Gå til innhold

Hverdagslivet med to små


Chandra

Anbefalte innlegg

For en treg mandag! Etter 2 døgn med veldig lite søvn og dåp har det vært sofadag med mini så langt. Huset står på hodet etter dåpen men satser på at det er tilbake til det normale før i morgen. Skal straks ut på tur nå og jeg kjenner det skal bli godt med litt frisk luft igjen.

Kjøkkenet er helt bomba. Presterte å gå tom for oppvaskmiddel til oppvaskmaskinen. Krise! :grine: Det er liksom den verste dagen det kunne skjedd på (altså gårsdagen). 

Må bare si at dåpen var så koselig. Det var fint i kirken og selskapet etterpå var velykket selv om hovedpersonen tok seg en LANG lur midt i selskapet. :fnise: Hun fikk også kjempefine gaver. :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra det gikk så fint!! :) Høres ut som en veldig vellykka feiring og ekstra bonus med superfine gaver! 

Ikke den beste dagen å gå tom for oppvaskmiddel, nei! Da har du en grunn til å bare hvile litt til, det har du fortjent! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåpsdag er tøft for de små 😉 Nevøen min ble døpt i februar, foruten ved døpefontenen i kirka så ingen han resten av dagen #grineteogtrøtt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Rainbow skrev:

Så bra det gikk så fint!! :) Høres ut som en veldig vellykka feiring og ekstra bonus med superfine gaver! 

Ikke den beste dagen å gå tom for oppvaskmiddel, nei! Da har du en grunn til å bare hvile litt til, det har du fortjent! 

Takk. Ja det var en helt super dag. :) Bortsett fra oppvaskmiddelet da. ;)

Må fortelle deg en veldig gladhistorie fra dåpen som jeg tror du vil like da. Mannen var ute midt i selskapet og luftet hunden løs i hagen og hunden nektet å komme opp fra bak huset. Det fant vi en utslitt jakthund som lå rett ut foran kjellerdøra våt og kald. Han fikk ligge i gangen med pledd og fikk litt mat og vann og etter en stund fant vi eierene via en facebookside for folk som har mistet hunden. Den hadde vært borte i 2 dager og eierene gråt da de kom og hentet han! Hunden var gjennomkald og orket ikke å stå så det var flaks at hunden vår fant den. Det er jo ikke alltid man går bak huset liksom. Så hunden ble egentlig selskapets midtpunkt. :hjerte:

19 minutter siden, maja87 skrev:

Dåpsdag er tøft for de små 😉 Nevøen min ble døpt i februar, foruten ved døpefontenen i kirka så ingen han resten av dagen #grineteogtrøtt 😂

Vi satt babycallen med kamera på bordet så fikk hun vært med hun også! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag! Er skikkelig sliten denne uka. Først lite søvn og mye ordning før dåpen og nå sliter jeg med å få nok søvn om nettene samtidig som det har tatt litt tid å få huset tilbake til normalen etter dåpen med en baby på slep som i tillegg er midt i et utviklingstrinn. I går var hun rimelig grinete og alt var galt men i dag er hun blid som en sol igjen. :rodmer: 

Droppet spinning på tirsdag (måtte prioritere hunden isteden) men hadde i alle fall en fin svømmeøkt i går! Mamma kom i god tid før svømminga slik at jeg og hunden fikk en time i skogen. I tillegg har jeg ryddet i bøkene og har nå mange poser å kvitte meg med. Har også ryddet i blader og neste plan er alt av papirer og duker. Må liksom gjøre det innimellom alt av klesvask og babykos men det føles så befriende ut at det er verdt det! Nå må jeg bare finne ut hvor jeg kan levere bøkene slik at jeg faktisk blir kvitt de. :tongue: Har sendt en melding til den lokale fretex butikken nå og krysser fingrene! Her skal det bli orden!

Akkurat nå ligger mini og sover i vugga i søvne og lager suttelyder. Så søt! 

I dag er dagen for en liste:

- Trilletur med baby og hunden

- Skifte på senga til mini og laken på senga vår

- Brette og legge sammen klesvask x 2

- Ta ut av oppvaskmaskin

- Pakke sammen bøker i poser

- Håndvaske dekkenet til hunden

- Rydde i dukene

Føler at kroppen ikke henger helt med etter å ha spist koldtbordrester og kakerester siden søndag så nå gleder jeg meg til å fokusere på kostholdet igjen. Merker veldig godt på kroppen at jeg ikke har vært flink i det siste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort alt på lista i går! :hoppe:

Ellers er mini midt i utviklingstrinn 4 nå i følge appen jeg bruker og det stemmer godt. Bruker minst en og en halv time til å få henne til å sovne på kvelden og hun våkner brått mye opp under natten og har begynte å sparke av seg dyna. I natt fant jeg henne nesten oppå dyna istedenfor under. Jeg er trøtt og har vondt i skuldre og nakke! Håper det går seg til igjen når perioden er over. Ser også tydelig klump der den ene hjørnetanna skal komme ut. :ohmy: Flaks for henne at hun er verdens søteste. :rodmer: 

Nå sover hun dagens første lur og jeg skal prøve å få gjort unna litt her hjemme. Holder jo på med ryddeporsjektet mitt og i dag skal jeg gå over dvd "samlingen". Har bare en liten boks med dvd filmer så regner vel egentlig med å bare kvitte meg med alle. Har aldri samlet på filmer og ser ikke poenget med å se en film flere ganger. :fnise: Nå finnes jo uansett alt mulig på nettet. Vi skal også bestille store bilder til veggen av mini, takkekort til dåp og julekort i dag siden det er 40% og gratis frakt hos fotoknudsen hele helgen. I går kvittet jeg meg med en del duker og løpere. Da vi flyttet i leilighet var vist løpere tingen men nå vil jeg helst ikke ha duk på bordene. Det eneste som jeg syntes er fint er duker til selskap og duk på spisebordet ute på sommeren. Kanskje en løper til jul på spisestuebordet. Godt å få ryddet i det! Må rydde i juleduker men det tar jeg når julepynten skal frem.

Nå begynner også gardinprosjektet på kjøkkenet å gå mot slutten. Svigermor har sydd om noen gardiner jeg hadde liggende til kjøkkenet og nå er de endelig oppe. De må justeres litt på men jeg er kjempefornøyd! Nå skal de som hang her da vi kjøpte huset vaskes og leveres til Fretex. Veldig fornøyd med at de nye gardinene er gjenbruk også! Det er så fint når huset sakte men sikkert blir mer og mer slik jeg vil ha det. 

Dagens liste:

- Brette og legge på plass en klesvask + sette på en til

- Rydde dvd samlingen

- Rydde ferdig bladsamlingen

- Rydde ut av oppvaskmaskin

- Rydde kjøleskapet for koldtbordrester og diverse og vaske over hyllene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk jammen meg gjort hele lista i går også samt gått over en og en halv times tur med hunden. Herlig! Ellers hadde jeg en drittdag. Jeg funker særdeles dårlig på lite søvn. :( Skulle ønske jeg var av de som fint tålte 6 timer. 

Mini sovnet heldigvis fort i går selv om det ikke ble før 22:00. Prøver det jeg kan å trekke ned tiden men legger jeg henne før sovner hun heller enda senere fordi hun blir helt vrang og lys våken. Hun våknet i 3-tiden og i 7- tiden for mat men jeg våknet sikkert 20 ganger mellom det. Aner ikke hvorfor jeg har begynt med det. Dytter til mannen 100 ganger pga snorking så det har vel kanskje litt å si. Er redd det blir gjesterommet på han snart. Føler også at kroppen er 90 år. Stiv og støl og vondt i skuldre og nakke. Vi samsover alltid etter ammingen tidlig på morgenen og da blir jeg så stiv i kroppen men det er så godt å ligge tett inntil henne og snuse henne i hodet. :rodmer:

Stor begynner hun også å bli. Pysjene i 62 som jeg måtte brette opp for noen uker siden passer nå akkurat. Også elsker hun å leke "tittei". Da gliser hun skikkelig. :)

Nå skal vi straks til foreldrene mine. Mannen min skal hjelpe de med noe og jeg tenkte å gå en runde med hunden mens mamma koser seg med mini. Etterpå har vi ingen planer så det blir vel ordning her hjemme til advent og slikt. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Fikk karret meg opp litt før 10 og det var tungt siden jeg satt helt frem til halv to og bestilte julekort, takkekort til dåpen og bilde til veggen fra Fotoknudsen. 40% og gratis frakt var jeg jo nødt til å benytte meg av! Bestilte et av bildene fra babyfotograferingen på lerret som skal henge i stua. Gleder meg til å se det!

Heldigvis var mini luksusbaby igjen og sov helt fra 22:00 i går kveld til 05:00 i morges. Nå ligger hun i senga med pappaen og jeg drikker kaffe. Skal straks ut på en morgentur med hunden. Planen i dag er å vaske over huset og pynte litt til advent. Middag hos svigers i ettermiddag og da tar vi vel med hunden og lar han gå en tur der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok dere babybilder i studio eller i fotobutikk? 
Kan jeg spørre hvor lang tid det tok å få tatt bildene?
Vi har også tenkt å få tatt litt proffe bilder med begge barna etter at Bølla er født. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Beccy87 skrev:

Tok dere babybilder i studio eller i fotobutikk? 
Kan jeg spørre hvor lang tid det tok å få tatt bildene?
Vi har også tenkt å få tatt litt proffe bilder med begge barna etter at Bølla er født. :) 

Vi gjorde det hjemme faktisk! :) Brukte en lokal fotograf som kjører hjem til folk. Selve seansen tok 1 time og vi fikk ferdig redigerte høyoppløselige bilder etter 2 uker vi kan bruke som vi vil. Er veldig fornøyd med den løsningen. Aner ikke hva det koster da vi fikk det i gave etter fødselen, men tror ikke det var så ille. Kommer garantert til å gjøre det igjen om vi får en til.  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chandra skrev:

Vi gjorde det hjemme faktisk! :) Brukte en lokal fotograf som kjører hjem til folk. Selve seansen tok 1 time og vi fikk ferdig redigerte høyoppløselige bilder etter 2 uker vi kan bruke som vi vil. Er veldig fornøyd med den løsningen. Aner ikke hva det koster da vi fikk det i gave etter fødselen, men tror ikke det var så ille. Kommer garantert til å gjøre det igjen om vi får en til.  :) 

Så greit å få gjort det hjemme da! 
Minst mulig stress med transport osv, det skal jeg jammen se etter om vi og kan få ordnet, takk for tips! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Beccy87 skrev:

Så greit å få gjort det hjemme da! 
Minst mulig stress med transport osv, det skal jeg jammen se etter om vi og kan få ordnet, takk for tips! :) 

Hm... tror hun vi brukte drar til Oslo også så du får rope ut om jeg skal sende deg info. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag! 

Skikkelig dritt natt igjen. Mini våknet opp noen ganger, men problemer er vel at jeg ikke får sove og våkner konstant og jeg blir alltid så kvalm av å ikke få nok søvn. I tillegg har jeg vært dårlig med kostholdet etter dåpen. Har rett og slett ikke fått i meg nok mat og nå føler jeg at hele kroppen er sliten så i dag gjelder det å spise masse. Har laget lang handleliste til mannen for kjøleskapet er totalt skrapa! :ohmy: 

I dag må jeg få vasket over huset noe jeg skulle ha gjort hele helga. Satser på å gå en tur med mini og hunden etterpå slik at hun kan få en lang lur og jeg kan vaske. Får heller satse på å legge meg tidlig sammen med mini i dag og kanskje en liten lur senere i dag. Hadde store vaskeplaner i går og mannen tok mini men da gikk selvfølgelig strømmen i et par timer. :P Fikk i alle fall opp en julestjerne i vinduet og adventsstaken er på plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøleskapet er fyllt av mat, jeg har spist og drukket masse vann og hunden er luftet. En liten høneblund var også godt! Satser på å legge meg tidlig i kveld. Dette fjerde utviklingstrinnet er det tøffeste så langt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! 1. desember! 

Spinningtime på tirsdag og svømming i går. I går klarte jeg å crawle 500 meter i strekk uten pause, så det er i alle fall fremgang! Stor fremgang i forhold til utgangspunktet! :a034: På spinningen på tirsdag var jeg så trøtt at jeg bare fokuserte på å gjennomføre timen uten å ta meg helt ut.

Har kommet tilbake i gode middagsrutiner med grønnsakswok på tirsdag og hjemmelaget pasta bolognese i går. 

I dag står litt klesvask, trilletur med hund og julegaveshopping med mannen på planen! Men først sofakos med kaffe og fyr i peisen. Mini er superblid og våken og lager masse ekstra lyd i dag. :rodmer:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det frisørtid og jeg sitter med striper i håret. Herlig! Gikk for en blanding av mørke og lyse striper denne gangen. Mini er hos foreldrene mine og jeg skal spise middag der senere i kveld. 

Tidligere i dag var jeg faktisk innom jobb og jobbet litt. Kjekt når man kan komme innom og løse problemer og leke smart. Godt å vite at man er viktig for jobben. Så koselig å se kollegaene igjen også. Mini var også med og var kjempepopulær. :fnise:

I går fikk vi unna litt julegaver og det blir ny tur i morgen. Vil bli ferdig så tidlig som mulig nå. MÅ også vaske huset. Gulvet ser ikke ut og jeg hater det! :opplyser: Satser også på en tur innom Fretex for å kvitte meg med alt som står stablet i kjelleren. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble ingen Fretex tur i går men fikk meg årets første joggetur! Tenkte at det var på tide å begynne sakte og byttet på å gå og jogge med hunden som selskap. Helt herlig å jogge igjen men merker at det fremdeles er litt tøft for bekkenet så kommer til å ta det ekstremt pent. Satser på en tur i uka i tillegg til svømmingen og spinningen. 

Nå er jeg i alle fall gang med alle 3 grenene til triathlonet og det føles bra ut! Kommer til å bruke hele vinteren på basistrening så er jeg forhåpentligvis klar til å sette opp tempoet til våren.  :hoppe:

Mini sover allerede dagens første lur og jeg skal pumpe meg siden jeg skal på matkurs i morgen kveld. alt man skal finne på. :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på kurs for å lære å lage sunnere julegodis. Kjempegøy og vi lagde masse godt! Tenker det absolutt å teste ut en del av oppskriftene fremover. :) Ble også en trilletur på dagen.

Nå skal vi straks ut på trilletur og i kveld er det spinning igjen. Ser veldig frem til det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Mini snudde seg fra rygg til mage i dag! :hoppe: Mange ganger også så hun har tydeligvis skjønt greia. 

Super spinningtime i går og bra svømmeøkt i dag. Trening er virkelig gøy om dagen. :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...