Gå til innhold

Hverdagslivet med to små


Chandra

Anbefalte innlegg

9 timer siden, maja87 skrev:

Ånei, når jeg leser om dine maleoppdateringer begynner jeg å angre på at jeg har sagt vi skal male stue og gang i slutten av sommeren. Det er hvitt og slitt nå. Ikke bestemt farge, men mye jobb blir det nok. Siden vi jo skal ha en bebi til, må det skje i år. Neste år er vel døgnet blitt redusert til 12 timer, mot sånn ca. 18 med et barn :fnise:

Gøy at du oppdaterer igjen!

Det er bare å glede seg! :laugh: Kanskje dere er heldige og har slette flater istedenfor panel? Stemmer for å gjøre det før baby nummer to kommer i hus ja. Du må oppdatere på fargevalg og slikt da! :) 

9 timer siden, LilleMy1989 skrev:

"12 timer, mot sånn ca. 18" :hoho:ganske presist :jepp:

Jeg sier det igjen; alt dere får gjort altså! 

Jeg er kun deg når det gjelder søvn :sove: føler meg konstant utslitt og trøtt :( vet ikke hvordan jeg skal fikse det heller. Si ifra hvis du har en mirakelkur :strix:

 

 

Så leit at du føler det sånn. Jeg føler også på det om jeg ikke får nok søvn, men klisje nok er det som hjelper frisk luft og trening. Også tror jeg det er viktig å hvile når man har mulighet. Man kan ikke være supermenneske liksom. Jo, også skrive lister og ha en liten plan for dagen - da får jeg gjort mer i alle fall. Jeg får absolutt mer energi av å føle at jeg får unna ting og har kontroll. Hvis alt flyter i huset mister jeg også energi. Kom på enda en ting: KAFFE! Det er viktig det. Burde vært på toppen av lista. 

---

I stad skjedde "noe sykt". Soveromsdøra blåste igjen over fingrene mine og traff forlovelsesringen min i full fart så den bøyde seg og ble typ firkanta! Var så vidt jeg fikk den av og hele ringen er deformert. :( Heldigvis gikk det bra med diamanten men ser for meg at det sikkert vil koste litt å fikse den, og det ser nesten ut som om den holder på å knekke. Hell i uhellet var at jeg ikke fikk vondt i fingrene siden den lille ringen tok hele støyten da! 😅

I dag fikk vi brått ikke gjort så mye som planlagt. Jeg fikk sove lenge men mannen la seg da jeg stod opp og våknet ikke før 12 igjen. Da går liksom hele dagen. Vi kom oss ut på tur med mini og hunden, fikk handlet middag og laget middag. Egentlig var begge litt gretne fordi vi gruer oss til å male taket og samtidig er jeg litt gretten over at jeg aldri kommer til denne husvasken om dagen. :fnise: Jeg trente styrke på senteret mens mannen la mini og så var dagen brått over. Vi har bestemt oss for å male i morgen formiddag mens mini er på første lur, så da blir det ingen lurer på noen av oss voksne! Like greit, for vi kan ikke holde på sånn hver dag. Ah, kom også på at jeg har bakt brød i dag! Første gang på en stund. 

Nå er det vel bare å komme seg i seng og krysse fingrene for en rolig natt. 😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolig natt ble det IKKE! Først fikk jeg ikke sove og da jeg endelig fikk duppet litt våknet mini og holdt det gående til halv fem før jeg klarte å amme henne i søvn. :pinar:  Når vi har slike netter gruer jeg meg helt sykt til å begynne på jobb. Håper det hjelper med eget rom. 

Nå står kaffen på kok og jeg venter på å våkne. Mini ser litt på Barne-TV. Det får bare være. 

På den positive siden fikk mannen malt ferdig taket i går kveld/natt! Nå gjenstår bare taklister før han skal legge gulv. Det er det vi gleder oss mest til. Håper det blir like fint som vi ser for oss. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært så opptatt av søvn før som nå :fnise: Jeg er bare nysgjerrig, vi er jo ikke kommet dit enda. Men når mini holder det gående på natta, hva mener du da? At hun er lys våken og ikke får sove? At hun gråter? 

Hos oss våkner hun fremdeles ofte hver time, men amming er liksom alltid kuren for å sovne igjen med en gang :P Hvordan mannen skal løse dette om et par måneder blir veldig spennende :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Weebs skrev:

Jeg har aldri vært så opptatt av søvn før som nå :fnise: Jeg er bare nysgjerrig, vi er jo ikke kommet dit enda. Men når mini holder det gående på natta, hva mener du da? At hun er lys våken og ikke får sove? At hun gråter? 

Hos oss våkner hun fremdeles ofte hver time, men amming er liksom alltid kuren for å sovne igjen med en gang :P Hvordan mannen skal løse dette om et par måneder blir veldig spennende :plystre:

Det er helt sykt hvor besatt man blir av søvn altså!

Vel, det betyr i dette tilfellet at hun står i senga og hyler sinna store deler av tiden og roper ma ma ma ma. Jeg legger henne ned og stryker på henne og hun hopper opp igjen. Noen ganger dupper hun av i noen minutter før det er rett opp og stå igjen. Sånn holdt hun på i flere timer før jeg kastet inn håndklet og ammet i søvn i senga. Har lest litt nå og tror jeg skal la faren få ta seg av nattavvenninga. Det er ikke krise å amme en gang om natten men jeg vil drøye det til 4-5 tiden. Det pleier jo ikke å være sånn her heldigvis. Hun har vært veldig gretten også på dagtid de siste dagene og jeg lurer på om det kan være tenner eller fordi hun lærer seg å stå alene/gå? 

Jeg funker så dårlig på lite søvn og ser virkelig ikke fresh ut heller. Kjenner jeg er supernegativ til alt i dag. Heldigvis er det sol, mini dupper og jeg skal spise kjøleskapsgrøt i solveggen. Har en dvømmedate med en veninne senere i dag men orker ikke å forholde meg til det enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så slitsomt når de kommer til det stadiet hvor de heller vil stå å hoppe i senga enn å sove hele natten! 
Og med tenner i tillegg så kan jeg tenke meg det blir storbråk!
Her har du en hel haug av medfølelse fra meg! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Beccy87 skrev:

Det er så slitsomt når de kommer til det stadiet hvor de heller vil stå å hoppe i senga enn å sove hele natten! 
Og med tenner i tillegg så kan jeg tenke meg det blir storbråk!
Her har du en hel haug av medfølelse fra meg! :nordvesta:

Tusen takk. :lillesky2: Det er akkurat det hun gjør! Hopper! Og i følge mannen "snakket" hun veldig mye men det var jeg for trøtt til å få med meg. 😅

Nå skal mannen ta med mini i byggbutikken for å kjøpe mer maling og jeg har lagt meg på soverommet. Så skal en av oss male strøk nr 1 på taklister før jeg skal på svømmetur med en veninne mens mannen skal gå tur med mini og hund. Nå har vi kontroll igjen! :pinar: 

Husker ikke om jeg har nevnt det men jeg vurderer å melde meg på en 3000 meter svømmekonkurranse i en kanal til neste år. 2000 meter medstrøm og 1000 meter motstrøm. Da må det trenes! Jeg vet ikke hva det er med meg men jeg må liksom sette meg mål jeg blir litt kvalm av å tenke på. :twisted:

Natta! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Livet ble bedre etter litt søvn og fikk både malt, støvsugd og svømt på tur. Mannen har hatt mini mye på dagen i dag og det var litt godt. I dag tok vi kveldsbadet med henne sammen og det var så koselig. Hun har også stått av seg selv flere ganger i dag. :nordvesta:

Foreldrene mine kom hjem fra ferie i dag og lurte på om de kunne passe mini i morgen. De skulle til og med komme og hente henne!  :hjerte: Så i morgen skal vi virkelig få gjort unna mye og jeg hååper vi skal bli rimelig ferdig med rommet slik at det bare gjenstår innredning og fiksing av pipemuren. Hunden har også fortjent en lengre tur og det hadde vært digg og fått skrubbet ned badet. Vi får se hva tiden strekker til. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man reklamere på mannfolk? Ofte tenker jeg at jeg er veldig heldig med mannen min. Han tar ansvar, er flink med mini og passer på oss. Men akkurat i dag har jeg lyst til å sende han til Afrika eller noe! :rasende:

Blah. Nå har foreldrene mine hentet mini og jeg skal ta med hunden ut på langtur i skogen og forhåpentligvis bli blid igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så stress å være sint på mannen! Det tar skikkelig på. Håper turen hjelper og han skjerper seg. På hva enn det gjelder :tongue:

Så flink mini som står da! Herremin, så fort de utvikler seg :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Det er så stress å være sint på mannen! Det tar skikkelig på. Håper turen hjelper og han skjerper seg. På hva enn det gjelder :tongue:

Så flink mini som står da! Herremin, så fort de utvikler seg :bond:

Ja virkelig! Spesielt når de mener at de har rett! Bare mannen som boikottet min sovemorgen og samtidig var både frekk og udregelig. Stemningen er ikke helt på topp enda og jeg Syntes fremdeles han er litt tett etter 7km i skogen.  :pinar: Men men, nå legger han gulv, jeg skal dusje og så skal jeg bruke sinnet mitt på å få huset i tipp topp stand. 

Foreldrene mine er på stranda med mini. Jeg skulle sååå gjerne vært der med de men trengte denne tiden til å ta litt ekstra vare på hund og hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke sove i natt. La meg i elleve tiden og sovnet ikke før tre og da våknet jeg flere ganger før vi stod opp før klokka 6. Nå er ikke klokka halv sju enda og brøddeig står til og med til heving. Aner ikke hva som skjer. :tongue: Kommer sikkert til å krasje senere i dag. Mini våknet bare en gang da. 

Vi fikk gjort så mye i går og mini var i knallhumør hos mormor og morfar. I dag skal vi dit på grilling og så skal vi fortsette å male. Nå er det ikke mye igjen altså. Føler vi maler og maler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, reklamere på menn,ja det hadde vært noe av og til 😉  Bank i bordet,her har vi knapt diskutert etter at vi fikk K. Før det hendte det vi hadde en del disputer som endte i silenttreatment i daaagesvis... 

Søvn ja, viktig. For å svare deg @LilleMy1989 ; burde sovet mer 😂 Bruker mye av kveldene på å sy 😉 Men nå har den verste kvalmen og trøttheten gått over her, snart 3mnd på vei så føler meg snart menneske igjen 👍 

Du er rå @Chandra, svømmekonkurranse. Du får meg til å savne løpingen jeg «drev» med en periode. Kanskje jeg må ta det opp igjen etter neste baby, nå er det jo ikke vits 😂 Trener og er aktiv da, der er jeg enig med deg; frisk luft og aktivitet gir masse overskudd!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er så tøff som trosser skrekken din og melder deg på svømmekonkurranser!  :nordvesta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble to lurer på meg i går. Fikk malt siste strøk på lister og kost oss på grilling hos foreldrene mine. 

I dag regner det og vi skal til Sverige. Kjøpe barnemat og titte på innredning av barnerom. 

Nå våknet mini! :ninuskapus:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2017 den 9.50, maja87 skrev:

Haha, reklamere på menn,ja det hadde vært noe av og til 😉  Bank i bordet,her har vi knapt diskutert etter at vi fikk K. Før det hendte det vi hadde en del disputer som endte i silenttreatment i daaagesvis... 

Søvn ja, viktig. For å svare deg @LilleMy1989 ; burde sovet mer 😂 Bruker mye av kveldene på å sy 😉 Men nå har den verste kvalmen og trøttheten gått over her, snart 3mnd på vei så føler meg snart menneske igjen 👍 

Du er rå @Chandra, svømmekonkurranse. Du får meg til å savne løpingen jeg «drev» med en periode. Kanskje jeg må ta det opp igjen etter neste baby, nå er det jo ikke vits 😂 Trener og er aktiv da, der er jeg enig med deg; frisk luft og aktivitet gir masse overskudd!

Vi ble heldigvis fort venner igjen. Jeg har ikke evne til å bli langsur, heldigvis. :fnise:

Har ikke meldt meg på enda da, men jeg tror det kommer til å skje! Skjønner at det ikke blir så mye løping nå, men vips så er baby ute og du er klar igjen! :D 

På 15.7.2017 den 17.18, Beccy87 skrev:

Jeg synes du er så tøff som trosser skrekken din og melder deg på svømmekonkurranser!  :nordvesta:

Takk! Nå kan jeg vel si at skrekken er borte men det er alltid litt sommerfugler i magen når vi svømmer utendørs tur. Må bare la være å tenke på hva som befinner seg under meg i vannet og hvor dypt det er. :P  Livredd for at en gjedde skal bite meg i tåa! :fnise: 

--

I dag sov mini til halv åtte! Halleluja! Det kan hun godt fortsette med! Har mine tvil men. ;) 

Vi dro til Sverige i går sammen med resten av Norge. Det var helt drøyt mye folk. Vi fikk i alle fall handlet mat og barnemat og tittet på innredning til barnerom. Kjøpte ikke noe men bestilte på jollyroom senere på kvelden. Håper virkelig det blir bra! Jeg gleder meg som en unge til å plassere tingene hennes inn på eget rom. Nå er de liksom spredd litt her og der. 

Nå skal jeg benytte sjansen mens mini sover til å shine hus også må jeg få mannen til å stå opp. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ryddet og vasket kjøleskapet i går, og det var godt å få gjort! Ellers ble det en times tur med hunden og en økt på treningssenteret. 

I dag skal mini og jeg på stranda med foreldrene mine. Det er strålende vær! :nordvesta:

Har sovet lenge i dag og nå er det tid for kaffe. Mini sover i vogna. Jeg vurderer å bade i dag. Er bare redd det blir kaldt uten våtdrakt. 😝 

I går kom det en og hentet gamlevogna som har stått i garasjen i et halvt år. Enda en ting ute av huset! 

Nå begynner jeg å se frem til å begynne på jobb. Nå er det under 3 uker igjen! Jeg gruer meg litt siden det har skjedd veldig mye på det året jeg har vært borte, men jeg gleder meg til å være med kollegaene mine, få igjen kontorpulten min, drikke kaffe og sjekke mailen, varm lunsj hver dag, det å være en del av noe. Også setter man jo mye større pris på fridager. Kjenner meg skikkelig klar nå! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er crazy som driver å svømmer :ler: Jeg har ikke badet i Norge på flere år. Er blitt skikkelig pingle når det gjelder kaldt vann :tongue:

Så bra at du gleder deg til jobb! Jeg savner kollegaene, men ikke selve jobben :fnise: Håper det kommer når vi nærmer oss september :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2017 den 15.27, Weebs skrev:

Du er crazy som driver å svømmer :ler: Jeg har ikke badet i Norge på flere år. Er blitt skikkelig pingle når det gjelder kaldt vann :tongue:

Så bra at du gleder deg til jobb! Jeg savner kollegaene, men ikke selve jobben :fnise: Håper det kommer når vi nærmer oss september :P 

Badet for første gang uten våtdrakt i dag faktisk. 😄 

Jeg gleder meg ikke så supermye til alle arbeidsoppgavene jeg heller egentlig. Eller det er både og. :) 

--

Dagene går fort! I går dro vi en gjeng til et helt sykt fint tjern og svømte 2000 meter der. Det kan bare ikke beskrives, men fantastisk opplevelse! Det er et dypt tjern som er med fjellbunn, det lever ingen ting der og vannet er knallblått og helt klart slik at man ser alt. Det var både ekkelt og utrolig kult å svømme der. I dag har vi vært en stor gjeng på stranda og jeg er vanvittig solbrent. Mini storkoste seg og jeg fikk også sneket meg til 1000 meter svøm med svømmevenninna. Første crawleøkt i saltvann faktisk og jeg syntes det var litt skummelt med båter osv. :P Mini badet for første gang også og hun hadde det supert som midtpunkt. ;) 

I morgen blir det IKEA-tur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Chandra skrev:

Badet for første gang uten våtdrakt i dag faktisk. 😄 

Jeg gleder meg ikke så supermye til alle arbeidsoppgavene jeg heller egentlig. Eller det er både og. :) 

--

Dagene går fort! I går dro vi en gjeng til et helt sykt fint tjern og svømte 2000 meter der. Det kan bare ikke beskrives, men fantastisk opplevelse! Det er et dypt tjern som er med fjellbunn, det lever ingen ting der og vannet er knallblått og helt klart slik at man ser alt. Det var både ekkelt og utrolig kult å svømme der. I dag har vi vært en stor gjeng på stranda og jeg er vanvittig solbrent. Mini storkoste seg og jeg fikk også sneket meg til 1000 meter svøm med svømmevenninna. Første crawleøkt i saltvann faktisk og jeg syntes det var litt skummelt med båter osv. :P Mini badet for første gang også og hun hadde det supert som midtpunkt. ;) 

I morgen blir det IKEA-tur! 

Heldige Mini som fikk bade for første gang :) Vi som bor i nord må nok vente med å kaste bebien uti, hun har fått dype tærne i ishavt da :P

Du er sprek altså, Creeds!

God tur til Ikea :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så solbrent! Glemte å smøre meg på ryggen og det får jeg betale for nå. :P

ikeaturen gikk fint. Foreldrene mine passet mini så vi fikk dratt alene. Det gikk fint og hun sov for natta da vi kom hjem igjen. Hun hadde grått en del og pekt på moren min før hun sovnet. Merker at det var godt da mini våknet på morgenen i dag, skal ikke mye til før jeg savner henne. Vi fikk kjøpt det vi skulle. Skap, rullegardin, gardiner, gardinstang og en leketunnell. :tongue: Hentet også pakke på posten med lampe, teppe og høydemåler så nå er det bare å sette sammen rommet. 

Nå sover mini, mannen skrur skap og jeg skal brette tøy. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...