Gå til innhold

Verste byen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer selv fra Nord-Norge. Har bodd 15 steder i Norge. Bodd i 5 av 8 fylker på Østlandet. Oslo, Østfold, Buskerud, Telemark, Oppland har jeg bodd. Har bodd forskjellige steder i flere av fylkene.

Har også bodd flere steder i Trøndelag og litt på Vestlandet. Bodd blant annet i Sogn og Fjordane og Rogaland.

-Vinstra i Gudbrandsdalen havner lavt på rangstigen. Det kan være en avskyelig gjødsel stank der som er så streng at man får oppkast i munnen. Dialekten til de lokale kan være vanskelig å forstå. Ikke et sted å slå seg ned på.

-Grenland i Telemark er ikke så vakkert, men man kan stikke til Oslo og shoppe lit. Dessverre en del mer bompenger hvis du reiser fra Porsgrunn/Skien til Oslo. Bø i Telemark er greit, men det kan stinke gjødsel der og det er en del traktorer som kjører i Bøgata. Notodden og Bø i Telemark hører sammen, men Notodden er ikke noe særlig sted.

-Halden/Tistedal/Berg i Østfold/Svinesund er landsbygder. Sarpsborg er koblet ganske tett med Halden. Tenker da på baksnakking. Fredrikstad er mer for seg selv, men mange som kommer fra Fredrikstad jobber i Sarp. så det kan fort balle litt på seg med snikksnakk.

-Ål i Hallingdal er fredfullt og fint. Iskalde vintrer. Plutselig står reven på trappa og man kan se haren hoppe langs veien.  Nabokommunen Gol er handelssentrum i Hallingdal og der har du alt. Men bor mye polakker der, det er det delte meninger om. Geilo er en landsby i Hallingdal, i tillegg til Nesbyen.

-Sogn og Fjordane har frisk luft. Det er alt de har å by på. Førde er ikke en bra by. Der er det mye baksnakking. Førdianere, som de kaller seg, liker ikke annen dialekt, eller nye fjes. Dette er en fellesnevner for Vestlandet.

-Haugesund er en isolert, liten by. Det er ikke et sted å anbefale. De er snobbete i Haugesund, og de prøver å være en storby. Men de er bare en liten bygd. Mye mindreverdighetskomplekser å se i Haugesund. Stavanger/Sandnes/Haugesund er alle en stor sekt.

-Oslo er den eneste byen det går an å bo i, i Norge. I Oslo kan man trekke seg litt tilbake. Man får ikke være i fred i de små byene rundt omkring i Norge. Det bankes på døra, folk ser gjennom vinduer, baksnakker, osv..

 

 

 

Anonymkode: 62b78...b1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man mistrives overalt bør man begynne å se på fellesnevneren: seg selv.

Anonymkode: c050b...2e8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man skal ikke se inn i vinduer på et hus. Sånn gjør ingen!! Bare bønder gjør sånn. Ingen som bor i en by ringer rundt til sambygdingene sine og sladrer masse piss.

Folk i bygda springer rundt på gårdene og baktaler alt og alle, selv hverandre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer selv fra Nord-Norge. Har bodd 15 steder i Norge. Bodd i 5 av 8 fylker på Østlandet. Oslo, Østfold, Buskerud, Telemark, Oppland har jeg bodd. Har bodd forskjellige steder i flere av fylkene.

Har også bodd flere steder i Trøndelag og litt på Vestlandet. Bodd blant annet i Sogn og Fjordane og Rogaland.

-Vinstra i Gudbrandsdalen havner lavt på rangstigen. Det kan være en avskyelig gjødsel stank der som er så streng at man får oppkast i munnen. Dialekten til de lokale kan være vanskelig å forstå. Ikke et sted å slå seg ned på.

-Grenland i Telemark er ikke så vakkert, men man kan stikke til Oslo og shoppe lit. Dessverre en del mer bompenger hvis du reiser fra Porsgrunn/Skien til Oslo. Bø i Telemark er greit, men det kan stinke gjødsel der og det er en del traktorer som kjører i Bøgata. Notodden og Bø i Telemark hører sammen, men Notodden er ikke noe særlig sted.

-Halden/Tistedal/Berg i Østfold/Svinesund er landsbygder. Sarpsborg er koblet ganske tett med Halden. Tenker da på baksnakking. Fredrikstad er mer for seg selv, men mange som kommer fra Fredrikstad jobber i Sarp. så det kan fort balle litt på seg med snikksnakk.

-Ål i Hallingdal er fredfullt og fint. Iskalde vintrer. Plutselig står reven på trappa og man kan se haren hoppe langs veien.  Nabokommunen Gol er handelssentrum i Hallingdal og der har du alt. Men bor mye polakker der, det er det delte meninger om. Geilo er en landsby i Hallingdal, i tillegg til Nesbyen.

-Sogn og Fjordane har frisk luft. Det er alt de har å by på. Førde er ikke en bra by. Der er det mye baksnakking. Førdianere, som de kaller seg, liker ikke annen dialekt, eller nye fjes. Dette er en fellesnevner for Vestlandet.

-Haugesund er en isolert, liten by. Det er ikke et sted å anbefale. De er snobbete i Haugesund, og de prøver å være en storby. Men de er bare en liten bygd. Mye mindreverdighetskomplekser å se i Haugesund. Stavanger/Sandnes/Haugesund er alle en stor sekt.

-Oslo er den eneste byen det går an å bo i, i Norge. I Oslo kan man trekke seg litt tilbake. Man får ikke være i fred i de små byene rundt omkring i Norge. Det bankes på døra, folk ser gjennom vinduer, baksnakker, osv..

 

 

 

Anonymkode: 62b78...b1b

???? Det har jeg aldri lagt merke til som har bodd i Sarpsborg hele livet. Fredrikstadfolk er vel den som er mest glad i å slenge dritt og være nedlatende. 

Endret av wintergirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2016 den 17.20, SunnivaOslo skrev:

Sigøynere finner du I alle storbyer og vet du i det hele tatt hva tatere er?

Kenyanske horer? De fleste er nok fra Nigeria du og det er absolutt ikke "overalt".

Vet du hva niqab er?eller forveksler du det med hijab?jeg bor i Oslo og ser av og til niqabkledde kvinner,men ikke hver dag eller overalt.

De fleste narkiser er ikke fra Oslo,de er fra byene rundt som feks Jessheim og Lillestrøm eller fra andre steder i Norge. Slå av en prat neste gang så får du høre dialektene.

Aktivister finner du i alle storbyer. Jeg forstår at du er fra en liten beskytta "by" i Indre Skrukkedal for alle de tingene du nevner er typiske storby fenomen☺

Skrukkedal 😂🙏

Helt enig!

 

Anonymkode: b95bd...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, wintergirl skrev:

???? Det har jeg aldri lagt merke til som har bodd i Sarpsborg hele livet. Fredrikstadfolk er vel den som er mest glad i å slenge dritt og være nedlatende. 

Fredrikstadfolk er litt høye på seg selv. Det jeg mente. var at Sarpsborg er vanlig å dra til for å handle litt, spise litt pizza på Babylon og slå av en prat med de lokale. Fredrikstad er ikke like knyttet til Halden som Sarpsborg. Men Fredrikstadfolk jobber på Borg kjøpesenter, det gjør de. Men, fy faen. Vanvittige greier! ;)

Anonymkode: 62b78...b1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Censored skrev:

Jeg sammenligner Halden med Nord-Korea. Isolert fra resten av verden.

Det gjør faktisk jeg også.

Anonymkode: 62b78...b1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Censored skrev:

Jeg sammenligner Halden med Nord-Korea. Isolert fra resten av verden.

Jeg og!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrukkedal 😂🙏

Helt enig!

 

Anonymkode: b95bd...b03

Jeg er også enig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fredrikstadfolk er litt høye på seg selv. Det jeg mente. var at Sarpsborg er vanlig å dra til for å handle litt, spise litt pizza på Babylon og slå av en prat med de lokale. Fredrikstad er ikke like knyttet til Halden som Sarpsborg. Men Fredrikstadfolk jobber på Borg kjøpesenter, det gjør de. Men, fy faen. Vanvittige greier! ;)

Anonymkode: 62b78...b1b

Ja, de er høye på seg selv😂😂 skjønner ikke hvorfor. Fredrikstad er ikke så flott by. Men det er min smak😊

Jeg jobbet på seven eleven i Sarpsborg for en del år siden(nedlagt nå) der kom det noen fra fredrikstad innom en gang i blant. Fy flate for en oppførsel noen av dem hadde. Forbanna Sarpsborg opp og ned. Var ikke måte på hvor ille de hata Sarpsborg. Den dramaen for en by lissom. Men men😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 11 måneder senere...
På 15.7.2018 den 18.08, AnonymBruker skrev:

Lillestrøm er den verste byen. Utrolig harry by med elendige utesteder, generelt veldig stygg by og damene er stort sett veldig trashy og lite sjarmerende. Rælingen er enda mer harry, mye tapere som bor her, Skedsmo og Lørenskog drukner i dop og utlendinger.

Strømmen er også en nedtagget og støgg by som florerer av drittfolk. Oslo er langt ifra like jævlige som disse stedene, de som kritiserer Oslo har vel knapt vært andre steder enn Oslo s. Mange bydeler i Oslo som er helt fantastiske :).

Har hørt at Stavanger, Ålesund og Bergen er skikkelig skitne byer fulle av dop. Molde er driiitkjedelig, det vet alle, men jentene der er trange og søte som få.

Oslo og Kristiansand er vel de beste byene i Oslo. 

Anonymkode: f91d8...ab7

Lillestrøm er ganske harry, ja. Mye harrytasser som sitter i sentrum og drikker øl hele dagen, og når de få fintfolkene som bor der i delen Volla får barn blir disse barnene en gjeng med pappagutter som mobber og styrer miljøene på skolen og på byen. Også har de Martin's Pub, da, uff. Alle som bor utenfor Oslo og er under 20 ender jo opp med å dra til Martins på en fredag som en av sine første byturer, for det er ikke så mye annet å velge mellom. Du kan tenke deg hva som skjer når du blander alle mulige folk i Akershus på fylla: Mye politi, slåssing og bråk.
Rælingen er generelt bare litt øde og stille, med Blystadlia-ghettoen, bønder som bor på grensa til Enebakk, og Lillestrøm-folk som ville bo litt utenfor sentrum. Det samme gjelder Skedsmo, bortsett fra at Skedsmo kryr av rekkehus og sånne litt for "Vi-er-barnevennlige - flytt hit!"-steder hvor det egentlig ikke skjer noe. Strømmen er bare et kjøpesenter i Skedsmo omtrent.

Lørenskog har 3 typer folk: De rike og de normale menneskene i middelklassen som bor på Fjellhamar og Røykås og føler seg som en forstad til Oslo og synes Lillestrøm er harry, ghetto-menneskene som bor i Skårer-blokkene og streifer rundt grensa ved østkanten av Oslo, og de mer harry, nedre middelklasse som blør for LSK og er livredde for at vi skal bli slukt inn i Oslo eller bli som Sandvika. Vokste selv opp på Fjellhamar, men gikk i barnehage ved Stovner. Var en voldsom kulturcrash å begynne på skolen. Synes Fjellhamar er i ferd med å bli som Bekkestua eller deler av Ekeberg/Nordstrand, og håper utviklingen fortsetter slik og at vi får T-bane ved Ahus som planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2016 den 20.06, bopera skrev:

Stavanger!! Jeg holdt ut en bachelor og en mastergrad i den byen, og det var noen lange, grusomme år. Folk som var i samme type miljø som det jeg var i i hjembyen min, var trangsynte og forferdelige - følte jeg hadde flyttet til 50-tallet. Linjen jeg gikk på var i egne bygg langt fra resten av skolen, så vi fikk aldri være med på fadderuker og lignende. De jeg studerte med var en del lokale folk, og de lot ingen andre slippe inn i gjengen. 
Etter et halvt år i den byen, sluttet jeg nesten å ordne meg på håret, for den byen er det mest regnfylte vindhølet som fins!
Og dialekten - kjære gud, jeg er så glad jeg kom meg der i fra. Jeg flyttet tre dager etter eksamen, gadd ikke være der på avslutningsseremonien en gang. Dritby...

Åå, jeg elsker Stavanger! Opplevd helt motsatt fra deg. Er selv fra en bygd med >5000 innbyggere i Rogaland

 

Anonymkode: 8814f...12c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer fra Haugesund, flyttet for 7 år siden. For et dødt sted. Sentrum kunne vært koselig, men det er falleferdig og ingenting skjer. Butikker blir nedlagt hele tiden, og jeg kjenner meg nesten ikke igjen de gangene jeg er på besøk. Haugesundere tror at Amandasenteret er Oxford Street og at det er luksuriøst å henge på Kaien. De oppfører seg som nyrike russere som tror at Samson og MM er classy steder å drikke kaffe. Å gå ut på byen på kaien en lørdags kveld er bare utrivelig. Jeg møter frekke mennesker, kåte gutter som jokker på meg på dansegulvet, og mobbere fra grunnskolen. Det er vel slikt de fleste steder, men jeg synes Hgsd er ganske ille. Så er det dødsviktig å kjøpe seg en rullekebab når byen stenger. Classy!

Mange av mine tidligere klasse'kamerater' står på stedet hvil. Det viktigste i livet er å dra på byn hver fredag og lørdag - akkurat som for 10 år siden - og gjerne ruse seg i samme slengen. Overraskende mange 30-åringer, spesielt menn, som fortsatt lever ungkarslivet, er partyløver, og tror at de er kongen på haugen og kan ligge med russe-jentene. Verste er at enkelte får napp hos yngre jenter også, de har vel et rykte på seg. Ei i parallellklassen min var sammen med en slik fyr i 3. klasse. Husker at flere så opp til henne fordi hun var sammen med ham. Flere år etterpå ble han sammen med ei annen russ. Jeg lurer på om han vil finne ei ny 18-åring hvis det blir slutt med hun her (og denne karen er vel 35 nå... tror han er Leonardo diCaprio).

Min søster var i rusmiljøet og var 'tvunget' til å flytte vekk fra hele byen pga. ryktene. Joda, hun la vel opp til det selv, men man får jo ikke en ny sjanse i den byen. Blir for alltid stemplet som en rusmisbruker. Er litt ironisk at hun fikk et dårlig rykte, siden det er så mange andre folk der som ruser seg. 

Til tross for at jeg alltid har vært anonym, sjenert og hyggelig, visste folk hvem jeg var da jeg gikk på ungdomsskolen og vgs. Jeg var kjent for å være "taper-søskenbarnet til disse kule personene". Slet med å få venner, og merket at folk som kjente disse søskenbarna mine så ned på meg uten å ha snakket med meg. Husker da jeg begynte på vgs og flere i klassen sa at de har hørt at jeg er rar. Så trakk de seg unna meg. Jeg mistrivdes skikkelig, trodde at folk ble litt mer voksne på vgs og ikke skulle la ryktene styre. Senere på vgs fikk jeg flere venner heldigvis. Og de visste hvem søsteren min var, uten at jeg hadde nevnt henne.

En sjelden gang drar jeg på byen i Hgsd, og har opplevd at folk jeg ikke vet hvem er kommer bort, og er liksom glade for å se meg. Har også blitt spurt om jeg holder på med *idrett*, og at de synes det er kult (jeg har deltatt i noen NM). Har møtt et par tidligere mobbere også som har fått med seg at jeg konkurrerer i denne idretten, og de har brått vært hyggelige.

Aldri tilbake til Haugesund. Det er bare min opplevelse av byen da. Jeg sporet sikkert litt av. 😂

Anonymkode: 849fa...e12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer fra Haugesund, flyttet for 7 år siden. For et dødt sted. Sentrum kunne vært koselig, men det er falleferdig og ingenting skjer. Butikker blir nedlagt hele tiden, og jeg kjenner meg nesten ikke igjen de gangene jeg er på besøk. Haugesundere tror at Amandasenteret er Oxford Street og at det er luksuriøst å henge på Kaien. De oppfører seg som nyrike russere som tror at Samson og MM er classy steder å drikke kaffe. Å gå ut på byen på kaien en lørdags kveld er bare utrivelig. Jeg møter frekke mennesker, kåte gutter som jokker på meg på dansegulvet, og mobbere fra grunnskolen. Det er vel slikt de fleste steder, men jeg synes Hgsd er ganske ille. Så er det dødsviktig å kjøpe seg en rullekebab når byen stenger. Classy!

Mange av mine tidligere klasse'kamerater' står på stedet hvil. Det viktigste i livet er å dra på byn hver fredag og lørdag - akkurat som for 10 år siden - og gjerne ruse seg i samme slengen. Overraskende mange 30-åringer, spesielt menn, som fortsatt lever ungkarslivet, er partyløver, og tror at de er kongen på haugen og kan ligge med russe-jentene. Verste er at enkelte får napp hos yngre jenter også, de har vel et rykte på seg. Ei i parallellklassen min var sammen med en slik fyr i 3. klasse. Husker at flere så opp til henne fordi hun var sammen med ham. Flere år etterpå ble han sammen med ei annen russ. Jeg lurer på om han vil finne ei ny 18-åring hvis det blir slutt med hun her (og denne karen er vel 35 nå... tror han er Leonardo diCaprio).

Min søster var i rusmiljøet og var 'tvunget' til å flytte vekk fra hele byen pga. ryktene. Joda, hun la vel opp til det selv, men man får jo ikke en ny sjanse i den byen. Blir for alltid stemplet som en rusmisbruker. Er litt ironisk at hun fikk et dårlig rykte, siden det er så mange andre folk der som ruser seg. 

Til tross for at jeg alltid har vært anonym, sjenert og hyggelig, visste folk hvem jeg var da jeg gikk på ungdomsskolen og vgs. Jeg var kjent for å være "taper-søskenbarnet til disse kule personene". Slet med å få venner, og merket at folk som kjente disse søskenbarna mine så ned på meg uten å ha snakket med meg. Husker da jeg begynte på vgs og flere i klassen sa at de har hørt at jeg er rar. Så trakk de seg unna meg. Jeg mistrivdes skikkelig, trodde at folk ble litt mer voksne på vgs og ikke skulle la ryktene styre. Senere på vgs fikk jeg flere venner heldigvis. Og de visste hvem søsteren min var, uten at jeg hadde nevnt henne.

En sjelden gang drar jeg på byen i Hgsd, og har opplevd at folk jeg ikke vet hvem er kommer bort, og er liksom glade for å se meg. Har også blitt spurt om jeg holder på med *idrett*, og at de synes det er kult (jeg har deltatt i noen NM). Har møtt et par tidligere mobbere også som har fått med seg at jeg konkurrerer i denne idretten, og de har brått vært hyggelige.

Aldri tilbake til Haugesund. Det er bare min opplevelse av byen da. Jeg sporet sikkert litt av. 😂

Anonymkode: 849fa...e12

Jeg er vokst opp i Sauda, en bygd 1,5t fra Haugesund😂 Mye av det samme kan sies om den bygda... Sauda-folk drar til Amanda senteret for storhandel, akkurat som folk på Østlandet drar til Sverige🤣

Anonymkode: 8814f...12c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Odda er en forferdelig by/bygd, men jeg har kun kjørt forbi og stoppet på veien på cafè mens jeg skulle kjøre til Bergen f.eks. Synes den byen er så vanvittig stygg. Når jeg kjører forbi der så får jeg sånn ekkelt "gufs".... 

Anonymkode: 8814f...12c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarpsborg, Vinstra og Flekkefjord :spy: :kvalm:  Helt sykt at Vinstra får være by selv om kommunen har nok innbyggere til å få bystatus. Vinstra er en jævla bondebygd med bare Harry, alkoholiserte countrydiggere i tresko og årets høydepunkt for dem er den griseharry countryfestivalen. De tror Vinstra er verdens navle fordi den tiltrekker seg en del av Norges alkoholiserte, Harry avskum en helg i året.   

Anonymkode: edd3a...731

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...