Gå til innhold

Ha med baby på forelesning?


Eigladjente

Anbefalte innlegg

Den 20.9.2016 at 21.18, Eigladjente skrev:

Etter alle disse kommentarene, så fant jeg rett og slett ut at jeg ville ringe og hørre me de forskjellige høgskolene rundt om i landet om hvordan dette er hos dem. Kun for å se om det er mitt spørsmål, eller alle disse kommentarene som ikke tilsvarer det som faktisk er virkeligheten. Og vet dere hva? Alle jeg ringte til sa at de ofte har opplevd og ha studenter som har med seg babyer på forelesninger, og at dette går helt fint, så lenge moren går ut med babyen om babyen begynner og bli urolig :) Nå legger jeg hvertfall denne saken vekk. Takk til dere som har kommet med fine kommentarer- både kritiske og fine kommentarer:) Ha en fortsatt fin tirsdagskveld alle!

Du er ikke særlig troverdig..

For å si det sånn..

Anonymkode: c74f8...e04

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Synne-Marie skrev:

Om baby kan være med på forelesning kommer jo an på hvordan babyen er. Mine barn er ganske rolige og de har alle tre vært med på forelesninger. Jeg vil på generell basis si at det er enklere mellom 0-6 mnd enn fra seks måneder og utover.

Det er viktig som mange nevner over å ta hensyn til de andre studentene. Jeg bruker å sette meg bakerst/nærmest døra slik at jeg kan evakuere fort. Med et rolig sovebarn er det fullt mulig å delta på forelesninger uten å forstyrre noen. Men er de av den mer aktive sorten, er det bedre å ta opp studiene etter permisjonen.

Helt enig med deg! :) Dette er en selvfølge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er 24

Anonymkode: c8b32...d0e

Det virker ikke sånn.

Anonymkode: 9711b...915

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er omtrent likt. Man skal ha såpass respekt for sine medstudenter (kolleger) at man ikke forstyrrer dem unødig.

Anonymkode: 9711b...915

Ok ta så da skal jeg f.eks la være å ta med min bærbare pc som bråker noe inn i granskauen når man hamrer løs på tastaturet i timene for å ta notater? Prøv å si det til alle studenter du

Anonymkode: c8b32...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LittleBabyBlue skrev:

Så du hadde slutta å ta med baby? 

Hadde tatt babyen med meg ut, til den hadde roet seg ned. Slik at babyen ikke forstyrrer noen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.9.2016 at 22.26, Lou Salome skrev:

De har ofte opplevd at studenter har med seg babyer på samtlige forelesninger i to-tre semestre?! Fra fødsel til barnehagestart, og det er helt greit? Og administrasjonen ved disse høyskolene tok telefonen en tirsdag kveld kl 21, og uttalte seg gjerne på vegne av alle forelesere og studenter? 

,

Anonymkode: c74f8...e04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Eigladjente skrev:

Hadde tatt babyen med meg ut, til den hadde roet seg ned. Slik at babyen ikke forstyrrer noen :) 

Men nå kommer de til deg og sier at babyen forstyrrer, at du løper inn og ut dører forstyrrer, at babypludring forstyrrer. Å ta med babyen ut når den skriker er ikke nok. Ville du respektert det da?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke særlig troverdig..

For å si det sånn..

Anonymkode: c74f8...e04

Da anbefaler jeg deg til å ringe rundt selv å spør om dette er noe som er greit eller ikke :) Til de forskjellige høgskolene/universitetene ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Eigladjente skrev:

Da anbefaler jeg deg til å ringe rundt selv å spør om dette er noe som er greit eller ikke :) Til de forskjellige høgskolene/universitetene ;) 

Jeg trenger ikke det, jeg kan google.

Du snakker bare piss.

Anonymkode: c74f8...e04

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger ikke det, jeg kan google.

Du snakker bare piss.

Anonymkode: c74f8...e04

og det gjør ikke du? :hoho:

Anonymkode: c8b32...d0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LittleBabyBlue skrev:

Men nå kommer de til deg og sier at babyen forstyrrer, at du løper inn og ut dører forstyrrer, at babypludring forstyrrer. Å ta med babyen ut når den skriker er ikke nok. Ville du respektert det da?

Det handler faktisk ikke alltid om at det bare er mødrene som skal respektere noe ;) Medstudenter kan også respektere at noen mødrer av og til blir nødt til og ta med seg babyen sin ;) Er ikke kun mødre som skal respektere alt hele tiden ;) Vi respekterer nok, med at vi går ut når babyen blir urolig, sitter bakerst i salen, sitter nærmest utgangsdøren osv ;) Vi respekterer også at mange småsnakker under forelesninger, bruker mobilen, glemt og tatt mobilen på lydløs, sitter på facebook og gjør andre ting på pcen foran oss slik at vi blir distrahert av det i stedet for og følge med på det foreleseren snakker om, fikler med mat og andre ting ;) så det er langt ifra bare en baby som kanskje hadde forstyrret forlesninger altså, bare så det er sagt ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Eigladjente skrev:

Det handler faktisk ikke alltid om at det bare er mødrene som skal respektere noe ;) Medstudenter kan også respektere at noen mødrer av og til blir nødt til og ta med seg babyen sin ;) Er ikke kun mødre som skal respektere alt hele tiden ;) Vi respekterer nok, med at vi går ut når babyen blir urolig, sitter bakerst i salen, sitter nærmest utgangsdøren osv ;) Vi respekterer også at mange småsnakker under forelesninger, bruker mobilen, glemt og tatt mobilen på lydløs, sitter på facebook og gjør andre ting på pcen foran oss slik at vi blir distrahert av det i stedet for og følge med på det foreleseren snakker om, fikler med mat og andre ting ;) så det er langt ifra bare en baby som kanskje hadde forstyrret forlesninger altså, bare så det er sagt ;) 

Amen

Anonymkode: c8b32...d0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, September 20, 2016 at 21.16, altflyter skrev:

Jeg syntes at det er et gjentagende argument her som for meg blir helt latterlig. "jammen det er jo så mange andre lyder i forelesningene uansett. Man må jo tåle at folk lager lyd". Ahem... JA. noen trykker på dataen og noen spiser eple, og det er forstyrrende faktorer... så siden det allerede finnes potensielle ting som kan forstyrre, så er det helt ok å dra inn noen flere? 

Siden naboen i etasjen over meg holdt meg våken i natt med hosting, så kan jeg like gjerne fyre i gang motorsagen neste gang han hoster... siden det er bråk her uansett? 

Det handler om å eliminere alle mulige faktorer som kan være forstyrrende. Du kan ikke fjerne studentene eller nekte dem å puste, men du KAN nekte barn å være til stede i undervisningen.

SIGNERER. Ts, studer på nett heller du.  Det er faktisk du som har valgt å få barn i studietiden. Du må ta konsekvensene av det og ta hensyn. 

Anonymkode: b31d7...2f5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Eigladjente skrev:

Det handler faktisk ikke alltid om at det bare er mødrene som skal respektere noe ;) Medstudenter kan også respektere at noen mødrer av og til blir nødt til og ta med seg babyen sin ;) Er ikke kun mødre som skal respektere alt hele tiden ;) Vi respekterer nok, med at vi går ut når babyen blir urolig, sitter bakerst i salen, sitter nærmest utgangsdøren osv ;) Vi respekterer også at mange småsnakker under forelesninger, bruker mobilen, glemt og tatt mobilen på lydløs, sitter på facebook og gjør andre ting på pcen foran oss slik at vi blir distrahert av det i stedet for og følge med på det foreleseren snakker om, fikler med mat og andre ting ;) så det er langt ifra bare en baby som kanskje hadde forstyrret forlesninger altså, bare så det er sagt ;) 

Med andre ord nei. Du respekterer ikke dine medstudenter selv om de sier klart ifra, men kommer uansett til å gjøre som du vil.

Det jeg har lært fra denne tråden er å klage direkte til foreleser siden man ikke kan snakke med småbarnsmødre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Eigladjente skrev:

Det handler faktisk ikke alltid om at det bare er mødrene som skal respektere noe ;) Medstudenter kan også respektere at noen mødrer av og til blir nødt til og ta med seg babyen sin ;) Er ikke kun mødre som skal respektere alt hele tiden ;) Vi respekterer nok, med at vi går ut når babyen blir urolig, sitter bakerst i salen, sitter nærmest utgangsdøren osv ;) Vi respekterer også at mange småsnakker under forelesninger, bruker mobilen, glemt og tatt mobilen på lydløs, sitter på facebook og gjør andre ting på pcen foran oss slik at vi blir distrahert av det i stedet for og følge med på det foreleseren snakker om, fikler med mat og andre ting ;) så det er langt ifra bare en baby som kanskje hadde forstyrret forlesninger altså, bare så det er sagt ;) 

Du får ha lykke til med "studiene" dine.

Det fleste høgskoler og unviersiter godtar de ikke at man har med barn på foresninger.

Hvilken høgskoler og unvirsiter er du har "kontaktet"?

Vil gjerne ha navn på de skolene.

Anonymkode: c74f8...e04

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eigladjente skrev:

Det handler faktisk ikke alltid om at det bare er mødrene som skal respektere noe ;) Medstudenter kan også respektere at noen mødrer av og til blir nødt til og ta med seg babyen sin ;) Er ikke kun mødre som skal respektere alt hele tiden ;) Vi respekterer nok, med at vi går ut når babyen blir urolig, sitter bakerst i salen, sitter nærmest utgangsdøren osv ;) Vi respekterer også at mange småsnakker under forelesninger, bruker mobilen, glemt og tatt mobilen på lydløs, sitter på facebook og gjør andre ting på pcen foran oss slik at vi blir distrahert av det i stedet for og følge med på det foreleseren snakker om, fikler med mat og andre ting ;) så det er langt ifra bare en baby som kanskje hadde forstyrret forlesninger altså, bare så det er sagt ;) 

Hvorfor skal de respektere noe som i utgangspunktet ikke skal finne sted i en forelesning? Jeg tviler på at noen respekterer de studentene som kommer forseint eller forstyrrer forelesningen på annet unaturlig vis, så jeg forstår ikke hvorfor du har tatt på deg rollen til å snakke om at "vi" respekterer slik atferd. 

Anonymkode: f17e6...576

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du får ha lykke til med "studiene" dine.

Det fleste høgskoler og unviersiter godtar de ikke at man har med barn på foresninger.

Hvilken høgskoler og unvirsiter er du har "kontaktet"?

Vil gjerne ha navn på de skolene.

Anonymkode: c74f8...e04

Ring rundt selv du :) Jeg har ingenting til overs at du skal bestemme at jeg skal si hvilke skoler jeg har ringt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LittleBabyBlue skrev:

Med andre ord nei. Du respekterer ikke dine medstudenter selv om de sier klart ifra, men kommer uansett til å gjøre som du vil.

Det jeg har lært fra denne tråden er å klage direkte til foreleser siden man ikke kan snakke med småbarnsmødre.

Medstudenter kan også respektere andre de også ;) som sagt, det er ikke KUN mødre som alltid skal respektere alt til enhver tid :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Eigladjente skrev:

Ring rundt selv du :) Jeg har ingenting til overs at du skal bestemme at jeg skal si hvilke skoler jeg har ringt. 

Igjen ikke troverdig.

Når du ikke vil svare på hvilken høgskoler og unvisiteter du har kontaktet.

 

Anonymkode: c74f8...e04

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, LittleBabyBlue skrev:

Med andre ord nei. Du respekterer ikke dine medstudenter selv om de sier klart ifra, men kommer uansett til å gjøre som du vil.

Det jeg har lært fra denne tråden er å klage direkte til foreleser siden man ikke kan snakke med småbarnsmødre.

Amen! Ts tenker jo kun på seg selv og sine behov. Ikke rart folk har fordommer mot mødre. Ts er skrekkeksempel. Meg meg meg! Å hvorfor bruker du ;) hele tiden i innlegget ditt ts?

Anonymkode: b31d7...2f5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...