Gå til innhold

Ha med baby på forelesning?


Eigladjente

Anbefalte innlegg

Uaktelt, og jeg hadde klagt til lærer og rektor, og fått med meg flere til å klage.

Og hvis babyen våkner tar det lengre tid enn 30 sekunder, ett par minutter å gå ut! Da man må pakke ned sekken osv, komme seg til døra osv.

Anonymkode: c74f8...e04

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Eigladjente skrev:

Etter alle disse kommentarene, så fant jeg rett og slett ut at jeg ville ringe og hørre me de forskjellige høgskolene rundt om i landet om hvordan dette er hos dem. Kun for å se om det er mitt spørsmål, eller alle disse kommentarene som ikke tilsvarer det som faktisk er virkeligheten. Og vet dere hva? Alle jeg ringte til sa at de ofte har opplevd og ha studenter som har med seg babyer på forelesninger, og at dette går helt fint, så lenge moren går ut med babyen om babyen begynner og bli urolig :) Nå legger jeg hvertfall denne saken vekk. Takk til dere som har kommet med fine kommentarer- både kritiske og fine kommentarer:) Ha en fortsatt fin tirsdagskveld alle!

BS.

Anonymkode: c74f8...e04

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uaktelt, og jeg hadde klagt til lærer og rektor, og fått med meg flere til å klage.

Og hvis babyen våkner tar det lengre tid enn 30 sekunder, ett par minutter å gå ut! Da man må pakke ned sekken osv, komme seg til døra osv.

Anonymkode: c74f8...e04

Altså, man trenger ikke å dra for godt hvis babyen skriker. Kanskje den må mates eller få ny bleie, så kan man gå inn igjen hvis dette roer babyen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pearl2.0 skrev:

Altså, man trenger ikke å dra for godt hvis babyen skriker. Kanskje den må mates eller få ny bleie, så kan man gå inn igjen hvis dette roer babyen😊

Det spiller ingen rolle, jeg betaler ikke dyre dommer for å studere, for å så bli forstyrert av at en mor som tar med seg babyen sin på foreslesningen, jeg hadde nok ikke klaget den første og den andre gangen,men den tredje gangen ja.

Det spiller ingen rolle hvor lenge man blir forstyrret, men det faktum at man blir forstyrret.

Anonymkode: c74f8...e04

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eigladjente skrev:

Etter alle disse kommentarene, så fant jeg rett og slett ut at jeg ville ringe og hørre me de forskjellige høgskolene rundt om i landet om hvordan dette er hos dem. Kun for å se om det er mitt spørsmål, eller alle disse kommentarene som ikke tilsvarer det som faktisk er virkeligheten. Og vet dere hva? Alle jeg ringte til sa at de ofte har opplevd og ha studenter som har med seg babyer på forelesninger, og at dette går helt fint, så lenge moren går ut med babyen om babyen begynner og bli urolig :) Nå legger jeg hvertfall denne saken vekk. Takk til dere som har kommet med fine kommentarer- både kritiske og fine kommentarer:) Ha en fortsatt fin tirsdagskveld alle!

De har ofte opplevd at studenter har med seg babyer på samtlige forelesninger i to-tre semestre?! Fra fødsel til barnehagestart, og det er helt greit? Og administrasjonen ved disse høyskolene tok telefonen en tirsdag kveld kl 21, og uttalte seg gjerne på vegne av alle forelesere og studenter? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Eigladjente skrev:

Etter alle disse kommentarene, så fant jeg rett og slett ut at jeg ville ringe og hørre me de forskjellige høgskolene rundt om i landet om hvordan dette er hos dem. Kun for å se om det er mitt spørsmål, eller alle disse kommentarene som ikke tilsvarer det som faktisk er virkeligheten. Og vet dere hva? Alle jeg ringte til sa at de ofte har opplevd og ha studenter som har med seg babyer på forelesninger, og at dette går helt fint, så lenge moren går ut med babyen om babyen begynner og bli urolig :) Nå legger jeg hvertfall denne saken vekk. Takk til dere som har kommet med fine kommentarer- både kritiske og fine kommentarer:) Ha en fortsatt fin tirsdagskveld alle!

At forelesere svarer at det går helt fint betyr jo ikke at alle studentene mener det samme, og det er vel strengt talt det som er relevant her, er det ikke? 

Har både vært student og senere mor selv, og jeg hadde ikke valgt å ta med min baby hvis ikke det var krise. Jeg synes bare ikke det hører helt hjemme, hva gjelder hensyn til medstudenter og for baby selv å skulle ligge i vogn med meg på skolen. 

Anonymkode: f1d0b...65c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eigladjente skrev:

Etter alle disse kommentarene, så fant jeg rett og slett ut at jeg ville ringe og hørre me de forskjellige høgskolene rundt om i landet om hvordan dette er hos dem. Kun for å se om det er mitt spørsmål, eller alle disse kommentarene som ikke tilsvarer det som faktisk er virkeligheten. Og vet dere hva? Alle jeg ringte til sa at de ofte har opplevd og ha studenter som har med seg babyer på forelesninger, og at dette går helt fint, så lenge moren går ut med babyen om babyen begynner og bli urolig :) Nå legger jeg hvertfall denne saken vekk. Takk til dere som har kommet med fine kommentarer- både kritiske og fine kommentarer:) Ha en fortsatt fin tirsdagskveld alle!

Dette høres snodig ut. Det er da foreleser som bestemmer om dette er OK eller ikke. Studiestedene kan ikke pålegge forelesere å ha en forstyrrende faktor som babyer i en forelesning. 

De som har gitt deg disse kommentarene har heller ikke innsikt i hvordan det fungerer i praksis. I teorien høres det ut som en fin løsning, men det er ikke alltid det er så smertefritt i realiteten. Det ser du jo tydelig i denne tråden. Dette blir et større problem når undervisningen er obligatorisk. 

Anonymkode: f17e6...576

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At forelesere svarer at det går helt fint betyr jo ikke at alle studentene mener det samme, og det er vel strengt talt det som er relevant her, er det ikke? 

Har både vært student og senere mor selv, og jeg hadde ikke valgt å ta med min baby hvis ikke det var krise. Jeg synes bare ikke det hører helt hjemme, hva gjelder hensyn til medstudenter og for baby selv å skulle ligge i vogn med meg på skolen. 

Anonymkode: f1d0b...65c

Det er jo ikke foreleserne som besvarer slike telefoner. Det er administrasjonen. 

Anonymkode: f17e6...576

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg går er det ikke tillatt å ta med barn under forelesning, og det er jeg glad for! 

Anonymkode: 347b5...6f5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, September 19, 2016 at 1.03, Jessica skrev:

Alt det de trengte. Tror du en mor sitter i en sal med mange mennesker over lengre tid mens ingen vræler og brøler ? Nei , babyen blir roet ned utenfor og forelesningen fortsetter. Dessuten er det mye mer irriterende med Facebook og folk som spiser i forelesningen enn en mor som vil ta utdannelsen sin mens hun bruker tid med barnet sitt. Jeg støtter iallefall dette fult 

Men så er jo greia at mange blir distrahert v babyen på andre måter noe som kan forstyrre foreleseren. At de skal negynne å dikkedare med babyen og åååå sååå søøøt. Og så mister de fokus på undervisningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Men så er jo greia at mange blir distrahert v babyen på andre måter noe som kan forstyrre foreleseren. At de skal negynne å dikkedare med babyen og åååå sååå søøøt. Og så mister de fokus på undervisningen.

Du er mest redd for at babyen  er altfor søt og oppmerksomheten går til den ? 😂 neida, forstår hva du sier. Men er fortsatt at en mor som vil utdanne seg skal få lov til å gjøre det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Jessica skrev:

Du er mest redd for at babyen  er altfor søt og oppmerksomheten går til den ? 😂 neida, forstår hva du sier. Men er fortsatt at en mor som vil utdanne seg skal få lov til å gjøre det 

Det er ingen som sier deg imot. At moren skal få lov til å utdanne seg innebærer likevel ikke at babyen skal inkluderes i utdanningen. 

Jeg er også for at mødre skal få lov til å arbeide. Jeg synes likevel ikke at barna skal være med på jobb. 

Anonymkode: f17e6...576

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som sier deg imot. At moren skal få lov til å utdanne seg innebærer likevel ikke at babyen skal inkluderes i utdanningen. 

Jeg er også for at mødre skal få lov til å arbeide. Jeg synes likevel ikke at barna skal være med på jobb. 

Anonymkode: f17e6...576

Jeg sier ikke imot deg heller, men du forstår vel at denne moren ikke har noe valg akkurat nå ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Jessica skrev:

Jeg sier ikke imot deg heller, men du forstår vel at denne moren ikke har noe valg akkurat nå ? 

Ikke et valg? For et hårreisende utsagn. 

Forelesninger er som regel ikke obligatoriske. For obligatorisk undervisning finnes det også muligheter for fraværsutvidelser grunnet omsorg for barn under 12 år. 

Barnevakt/dagmamma/barnehage/familie/andre ordninger

Ettersom dette er sykepleien medfølger obligatoriske øvelser samt praksis. Skal TS ta med babyen på slep på dette også? Hvorfor fungerer det i så fall å ikke ha med baby på dette? 

Det finnes også permisjonsløsninger. 

At TS, eller andre foreldre under studietiden, ikke har et valg stemmer jo overhodet ikke med virkeligheten. Det er lagt opp til at de som får barn før eller under studiene skal fullføre utdanningen sin. 

Anonymkode: f17e6...576

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke et valg? For et hårreisende utsagn. 

Forelesninger er som regel ikke obligatoriske. For obligatorisk undervisning finnes det også muligheter for fraværsutvidelser grunnet omsorg for barn under 12 år. 

Barnevakt/dagmamma/barnehage/familie/andre ordninger

Ettersom dette er sykepleien medfølger obligatoriske øvelser samt praksis. Skal TS ta med babyen på slep på dette også? Hvorfor fungerer det i så fall å ikke ha med baby på dette? 

Det finnes også permisjonsløsninger. 

At TS, eller andre foreldre under studietiden, ikke har et valg stemmer jo overhodet ikke med virkeligheten. Det er lagt opp til at de som får barn før eller under studiene skal fullføre utdanningen sin. 

Anonymkode: f17e6...576

Spør ts 😊 God kveld.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 19. september 2016 at 21.43, Eigladjente skrev:

Hva synes dere om dette? Synes dere det er greit at en baby er med på forelesningene på skolen det første året, før barnet begynner i barnehagen? 

Helt ærlig: kunne faen ikke brydd meg mer. Er heller mer opptatt av å følge med på forelesningen enn baby. Det skal sies at det finnes en del mennesker på NTNU som tar med babyen en del ganger i uka, og dette har pågått lenge. Indikasjon på at folk gir faen

Er det snakk om sykepleier studiet(tror jeg leste det)?isåfall bør det være greit. Er jo en del av yrket :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.9.2016 at 21.43, Eigladjente skrev:

Hva synes dere om dette? Synes dere det er greit at en baby er med på forelesningene på skolen det første året, før barnet begynner i barnehagen? 

Overhodet ikke. Jeg ønsker ikke forelesningene ødelagt av barneskrik og uro. Det er derfor man har permisjonsordninger. Det er heller ikke et optimalt miljø for babyen. Den trenger en tilstedeværende mor. 

Anonymkode: 62ce5...355

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jessica skrev:

Jeg sier ikke imot deg heller, men du forstår vel at denne moren ikke har noe valg akkurat nå ? 

Det er ikke alle andre studenter sitt problem. Hun har et valg, og det er å fokusere på å være mor, og heller ta opp studiene når barnet begynner i barnehage.

Anonymkode: 62ce5...355

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, hjelpme4 skrev:

Helt ærlig: kunne faen ikke brydd meg mer. Er heller mer opptatt av å følge med på forelesningen enn baby. Det skal sies at det finnes en del mennesker på NTNU som tar med babyen en del ganger i uka, og dette har pågått lenge. Indikasjon på at folk gir faen

Er det snakk om sykepleier studiet(tror jeg leste det)?isåfall bør det være greit. Er jo en del av yrket :)

En del av yrket å prøve å lære masse informasjon med babyvræl og byssing i ørene du liksom :P Det er ikke greit og jeg hadde blitt dritirritert!

Anonymkode: 920c9...d9d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...