Gå til innhold

Slanke folk er bedre enn feite


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det et litt tynt grunnlag å dra konklusjoner om alder og IQ på for deg da?

Kanskje, kanskje ikke.

 

Kan ikke si at du bidro med noe særlig med disse innleggene accountdeleted. Syns du?

Anonymkode: 3cf1c...31d

Jeg er ikke ute etter å bidra. Tråden begynte med typisk AB-vas, og har bare blitt verre og verre.

Antakelsen om at du mangler høyere utdannelse er basert på hva du skriver (og utelater). Om det skyldes lav alder eller IQ skal være usagt, men det kan være medvirkende faktorer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, accountdeleted skrev:

Om det skyldes lav alder eller IQ skal være usagt,

Men du skrev det jo. Da er det jo ikke usagt.

Anonymkode: 3cf1c...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men du skrev det jo. Da er det jo ikke usagt.

Anonymkode: 3cf1c...31d

Sukk.

Det skorter på leseforståelse, skjønner jeg? Det kan være flere grunner til at du ikke har utdannelse. Lav alder og manglende grunnlag (eks. nedsatt funksjonsevne, evt. lav IQ), kan være mulige faktorer. 

Da gjør jeg som en tidligere bruker så fornuftig allerede har gjort; legger bort pipetten og takker for den ...eh... "interessante" diskusjonen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det du ikke fant?

Anonymkode: 3cf1c...31d

Jeg har bare sett noen påstander som du kaller fakta. 

Anonymkode: 1e20f...9b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare sett noen påstander som du kaller fakta. 

Anonymkode: 1e20f...9b6

Ja, var det noen av dem du ikke klarte å søke opp siden su spør om kilder?

Anonymkode: 3cf1c...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor blir det av kildene på ALLE dine påstander på ALLE dine innlegg på dette forumet snuppi? Jeg venter fremdeles. Har spurt deg flere ganger nå...

Anonymkode: 3cf1c...31d

Det er ikke jeg som har startet en tråd med påstander som jeg ikke kan vise til at de er korrekte! Du derimot har valgt å starte en tråd som du ikke kan forklare eller forsvare. 

Dine påstander er ditt ansvar! At du ikke klarer å komme med noe fornuftig sier vel strengt talt at vi kan kasserer hele tråden din der den hører hjemme, i bosset! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuppi
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det et litt tynt grunnlag å dra konklusjoner om alder og IQ på for deg da?

Kanskje, kanskje ikke.

 

Kan ikke si at du bidro med noe særlig med disse innleggene accountdeleted. Syns du?

Anonymkode: 3cf1c...31d

Du har valgt å henge ut overvektige menesker og sutrer over at du ikke blir ansett som oppegående.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slanke folk er raskere, sterkere, smartere, sunnere, lever lenger, er rikere, har bedre karrière og utdanning, er mer attraktive, har bedre hobbyer og fritidsaktiviteter, har bedre psykisk helse og personlighet,  og er generelt bare mye bedre enn feite folk på alle områder av betydning.

Anonymkode: 3cf1c...31d

Hehe, tøff i kjeften ja. Det kan godt hende at de fleste slanke folk er raskere og sunnere enn "feite" (ditt ord) folk. Men jeg er feit selv og har høyere utdanning, god inntekt, gode fritidsaktiviteter, fin familie og relativt høy IQ. Jeg har også normalt god psykisk og fysisk helse og får støtt og stadig høre fra både kollegaer, familie og venner ulike varianter av at jeg har god personlighet. Dette gjelder også for de fleste andre "feite" folk jeg kjenner. 

Og by the way, så var alle mobberne på skolen slanke. Ikke en eneste av dem har fått høyere utdanning. 

Anonymkode: 5dc9a...67a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg har ikke sett noen spørre om en spesifikk påstand som de ikke fant i denne tråden. Og jeg har spurt deg og flere andre om hvilken dere lurte på. Men dere har altså ikke spurt. Altså er dere ikke interessert i å finne fakta. 

Nå har jeg gjentatt meg selv nok ganger for deg. god kveld til deg.

Anonymkode: 3cf1c...31d

Slutt å drit deg så kraftig på leggen og begynn å dokumenter DINE påstander slikt ALLE voksne MÅ gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Slutt å drit deg så kraftig på leggen og begynn å dokumenter DINE påstander slikt ALLE voksne MÅ gjøre.

Jeg har desverre ikke fått dokumentasjonen på alle snuppi sine påstander på dette forumet enda. Så det har jeg ingen intensjoner om.

Forresten så vil jeg også ha dokumentasjon på alle dine påstander på dette forumet 2Bhonest. Sett i gang!

Anonymkode: 3cf1c...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har desverre ikke fått dokumentasjonen på alle snuppi sine påstander på dette forumet enda. Så det har jeg ingen intensjoner om.

Forresten så vil jeg også ha dokumentasjon på alle dine påstander på dette forumet 2Bhonest. Sett i gang!

Anonymkode: 3cf1c...31d

I denne tråden, er nok du som må bekrefte dine påstander. Eventuelt får du komme tilbake, når du er kommet i puberteten og skjønner litt mer om de voksnes verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har desverre ikke fått dokumentasjonen på alle snuppi sine påstander på dette forumet enda. Så det har jeg ingen intensjoner om.

Forresten så vil jeg også ha dokumentasjon på alle dine påstander på dette forumet 2Bhonest. Sett i gang!

Anonymkode: 3cf1c...31d

Jeg la ved en link som en annen bruker hadde tatt seg tid til å gjøre! Men den har du tydelig ikke klart å klikke på og lese. 

Om du ikke fremdeles evner å skaffe dokumentasjon på påstandene dine som du selv har valgt å poste, er det på tide å rulle inn og logge av forumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel de som er vel trente (noter ikke fat-skinny, overvektig++) er mer utholdende, tåler mer press og er mindre syke. Det å melde at slankere personer har bedre personlighet blir for dumt, men det har store gevinster helsemessig å være i god form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Charmander skrev:

Vel de som er vel trente (noter ikke fat-skinny, overvektig++) er mer utholdende, tåler mer press og er mindre syke. Det å melde at slankere personer har bedre personlighet blir for dumt, men det har store gevinster helsemessig å være i god form.

Handler det da ikke mer om at trente mennesker er mer utholdende, tåler mer press og er mindre syke enn utrente? Trening er sunt og gir bedre helse uansett om man er tykk eller slank. Eneste unntak er vel sykelig undervektige og sykelig overvektige som må følges opp av profesjonelle for å unngå skader.
Jeg ser ikke helt for meg at det er helsegevinsten av trening Ts er opptatt av.

Anonymkode: af207...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handler det da ikke mer om at trente mennesker er mer utholdende, tåler mer press og er mindre syke enn utrente? Trening er sunt og gir bedre helse uansett om man er tykk eller slank. Eneste unntak er vel sykelig undervektige og sykelig overvektige som må følges opp av profesjonelle for å unngå skader.
Jeg ser ikke helt for meg at det er helsegevinsten av trening Ts er opptatt av.

Anonymkode: af207...84f

TS ønsker bare å skape en diskusjon, jeg tror det han / hun sier er meget satt på spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill, hvis dere legger ut kilder: ikke ty til sånn independent.co.uk eller telegraph.co.uk crap. Eller liknende sider for den saks skyld. Ofte er ikke disse troverdige hvis man går i dybden og analyserer/kritiserer innhold og forfatter. Slike aviser kommer særdeles dårlig ut når de skal kvalitetssjekkes. Hvis dere på død og liv vil bruke dem, underbygg med troverdige kilder fra andre plasser også, gjerne forskningsbaserte journaler og undersøkelser som er fagfellesvurdert av andre universiteter o.l. som er sett på seriøse og som ofte siteres i fagsammenheng. Får mark når folk linker til en bloggpost eller utrolig dårlige "avisartikler" som viser seg å ikke være så troverdige likevel, men så lenge en random har skrevet det på nett er liksom alt bevist. Det er lov å bruke hodet og tenke litt lenger enn å bare ta det første og beste når det kommer til forskning og statistikk.

En liste over noen journaler her: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_scientific_journals

Forøvrig er jeg veldig slank selv og har derfor ingenting imot tynne mennesker, men syns det er utrolig stygt å generalisere alle som er på en viss del av bmi-skalaen (både øvre del og nedre del)  og sparke de som kanskje allerede ligger nede. Å si at man bare skal google så finner man hvorfor tynne folk er bedre enn store folk, blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest 2Bhonest
20 minutter siden, Charmander skrev:

TS ønsker bare å skape en diskusjon, jeg tror det han / hun sier er meget satt på spissen.

Tviler sterk på at det er diskusjon TS ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Raspberrypai skrev:

Selv har jeg ikke funnet en eneste fagtekst, fagartikkel eller faglitteratur som kan støtte noen av de påstandene du kommer med. 

At du skal dra inn begrepet hersketeknikk som et guiltcard er hva jeg vil kalle en hersketeknikk. Du beskylder andre brukere for å være dumme, uvitende og lite intelligente fordi de/vi ikke klarer å finne fakta som validerer dine påstander. Hadde du derimot hatt noe fakta eller statestikk som styrket dine påstander hadde du for lengst slengt ut en lenke, siden du ikke klarer dette så antar jeg at det du kommer med kun er subjektiv synsing og påstander uten rot i virkeligheten. I et forsøk på å dekke over din egen mangel på fakta og kunnskap så ber du andre om å søke på google, fordi du tror folk vil la seg lure. Det er lett å gjennomskue at du ikke har en eneste kilde på dine påstander, iværtfall ikke noe som kan kalles forskningsbasert. Men morsom at du drar frem google, nå finner man ikke så mye vettugt til dette temaet der, da er vel Google Scholar et bedre verktøy. 

Veldig bra skrevet!!👍 skrev og lenger oppe her i tråden at TS ikke er den rette til og messe om hersketekninkker! Ganske trist hvordan noen mangler totalt selvinnsikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raspberrypai skrev:

Selv har jeg ikke funnet en eneste fagtekst, fagartikkel eller faglitteratur som kan støtte noen av de påstandene du kommer med. 

At du skal dra inn begrepet hersketeknikk som et guiltcard er hva jeg vil kalle en hersketeknikk. Du beskylder andre brukere for å være dumme, uvitende og lite intelligente fordi de/vi ikke klarer å finne fakta som validerer dine påstander. Hadde du derimot hatt noe fakta eller statestikk som styrket dine påstander hadde du for lengst slengt ut en lenke, siden du ikke klarer dette så antar jeg at det du kommer med kun er subjektiv synsing og påstander uten rot i virkeligheten. I et forsøk på å dekke over din egen mangel på fakta og kunnskap så ber du andre om å søke på google, fordi du tror folk vil la seg lure. Det er lett å gjennomskue at du ikke har en eneste kilde på dine påstander, iværtfall ikke noe som kan kalles forskningsbasert. Men morsom at du drar frem google, nå finner man ikke så mye vettugt til dette temaet der, da er vel Google Scholar et bedre verktøy. 

Det er kun spurt spesifikkt etter en av påstandene her, på tross av at jeg har spurt flere brukere om hva de lurte på som de ikke fannt. Å si ALT er like dumt som å gi WWW som kilde, eller som npr jeg har spurt slike som snuppi om å dokumentere alle påstander hun noen gang har kommet med på forumet. Og det viser som jeg gjentatte ganger har skrevet nå at man ikke er ute etter fakta, men bruker det som en slags hersketeknikk.

Den eneste som har blitt spurt etter spesifikkt hittil i tråden var altså forholdet mellom IQ og overvekt. Og jeg demonstrerte at man ville få opp artikler om denne studien: http://www.neurology.org/content/67/7/1208 i de første to treff på et google søk. Altså demonstrerte jeg at brukeren som spurte etter dette ikke en gang har giddet å bruke 2 sekunder på å prøve å google det. Hvorfor i alle dager skulle jeg gidde å mate slike folk informasjon med teskje, når de ikke er interessert i å legge inn noe innsats i det selv, ikke kommer til å lese det, ikke er interessert i hva fakta sier, og kommer til å ture på akkurat som før de fikk kildene som om de aldri hadde sett den etterpå.

2 timer siden, Raspberrypai skrev:

Merker jeg blir flau av å lese dette innlegget, åpenbart at trådstarter prøver og leke intelligent med å bruke fremmedbegreper uten helt å forstå omfanget. 

Kontekst og statestikk har ikke noe med hverandre å gjøre som begreper, statestikk bygger som oftest rundt empiri, mens kontekst kan brukes på å forklare eller bevise et fenomen i en gitt situasjon og ramme. Her er det tydelig at du ikke har forstått noen av begrepene. Ordet kontekst har ingen funksjon i den setningen du bruker, den er kun plassert der. 

Videre lurer jeg på hva det er du tror begrepet anekdote betyr, det er ikke synonymt med unntak, det har faktisk ikke noe som helst med ordet "unntak" å gjøre. Men utifra måten du skriver på er det tydelig at du tror at anektote betyr unntak. Vil heller råde deg å styre unna fremmedord eller skaffe en fremmedordbok dersom du ikke forstår begrepene, og bruke fremmedord på gøy får deg ikke til å fremstå som noe smartere. Det som derimot får personer til å virke intelligente er når de klarer å bruke fremmedbegreper korrekt. 

I starten trodde jeg dette var en tulletråd, men fordi du prøver å fremstå som smart ved hjelp av faguttrykk så er det tydelig at du prøver å få frem et poeng. Jeg begynner derfor å lure om du faktisk mener det du skriver, at dette ikke er en tulletråd som du gjør på kun måfå. Er det mindreverdighetskomplekser, hat, hva er motivet ditt for å rakke ned på og degradere mennesker som har et par kilo ekstra? Jeg undres.

 

Takk for at du demonstrerer en totalt mangel på leseforståelse.....

Når man skriver "og" så betyr ikke det at tingen på høyresiden og venstresiden av "og" er synonymer....

Bedre lykke neste gang.

Anonymkode: 3cf1c...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er ikke så svart hvitt, ts!

Har sett flere mennesker med ekstra kilo som er attraktive, raske, har god psykisk helse, lykkelige, meget god råd osv osv. Mange slanke i motsatt ende også. Tviler på at vekt har noe å si, og det er opp til hvert enkelt menneske å bedømme selv.  Ikke alle bryr seg om å være tynn/slank heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...