Gå til innhold

Hverdagslivet med to små


Chandra

Anbefalte innlegg

Syns du er kjempe flink med vaskingen din jeg! 

Inni og utenpå skap og skuffer på hele kjøkkenet, jeg sier bare wow! :sjokkert: her går vi for en mer "ute av synet, ute av sinnet" holdning i år, julen har rett og slett kommet for fort! 

Så gøy med smaksprøver. Vi ga banan og avokado (men hver for seg) som første smaker og Trollet spiser enda minst en halv avokado hver dag fordi det er så godt. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Syns du er kjempe flink med vaskingen din jeg! 

Inni og utenpå skap og skuffer på hele kjøkkenet, jeg sier bare wow! :sjokkert: her går vi for en mer "ute av synet, ute av sinnet" holdning i år, julen har rett og slett kommet for fort! 

Så gøy med smaksprøver. Vi ga banan og avokado (men hver for seg) som første smaker og Trollet spiser enda minst en halv avokado hver dag fordi det er så godt. :biggrin:

Takk! Jeg er veldig fornøyd med kjøkkenet nå altså. Da jeg begynte tenkte jeg at det kom til å gå kjempefort, men det gjorde det jo ikke. Men glad jeg gjorde det da! Jeg er fremdeles ikke ferdig med julegavene da! :fnise: Planen er å gjøre noe med det i kveld!

I går vasket jeg kjøkkenvinduene og i dag skal gulvet vaskes og ovnen om jeg rekker det. Ovnen ser ikke ut stakkars. Jaja, det skal ikke stå på å ha skinnende kjøkken til jul. Godt at vi skal bort på julaften så jeg slipper å skitne det til med julemiddagen. :laugh:

Jeg har prøvd avokado men det liker hun ikke. Men tror jeg skal blande det med litt melk neste gang og lage det litt tynnere, for avokado er jo så godt! I dag tror jeg hun skal få smake på potet. I går ble det søtpotet igjen og hun er så søt. Gaper og lener seg fremover. :nordvesta:

-----

I dag våknet mini tidlig. Det vil si i 8-tiden. :P Nå er hun på første lur og jeg får komme i gang med dagens kjøkkenoppgaver snart. Vaskemaskinen går og hunden sover ved siden av meg. I går hadde jeg besøk av mamma og vi spiste kake før hun passet mini mens jeg svømte. Svømte alene og øvde på å svømme uten neseklype. Etter en ekkel halvtime med vann i nesa og klønete svømming begynte det å funke og jeg sluttet å inhalere klorvann. På slutten begynte jeg å svømme bedre igjen uten at jeg syntes det var ekkelt så er fornøyd med det. Hunden fikk seg en times tur i 10-tiden på kvelden. Etter det så vi på frikjent til godt over midnatt. Kjenner jeg har litt lakenskrekk om dagen. 

Mini fikk komme over i senga i 6- tiden og det er egentlig nattens høydepunkt. Vi sover så utrolig godt inntil hverandre. Jeg gruer meg til hun blir stor altså! Orker ikke å ligge sånn hele natten, men de timene på morgenen er virkelig gull verdt og noe jeg tar  vare på. :hjerte: 

Også har jeg funnet ut at vi skal kjøpe ny vogn når vi går over til sportsdelen. Vogna vi har nå er arvet og har fungert greit, men orker ikke å bruke den mer når hun vokser ut av bagen. 

Det blir en babyjogger: 

http://www.jollyroom.no/barnevogner/triller/triller/baby-jogger-city-elite-single-black?utm_source=criteo&utm_medium=bannercpc&utm_campaign=criteo

Litt usikker på farge og slikt, men ingen tvil om at det blir denne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T spiser egentlig det meste , men avacado er han ikke fan av. 

Vi kjøpte også babyjogger City elite da vi bytta til sportsvogn, den er genial.  Det eneste som er litt kjipt er at det ikke er en joggevogn, luurer på om jeg hadde gått for det hvis jeg skulle valgt på nytt. Spørs litt på bruk ellers, nå sover han mest i den så da er jeg enda mer fornøyd med vogna. Skikkelig dyp og lun. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Porcelain skrev:

T spiser egentlig det meste , men avacado er han ikke fan av. 

Vi kjøpte også babyjogger City elite da vi bytta til sportsvogn, den er genial.  Det eneste som er litt kjipt er at det ikke er en joggevogn, luurer på om jeg hadde gått for det hvis jeg skulle valgt på nytt. Spørs litt på bruk ellers, nå sover han mest i den så da er jeg enda mer fornøyd med vogna. Skikkelig dyp og lun. 

Så bra å lese at dere er fornøyd! Hvor gammel var mini da dere byttet til den? Jeg tenkte først på joggevogn men så kom jeg frem til at jeg ikke kommer til å jogge med vogna. Oftest går jeg tur med vogn og hund også jogger jeg heller med hunden i skogen uten mini (når kroppen en gang i fremtiden har lyst til å løpe etter fødselen :P ). For jeg antar at vogna er god til vanlig trilling? :) 

----

Nå sover mini ute i vogna og jeg lurer på å ta henne inn siden det begynner å bli mørkt. Hun sovnet på trilletur med hunden i ett tiden, og har sovet siden. :nordvesta: Dermed fikk ho mor vasket stekeovn (tja i alle fall fikk den en kattevask), vasket kjøkkengulv og fikk støvsugd veldig kjapt over resten av huset. Fikk til og med spist lunsj og kake. Nå må jeg bare henge opp en klesvask og koke en potet til dagens smaksprøver så gjenstår bare julegaveshopping i kveld. Puh! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk til vanlig trilling! Vi bytta rett etter han ble 5 mnd tror jeg.  Han hata å ligge i bagen, men med babyjoggern var det helt greit, selv om vi bare brukte den nederste innstillinga på ryggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Porcelain skrev:

Fantastisk til vanlig trilling! Vi bytta rett etter han ble 5 mnd tror jeg.  Han hata å ligge i bagen, men med babyjoggern var det helt greit, selv om vi bare brukte den nederste innstillinga på ryggen. 

Fantastisk! Kanskje jeg bare må klikke hjem en slik nå før jul da! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den så jo veldig bra ut :jepp: hilsen har lyst på ny vogn men får ikke lov... Vi har det jeg vil kalle en stor og tung vogn uten svingbare hjul.. Vi bruker den ikke sånn veldig mye så vi ser an behovet tror jeg ;) 

Blir det ny så blir det noe ala den dere skal ha, men man kan ikke snu styret?? Jeg vil ikke ha han vendt fra meg :( 

Gleder meg til å begynne med smaksprøver! Vi må vente litt til fordi vi tenker at han skal spise selv. Regner med han er klar over nyttår :nordvesta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lenge siden sist. Ble smittet av influensa i et juleselskap og formen er rett og slett dritt. I tillegg har hunden løpt avgårde etter en elg så mannen er ute i skogen og leter etter han. Tror ikke dette blir noen bra nyttårsfeiring rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Beccy87 skrev:

Huff da! 
Ønsker deg god bedring og håper kvelden blir bedre enn du fryktet! :klem:

Tusen takk. :grine: Mannen leter fremdeles etter hunden. Så null feiring her bare masse bekymring.  Nå begynner rakettene også. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud, hvordan går det med dere og hunden? Vi hadde en livredd en her, så håper virkelig dere bor sånn til at det ikke høres ut som krig i flere timer!! Håper han er vel hjemme igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsaften og raketter altså 😤 Blir så irritert på vegne av dyr, både tamme og ville.. Selv om det var elg deres løp etter hjalp det kanskje ikke med raketter etterhvert? Er den vel hjemme igjen?

Godt nyttår 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Rainbow skrev:

Åh herregud, hvordan går det med dere og hunden? Vi hadde en livredd en her, så håper virkelig dere bor sånn til at det ikke høres ut som krig i flere timer!! Håper han er vel hjemme igjen! 

 

18 timer siden, maja87 skrev:

Nyttårsaften og raketter altså 😤 Blir så irritert på vegne av dyr, både tamme og ville.. Selv om det var elg deres løp etter hjalp det kanskje ikke med raketter etterhvert? Er den vel hjemme igjen?

Godt nyttår 😊

 

9 timer siden, Beccy87 skrev:

Hvordan går det? 
Har hunden kommet til rette igjen? 

Vi fant han heldigvis på formiddagen 1. Nyttårsdag langt inne i skogen sittende fast i en gren etter mange mange timer med leting. Kjempeskummelt! Men det gikk bra og hunden er både i fysisk og psykisk godt form. Tror han ikke har vett på å bli redd for noe desverre. 😅 Huff var så redd for at jeg aldri skulle få se han igjen. : (  Kommer ikke til å slippe han ut av syne fremover. Lille voffsen er ikke akkurat noen jakthund heller. :hund: 

Formen er fremdeles dårlig og jeg blir sprø!! :forkjola: Feber er byttet ut med hoste i natt så det går vel fremover selv om det er umulig å sove. Mini sover heldigvis gjennom alt da! Har ikke drukket kaffe på snart en uke og det sier litt altså! :fnise: 

Godt nytt år dere! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere fant hunden i god behold! De dyrene vet å skremme livet av oss :P 

Og god bedring! Du har hatt litt av en start på det nye året :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig godt å høre! Det var det første jeg sjekka da jeg sto opp i går, og så glemte jeg å svare! Utrolig at han virker uberørt. Du har nok en rase som er drastisk mer mentalt stabil enn min! Hadde noe sånt skjedd med ham tror jeg aldri han ville kommet seg igjen, sitte fast i skogen en natt med fyrverkeri...! Han satt limt oppå oss og skalv ved midnatt. Du må jo ha vært helt ødelagt av bekymring og redsel, er virkelig glad for å høre at det gikk fint. 

God bedring! Nettopp vært syk noen dager selv. Kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, Rainbow skrev:

Så utrolig godt å høre! Det var det første jeg sjekka da jeg sto opp i går, og så glemte jeg å svare! Utrolig at han virker uberørt. Du har nok en rase som er drastisk mer mentalt stabil enn min! Hadde noe sånt skjedd med ham tror jeg aldri han ville kommet seg igjen, sitte fast i skogen en natt med fyrverkeri...! Han satt limt oppå oss og skalv ved midnatt. Du må jo ha vært helt ødelagt av bekymring og redsel, er virkelig glad for å høre at det gikk fint. 

God bedring! Nettopp vært syk noen dager selv. Kjedelig!

Den hunden er så mentalt stabil at det er helt sykt. Han er bare født sånn. Har hatt helt vanvittig torden rett over huset uten at han reagerer. Eneste problemet er at han gjør mye rart fordi han ikke tenker seg om. Faller i hagedammen (vi skal fylle den igjen) fordi han er så opptatt av å leke og slikt. Nei den hunden er noe for seg selv altså. Var fra meg av bekymring så han får ekstra klemmer hver dag nå og jeg orker ikke å tenke på at han skulle bli sittende fast å dø. :( 

Håper hunden deres har kommet seg etter nyttårsaften. Syntes ikke noe om fyrverkeri. Så også en film over hvor mye det stresset en blåmeis. 

20 timer siden, Weebs skrev:

Så bra at dere fant hunden i god behold! De dyrene vet å skremme livet av oss :P 

Og god bedring! Du har hatt litt av en start på det nye året :daane:

Ja de burde tenke mer på det før de stikker av altså!  Formen er heldigvis bedre i dag. :) 

I dag skal jeg driste meg ut på tur for første gang på en uke. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har gått seg til nå, heldigvis, men fælt å se ham så redd, selv om vi hadde spraya adaptil over hele leiligheten og tatt på ham adaptilhalsbånd, som han fortsatt har på. Jeg var syk i går og borte fra jobb og samboer har hjemmekontor i dag, så han får en myk overgang fra skumle dager til å være alene hele dagen. Han er lite mentalt stabil, egentlig, stakkar. Og han er veldig mye bedre enn andre i rasen...Altså, vi har gjort det aller meste riktig med trening og sånn (det er vi faktisk rimelig sikre på ettersom vi er over gjennomsnittet opptatt av hundetrening og positiv trening), men etter at lynet slo ned 30 meter unna ham to måneder før hans andre nyttårsaften - midt i verste pubertet to og nerver - har han vært fullstendig livredd. Han liker ikke kos engang, så var rart å ha en pesende og skjelvende bylt oppå fanget i sofaen. Han ble også sparka av en unge som valp (en 2-åring), og siden det er han redd barn. Så ting setter seg veldig. Høres veldig greit ut med en som kan riste av seg alt, selv om det gjør at han havner i fæle situasjoner. Genene på vår rase er ikke helt gode, dessverre. De er jo også veldig reserverte, så det er ikke så lett for andre å få tak i dem hvis de skulle stikke og bli borte...

Må ha vært en grusom nyttårsaften for dere, er så glad for å høre at dere fant ham!! Fyrverkeri er noe dritt. Jeg har hatt en livredd hest i alle år og pleide å tilbringe nyttårsaften i stallen, men nå er hun tilnærmet døv, heldigvis, så da er det over på neste dyr...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 3.1.2017 den 10.06, Rainbow skrev:

Ja, det har gått seg til nå, heldigvis, men fælt å se ham så redd, selv om vi hadde spraya adaptil over hele leiligheten og tatt på ham adaptilhalsbånd, som han fortsatt har på. Jeg var syk i går og borte fra jobb og samboer har hjemmekontor i dag, så han får en myk overgang fra skumle dager til å være alene hele dagen. Han er lite mentalt stabil, egentlig, stakkar. Og han er veldig mye bedre enn andre i rasen...Altså, vi har gjort det aller meste riktig med trening og sånn (det er vi faktisk rimelig sikre på ettersom vi er over gjennomsnittet opptatt av hundetrening og positiv trening), men etter at lynet slo ned 30 meter unna ham to måneder før hans andre nyttårsaften - midt i verste pubertet to og nerver - har han vært fullstendig livredd. Han liker ikke kos engang, så var rart å ha en pesende og skjelvende bylt oppå fanget i sofaen. Han ble også sparka av en unge som valp (en 2-åring), og siden det er han redd barn. Så ting setter seg veldig. Høres veldig greit ut med en som kan riste av seg alt, selv om det gjør at han havner i fæle situasjoner. Genene på vår rase er ikke helt gode, dessverre. De er jo også veldig reserverte, så det er ikke så lett for andre å få tak i dem hvis de skulle stikke og bli borte...

Må ha vært en grusom nyttårsaften for dere, er så glad for å høre at dere fant ham!! Fyrverkeri er noe dritt. Jeg har hatt en livredd hest i alle år og pleide å tilbringe nyttårsaften i stallen, men nå er hun tilnærmet døv, heldigvis, så da er det over på neste dyr...

Huff, det er ikke bare bare med disse genene. Vår hund er jo som sagt supertrygg, men det er vel mer flaks/gener enn at vi har gjort alt riktig. :P Men han er virkelig følsom på en måte også altså. Han er avhengig av mye kos og oppmerksomhet og å være en del av familien for å trives. :hjerte: Det aller beste han vet er å dra på biltur. Noen ganger tar mannen han med på biltur når han skal i butikken bare for å gi han en kjøretur (ikke på sommeren når det er varmt selvfølgelig). :fnise: 

I går var han med på besøk til moren min hele dagen og der elsker han å være! Lille J digger han også. I går lekte han med en leke foran henne og han fikk henne til å skrattle. :nordvesta:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyr altså. Merker at jeg bruker mindre og mindre tid på KG, noe som egentlig bare er deilig. Mini er 5 1/2 måned og tiden flyr så fort. Hun er nesten alltid blid og blir mer og mer morsom. Dagene går i husarbeid, minilek og kos, middagslaging, trilleturer, hund, litt besøk, litt trening og rydding/organisering av huset. Går igjennom hele huset etter konmari metoden og det anbefales virkelig! Prøver å jobbe litt med det hver dag og det blir mer og mer luftig i huset. Det er så godt å kvitte seg med alt man ikke trenger og at alt man har er ting man bruker og liker. Er veldig spent på resultatet når jeg er ferdig. Merker allerede at det er lettere å rengjøre. Har til og med kontroll på klesvasken. Tror det er fordi jeg lager meg en liste hver kveld for neste dag og da er det lett å være effektiv når mini sover. Hun sover 3 timer ute i vogna hver dag som regel så det er behagelig.

Har også kjøpt babyjogger city elite og er knallfornøyd! Den er så lett å trille og har mange smarte funksjoner. Også veldig lett å klappe sammen og jeg får både vogn og hundebur bak i den største bilen nå. Liker også at setet kan justeres helt ned og at kalesjen kan trekkes laangt over. I tillegg er det en gjennomsiktig luke slik at man kan se rett ned på barnet ovenfra om man ønsker det. I alle fall veldig lun å sove i. Anbefales!

Jaja, nå er det lunsjtid her. Mini sover på verandaen, vi har gått en times tur og nå blir det havregrøt til lunsj. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...