Gå til innhold

Hverdagslivet med to små


Chandra

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Beccy87 skrev:

Det er så gøy når de lærer nye triks som det der! 
Hurra for mini! :strix:

Ja! :rodmer: Rart at noe som absolutt alle babyer gjør føles så fantastisk ut! :D 

---

I dag var vi på 4 mnd. kontroll og mini hadde lagt på seg masse siden sist og hadde gått litt over kurven sin om man kan si det. Supermelk! :trene: Hun viste også sitt nye rulletriks til helsesøster. Helsesøster kommenterte også at hun dyttet seg ganske høyt opp når hun ligger på magen og at hun ligger litt foran. Det er selvfølgelig gøy, selv om det ikke har noe å si i det store og hele. :)

Vi snakket litt om innføring av mat og hun var veldig oppmuntrende til at vi skal begynne å innføre forskjellige smaker. Jeg har egentlig tenkt at jeg ønsker å fullamme så lenge som mulig, og det fungerer tydeligvis også. Men på den andre siden er jeg veldig gira på å la mini få smake på ting, og det virker absolutt som om hun er klar for det også og det vil jo ikke påvirke ammingen med smaksprøver. Hun følger veldig med når vi spiser og hun er generelt veldig nysgjerrig. Så kanskje vi begynner pent nå. Avocado, egg, søtpotet osv. Jeg gleder meg! 

Etter helsestasjonen ble det en times trilletur med hunden og nå sover mini på verandaen. Nå er det straks mørkt så får vel ta henne inn snart. Snart i gang med middag også, men mest frister det å sove nå. ;) Sliten i kroppen etter 2 dager med bra trening. Har vært supermotivert og gitt alt. Gleder meg til løpetur i helgen. Sov dessverre dårlig i natt, men sånn er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med trikset til mini! Venter i spenning her om dagen på det samme 😉 Vi tenker å begynne veldig forsiktig med smaksprøver nå etter at hun bikker fire mnd i helgen (blir neste uke da siden vi skal på reise). Har egentlig ønsket å vente, men tenker som deg at det jo er stas å la de smake 😃

Flink du er med trening 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint det gikk bra på helsestasjonen og at hun har lært seg å rulle. Til deg tør jeg å trekke fram sammenligningen min med hund (fordi noen som ikke har hund selv blir gjerne fornærma), men jeg husker så godt hvordan det var da han var liten å legge merke til alle de tingene han kunne, plutselig. Holde ting med labbene for å gnage på det, for eksempel. Eller løfte beinet for å tisse. Eller oppdage damer. (Akkurat det siste der kunne han godt ha roa litt ned, men). Poenget er at det er så koselig å se den man er så intenst glad i lære nye ting, bli mer selvstendig og utforske verden. 

Og til alle andre, jeg vet det er noe helt annet med en baby, men jeg har ikke noe annet å sammenligne med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er maskin som trener så mye! Gleder meg til å komme i gang igjen jeg også. Får lese her hvis motivasjonen svikter :fnise:

Supermelk og rulletriks :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2016 den 21.23, maja87 skrev:

Gratulerer med trikset til mini! Venter i spenning her om dagen på det samme 😉 Vi tenker å begynne veldig forsiktig med smaksprøver nå etter at hun bikker fire mnd i helgen (blir neste uke da siden vi skal på reise). Har egentlig ønsket å vente, men tenker som deg at det jo er stas å la de smake 😃

Flink du er med trening 👍

Takk, og gratulerer med det samme! :hoppe: 

På 9.12.2016 den 9.44, Rainbow skrev:

Så fint det gikk bra på helsestasjonen og at hun har lært seg å rulle. Til deg tør jeg å trekke fram sammenligningen min med hund (fordi noen som ikke har hund selv blir gjerne fornærma), men jeg husker så godt hvordan det var da han var liten å legge merke til alle de tingene han kunne, plutselig. Holde ting med labbene for å gnage på det, for eksempel. Eller løfte beinet for å tisse. Eller oppdage damer. (Akkurat det siste der kunne han godt ha roa litt ned, men). Poenget er at det er så koselig å se den man er så intenst glad i lære nye ting, bli mer selvstendig og utforske verden. 

Og til alle andre, jeg vet det er noe helt annet med en baby, men jeg har ikke noe annet å sammenligne med. :)

Det er akkurat sånn egentlig! Husker jeg var så stolt fordi han løftet beinet for å tisse så tidlig. :fnise:  Om noen blir fornærmet av noe slikt så får det være deres problem tenker jeg. :)

På 9.12.2016 den 13.06, Weebs skrev:

Du er maskin som trener så mye! Gleder meg til å komme i gang igjen jeg også. Får lese her hvis motivasjonen svikter :fnise:

Supermelk og rulletriks :nigo:

Da får du besøke treningsdagboken min, men du skal vel få noen uker til på å komme deg i gang på! Foreløpig ikke så mye å skryte av der men. Jeg skal bli RÅ nemlig! ;):fnise: Har fått helt dilla på å titte American Ninja Warrior i det siste og det blir jeg motivert av. ;)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne dagen har bare flydd altså! Mini har sovet ekstremt dårlig i natt og da har jeg også gjort det. Syntes hun våknet hele tiden og den ene gangen lagde hun kjemperare lyder. Da jeg slo på lyset fant jeg henne på magen oppe i det ene hjørnet av senga. :vetikke: En ivrig ruller med andre ord. Håper denne natta blir bedre! Vi sov uansett til halv elleve så fikk til slutt nok søvn.

Startet formiddagen med å dra til nabobyen og leverte 8 bæreposer til Fretex med bøker, dvder og diverse kjøkkenting/pynteting. Så deilig å bli kvitt det, så da er det bare å fortsette å rydde. :PFikk også kjøpt en julegave. Etterpå var det pepperkakebaking og middag hos foreldrene mine. Mannen gikk en lang tur med hunden og kom til middagen. Og det var egentlig den dagen. 

I morgen står joggetur med hunden på planen og huset trenger en liten vask. På tide å pynte litt mer til jul også kanskje? Da kan jeg samtidig rydde i julepynten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2016 den 9.44, Rainbow skrev:

Så fint det gikk bra på helsestasjonen og at hun har lært seg å rulle. Til deg tør jeg å trekke fram sammenligningen min med hund (fordi noen som ikke har hund selv blir gjerne fornærma), men jeg husker så godt hvordan det var da han var liten å legge merke til alle de tingene han kunne, plutselig. Holde ting med labbene for å gnage på det, for eksempel. Eller løfte beinet for å tisse. Eller oppdage damer. (Akkurat det siste der kunne han godt ha roa litt ned, men). Poenget er at det er så koselig å se den man er så intenst glad i lære nye ting, bli mer selvstendig og utforske verden. 

Og til alle andre, jeg vet det er noe helt annet med en baby, men jeg har ikke noe annet å sammenligne med. :)

Jeg har ofte sammenliknet mitt eget barn med både katter og hunder, helt innafor! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini sov ganske godt i natt! Hurra! Sov helt til 10 gjorde hun også. Hadde det ikke vært for at hun bæsja klokken 4, 7 og 9 så hadde det vært perfekt. :fnise: Nå er hun med pappaen mens jeg koser meg med kaffe og internettshopping til mini. Bestiller "pute" til tripp trapp stolen, en bitering/rangle og en kidsme food feeder fra babybanden. Kunne godt tenke meg å bestille mer, men vi får sikkert mer enn nok til jul tenker jeg meg. :P Føler jeg har brukt veldig lite penger på mini siden vi har fått så mye i gaver og arvet så mye. Det er jo veldig fint, men det er jo også gøy å kjøpe litt selv. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det muligens for sent, men jeg vil ikke anbefale deg den puta til tripp trappen. :sjenert:
Jeg fikk beskjed om at jeg MÅTTE ha den når jeg kjøpte stolen i butikken, men brukte den bare i to-tre dager før den var så full av mat at jeg måtte vaske den og da gadd jeg rett og slett ikke feste den på igjen. Mye enklere med håndkler (som vi forøvrig måtte ha rundt livet på han i starten uansett fordi han satt så vinglete) den lille perioden de faktisk har behov for noe å sitte på. :) 

Og når det kommer til biteringer så er de kjempesmarte sånne som er fylt med vann og kan legges i kjøleskapet/fryseren. Det lindrer mye når det først begynner å gro inni der. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Beccy87 skrev:

Nå er det muligens for sent, men jeg vil ikke anbefale deg den puta til tripp trappen. :sjenert:
Jeg fikk beskjed om at jeg MÅTTE ha den når jeg kjøpte stolen i butikken, men brukte den bare i to-tre dager før den var så full av mat at jeg måtte vaske den og da gadd jeg rett og slett ikke feste den på igjen. Mye enklere med håndkler (som vi forøvrig måtte ha rundt livet på han i starten uansett fordi han satt så vinglete) den lille perioden de faktisk har behov for noe å sitte på. :) 

Og når det kommer til biteringer så er de kjempesmarte sånne som er fylt med vann og kan legges i kjøleskapet/fryseren. Det lindrer mye når det først begynner å gro inni der. ;) 

Ah, det var noen minutter for sent ja. :fnise: Men men, satser på at vi får brukt den her. Men det var lurt å dekke den med håndkle uansett. Blir som du sier sikkert MYE søl.  

Takk for biteringtips! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har din fått tenner enda? Mistenker at det er på god vei her. Sikle har hun gjort leeeeenge, men spesielt de siste to dagene har hun tygd noe voldsomt og vært en del mer urolig.. Har en sånn biteleke som kan legges kaldt 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2016 den 15.33, maja87 skrev:

Har din fått tenner enda? Mistenker at det er på god vei her. Sikle har hun gjort leeeeenge, men spesielt de siste to dagene har hun tygd noe voldsomt og vært en del mer urolig.. Har en sånn biteleke som kan legges kaldt 👍

Ingen tenner enda nei. Har lurt litt på om hun får det fordi hun har siklet så mye, men det virker som om hun sikler når hun babler så vet ikke. :fnise: Håper det drøyer litt til! Mini har også vært urolig men jeg tror det har vært det 4. utviklingstrinnet for nå begynner det å gå over og hun er mye mer blid og ruller og ler mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag tok vi turen til Sverige. Kjøpte spiseskjeer, bitering med vann til å kjøle ned og tannbørste til mini. :fnise: Fikk også hamstret litt mat og spist. Hunden fikk ny leke. Kan jo ikke glemme han. ;)

Før det gikk vi en lengre trilletur og jeg fikk bakt superbrødet mitt! Nå koser jeg meg tro det eller ei med rødvin, serranoskinke, ost og oliven. Mini sover godt i senga. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini vekket meg med en skikkelig bleielekkasje på morgenen i dag. Skjønner ikke hvor alt kommer fra. Skifter bæsjebleie 3 ganger i løpet av natten nå. Lengter tilbake til den perioden der hun ikke bæsjet om natta. :fnise: 

Nå drikker jeg kaffe og mini ligger på leketeppet og ser på drømmehagen. Det falt vist i smak og nå babler hun til tvn. :rodmer: Jaja, en skal tidlig krøkes som tv slave! Ikke at vi har brukt tv så mye da, men hun har jo tittet når vi har tittet på noe.

I går fikk jeg vasket stua og planen er å fortsette med kjøkken og gang i dag. Julepynten er fremdeles ikke oppe. Ting tar tid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini er fremdeles like våken om natta. Jeg lengter tilbake til sovende baby! :erter: I natt våknet hun hver andre time hele natten og vi kom oss ikke opp før nærmere halv elleve. Hun våkner alltid rundt midnatt så jeg legger meg aldri før det for da får jeg uansett ikke sove. Hun ruller rundt, ligger brått oppå dyna, er skikkelig sulten, skal helst ligge inntil meg... Er stiv som bare pokker i hele kroppen nå. :fnise: Jaja, flaks for henne at hun er søt da! Hun er heldigvis også blid for det meste. 

I går smakte hun på søtpotet for første gang og det fall halvveis i smak. Hun lagde noen rare grimaser men var ivrig på å ha skjea i munn også. Så langt har vi testet banan og avocado. Det skjønte hun ikke så mye av, men nå begynner hun å smake mer på skjeen. Det er veldig gøy i alle fall!

----

Ellers har jeg en begynnende brystbetennelse men etter å ha fått henne til å tømme brystet masse ser det ut til at det går fint. Har også fått en betent tå. :fnise:

Det er pyntet til jul og nå mangler bare å få vasket mer ordentlig og ryddet litt mer. Har også en del klesvask. Sliter med å rekke over alt om dagen selv om jeg får gjort en del også. Døgnet skulle bare hatt flere timer. I dag skal badet og 2. etasje vaskes for der ser det ikke ut nå.

Ja, også har jeg laget meg treningsdagbok! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner til problemet med å være stiv i hele kroppen etter mer eller mindre behagelige netter 😂

Vi har tenkt til å begynne forsiktig med noen smaksprøver de nærmeste dagene. Har hørt at avokado og banan er greie ting å starte med, og ser det er det du også gjorde 👍 Gir dere noe grøt? Den tenker jeg å avvente med til senere 😉

Artig med treningsdagbok 😃 

Huff... her må det også vaskes! To ganger er det vasket her siden mini kom i midten av august 😶😶 Badet er selvsagt vasket da, og benker på kjøkkenet, støvtørk og støvsuging. Men, det skinner ikke akkurat 😂😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, maja87 skrev:

Kjenner til problemet med å være stiv i hele kroppen etter mer eller mindre behagelige netter 😂

Vi har tenkt til å begynne forsiktig med noen smaksprøver de nærmeste dagene. Har hørt at avokado og banan er greie ting å starte med, og ser det er det du også gjorde 👍 Gir dere noe grøt? Den tenker jeg å avvente med til senere 😉

Artig med treningsdagbok 😃 

Huff... her må det også vaskes! To ganger er det vasket her siden mini kom i midten av august 😶😶 Badet er selvsagt vasket da, og benker på kjøkkenet, støvtørk og støvsuging. Men, det skinner ikke akkurat 😂😂 

Vi gir ikke grøt enda. Helsesøster anbefalte det, men jeg kjører eget løp der altså. Blir nok grøt etterhvert, men ikke enda. Du må skrive om hvordan det går! Vi har gitt søtpotet de siste dagene og det falt først ikke i smak men så skjønte jeg at jeg måtte blande i mer morsmelk så det ble litt mer flytende og da ble det bra og hun ble faktisk ivrig. Skal gjøre det samme med avocado og banan igjen også. For der gav jeg henne nok litt feil konsistens i starten slik at hun ikke likte det så godt. Har forresten hørt at avocado og banan sammen er en vinner når man begynner å blande smakene. :)

Vasking er kjedelige greier altså! Jeg elsker å ha det rent men hater å vaske. Også er det jo så mye som skal prioriteres når mini sover! :link: (måtte teste ny smiley!). 

------

I dag fant mini ut at det går an å plaske i badevannet! Vann over alt! :nordvesta: Det skjer så mye med henne om dagen altså, og alt skal puttes i munnen. I natt sov hun også litt bedre og da hun våknet i 2 tiden sovnet hun igjen av seg selv uten amming. Det var litt godt og jeg har vært rimelig uthvilt i dag. Håper på en like bra eller bedre natt nå. Evig optimist! :) Dessuten sov hun til 09:30 i dag! Den ungen er garantert b-menneske altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forsøkte søtpotet i dag (avokadoen var råtten 😤). Det falt i smak! Blandet ikke inn morsmelk, ammet henne litt først bare. Fikk 2-3 små skjeer, smilte og storkoste seg 😃 Var artig å se! Ikke noe gulp eller spytting heller, så virket som hun er klar for å få smaksprøver 😆 Vi kjører også eget løp altså, grøt kan komme senere 👍 Tenker å gi søtpotet noen flere dager på rad nå, før vi tester noe nytt. Avokado og banan blandet er notert 👌

Her skal også alt puttes i munnen. Innser at vi må begynne å være oppmerksomme på hva som er i rekkevidde, skal jo ingenting for at det går galt 😕 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, det er 20. desember! Jeg følte at desember akkurat har startet jeg. Er faktisk ikke ferdig med julegavene enda. Er så tiltak å dra på shoppingsenteret men har bare et par ting igjen og jeg vet hva jeg skal ha heldigvis. :tongue: Har til og med et par julekort igjen å sende. Skal få satt på adressen i kveld og sende i morgen. De jeg hadde adressen til er heldigvis sendt så ting er halvveis på stell.

Jeg har virkelig prøvd å få unna litt julevask og har holdt på med kjøkkenet siden helgen. Det tar jammen sin tid med baby altså. :tongue: Har vasket alle fronter, og har ryddet og vasket inni hver eneste kjøkkenskap og skuff som finnes, skrubbet og ryddet kjøkkenbenker ordentlig og flisene over benken. Det har tatt 3-4 dager fordi jeg aldri får holdt på så lenge av gangen. :erter: Men det ble nå bra da!  Klarte også å kvitte meg med litt ting og tang slik at det ble bedre plass og mer ryddig. Planen i morgen er å få tatt kjøkkenvinduene. Vel vel, tar det litt og litt så blir vel huset rent og strøkent til påske eller noe. :laugh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...