Gå til innhold

Ha med baby på forelesning?


Eigladjente

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alle andre studenter sitt problem. Hun har et valg, og det er å fokusere på å være mor, og heller ta opp studiene når barnet begynner i barnehage.

Anonymkode: 62ce5...355

Eller at barnets far tar permisjon hele fellesperioden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Jessica skrev:

Du er mest redd for at babyen  er altfor søt og oppmerksomheten går til den ? 😂 neida, forstår hva du sier. Men er fortsatt at en mor som vil utdanne seg skal få lov til å gjøre det 

Ja men det er sånn det blir. Jeg syns hun kan få noen andre til å være hjemme med babyen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

En del av yrket å prøve å lære masse informasjon med babyvræl og byssing i ørene du liksom :P Det er ikke greit og jeg hadde blitt dritirritert!

Anonymkode: 920c9...d9d

Chill a. Det er snakk om sykepleierutdanning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er begge studenter og min mann tar med seg babyen vår på forelesning (2 timer i uka) da disse timene kræskjer med min forelesning, som jeg ikke vil ta med babyen til ettersom jeg har ganske aktive forelesninger.

Det er ikke noe problem det. Han sitter nærmest utgangsdøra, går med engang ut om babyen gråter og kommer inn igjen når babyen er rolig. Babyen kan være våken og lage pludrelyder, men det har ikke vært forstyrrende for hverken foreleser eller medelever. Babyen sovner som oftest. 

Anonymkode: c8b32...d0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er begge studenter og min mann tar med seg babyen vår på forelesning (2 timer i uka) da disse timene kræskjer med min forelesning, som jeg ikke vil ta med babyen til ettersom jeg har ganske aktive forelesninger.

Det er ikke noe problem det. Han sitter nærmest utgangsdøra, går med engang ut om babyen gråter og kommer inn igjen når babyen er rolig. Babyen kan være våken og lage pludrelyder, men det har ikke vært forstyrrende for hverken foreleser eller medelever. Babyen sovner som oftest. 

Anonymkode: c8b32...d0e

Det vet dere faktisk ikke noe om. Det er svært få som hadde sagt ifra. 

Anonymkode: f17e6...576

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet dere faktisk ikke noe om. Det er svært få som hadde sagt ifra. 

Anonymkode: f17e6...576

Folk er ganske åpne på fakultetet hans (lite fakultet). Men vi kommer ikke til å slutte å gå på skolen fordi du måtte mene at INGEN babyer burde være på forelesning. Vi er faktisk opptatt av å få en utdannelse og deretter komme ut i jobb istedenfor å måtte gå på NAV finansiert av dine skattepenger

Anonymkode: c8b32...d0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er begge studenter og min mann tar med seg babyen vår på forelesning (2 timer i uka) da disse timene kræskjer med min forelesning, som jeg ikke vil ta med babyen til ettersom jeg har ganske aktive forelesninger.

Det er ikke noe problem det. Han sitter nærmest utgangsdøra, går med engang ut om babyen gråter og kommer inn igjen når babyen er rolig. Babyen kan være våken og lage pludrelyder, men det har ikke vært forstyrrende for hverken foreleser eller medelever. Babyen sovner som oftest. 

Anonymkode: c8b32...d0e

Det virker som dere har en grei ordning på det. Ikke tar med baby for ofte og tar hensyn. Hadde aldri hatt noe imot at slike som din mann har med baby på forelesning.

Anonymkode: 05a3b...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som dere har en grei ordning på det. Ikke tar med baby for ofte og tar hensyn. Hadde aldri hatt noe imot at slike som din mann har med baby på forelesning.

Anonymkode: 05a3b...d4f

Takk for forståelse :)

Babyen er kun med når det er absolutt nødvendig, ellers passer en av oss den hjemme når den andre er på skolen. Vi prøver å vise så mye hensyn til de andre som vi kan og mannen kan lydløst snike seg ut med babyen om den skulle begynne å bråke. Men babyen er som oftest rolig og forstyrrer ingen. Da ingen setter seg helt bakerst i rommet uansett

Anonymkode: c8b32...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke bare om respekt for medelever og deres konsentrasjon. Det handler også om respekt for foreleseren som er på jobb, har brukt tid på å forberede timen,  -og- har et tidsskjema å følge.

En baby har ingenting i en forelesning å gjøre på generell basis; til nøds en sjelden gang innimellom.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk er ganske åpne på fakultetet hans (lite fakultet). Men vi kommer ikke til å slutte å gå på skolen fordi du måtte mene at INGEN babyer burde være på forelesning. Vi er faktisk opptatt av å få en utdannelse og deretter komme ut i jobb istedenfor å måtte gå på NAV finansiert av dine skattepenger

Anonymkode: c8b32...d0e

Det er også alle andre som sitter i forelesningssalen. Det er derfor de er der (overraskende nok). Å hevde at ingen mener at babyen er et forstyrrende element er arrogant. For meg viser det at dere overhodet ikke har evne til å se dette fra medstudentenes (og forelesers) perspektiv. 

Anonymkode: f17e6...576

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også alle andre som sitter i forelesningssalen. Det er derfor de er der (overraskende nok). Å hevde at ingen mener at babyen er et forstyrrende element er arrogant. For meg viser det at dere overhodet ikke har evne til å se dette fra medstudentenes (og forelesers) perspektiv. 

Anonymkode: f17e6...576

Ikke? Vi forhørte oss faktisk med foreleseren (gjorde spesifikk avtale) samt studentorganisasjonen på fakultetet om deres synspunkter. Så vi ser det absolutt fra medstudenters og forelesers perspektiv. Så ditt grunnlag for å dømme er ganske tynt.

Anonymkode: c8b32...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd at noen har hatt med baby på forelesning, men det skjedde en gang på et obligatorisk kurs og da var det veldig forstyrrende. Var selvsagt ingen som sa fra.. 

Anonymkode: 62df7...70a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke? Vi forhørte oss faktisk med foreleseren (gjorde spesifikk avtale) samt studentorganisasjonen på fakultetet om deres synspunkter. Så vi ser det absolutt fra medstudenters og forelesers perspektiv. Så ditt grunnlag for å dømme er ganske tynt.

Anonymkode: c8b32...d0e

Studentorganisasjonen ved fakultetet har da ingenting med det å gjøre, de sitter jo ikke og blir forstyrret under forelesning. Og jo mindre fag, jo vanskeligere er det å være den som er kjip og sier i fra. 

For øvrig er det noe med spedbarn. Jeg har aldri ønsket meg barn, men med en gang det kommer et lite grynt eller annen lyd fra spedbarn i nærheten, blir all oppmerksomhet automatisk flyttet til barnet. Det er visst helt vanlig, og har med beskytterinstinkt å gjøre. Så at samboeren din har med seg baby som lager babylyder i forelesning, kan faktisk ødelegge dette faget for flere av hans medstudenter, som da ikke tør å si fra, siden det virker som om alle andre i auditoriet, inkludert foreleser, syns det er helt supert at det er baby til stede. Hvorfor kan dere ikke gå på annenhver forelesning i stedet? Da forstyrrer dere ingen, og dere får med dere mesteparten av pensum.

Jeg lurer også på hvordan dere skal løse dette når baby blir litt eldre. For snart blir han mye mer aktiv, og da kan dere bare glemme å ha han med i forelesning igjen,

Anonymkode: 2f8ec...659

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Studentorganisasjonen ved fakultetet har da ingenting med det å gjøre, de sitter jo ikke og blir forstyrret under forelesning. Og jo mindre fag, jo vanskeligere er det å være den som er kjip og sier i fra. 

For øvrig er det noe med spedbarn. Jeg har aldri ønsket meg barn, men med en gang det kommer et lite grynt eller annen lyd fra spedbarn i nærheten, blir all oppmerksomhet automatisk flyttet til barnet. Det er visst helt vanlig, og har med beskytterinstinkt å gjøre. Så at samboeren din har med seg baby som lager babylyder i forelesning, kan faktisk ødelegge dette faget for flere av hans medstudenter, som da ikke tør å si fra, siden det virker som om alle andre i auditoriet, inkludert foreleser, syns det er helt supert at det er baby til stede. Hvorfor kan dere ikke gå på annenhver forelesning i stedet? Da forstyrrer dere ingen, og dere får med dere mesteparten av pensum.

Jeg lurer også på hvordan dere skal løse dette når baby blir litt eldre. For snart blir han mye mer aktiv, og da kan dere bare glemme å ha han med i forelesning igjen,

Anonymkode: 2f8ec...659

Heldigvis kan vi forholde oss til reglene fra foreleser og universitetet og ikke dine "regler og råd" om å holde oss borte fra forelesningene. Og inntil videre er babyen hjertelig velkommen på forelesningene :)

Anonymkode: c8b32...d0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk er ganske åpne på fakultetet hans (lite fakultet). Men vi kommer ikke til å slutte å gå på skolen fordi du måtte mene at INGEN babyer burde være på forelesning. Vi er faktisk opptatt av å få en utdannelse og deretter komme ut i jobb istedenfor å måtte gå på NAV finansiert av dine skattepenger

Anonymkode: c8b32...d0e

Er det ikke studentbarnehage? Og dessuten er ungen for liten så er det ingenting i veien for å ta igjen fag senere

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. september 2016 at 22.44, Maleficenta skrev:

Er det ikke studentbarnehage? Og dessuten er ungen for liten så er det ingenting i veien for å ta igjen fag senere

For liten. Og ta igjen fag senere er ikke et alternativ

Anonymkode: c8b32...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

For liten. Og ta igjen fag senere er ikke et alternativ

Anonymkode: c8b32...d0e

Hvorfor ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. september 2016 at 16.14, AnonymBruker skrev:

Takk for forståelse :)

Babyen er kun med når det er absolutt nødvendig, ellers passer en av oss den hjemme når den andre er på skolen. Vi prøver å vise så mye hensyn til de andre som vi kan og mannen kan lydløst snike seg ut med babyen om den skulle begynne å bråke. Men babyen er som oftest rolig og forstyrrer ingen. Da ingen setter seg helt bakerst i rommet uansett

Anonymkode: c8b32...d0e

Jeg går på forelesninger med en som sniker seg "lydløst" ut. Hver gang vedkommende går ut faller foreleseren ut av det hun snakker om. Veldig hensynsløst å ta med seg baby på forelesning. Studier er åpne for folk som vil og kan studere. Har du baby så kan du ikke studere akkurat da. Det er knapt et år før babyen kan begynne i barnehage så hvorfor stresse med å begynne å studere. Om ingen sitter bakerst betyr det ikke at de ikke hører deg når du går inn og ut. Tenk hvordan det hadde vært om det var flere som tar med seg babyen sin? Å om du ikke hadde hatt baby selv ville du syns det var greit om noen tok det som en selvfølge at de tok med seg babyen sin? At du har fått baby er stort for deg ,men faktisk bare en bråkete og forstyrrende ting or alle andre. 

Anonymkode: 8481c...790

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

For liten. Og ta igjen fag senere er ikke et alternativ

Anonymkode: c8b32...d0e

Da høres det ganske snodig ut å få barn midt i studiene når du ikke er villig til å prioritere eller ofre noe. Egoistisk tankegang. 

Anonymkode: f17e6...576

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å ha med meg min demente slektning på forelsninger. Det burde jo være greit siden babyer kan bli med. Det er ingen som kan passe på slektningen akkurat da og det forstyrer ingen om han snakker lavt med seg selv av og til. Det burde jo bare være koselig. Og nei eldresenter og dagsenter er ikke aktuelt. Og nei jeg kan ikke la være å gå på forelesninger. Min slektning er like viktig for meg som babyen din og trenger like mye hjelp og omsorg. 

Anonymkode: 8481c...790

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...