Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Nematocera skrev:

Men Ruccula: du blør ikke eller noe, ikke sant? Du bare er veldig redd du mister igjen? For når jeg leser dette innlegget? Slett ikke så sikker på at du mister om det ikke er noe fysisk som forteller deg det..at du griner nå og er utafor, må ikke bety at du mister i det hele tatt, det kan også bety at Thc begynner å stige oppover. Jeg håper på det siste:) Jeg kommer til å tro på at 3 er lykketall for deg til det motsatte er bevist. :klem:Hva med en tur til legen å ta hcg stigning over helga f.eks?

Hei :) Nei jeg blør ikke (enda), men forløpet til abortene er jo helt likt. Plutselig forsvinner alle symptomene over natta og kommer ikke tilbake, bhen er plutselig romslig, puppene verker ikke mer, magen er ikke oppblåst lenger. Og jeg føler meg liksom helt normal. 

Men jeg har selvfølgelig enda et bittelite håp, men erfaringene mine tilsier at det skjer akkurat det samme som de andre gangene. 

Jeg skal til legen neste torsdag,  har jeg ikke begynt å blø innen da, så får jeg se om jeg tar blodprøver igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Porcelain skrev:

Du er ikke svak kjære deg, det der er i mine øyne en helt naturlig reaksjon. Det er så mange følelser knytta til det å få barn, alt fra intimiteten som kreves til folks mer eller mindre idiotiske reaksjoner på ting de ikke vet noe om.  Sorg er for meg også en fysisk følelse, du husker kanskje også hvor vondt kjærlighetsorg gjorde som ungdom? Uten sammenligning forøvrig.  

 

Tusen takk :hjertesmil: det stemmer det du sier, sorgen er for meg en fysisk følelse og kan ikke kontrolleres, litt på samme måte som en skikkelig kjærlighetssorg ja :hjertesmil:

8 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

:hug:

Å du skjønne kvinne! Du er IKKE teit, urasjonell og definitivt ikke svak! Du er en fantastisk dame! Som er redd for hva fremtiden kan bringe eller ikke kan bringe. Helt normalt! Det er så normalt at det er skummelt :troest:
Men det er så tabubelagt tema at vi alle tror at vi står alene i det mens det foregår. 
Du er ikke alene, og du er IKKE teit/overreagerer! 

I tillegg til at du nå har mistet og vært igjennom prosessen før og vet hva du eventuelt kan gå til, samt at du er fylt med hormoner akkurat nå i dag! 
Det er steintøft før man føler seg "trygg", men ikke ta alle sorgene på forskudd. 
Jeg aner ikke hvordan kroppen din er, men nå er det litt "overkill" for både psyken og fysikken. La kroppen få hvile og prøv å la hodet få stilne litt i perioder... Den jobber nok på overgir, og det er vanskelig å finne ro. Prøv å trekke pusten dypt noen ganger, kjenn at spenningene i kroppen "blåses ut" med pusten din. Senk og hev skuldrene og prøv å kjenne på akkurat nå. Akkurat nå er du deg selv, og kroppen din er i ulage. 

Ting ordner seg :kose: På en eller annen måte ! 

Tusen takk søte snille deg :klem: 

Jeg skal prøve å puste med hele kroppen og ikke la panikken ta meg helt :(  :hjertesmil:

6 timer siden, Jill skrev:

Sender over en stor klem! :klem:

Kanskje noen dager borte fra jobb kan hjelpe på? Om ikke annet så slipper du å sitte der å skjule tårene. 

Tusen takk :hjertesmil:,  jeg tok meg fri idag, for første gang så lenge jeg har jobbet der, fikk så dårlig samvittighet! Men samtidig kjente jeg bare at i dag fungerte jeg bare ikke! Kroppen og hodet hadde fått nok. Jeg skal prøve å komme meg på jobb i morgen og se hvordan det går. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, Ruccula, så utrolig trist å lese om de siste dagene. Jeg kan bare ane hvor fortvilet du er akkurat nå. Jeg håper selvsagt at det ikke har gått som du frykter, men du kjenner jo kroppen din best og du har jo vært igjennom dette før. Jeg kan dessverre ikke gjøre mer enn å sende deg en stor, stor klem jeg også. Ta godt vare på deg selv nå, og det er lov å ha en skikkelig time-out! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snotra skrev:

Ånei, Ruccula, så utrolig trist å lese om de siste dagene. Jeg kan bare ane hvor fortvilet du er akkurat nå. Jeg håper selvsagt at det ikke har gått som du frykter, men du kjenner jo kroppen din best og du har jo vært igjennom dette før. Jeg kan dessverre ikke gjøre mer enn å sende deg en stor, stor klem jeg også. Ta godt vare på deg selv nå, og det er lov å ha en skikkelig time-out! :klem:

Tusen tusen takk:klem: det setter jeg stor pris på :hjertesmil:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tweet skrev:

Hvordan går det, Ruccula? :klem:

Hei :) så hyggelig at du spør. 

Det går bedre nå :) tirsdag og onsdag var preget var panikk og sorg, nå har jeg fått ting mer på avstand og er roligere :). Var på jobb i går og dag og det gikk fint. :blomst:

I dag har jeg tilogmed hatt nok energi til utsette min kollega for mine practial jokes, det er dagens høydepunkt :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Ruccula skrev:

Hei :) så hyggelig at du spør. 

Det går bedre nå :) tirsdag og onsdag var preget var panikk og sorg, nå har jeg fått ting mer på avstand og er roligere :). Var på jobb i går og dag og det gikk fint. :blomst:

I dag har jeg tilogmed hatt nok energi til utsette min kollega for mine practial jokes, det er dagens høydepunkt :icon_lol:

Godt å høre! For meg er det viktig å få ut det som må ut, men også å komme meg ut og gjøre noe eller være sammen med andre når ting er tungt :) Bra du greier å gå på jobb, det tror jeg er viktig! 

Håper alt går rette veien for deg <3  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tweet skrev:

Godt å høre! For meg er det viktig å få ut det som må ut, men også å komme meg ut og gjøre noe eller være sammen med andre når ting er tungt :) Bra du greier å gå på jobb, det tror jeg er viktig! 

Håper alt går rette veien for deg <3  

Tusen takk søte deg :dagens-rose:

Jeg håper også at vi kommer i mål tilslutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2017 den 23.12, Nematocera skrev:

Hvordan går det Ruccula? Holder den?

 

7 timer siden, Pjusk skrev:

Hvordan går det med deg Ruccula? Har tenkt mye på deg :hjerte:

Hei begge to! :blomst: Så koslig at dere tenker på meg, det setter jeg pris på :)

Det går greit med meg,  puppene har blitt mindre og er overhode ikke såre lenger.  Men jeg har ikke blødd noe enda. Så akkurat nå er jeg i en litt sånn avventende fase. Mange spørsmål går gjennom hodet... 

Når begynner jeg å blø? Vil crionen utsette blødningene? Vil kroppen klare å ordne opp selv, eller går det mot en MA? Utskrapning er min store frykt..eller er jeg mirakuløst fortsatt gravid? Men hvorfor er da puppene tilbake til normalen igjen..

I går våknet jeg med skikkelig kvalme og diaree og tenkte at jeg kanskje begynte å få omgangssyke...  Omgangsyke har jeg aldri hatt før, så vet ikke hvordan det foregår. Var uggen gjennom hele dagen og la meg tidlig pga kvalme. Kastet aldri opp, så avskrev min omgangssyke frykt :P

I dag våknet jeg og var kvalm igjen... Har vært kvalm i hele dag, så fort jeg er bittelitt sulten.  Så det er jo helt klart noen hormoner som herjer i kroppen fortsatt.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som om du fremdeles er veldig gravid med den kvalmen jeg altså! :Nikke:

Har du vært hos legen for å sjekke hcg-stigning eller har du tenkt å gjøre det? Eller tenker du og bare vente og se hva som skjer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ikke kritisk ut. Mine pupper har også endret seg. De var harde før helgen, mens nå har de blitt myke og hengete. :tongue: Og kvalmen har begynt å komme siste dagene her. Kan anbefale hcg-prøve. Jeg ble 100 kg lettere. :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok hcg prøve forrige gang,  men begynte å blø samme dagen som resultatene kom. Så det føltes ikke som noen vits. Kunne likegodt bare ha ventet :P

Men en hcg er vel det eneste som kan avklare hva som skjer nå, så skal snakke med legen om det på torsdag hvis jeg ikke har begynt å blø innen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for at dette går veien jeg altså. Jeg har trua på dine vegne, men jeg skjønner det må være veldig nervepirrende og frustrerende for deg. Hold ut, i morgen er det torsdag og da håper jeg du får et lykkelig svar! :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snotra skrev:

Jeg krysser fingrene for at dette går veien jeg altså. Jeg har trua på dine vegne, men jeg skjønner det må være veldig nervepirrende og frustrerende for deg. Hold ut, i morgen er det torsdag og da håper jeg du får et lykkelig svar! :klem:

Tusen takk :)

Får nok ikke noe endelig svar i morgen. Men håper å få en henvisning videre sånn at jeg kan få et endelig svar fortest mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Jill skrev:

Hvordan gikk det hos legen i går? :) 

 

1 time siden, Tullerusk81 skrev:

Venter også i spenning på å høre hvordan det gikk til legen i dag ;)

Haha så hyggelig at dere følger med ;)

Det skjedde ikke mye spennende,  vi snakket bare løst og fast om ting, også tok jeg hcg blodprøve.  Skal ta ny prøve på mandag.  

Jeg lurte veldig på om crionen kan utsette en spontanabort som ellers ville skjedd på et tidligere tidspunkt, men det kunne hun ikke svare meg på. Hun viste ikke engang hva crione er :P. Generelt sett så kan ikke min fastlege mye om sånne graviditetsting i det hele tatt. 

Sykehuset hadde vist skrevet i rapporten sin at de ønsket å vite det så fort jeg ble gravid, det har ikke jeg hørt noe om. Så jeg håper jeg får en henvisning dit snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...