Gå til innhold

Ha med baby på forelesning?


Eigladjente

Anbefalte innlegg

Jeg bare håper du får et barn som passer til dette. Selv hadde jeg et spedbarn hvor jeg bekymret meg over kommende barseltreff, fordi det var umulig å planlegge noen avtaler på tid, samt at barnet var mye urolig. Barnet hylgråt seg gjennom mange barseltreff og også egen dåp. Små kjøreturer var et mareritt og alt var sånn passe slitsomt hjemme og ti ganger verre ute på tur. Misunte barnevogn mafiaen på kafeen. At de fikk det til og slappet av. Og jeg er en avslappa person egentlig, men kolikk og urolig unge.. 

Så før du tar valget må du bli kjent med eget barn. At andre, mange andre, har klart det helt fint.. Betyr dessverre ikke at du kan klare det like fint. Men som sagt, ønsker deg hell og lykke der. 

Anonymkode: ed36f...547

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig hadde aldri tatt med meg baby på forelesning, men det er og litt fordi når min sønn var baby så ville jeg fokusere på han ikke på andre ting. :rodmer: 

Men hadde noen tatt med seg baby på forelesning som jeg var på så hadde det ikke gjort meg noe. 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.9.2016 at 22.12, Eigladjente skrev:

Modenhet? Er hvertfall mer moden enn de som kommenterer slikt til andre mennesker :) Dette er et forum der en har låv til og stille slike spm. uten at det er noe galt i det! :) Men det som derimot ikke er like ok er og spør om hvor moden en annen person er, bare fordi en person vil høre hva andre tenker og mener om den saken :) altså: saklige fine kommentarer ja takk :) 

Med den kommentaren virker du hvertfall ikke moden. Du skal ikke ta et barn med deg på forelesning. Enkelt og greit

Anonymkode: 75fd2...409

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da høres det ganske snodig ut å få barn midt i studiene når du ikke er villig til å prioritere eller ofre noe. Egoistisk tankegang. 

Anonymkode: f17e6...576

Egoistisk tankegang? Lol... 

Babyen er med 2 timer per uke! Jeg går på skole fordi jeg vil tilby mitt barn et godt, stabilt og økonomisk godt liv samt at jeg vil bli så fort ferdig med studiene slik at jeg kan flytte ut av byen til et mer barnevennlig område der barnet kan ha en god barndom og oppvekst. Jeg bryr meg uansett ikke om hva slike som deg mener om at INGEN bør ta med babyer på forelesning fordi det kommer vi fortsatt til å gjøre. Så du får bare fortsette å sitte på din høye hest og dømme, men det preller av. Babyen sover for det meste igjennom de 2 timene og plager ingen. 

Anonymkode: c8b32...d0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9/20/2016 at 21.18, Eigladjente skrev:

Etter alle disse kommentarene, så fant jeg rett og slett ut at jeg ville ringe og hørre me de forskjellige høgskolene rundt om i landet om hvordan dette er hos dem. Kun for å se om det er mitt spørsmål, eller alle disse kommentarene som ikke tilsvarer det som faktisk er virkeligheten. Og vet dere hva? Alle jeg ringte til sa at de ofte har opplevd og ha studenter som har med seg babyer på forelesninger, og at dette går helt fint, så lenge moren går ut med babyen om babyen begynner og bli urolig :) Nå legger jeg hvertfall denne saken vekk. Takk til dere som har kommet med fine kommentarer- både kritiske og fine kommentarer:) Ha en fortsatt fin tirsdagskveld alle!

Pisspreik. 

Anonymkode: 9711b...915

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egoistisk tankegang? Lol... 

Babyen er med 2 timer per uke! Jeg går på skole fordi jeg vil tilby mitt barn et godt, stabilt og økonomisk godt liv samt at jeg vil bli så fort ferdig med studiene slik at jeg kan flytte ut av byen til et mer barnevennlig område der barnet kan ha en god barndom og oppvekst. Jeg bryr meg uansett ikke om hva slike som deg mener om at INGEN bør ta med babyer på forelesning fordi det kommer vi fortsatt til å gjøre. Så du får bare fortsette å sitte på din høye hest og dømme, men det preller av. Babyen sover for det meste igjennom de 2 timene og plager ingen. 

Anonymkode: c8b32...d0e

Jeg tror ikke på deg, hvis dette hadde vært godtatt hadde folk valgt å studere ett annet sted/på nett, og skolen hadde mistet penger, og det spiller en større rolle enn en individuell.

 

 

Anonymkode: c74f8...e04

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke på deg, hvis dette hadde vært godtatt hadde folk valgt å studere ett annet sted/på nett, og skolen hadde mistet penger, og det spiller en større rolle enn en individuell.

 

 

Anonymkode: c74f8...e04

Så hva er egentlig ditt problem med det? Du kan jo selv velge å studere på nett, om en liten baby plager deg så mye, om noen en sjelden gang skulle ta med seg en baby på forelesning

Anonymkode: c8b32...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så hva er egentlig ditt problem med det? Du kan jo selv velge å studere på nett, om en liten baby plager deg så mye, om noen en sjelden gang skulle ta med seg en baby på forelesning

Anonymkode: c8b32...d0e

Mener du virkelig at studenter som blir forstyrret av en baby i forelesninger skal oppfordres til å heller ta studiet over nett? Dette må være det latterligste jeg har lest i denne tråden. 

Anonymkode: f17e6...576

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli gammel kjenner jeg. Det er over 20 år siden jeg studerte, og da var det i alle fall ikke akseptert å,ta med baby på forelsening. Flere av medstudentene hadde småbarn, men ordnet selvsagt barnevakt.

Ut fra det som skrives her så får jeg en forståelse av at det ikke er uvanlig at folk tar med babyer, og jeg lurer på hva som har skjedd. 

Er det slik at mødre generelt sett har blitt mer egoistiske og ikke tar hensyn til andre?

Er det slik at studier er så slappe at man kan gjøre en hel del annet under forelesning og fortsatt bestå?

Er det slik at mors selvrealisering er viktigere enn barnets behov for oppmerkspmhet fra mor?

En baby har ingenting å gjøre på et fulltidsstudium, det er respektløst ovenfor medstudenter og det er uholdbare omgivelser for et barn. Barnet skal ha fokus, og skal stimuleres. Det å la det ligge i vogna flere timer for at mor må fokusere på studier er jo ikke å anbefale. Hva med tilknytning?

Mulig det går an dersom man får en baby som sover MYE, men det kan som kjent ikke bestilles. En baby som er våken skal få omsorg og trenger blikkkontakt og samhandling med mor.

Spør en hvilken som helst fagperson som arbeider med barn og utvikling og jeg setter mye på at du vil få et tydelig NEI i forhold til spørsmålet.

Anonymkode: c99d7...314

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner å bli gammel kjenner jeg. Det er over 20 år siden jeg studerte, og da var det i alle fall ikke akseptert å,ta med baby på forelsening. Flere av medstudentene hadde småbarn, men ordnet selvsagt barnevakt.

Ut fra det som skrives her så får jeg en forståelse av at det ikke er uvanlig at folk tar med babyer, og jeg lurer på hva som har skjedd. 

Er det slik at mødre generelt sett har blitt mer egoistiske og ikke tar hensyn til andre?

Er det slik at studier er så slappe at man kan gjøre en hel del annet under forelesning og fortsatt bestå?

Er det slik at mors selvrealisering er viktigere enn barnets behov for oppmerkspmhet fra mor?

En baby har ingenting å gjøre på et fulltidsstudium, det er respektløst ovenfor medstudenter og det er uholdbare omgivelser for et barn. Barnet skal ha fokus, og skal stimuleres. Det å la det ligge i vogna flere timer for at mor må fokusere på studier er jo ikke å anbefale. Hva med tilknytning?

Mulig det går an dersom man får en baby som sover MYE, men det kan som kjent ikke bestilles. En baby som er våken skal få omsorg og trenger blikkkontakt og samhandling med mor.

Spør en hvilken som helst fagperson som arbeider med barn og utvikling og jeg setter mye på at du vil få et tydelig NEI i forhold til spørsmålet.

Anonymkode: c99d7...314

oh jeez, så du mener at en baby skal ha fokus og bli stimulert 24/7? Du har ikke barn tydeligvis. Selvrealisering? Kall det hva du vil. Selvrealisering er også viktig for å få mat på bordet. Det vet jo de fleste her på KG ellers hyles det jo ut om abort osv. Så om du mener 2 skoletimer per uke ikke er å anbefale for et barn? Barnet tar jo ingen skade av det hverken tilknytningsmessig og stimuligmessig. 

Anonymkode: c8b32...d0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du virkelig at studenter som blir forstyrret av en baby i forelesninger skal oppfordres til å heller ta studiet over nett? Dette må være det latterligste jeg har lest i denne tråden. 

Anonymkode: f17e6...576

Det er ikke mitt problem at folk ikke tør å si i fra om det plager noen at noen skulle ha med en baby en sjelden gang.

Anonymkode: c8b32...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mitt problem at folk ikke tør å si i fra om det plager noen at noen skulle ha med en baby en sjelden gang.

Anonymkode: c8b32...d0e

Det er nettopp den egoistiske og hensynsløse atferden jeg har siktet til tidligere. 

Anonymkode: f17e6...576

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off! Jeg er virkelig glad for at disse menneskene som kommenterer her ikke er de som sitter i resepsjonen på en høgskole/universitet :) Heldigvis for det :) Det er ingen problem og ha en baby til stedet av og til under noen forelesninger! Jeg studerer selv og opplever dette veldig ofte! Det går faktisk helt fint ;) Og ja nå kommer dere med det at selv om det er greit for meg, så betyr det ikke at det er greit for andre. Haha! For å si det sånn, hadde det IKKE VÆRT GREIT for medstudenter eller forelesere og ha med seg baby på forelesninger, så hadde resepsjonen tatt klagene på alvor og ikke gitt tillatelse til det mer ;) MEN omtrent alle jeg kjenner som studerer, har andre sine babyer til stedet på sine forelesninger folkens ;) Og de mener også at det ikke er noe som helst problem at andre tar med seg en baby, så lenge den sover og ikke bråker osv. og moren evnt går ut me babyen når det trengs ;)

Endret av Eigladjente
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får jo støtte til å ta permisjon, hvorfor skal man sette i gang med forelesninger når man fremdeles er i permisjon?

Anonymkode: 9711b...915

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Eigladjente skrev:

Off! Jeg er virkelig glad for at disse menneskene som kommenterer her ikke er de som sitter i resepsjonen på en høgskole/universitet :) Heldigvis for det :) Det er ingen problem og ha en baby til stedet av og til under noen forelesninger! Jeg studerer selv og opplever dette veldig ofte! Det går faktisk helt fint ;) Og ja nå kommer dere med det at selv om det er greit for meg, så betyr det ikke at det er greit for andre. Haha! For å si det sånn, hadde det IKKE VÆRT GREIT for medstudenter eller forelesere og ha med seg baby på forelesninger, så hadde resepsjonen tatt klagene på alvor og ikke gitt tillatelse til det mer ;) MEN omtrent alle jeg kjenner som studerer, har babyer til stedet på sine forelesninger folkens ;) Og de mener også at det ikke er noe som helst problem! ;) 

Jeg synes synd på dine medstudenter.

Anonymkode: 9711b...915

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes synd på dine medstudenter.

Anonymkode: 9711b...915

Og hvorfor synes du det? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp den egoistiske og hensynsløse atferden jeg har siktet til tidligere. 

Anonymkode: f17e6...576

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får jo støtte til å ta permisjon, hvorfor skal man sette i gang med forelesninger når man fremdeles er i permisjon?

Anonymkode: 9711b...915

Jeg synes det er hysterisk morsomt at slike som dere mener at mor MÅ være hjemme under hele permisjonen. Det gir meg bare enda mer mot til å gå ut å studere sammen med baby :) 

Anonymkode: c8b32...d0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eigladjente skrev:

Og hvorfor synes du det? :) 

Du er egoistisk og setter dine egne behov foran flere hundre andres. Ikke ok.

Anonymkode: 9711b...915

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...