Gå til innhold

Hverdagslivet med to små


Chandra

Anbefalte innlegg

Hei :vinke: 

Her var det leeenge siden jeg har lest :( Litt opptatt og lite kg for tiden. Det var veldig koselig å lese oppdatering ifra deg så jeg håper du husker på å skrive her av og til :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Hei :vinke: 

Her var det leeenge siden jeg har lest :( Litt opptatt og lite kg for tiden. Det var veldig koselig å lese oppdatering ifra deg så jeg håper du husker på å skrive her av og til :strix: 

Takk og jeg håper du også vil oppdatere din bok snart! Det er så hyggelig å følge med! :hoppe: Men ser den med at hverdagen ikke strekker helt til. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tilbake til hverdagen etter noen hektiske uker. Bryllupet var vellykket og vi kom hjem til baby som sov i senga si rett før midnatt. Er så glad for at det gikk så bra! :) Jeg fikk sovemorgen dagen etter og lå i senga til halv elleve. Det var rett og slett fantastisk. Er som regel alltid oppe før 7. 

I dag skjedde noe stort! Vi var på besøk og mini stod på gresset mens jeg holdt henne. Jeg slapp henne og hun ble stående av seg selv! 😃 10 måneder og 2 dager. Må skrive det ned så jeg husker det til senere.

I går var vi på skogstur med bæresele. Bruker Ergobaby original. Hadde henne på magen men tror det er på tide å teste rygg nå. Det ble tungt! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I dag har jeg fullført triatlon. :duskedame: Det var kjempegøy og slitsomt på en gang. Mannen hadde med mini og hun sov egentlig gjennom mesteparten til tross for masse støy. Nå kan jeg vel si at jeg har kommet i form etter fødselen. :trene:

Nå feirer jeg med Skam, kake og et lite glass vin. :P

Mini nærmer seg 11 måneder og begynner å få så mye personlighet. Det beste jeg vet er å tulle med henne og få henne til å le. Det er vel kanskje det beste med å ha barn? 

Jeg har forresten ikke klart å slutte med nattamming. Tar det senere. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lenge siden jeg har vært her inne og lest, og kommentert. Gøy å lese hvordan du har det :) Og ser vi har det veldig likt med minijentene! Oppe og hopper klokken 05 her også... til min og samboer sitt store snork.. Heldigvis har vi til dels avvent med nattamming, til dels vil si kanskje 1-2 ganger ila natten :P

Gratulere med vel gjennomført triathlon, sprekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med triatlonet!!! :nigo: Endelig har du nådd målet som du har jobbet mot så lenge! 

Her ammes det natt og dag :jepp: Og det er helt greit ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.6.2017 den 11.59, maja87 skrev:

Hei! Lenge siden jeg har vært her inne og lest, og kommentert. Gøy å lese hvordan du har det :) Og ser vi har det veldig likt med minijentene! Oppe og hopper klokken 05 her også... til min og samboer sitt store snork.. Heldigvis har vi til dels avvent med nattamming, til dels vil si kanskje 1-2 ganger ila natten :P

Gratulere med vel gjennomført triathlon, sprekt!

Hyggelig å høre fra deg! Titter stadig i boken din men er dårlig på å kommentere om dagen. Men gratulerer så mye med graviditeten, og kondolerer med faren din. :( 

Tenk at du er gravid igjen! Sykt! :fnise: Jeg er ikke helt der enda, men får litt lyst når jeg leser om andre! 

På 26.6.2017 den 22.06, LilleMy1989 skrev:

Gratulerer med triatlonet!!! :nigo: Endelig har du nådd målet som du har jobbet mot så lenge! 

Her ammes det natt og dag :jepp: Og det er helt greit ;) 

Tusen takk! Jeg er sååå stolt! :fnise: Det var så godt å komme i mål og føle at jeg klarte det. For jeg var rimelig sikker på at jeg ikke ville få det til tidligere i vår. 

Hurra for amming! :nordvesta: Jeg elsker å amme, men ikke på natten lenger. Jeg er såååå trøtt. Gjør det fremdeles litt da! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble mini 11 måneder!! Tiden flyr. Hun digger å gå langs og mellom møbler og i dag slapp hun brått taket og stod noen sekunder før hun satt seg ned! Brått flyr hun vel rundt her. :mynona:

Ellers er den ungen ekstremt aktiv. Sitte stille er ikke kult så lenge av gangen og hun  er som regel blid som en sol. Når hun ikke er sur da. ;) I natt klarte hun å sove fra 20 til 05 uten å ammes! Kanskje det er håp?? Hun våknet en gang i tre tiden men da kunne jeg bare legge henne ned igjen og stryke litt på ryggen før hun sovnet. Det var digg for de siste nettene har hun holdt skrikekonsert (eller skolekonsert som autokorrekt ville ha det til) i godt over en time. Husker jeg tenkte tanker om å putte ungen i en skuff og lukke igjen for å få slutt på maset. :heks:

Den siste uka har vi kjørt bort to hengerlass med skrot fra kjeller og garasje! :nordvesta: Det føles fantastisk. Jeg er såååå lei av å ha ting i huset som bare opptar plass. Nå må det vel snart bli tomt. :fnise: Digger digger digger konmari metoden. Målet har hele tiden vært å bli ferdig før august og nå ser det ut som om jeg kan klare det. 

Nå sover mini for kvelden, mannen er på trening og jeg er på vei ut i hagen for å stelle jordbærplantene. Luke, legge grenkutt rundt plantene og legge netting over. Alltid noe som må gjøres i denne hagen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei natt. Mini våknet i 3-tiden som vanlig. Fikk henne til å sovne uten amming men måtte stryke henne leeenge på ryggen. Hver gang jeg sluttet våknet hun. Våknet for morgenen rundt fem men klarte å drøye det med amming og slikt til seks. Ikke at jeg fikk sove noe mer så kunne bare stått opp før.  :P Bruker amming som snooze knapp.  :fnise:

Nå leker mini og ser litt på Barne-TV og jeg vurderer å lage meg kaffe. Pleier å gi frokost litt senere. I dag skjer det ikke mye annet enn trilletur med hunden på dagen og styrketrening på kvelden. Må få klippet gresset også men det må bli når mannen er hjemme. Angrer på at jeg ikke lagde meg kjøleskapsgrøt i går kveld. 

Ah, også begynte jeg å fikse navnelapper til barnehagen i går så det må jeg bestille ferdig senere i dag. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen var LANG!  :sFun_sleeping: Hipp hurra for at mannen bare er to arbeidsdager unna ferie! 

I dag skal vi på stranda med moren og søsteren min. Det blir minis første tur til sjøen og jeg gleder meg skikkelig! Været er foreløpig perfekt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stranda på torsdag ble veldig vellykket og mini fikk duppet føttene sine i vannet. :) 

Fredagen ble litt lang igjen. Jeg telte bare ned til mannen begynte ferie! :P Nå har han og forsåvidt jeg også ferie! Endelig og hipp hurra! 

I dag stod mannen opp med mini og jeg sov helt til ti. Det trengtes virkelig! Vi har vært hos et vennepar ved sjøen i hele dag. Nå sover mini og jeg skal i gang med å gjøre klart soverommet til mini for maling i morgen. Kanskje med et glass vin samtidig? :fnise: 

Om ganske nøyaktig en måned begynner jeg å jobbe igjen! Det er rart å tenke på men jeg begynner å se frem til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det min tur til å stå opp og jeg var tilbake til like trøtt som alltid. :biggrin: Ble for sent i går og sov litt for dårlig i natt. Nå har mini sovet på verandaen i vogna siden halv ni og sover enda så jeg har duppet på sofaen. Våknet akkurat og skulle lage meg kaffe og kom på at det er vi jo tomme for. Det er KRISE! Hadde heldigvis en iskaffe i kjøleskapet. I-landsproblem. 

I går kveld vasket jeg veggene på nytt etter at mannen hadde pusset og sparklet så i dag skal vi endelig begynne å male. Ser ikke frem til å male furupaneltak men ser frem til å bli kvitt det. :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk malt første strøk på veggen i dag. Nå gjenstår bare et strøk til, male tak, male lister, male døra, vinduskarm, kjøpe gulv og legge gulv. Vi kommer aldri til å bli ferdig!  :bond: Tar jo en evighet å male panel. 

Nå ligger jeg i senga etter å ha lagt mini. Skal stå opp og dusje og kaaanskje begynne på middag til mannen kommer hjem fra trening om en time. Holder på å sulte i hjel.  :vin::spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som dagene flyr! Kan ikke skjønne at klokka er fire alt. Har så langt i dag malt barnerom i to timer mens mannen sov. Stakkaren måtte jo opp tidlig med mini. :biggrin: 

Nå er vi ute på verdens lengste ærendrunde for å kjøpe mat, gulv, mer maling, knagger til badet osv osv. Mini begynner å bli lei. Satser på at vi får malt masse i kveld så vi blir ferdig før ferien er over. :P Det burde ikke lomme som en overraskelse men ting tar jo 10 ganger så lang tid med barn. Nesten så jeg lurer på om døgnet har blitt kortere? :bond:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig natt siden mini holdt show i et par timer. Takler det utrolig dårlig og jeg fungerer så dårlig uten søvn. Det er liksom mitt største problem. Ble sent i går også siden vi malte til halv elleve på kvelden. Nå sover mini ute i vogna men det virker som hun våkner siden de holder på med å felle trær borti gata. Heldigvis har mannen ferie og jeg vurderer å sove litt når han står opp. Det som er så dumt med det er at dagen forsvinner. Jaja, har i alle fall hatt en koselig morgen med mini og drukket en halv liter kaffe. 

Nå har vi malt strøk to på veggene men vi må dessverre ta et tredje strøk. Planen er å gjøre det i dag samt å få til et strøk på muren til pipa som går gjennom rommet. I går kjøpte vi gulv og det er skikkelig skikkelig fint! Jeg har lyst til å ha det i hele huset men det passer dårlig siden vi muligens kommer til å flytte innen et par år. :( Ikke at jeg eegentlig vil det men huset blir for lite om vi får et barn til og det vil ikke lønne seg å bygge på slik det ser ut nå. Dessuten hadde det vært fint for mini å bo på et mer barnevennlig sted. Rart hvordan prioriteringingene endrer seg når man får barn. :biggrin:

Der våknet mini ja. Kjenner meg ikke akkurat superentusiastisk. Når skal den ungen egentlig sove?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy at du oppdaterer for tiden! Jeg er dårlig som fy til å kommentere, men jeg tenker "yes!" hver gang du har et nytt innlegg :biggrin:

Male panel er grusomt :daane: Det tar jo tusen år! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Weebs skrev:

Det er så gøy at du oppdaterer for tiden! Jeg er dårlig som fy til å kommentere, men jeg tenker "yes!" hver gang du har et nytt innlegg :biggrin:

Male panel er grusomt :daane: Det tar jo tusen år! 

Yuhu! Såå hyggelig at noen skriver så jeg slipper å snakke med meg selv. :biggrin: Panel er hat!! Mini bør elske dette rommet altså! 

Vi har vært ganske effektive i dag. Mini hadde brått en lang lur midt på dagen så da fikk vi malt strøk nummer 3 på veggene. Etterpå kom svigermor og passet mini mens vi fikk malt første strøk på taket. Senere gikk jeg tur med hunden og mini så mannen fikk litt alenetid og brått var dagen over. Nå er det hvitvin og laks. Holder på å dø av sult! 

Mini har vært litt sur i dag. Hun SKAL krabbe opp trappa og hvis vi tar henne vekk blir det ramaskrik. :fnise: Vi må jo selvfølgelig klatre opp med henne. Det nye nå er at hun vil GÅ opp trappa! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov leeenge i dag siden mannen stod opp med mini. Sov egentlig litt for lenge men trengte det sikkert. Det er en hårfin balanse mellom for lite og for mye søvn. :P 

Mini sover i vogna og jeg drikker kaffe og spiser yoghurt med müsli og jordbær. I dag er planen å male mer. Siste strøk på tak og et strøk på taklister. Ellers må jeg en tur på treningssenteret, hunden bør få en bra tur og vi må i butikken. Hadde også vært hyggelig og gjort noe gøy i dag. Vi får se. Malingen kan vi jo gjøre når mini har lagt seg for kvelden. Også må jeg snart få gjort noe med huset. Gulvene er så ille at jeg bare har startet å gå med sandaler inne.  :bond: Har i det minste stålkontroll på klesvasken. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chandra skrev:

Sov leeenge i dag siden mannen stod opp med mini. Sov egentlig litt for lenge men trengte det sikkert. Det er en hårfin balanse mellom for lite og for mye søvn. :P 

Mini sover i vogna og jeg drikker kaffe og spiser yoghurt med müsli og jordbær. I dag er planen å male mer. Siste strøk på tak og et strøk på taklister. Ellers må jeg en tur på treningssenteret, hunden bør få en bra tur og vi må i butikken. Hadde også vært hyggelig og gjort noe gøy i dag. Vi får se. Malingen kan vi jo gjøre når mini har lagt seg for kvelden. Også må jeg snart få gjort noe med huset. Gulvene er så ille at jeg bare har startet å gå med sandaler inne.  :bond: Har i det minste stålkontroll på klesvasken. :fnise:

Ånei, når jeg leser om dine maleoppdateringer begynner jeg å angre på at jeg har sagt vi skal male stue og gang i slutten av sommeren. Det er hvitt og slitt nå. Ikke bestemt farge, men mye jobb blir det nok. Siden vi jo skal ha en bebi til, må det skje i år. Neste år er vel døgnet blitt redusert til 12 timer, mot sånn ca. 18 med et barn :fnise:

Gøy at du oppdaterer igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, maja87 skrev:

Ånei, når jeg leser om dine maleoppdateringer begynner jeg å angre på at jeg har sagt vi skal male stue og gang i slutten av sommeren. Det er hvitt og slitt nå. Ikke bestemt farge, men mye jobb blir det nok. Siden vi jo skal ha en bebi til, må det skje i år. Neste år er vel døgnet blitt redusert til 12 timer, mot sånn ca. 18 med et barn :fnise:

Gøy at du oppdaterer igjen!

"12 timer, mot sånn ca. 18" :hoho:ganske presist :jepp:

Jeg sier det igjen; alt dere får gjort altså! 

Jeg er kun deg når det gjelder søvn :sove: føler meg konstant utslitt og trøtt :( vet ikke hvordan jeg skal fikse det heller. Si ifra hvis du har en mirakelkur :strix:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...