😅. Fin dag :):)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, malicious skrev:

Hvordan går det hos dere? :)

Så hyggelig at du spør! 😁

Jeg tar en oppdatering 😀

Det går fint :) 11 mnd + nå....hub krabber rundt i høy fart mens hun hyler begeistret 😅

For akkurat 1 uke siden begynte vi med prosjekt "nattavenning" altså ikke noe mer melk om natta. Det er kanskje litt lovelig sent å begynne med dette nå, men jeg har liksom levd i håpet om at det ville skje en naturlig overgang...det er jo ikke så mange 18 åringer som drikker morsmelk av flaske om natta liksom 🤣

Første natt var det skrik HELE natta....jeg satt ved siden av senga ga vann og sang "troll mor har lagt sine 11 små" 512 ganger...🤐. Hjælp var slitsomt.... særlig i kombo med at vi de siste 3 ukene (pappaperm) har pusset opp heøe dagen. Har holdt på til 23 hver eneste kveld så var temmelig ødelagte fra før... 

men uansett .. folk trøstet med at det bare ville ta et par dager. Vel det tok 8 dager før hun sov bedre 😑

Ellers kan jeg medeler om at vi har vært borte fra henne for første gang... Vi var i bryllup for noe  uker siden og svigermor passet lille M i 1 døgn og det gikk altså så STRÅLENDE! kjempe fint gikk det. Jeg koste meg hele helgen og var ikke bekymret et sekund 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så deilig med barnefri! *drømme, drømme*
Nattavvenningen tok mannen her, heldigvis. Jeg sov jo faktisk 3 netter ALENE, oppe hos svigers. SOV HELE NATTA, JEG. Ingen dårlig samvittighet en gang! ❤️  Men det blir bedre! Hold ut ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gir jeg opp nattavennings prosjektet!

Etter 14 dager med skrik hele natta er det veldig tydelig at hun ikke er klar for dette enda.. 

Vi blir helt frynsete av dette 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...