Gå til innhold

Verste byen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Orker ikke den dialekta. Max usexy og gir meg frysninger. 

Anonymkode: 450e5...1c0

Jeg liker den pene bergens-dialekten, men ikke den brede, den er max usexy, så helt enig med deg der.

Anonymkode: d658b...64d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, Lista skrev:

Har en mistanke om at dere som hater Oslo kun har oppholdt dere rundt Karl Johan og Jernbanetorget. 

Hater blir for sterkt ord, jeg vil heller si at jeg ikke liker byen;) Men har vært utefor de områdene du nevnte, har bl.a bodd på Frogner og Sagene.

Anonymkode: 4a7e7...ee9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra Berlin og bor i - Arendal. Dessverre er jeg ikke kristen og min mann er heller ikke herifra, så jeg opplever at det er meget vanskelig å komme innpå. Byen har et narkotikaproblem, og bykjernen dør ut. Generelt dårlig med utdannelse, noe som medfører at mange aldri har forlatt byen og har en nokså begrenset horisont. Jenteklubben er fullstendig intakt 20 år etter vgs. En lørdagskveld på byen er interessant, alle har visst lagt med hverandre eller kjenner noen som har.

Jeg trives likevel. Vennene finner man blant andre innflyttere, sammen med stimulans på jobben er det ikke så ille. Finere skjærgård skal man lete lenge etter. Om sommeren er Arendal faktisk ganske hyggelig. Siden jeg er stuck i Norge er jeg glad at jeg i det minste har havnet der været er best. Hadde nok tatt livet av meg etter 3 "somre" i Bergen.

Oslofolk har den typiske hovedstadarrogansen. For min del er det forvokst landsby men med alle problemer en hovedstad har.

Anonymkode: ccdd3...f59

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirkenes - Finnmark generelt. Du blir skult på fra bak gardinene og ryktespredning er en sport, her blir det smørt tjukt på i tillegg. Kirkenes er overtatt av østblokkere og innvandrere som har gjort det til sitt rike og forventer at vi fortsatt skal være takknemlig og takke og bukke for deres hjelp under krigen og tar seg til rette med stor stil. I tillegg til helgene med vold, trakassering, drama, voldtekter og ruspåvirket bråk og god gammel faenskap. 

Jeg fikk blant annet en diger stein kastet inn vinduet, som lett hadde kunnet knuse hodet mitt om den ikke hadde landet mindre enn en meter unna - fordi jeg ikke ville kjøpe narkotika eller låse de to som prøvde å selge meg det inn på student-bygget. 

Jeg ble og sperret inne på toalettet på en uteplass og voldtatt av tre utenlandske menn mens to andre sto vakt og sperret for døra. 

Jeg ble mildt sagt ikke overrasket over nyheten om drapet i forrige uke..

Aldri at jeg oppholder meg der lengre enn over hodet nødvendig. 

 

Anonymkode: 37930...d01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.9.2016 at 5.59, AnonymBruker skrev:

Kirkenes - Finnmark generelt. Du blir skult på fra bak gardinene og ryktespredning er en sport, her blir det smørt tjukt på i tillegg. Kirkenes er overtatt av østblokkere og innvandrere som har gjort det til sitt rike og forventer at vi fortsatt skal være takknemlig og takke og bukke for deres hjelp under krigen og tar seg til rette med stor stil. I tillegg til helgene med vold, trakassering, drama, voldtekter og ruspåvirket bråk og god gammel faenskap. 

Jeg fikk blant annet en diger stein kastet inn vinduet, som lett hadde kunnet knuse hodet mitt om den ikke hadde landet mindre enn en meter unna - fordi jeg ikke ville kjøpe narkotika eller låse de to som prøvde å selge meg det inn på student-bygget. 

Jeg ble og sperret inne på toalettet på en uteplass og voldtatt av tre utenlandske menn mens to andre sto vakt og sperret for døra. 

Jeg ble mildt sagt ikke overrasket over nyheten om drapet i forrige uke..

Aldri at jeg oppholder meg der lengre enn over hodet nødvendig. 

 

Anonymkode: 37930...d01

Drapet var en nordmann! 

Bodd der selv, synes de utenlandske ikke gjorde noe av seg. Men de etnisk norske som var der og er derfra, er rett og slett horrible. Sladring, misbruk,utestenging, fyll og rør og you name it!

Håper du flyttet vekk derfra.

Anonymkode: dc6d3...90d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i Lakselv av alle steder en sommerhelg i min grønne ungdom. Det er det skrekkeligste stedet jeg noen gang har besøkt! Jentene der var så territoriale og aggressive at jeg og venninnen min ble regelrett angrepet flere ganger bare fordi guttene så på oss. Vi fikk helt øl over oss, ble dyttet inn i veggen da vi gikk på toalettet, og fikk kjørt spisse albuer i oss da vi prøvde å bevege oss rundt på utestedene. Mulig folk i Lakselv egentlig er vennlige og snille, og at det akkurat den helga var samling for sosiopater der og vi bare hadde hadde maks uflaks, men ingen av oss har noen gang reist tilbake dit for å finne det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, August 02, 2016 at 8.01, AnonymBruker skrev:

Steinkjer! Liten drittby med masse trangsynte mennesker. Er så (u)heldig å bor der fortsett.

Anonymkode: ca8a4...84e

Var der i militæret en gang i tiden. Jeg hadde ett kjempefint inntrykk av byen. Mange hyggelige mennesker, en fin atmosfære og ikke minst ett brukbart uteliv. Pene jenter var det også der😉🖒

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.9.2016 at 21.22, AnonymBruker skrev:

Jeg liker den pene bergens-dialekten, men ikke den brede, den er max usexy, så helt enig med deg der.

Anonymkode: d658b...64d

Paradis- og Fana-bergensken er ganske fin

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt Haugesund og Stavanger, forstår ikke at det går an å bo der.

I Haugesund er størstedelen ressurssvake, og narkotika problemer eksisterer i stor grad- forblåst sted og lite å ta seg til.

Anonymkode: 26067...fc2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Definitivt Haugesund og Stavanger, forstår ikke at det går an å bo der.

I Haugesund er størstedelen ressurssvake, og narkotika problemer eksisterer i stor grad- forblåst sted og lite å ta seg til.

Anonymkode: 26067...fc2

Hvorfor Stavanger, da?

Anonymkode: 11781...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sunday, August 28, 2016 at 19.18, AnonymBruker skrev:

Oslo er ikke en "storby", og problemer med narkomane og tiggere burde derfor være overkommelig å løse. 

Anonymkode: 0d47a...b6c

Den beste løsningen med narkomane hadde vært at småsteder tok vare på sine narkomane selv!  Som sunnivaoslo skriver, kommer de fleste fra Oslos narkomiljø fra andre steder i landet vårt. Om ikke Oslo er en storby, så er det i hvertfall Norges største by. 

Anonymkode: fbdc9...a8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg liker med Ørsta er naturen og sunnnørsalpene. Bruker mye av tiden min på det. Elles så er det altfor mye sladring her, folk unner ikke folk å ha det bra. Volvo rånere er det også en del av. Er ikke en skikkelig uteplass her, da det meste er nedlagt. Amfi senteret er Ok, men den orange fargen på det, er gyselig!   Gågata er trist, og det er ikke noe liv der sånn det var før. Vassendgutane står høyt i kurs! Det er så harry! Her er dans 1 gang i året, det er dumt at d skjer så lite her. Utrolig kjedelig plass og bo på. Er så lei av alt snakket og sladringen. Er faktisk litt sånn enda, at om en dame sitter på med en mann, så lurer folk på om de er sammen..:O  Ørsta er en dritt plas. Gleder meg til å flytte!

Anonymkode: ca377...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 7.8.2016 at 22.57, cherry blossomed. gone. skrev:

tror ikke at andel sjalusi og baksnakking slår arendal og visse miljøer i oslo. hamar må om den skulle ha potensiale isåfall antagelig da har 100.000 innbyggere eller noe, ihvertfall små byer med typ 15.000 innbyggere spredt over milesvis så er liksom da typ 2 stk men ikke det engang å bli shent med. det er INGENTING å gjøre der og det er ingen man KUNNE ha lyst til å bli shent med heller. jeg hater småbyer, småbymetntalitet og ryktemakeriet og bygdedyret de dyrker- nei det er rett og slett forjævlig å bo på små steder. IHVERTFALL om man ikke kjenner noen hyggelige. ALLE jeg kjenner har flyttet fra den innavla kokkolandsbyen arendal. der er det ihvertfall INGEN hjemme eller NOEN man kan være med. ufattelig beyondt slum sted. kommer faktisk ikke på noe sted som kunne vært verre å bo. man blir underutviklet og direkte underernært mentalt åndelig på alle måter av slike små innavla drittsteder og ukulturene deres. seriøst. HOME ASYL FOR SOUL REFUGEES HERE I COME LIKSOM. hallo ass!

Du virker ikke så mye bedre akkurat..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsgrunn. Masse narkomane, alkoholikeree og navere. Dessverre preger dette byen. Skittent, lite liv og generelt lite tiltak i folk. Vanskelig å få seg venner, og jeg har virkelig prøvd. 

Anonymkode: 5f1c8...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Os i Hordaland. 

Jeg er her fra, bor her og nei. Jeg skal vekk. Mye mobbing, ingen tiltak, mange bergensere, en snobbete ordfører som har tidligere hatt en overgrepsmistanke over seg. + det er dødt. Vi har et kjøpesenter. Sentrum er så og si dødt. Mange som driver med dop og mennesker som baksnakker hverandre. Ikke plassen å være akkurat. Trives best på Østlandet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste jeg liker med Ørsta er naturen og sunnnørsalpene. Bruker mye av tiden min på det. Elles så er det altfor mye sladring her, folk unner ikke folk å ha det bra. Volvo rånere er det også en del av. Er ikke en skikkelig uteplass her, da det meste er nedlagt. Amfi senteret er Ok, men den orange fargen på det, er gyselig!   Gågata er trist, og det er ikke noe liv der sånn det var før. Vassendgutane står høyt i kurs! Det er så harry! Her er dans 1 gang i året, det er dumt at d skjer så lite her. Utrolig kjedelig plass og bo på. Er så lei av alt snakket og sladringen. Er faktisk litt sånn enda, at om en dame sitter på med en mann, så lurer folk på om de er sammen..:O  Ørsta er en dritt plas. Gleder meg til å flytte!

Anonymkode: ca377...fe9

Haha,bodde der før og mye av det du skriver var grunnen til at jeg flyttet :) Det er bare så typisk liten plass hvor det ikke skjer en dritt derfor må folk sladre og finne på ting om andre.

Anonymkode: d34fb...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.9.2016 at 2.33, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer fra Berlin og bor i - Arendal. Dessverre er jeg ikke kristen og min mann er heller ikke herifra, så jeg opplever at det er meget vanskelig å komme innpå. Byen har et narkotikaproblem, og bykjernen dør ut. Generelt dårlig med utdannelse, noe som medfører at mange aldri har forlatt byen og har en nokså begrenset horisont. Jenteklubben er fullstendig intakt 20 år etter vgs. En lørdagskveld på byen er interessant, alle har visst lagt med hverandre eller kjenner noen som har.

Jeg trives likevel. Vennene finner man blant andre innflyttere, sammen med stimulans på jobben er det ikke så ille. Finere skjærgård skal man lete lenge etter. Om sommeren er Arendal faktisk ganske hyggelig. Siden jeg er stuck i Norge er jeg glad at jeg i det minste har havnet der været er best. Hadde nok tatt livet av meg etter 3 "somre" i Bergen.

Oslofolk har den typiske hovedstadarrogansen. For min del er det forvokst landsby men med alle problemer en hovedstad har.

Anonymkode: ccdd3...f59

Ææ morsomt! Jeg kommer også fra Arendal. Ble født der og har bodd der i 19 år, flyttet nylig til Fredrikstad for 1 mnd siden og er helt enig med deg. Arendal er ikke mye å skryte av. Fin liten by kanskje, men jeg føler at narkotikaproblemet bare blir mer synlig og som du sier så er det dårlig med utdannelse som ikke hjelper særlig

 

Anonymkode: 94bec...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Porsgrunn. Masse narkomane, alkoholikeree og navere. Dessverre preger dette byen. Skittent, lite liv og generelt lite tiltak i folk. Vanskelig å få seg venner, og jeg har virkelig prøvd. 

Anonymkode: 5f1c8...90d

Haha, jeg er fra Porsgrunn, og kan vel si meg litt enig. Men vi er hvertfall bedre enn Skien! 

Jeg er utrolig glad i byen, og syns det er koselig ved bryggene nedi sentrum, men er glad jeg ikke bor der i en alder av 25. Syns ikke det er skittent da, og det skjer a noe til å være en så liten by. 

Håper du får deg venner, da, kan forstå det er vanskelig. 

Anonymkode: 8e169...117

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...