Gå til innhold

Hverdagslivet med to små


Chandra

Anbefalte innlegg

Burde legge meg men er så deilig at mini endelig sover. 😅 Hun har vært lys våken i hele dag etter helsestasjonen. Ellers har hun vært normal, bare bæsjet ekstra mye og krevd full oppmerksomhet. :tongue: 

Nei nå er jeg trøtt. God natt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Rainbow skrev:

Det gikk fort! Jeg driver og tenker så mye på bryllup og på matbestilling der, så overraska over at det gikk fort å bestille! (Ikke atvi er forlova, da, men vi prater da om bryllup!) Likte bryllupsbeskrivelsen din, jeg! Vi er nok litt sånn vi også, ikke noen bridezillaer, og vil egentlig bare ha det koselig og romantisk med ganske få gjester og likevel minnerikt! Kult å gifte dere på tiårsdagen! Det blir i så fall sjuårsdagen vår, men det hadde vært gøy med samme dato! Tenker i alle fall uformelt, men likevel finere enn en vanlig fest, liksom. Egentlig vet jeg nå hvor vi skal bestille mat fra, da, fra Gå vegan. De har vegansk mat som også kan brukes på store arrangementer. Blir minst to veganere som kommer, og når brudeparet er vegetarianere har jeg ikke akkurat lyst til å servere kjøtt. Har undersøkt litt i dag med hvilke organisasjoner som faktisk kan vie folk, og det virker som det kan finnes muligheter..!

Det er ikke alle videoene mine som er supercrazy tempo, altså. Det finnes low impact, og det finnes også modifyer på nesten alt, som ikke hopper når de andre gjør det. Til og med på de "gærneste" videoene finnes det! :) 

Så fint det gikk bra på helsestasjonen! Alltid bra å høre at alt er i orden og kjempebonus å få vite at det som går bra er ekstra positivt og at dere er heldige der! 

Så koselig! Jeg syntes dere skal gå for samme dato! :) Da blir det jo en ekstra spesiell dag på en måte. :) Det tok litt lengre tid å bestemme seg for mat, men selve bestillingen gikk fort! Skal ha koldtbord. Føler litt at jeg burde vært god husmor og laget selv siden vi bare er 10, men nei. ;) Syntes dere skal ha vegansk/vegetarisk mat! Det er jo kjempekult og det er jo deres dag, ikke gjestene sin. Kanskje de syntes det er kult også. Det hadde i alle fall jeg selv om jeg ikke er vegetarianer. 

Om du har en video som ikke er crazy tar jeg gjerne i mot tips! :D 

16 timer siden, maja87 skrev:

Her går dagene unna som vanlig med flust å gjøre leser jeg 😉 Så bra det gikk godt på 3-mnd kontroll. Vi skal om en uke, hadde en ekstraveiing i går da (5410, og fulgte kurven sin perfekt så tommel opp for oss begge 👍).

Godt å få litt klart til dåpen kan jeg tenke meg 😃 

 

Jeg føler ikke at jeg gjør så mye men. Er jo ikke på jobb! :tongue: Kunne seriøst vært husmor for alltid føles det ut som nå! Synd man må ha penger for å leve. ;) 

Hurra for oss og babyene våre! Ingen ting er som å høre at de vokser og har det bra. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho! La mini i senga kvart på 10, nusset henne på pannen og gikk - mini sovnet med en gang! Jobber med å få henne til å sovne tidligere og det blir litt og litt tidligere for hver dag. Det vil si - jeg får litt og litt mer alenetid på kvelden. Er så deilig å legge mini for så å ha litt tid for seg selv etterpå! :) Eller det vil si, jeg sitter i sofaen og ser på henne på kameraet. :tongue:

I dag har vi vært late. Gikk en time trilletur med hunden og gjort litt husarbeid og ellers har vi bare sett på tv og sovet litt på sofaen og spist taco. Kan ikke glemme at jeg sådde to kastanjer da. Spent på å se hva som kommer opp, og om det kommer opp noe. :tongue: Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre så tror jeg skal middagsplanlegge litt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på fest! Helt frem til 21:30. :fnise: Hadde egentlig ikke tenkt til å dra, men så mente mannen jeg hadde godt av det og det var faktisk kjempehyggelig. Rart å være steder uten mini, men også utrolig deilig å pynte seg i kjole, sminke seg og ordne håret og snakke med folk. :tongue:  Resten av dagen gjorde jeg lite. Sov lenge og gikk 6-7km med hunden. 

I dag skal vi i bursdag til tremeningen til mini og det blir hyggelig. Mat, kaker og vise frem mini er alltid stas! :hoppe: Må få litt orden hjemme også. Mannen slipper å være med i bursdag men jeg har bedt han rydde i garasjen. Har vel bedt han rydde i garasjen i et par måneder og nå føler jeg det er på tide. Han begynte for et par uker siden noe som resulterte i at han bare dro ting ut av garasjen slik at jeg ikke fikk lukket porten en gang. Så den håper jeg løser seg i dag. :ph34r: 

Neste uke skjer det også litt i forhold til hva det pleier:

Mandag: Linsekontroll i byen (og kjøpe dåpspynt) og svigermor kommer på besøk for å sy ferdig gardinene mine.

Tirsdag: Babyfotografering (:hoppe:) og spinning

Onsdag: Svømming

Torsdag: Dåpssamtale i kirken

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når baby har sovnet for kvelden og alt man gjør er å sitte å se på babybilder og filmer på mobilen... :tongue: Blir liksom ikke lei!

Skikkelig sliten nå! Bursdag med 25 personer i et hus og mange barn var høyt støynivå både for meg og mini! Men veldig koselig. Dro hjemmefra rett før to og var hjemme rundt halv åtte. Rakk til og med å gå en times tur med hund og baby før bursdagen. 

Nå blir det en kort treningsøkt før kveldsmat og natta. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Har vært oppe en god stund forsåvidt. Ute er det 6 minus, full fyr i peisen og hunden har lagt seg under pleddet mitt. Han hater å fryse. Mini startet dagen med å bæsje ut over hele stellebordet og meg, :fnise: Blir alltid litt rar i magen av rotavirusvaksinen. Men om det er den eneste bivirkningen vi merker er det jo greit.

I går fikk jeg faktisk gjennomført en liten treningsøkt. Dro frem vektene og kjørte litt lett styrke på skuldre (merker det går ut over skuldrene å bære mini), litt pen styrke/aktivisering av kjernemuskulatur, bevegelighet for skuldre, hofter og bein osv. Ble litt blanding av styrke og yoga egentlig. Håper jeg klarer å gjøre det mange ganger i uka fremover. Det beste hadde vært å gjort litt hver kveld om jeg får til det. Jeg trenger å komme i gang med yogaen slik at jeg kan begynne å undervise igjen etterhvert. Nå som mini legger seg litt og litt tidligere vil jeg jo få mer tid på kvelden. I dag kan jeg trene til farmen. Er veldig gira på å trene meg opp nå. Rutinen med turer med hunden ca hver dag, svømming en gang i uka og spinning en gang i uka har hjulpet. Jeg er 2 kg unna startvekt (og vil egentlig ikke gå ned mer), får på meg ringene igjen og får på meg buksene. Har en liten valk på magen som ikke var der før jeg ble gravid men den forsvinner nok snart den også. Ikke noe å stresse med i alle fall. Det verste er vel egentlig at jeg har mistet baken! Her må det trenes utfall og knebøy ser jeg. :ph34r:

----

I dag er det linsekontroll (det er bare så tiltak av en eller annen grunn) og svigermor kommer for å sy gardiner og passe mini mens jeg gjør det. Håper jeg rekker å kjøpe litt lys og servietter til dåpen samtidig som jeg er i byen. Kanskje en julegave også? Tror også jeg må unne meg en juice på Joe and the Juice. :hoppe: Har også masse som bør gjøres hjemme. Gulvet er veldig bøssete, badet må vaskes og jeg har masse klesvask siden vi måtte koble ut vaskemaskinen hele helgen. Kanskje jeg rusler en tur med mini og hunden slik at hun sovner snart. Laks til middag. 

Hmf... må jo komme meg opp av sofaen da... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen ;) 

Åh, fyr i peisen :hjerte: Tror vi også må ordne det i kveld, det er så koselig når det er mørkt ute med fyr i ovnen og levende lys rundt om. 

:fnise: Har hørt flere si at rompa plutselig forsvant etter en graviditet. Min har grodd en del på disse månedene så jeg kommer sikkert til å få sjokk når den blir paddeflat :tongue: Og jeg som hater utfall :daane: Knebøy går greit, men når det plutselig må tas ett og ett bein så er det tortur. Tar jo dobbel så lang tid! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Weebs skrev:

God morgen ;) 

Åh, fyr i peisen :hjerte: Tror vi også må ordne det i kveld, det er så koselig når det er mørkt ute med fyr i ovnen og levende lys rundt om. 

:fnise: Har hørt flere si at rompa plutselig forsvant etter en graviditet. Min har grodd en del på disse månedene så jeg kommer sikkert til å få sjokk når den blir paddeflat :tongue: Og jeg som hater utfall :daane: Knebøy går greit, men når det plutselig må tas ett og ett bein så er det tortur. Tar jo dobbel så lang tid! :ler:

Fyr i peisen ja. I dag har jeg brukt sykt mange tennbrikketter for å få det til. Hadde bare store kubber (må få mannen til å fikse flere fliser) og ble avbrutt av amming. Men nå er det endelig fyr i peisen og det blir vel snart varmere her! :D 

Det er så urettferdig at rompa skal forsvinne altså. Jeg fikk også større bakdel under graviditeten og var rimelig fornøyd med det, men nå er den jo mindre enn den var før jeg ble gravid liksom. :grine: Selv om jeg får på meg alle klærne nå så er de ikke flatterende å ha på seg lenger. 

-------

Mini sov fra 21:40 til 08:00 i natt! Jeg sovnet rett over midnatt og sov egentlig skikkelig godt. Ammet henne klokken åtte også duppet vi av til 09:30. Det var ikke helt planlagt. Amming er sovemedisin altså, både for mor og barn. :fnise: Nå venter vi på fotografen som kommer hjem til oss. Er veldig spent for jeg aner ikke hva mini skal ha på seg så jeg har lagt frem flere ting og jeg føler det er klesvask over alt. Håper vi får noen fine bilder og at fotografen har noen tips. Jeg ser for meg at nakenbilder blir fint (høres ikke bra ut!) og kanskje et bilde i kjole eller noe. Nå angrer jeg på at jeg ikke har kjøpt et rosa hårbånd eller noe hun kan ha på hodet! 

Nei nå slokner peisen IGJEN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotograferingen høres fint ut ☺ Vi har ikke gjort det, enda, men det vil jeg!

Huff, trening.. Jeg som elsker det har liksom bare lagt det litt til side for en stund 😕 Planen er en styrkeøkt på senteret før samboeren drar på jobb i morra da. Hjemme blir det i hvertfall ikke gjort!

Ha en fin kveld ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, maja87 skrev:

Fotograferingen høres fint ut ☺ Vi har ikke gjort det, enda, men det vil jeg!

Huff, trening.. Jeg som elsker det har liksom bare lagt det litt til side for en stund 😕 Planen er en styrkeøkt på senteret før samboeren drar på jobb i morra da. Hjemme blir det i hvertfall ikke gjort!

Ha en fin kveld ☺

Hei! Ja det var het supert, og behagelig med fotograf som kom hjem til oss. Det gikk veldig bra og mini var våken og blid. Gleder meg skikkelig skikkelig til å se bildene! Skikkelig sjarmtroll. :hjerte:

Du kommer sikkert tilbake til treningen, det er jo ikke så viktig nå. Men krysser fingrene for styrkeøkt i morgen! :)

------

Nå ligger mini og sover søtt og kveldsmaten er inntatt. Hun sovnet vel ti på ti i dag og det er så godt med den alenetiden. 

Det har forsåvidt gått i ett i dag med fotograf, trilletur med baby og hund, middagslaging og til slutt spinning. Fikk endelig tatt på meg pulsklokka og lå høyt i puls store deler av timen og slet med å få pulsen ned. Tegn på at man ikke er i super kondisjon. :tongue: Men jeg tror også at jeg må justere makspulsen min og instruktøren sa at vi kunne ta makspulstest neste tirsdag. Det blir "gøy". :grine: :fnise:  Ble så sliten, men det er så digg å trene skikkelig igjen! Klar for svømming som vanlig i morgen.

Har også lastet ned appen "mammamage" som Beccy her inne tipset meg om, om jeg ikke husker feil. Den fokuserer på å trene opp magen etter graviditet og det er 7 nivåer der man må gjøre øvelsene 10 ganger på hvert nivå for å komme videre til neste. Lastet den ned i går så har trent en gang på nivå en så langt. Skal gjøre øvelsene igjen nå straks. Er veldig spent på hva slags effekt dette har om jeg er flink og følger hele programmet. Magemusklene har ikke grodd helt sammen igjen så det er fint å gjøre trygge øvelser for dette. Hadde heller ikke gjort noe med en litt strammere mage! :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag! Mini sov jaggu meg like godt i natt og vi stod opp litt før halv ti. Vi får i alle fall nok søvn. :ph34r: Burde sikkert stått opp før, men trenger det jo heller ikke. 

Våknet opp til dårlige nyheter i dag, men tenker at nå må man jo bare håpe på det beste og at han overasker på en positiv måte. 

Fyr i peisen, lagt på plass rent tøy, pumpet klar melk til svømmingen senere i dag, ammet mini, og nå er det endelig frokost for meg. 

I dag kommer mamma litt senere for å passe mini mens jeg svømmer. Jeg er skikkelig støl i bein og rompe etter spinninga i går - hurra! Ellers har jeg ingen planer og mannen skal gå tur med hunden. Trenger virkelig å få gjort litt her hjemme snart. Nå har det gått i ett i snart en uke og jeg gleder meg til å ikke ha noen planer fra fredag-søndag. :) Det er heldigvis greit ryddig her men ligger fremdeles etter med klesvasken og badet er vel ikke vasket på 2 uker. Jaja, Kjelleren må også ryddes opp i etter den lille vannlekasjen. Det er liksom alltid noe. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens svømmeøkt gikk bra og jeg klarte å crawle masse med grei pust. Hurra! Det begynner å bli riktig så gøy. Teknikken er nok ikke god men den blir bedre for hver gang og det er jo det viktigste. Det er jo riktig så god trening dette. :hoppe: Føler at jeg trives veldig godt med å trene svømming og er så glad jeg tok til mot. Husker godt første økt som var helt katastrofe. :a034:

Etterpå lagde jeg vegetarpasta med blant annet spinat og soltørket tomat og det ble veldig bra. Nå legger jeg meg med god samvittighet. :)  Mini ville ikke sove før nærmere halv tolv i dag. Tror det ble litt mye søvn på dagen gitt. 

Fornøyd med både trening og kosthold i dag. 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag! Fremdeles glad etter gårsdagens svømmeøkt. 

Stod opp litt før 10 i dag. Mini sovnet så sent i går og mannen har snorket i natt. ;) Skulle ønske jeg var en morgenfugl altså. 

Jaja, fyr i peisen, kaffe, mini spreller i babygymmen og hunden sover i sofaen. I dag skal vi i kirken på dåpssamtale 17:00. Merker det ikke frister. Må google hva det går ut på også. :fnise: Håper det går fort. Kyllingwok til middag. Alltid en slager. Tror jeg skal gå en trilletur med mini og hund om en liten stund. Alltid godt å komme ut i frisk luft!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, det er så deilig å være skikkelig fornøyd med egen innsats! Når både kosthold og trening er on fleek :fnise: Du kommer jo til å få sprettrompe på no time! ;) 

Shit, dåpssamtale. Du må fortelle hvordan det går! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig med svømminga! Hvordan kom du deg over skrekken så fort? Utrolig fascinerende fra vannskrekk-meg!

Det er så koselig å lese om livet ditt og det du driver med, det høres ut som det er så fint nå! :hjerte: Og bra mannen er på vei til full recovery igjen! Også fyr i peisen, da, det høres kjempedigg ut! Vi har peis, men vi har foreløpig ikke ved, for vi glemmer det hele tiden, haha! Så det blir digg når vi får på plass det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Weebs skrev:

Ah, det er så deilig å være skikkelig fornøyd med egen innsats! Når både kosthold og trening er on fleek :fnise: Du kommer jo til å få sprettrompe på no time! ;) 

Shit, dåpssamtale. Du må fortelle hvordan det går! 

Absolutt. Herlig å være litt stolt av seg selv. :fnise: Da må man liksom bare fortsette! Sprettrompe 2017!! 

Dåpsamtalen gikk fint. Var ikke akkurat supermotivert men det gikk unna på 50 minutter. Vi var vel 5 par der og menighetsfyren snakket litt om aktiviteter i kirken fremover, hvorfor de hadde på seg dåpskjole (da bæsjet mini så det fikk jeg ikke med meg svaret på!) og slikt. Også måtte vi fortelle om hvorfor vi valgte dåp og hva som skulle til for at vi skulle gå mer i kirken. Det var litt pinlig. I tillegg må vi vist også møte presten for det praktiske senere, så vi er ikke ferdige enda. :fnise: Vi tente også lys for barna våre og det var veldig hyggelig!

22 timer siden, Rainbow skrev:

Stilig med svømminga! Hvordan kom du deg over skrekken så fort? Utrolig fascinerende fra vannskrekk-meg!

Det er så koselig å lese om livet ditt og det du driver med, det høres ut som det er så fint nå! :hjerte: Og bra mannen er på vei til full recovery igjen! Også fyr i peisen, da, det høres kjempedigg ut! Vi har peis, men vi har foreløpig ikke ved, for vi glemmer det hele tiden, haha! Så det blir digg når vi får på plass det!

Tja, jeg vet egentlig ikke. Tror greia er at det føles trygt ut i et basseng. Og muligens fordi det brått var mye mer morsomt enn jeg hadde trodd! Er veldig overrasket over hvor god kondisjonstrening det er. 

Takk, og så hyggelig sagt! :hjerte: Jeg storkoser meg hjemme. Er skikkelig hjemmekjær. ;) Peis er et must på denne tiden! Spesielt for hunden. Han har sin egen krakk foran peisen han sover på dagen lang. Hender han må ta noen pauser rett ut på gulvet når det blir for varmt. :fnise:

--------

I dag er første dag på en uke uten planer. ENDELIG! Eller planer er det nok av, men bare hjemmeplaner. Skal snart ta meg en tur ut med hund og mini, men venter til mini våkner. Hun ligger brått rett ut på sofaen i dyp søvn og hunden sover som vanlig foran peisen. Jeg skal bruke dagen til å gjøre husarbeid. Hater når ting ikke er på stell i huset. Trenger å støvsuge, vaske bad, vaske gulv, smårydde litt, vaske klær og rydde i kjellerkaoset. Får ikke gjort alt i dag men i alle fall i løpet av helga. Tenkte også å gjøre mammamage-øvelsene og en liten blanding av styrke og yoga etter at vi har gått tur. 

Tror også jeg skal bestille noen nye bukser fra cubus og rydde i buksene mine. De har noen vanvittig gode stretch bukser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ånei, nå er jeg kjempenysgjerrig på hvorfor de må ha dåpskjole :fnise: Får vente til vår egen samtale. Jeg dør litt når jeg må snakke høyt og fortelle ditt og datt. Heldigvis er mannen proff. Han får ta seg av det :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, hund som elsker peisen! Vi har heller problemet med at han vil at verandadøra skal være åpen så han kan ligge i døråpningen og få trekk (men vi fryser jo ihjel). I leiligheten sov han på balkongen med åpen dør fra mai til september, og vi lufta MYE! 

Kult at svømming går så fint, vet ikke om jeg hadde turt, altså!

Hva svarte dere på hvorfor dere valgte dåp, da? Jeg er både døpt og konfirmert uten å være religiøs, hehe! Pappa er ateist og mamma har vel en slags barnetro, men begge hadde en negativ opplevelse med dåpspresten min som masa veldig om at de måtte gå ofte i kirken og ville vite hvor mye jeg skulle få lære om bibelen og sånn! :fnise: Det er jo 35 år siden, så håper det er litt bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Weebs skrev:

Ånei, nå er jeg kjempenysgjerrig på hvorfor de må ha dåpskjole :fnise: Får vente til vår egen samtale. Jeg dør litt når jeg må snakke høyt og fortelle ditt og datt. Heldigvis er mannen proff. Han får ta seg av det :tongue:

Jeg får google det! Mannen min er også proff på å snakke høyt, men følte jeg burde bidra siden han er den mest ugudelige av oss. ;)

19 timer siden, Rainbow skrev:

Wow, hund som elsker peisen! Vi har heller problemet med at han vil at verandadøra skal være åpen så han kan ligge i døråpningen og få trekk (men vi fryser jo ihjel). I leiligheten sov han på balkongen med åpen dør fra mai til september, og vi lufta MYE! 

Kult at svømming går så fint, vet ikke om jeg hadde turt, altså!

Hva svarte dere på hvorfor dere valgte dåp, da? Jeg er både døpt og konfirmert uten å være religiøs, hehe! Pappa er ateist og mamma har vel en slags barnetro, men begge hadde en negativ opplevelse med dåpspresten min som masa veldig om at de måtte gå ofte i kirken og ville vite hvor mye jeg skulle få lære om bibelen og sånn! :fnise: Det er jo 35 år siden, så håper det er litt bedre nå.

Oi, motsatt "problem" da! Vår elsker peis og skal ligge med hele kroppen og hodet under pleddet i sofaen. Han begynner å skjelve med en gang vi stopper på tur selv med dekken. Tror jeg må oppgradere klesgarderoben hans litt i år og kjøpe potesokker til han. Han har jo knapt pels under magen stakkar. :fnise:

----

I går fikk jeg vasket nesten hele huset. Gjenstår bare å støvsuge soverom og gangen oppe. Gjenstår også litt klesvask men fikk gjort masse i går. Ble ikke noe trening i går for mini var ganske krevende, brukte 2 timer på å sovne for kvelden og bare hylte og gråt. Ingen ting hjalp. Tror hun muligens er inne i 4. utviklingssprang nå. Sov i hele natt og mannen tok henne på morgenen i dag da. Det hjalp! Nå sover hun igjen. Trøsteshoppet 2 bukser på nettet, så i dag skal jeg rydde i klesskapet. Har en regel på å rydde ut noe når jeg kjøper noe nytt og jeg har noen bukser som er direkte ubehagelige å bruke og som gir meg rørleggersprekk som skal vekk. :fnise:

Ikke helt fornøyd med dagen i dag. Hadde gledet meg til lørdag med mannen med lang tur i dagslyset med hunden og hele pakka samt å ordne hjemme. Men i går kveld presterer han å si at han skal på kamp i dag og blir borte fra 11 til nærmere seks på kvelden. Takk for den liksom! Så det endte i en liten krangel, men vi er venner igjen nå. Vi har avtalt å gå tur i kveld selv om jeg er litt usikker på hvordan det blir med sovinga til mini og etterpå skal vi lage digg italiensk pizza.

Planen min for dagen i dag er å trene hjemme slik jeg skulle ha gjort i går og fortsette å organisere og ordne hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips ang treningsapp :nigo: Vi er kommet skikkelig igang med trilleturer endelig! Bekkenet har jo ikke vært så medgjørlig tidligere :( Og jeg trenger virkelig å trene litt funksjonell styrke og stabilisering... grøss så slapp jeg er :spy: 

Det virker som du koser deg skikkelig. Det gjør vi og når jeg får sove nok :P Eller jeg kunne nok tenkt meg å være hjemme leeenge ;) 

Digg at treningen funker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...