Gå til innhold

Fra valmuefrø til vannmelon. Vol 2


Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hurra! Gratulerer med jente i magen :strix: (veldig fornøyd med å ha tippet riktig :fnise:)

Det ble jo ikke store hoppet i termindato heller, 1. mai er en veldig fin dato! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se om vi klarer å samle alles bursdager innenfor 1 måned. Storesøster har bursdag 1 juni, og både M og jeg har bursdag i mai ;)

Morkaka hadde også beveget seg opp etter den tidlige ultralyden, så nå ligger den ikke over åpningen lengre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! :) 

I går var jeg på julemarked med ei venninne, og både i går kveld og i dag er jeg helt ødelagt i korsryggen. Auau. Håper smertene går over snart. Det var vanskelig å finne en god sovestilling i natt også, selv med bbhugme

Det er nå spark fra lillesøster flere ganger om dagen, det er så koselig :hjerte: 

Storesøster har nå blitt veldig opptatt av både adventsstjernen og pakkekalenderen. Hun får en liten pakke hver dag, som regel ting som hun hadde trengt uansett, sånn som hårstrikk, ullsokker og smoothie. Hun må øve seg på å pakke opp gaver før julaften, nå gir hun pakken til oss for at vi skal pakke opp :ler: 

Nå stabber hun rundt her som om hun aldri har gjort annet, selv om det bare er 1 uke siden hun begynte å gå selv. Eneste gangen hun krabber eller går på knærne er når hun ikke har noe i nærheten som hun kan heise seg opp etter. Vi merker at hun blir mer sliten i løpet av dagen enn før, legging går som en lek. Det er bare å legge henne ned i senga, så sovner hun! Måtte det bare vare! *bank i bordet* 

Nå sitter jeg og venter på at elektrikeren skal bli ferdig sånn at jeg kan dra på jobb. Vi har nettopp begynt å sette igang med å få ferdigstilt kjelleren. Først og fremst trengte vi strøm til varmepumpa som blir montert på mandag, men han legger opp strøm til stikk ved kontor og gjesterommet også. Så blir det etterhvert å få hyrt inn noen som kan fikse bad og ferdigstille resten. Vi må bare få ryddet ut fra kjelleren det som har samlet seg opp der de siste 3 årene... :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sjekket om han har gjort jobben :hoho: Han tok strømmen noen minutter og sa så at han  var ferdig. Jeg kom sent på jobb som jo betyr køkjøring hjem igjen... moro! 

Har sovet dårlig noen netter på rad nå, i natt blir det ørepropper! Måtte kjøpe meg en sjokolade og snapple på vei til jobb i morges, for å ha noe å overleve dagen på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

  Termin: 1.mai

 På vei: 21+0

 Igjen til termin:  19 uker og 3 dager

 Kjønn:  Jente♥

 Navn:  Jeg har nettopp skrevet en liste med forslag som pappaen kan stryke ut etterhvert :ler: 

 Aktivitet innenfra:  Ganske aktiv, vi hadde en pokekonkurranse her en natt

 Babyens søvnmønster: Kan ikke si jeg har merket noe mønster

 Leie: All over the place, i dag var det veldig moro å sparke mamma i blæra

  Vann i kroppen/hevelser: Nei, heldigvis

 Søvn: Gleder meg til ordentlig søvn når ungen er ute! :hoho: 

♥ Humør: Relativt greit 

 Utstyr:  
Har ikke handlet noe enda


♥ Utstyr som mangler: vogn/søskenvogn. Litt mer klær. En sprinkelseng?

 Vektøkning: -4kg

♥ Neste kontroll: 3. Januar hos jordmor

 Melk i brystene: Tror jeg lekker litt, men ikke mye

♥ Plager: Bekkenet klager med mye aktivitet, sover dårlig, trøtt uansett hvor mye jeg sover, dårlig matlyst

♥ Strekkmerker: Ingen nye

♥ Kynnere: Kjenner at det strammer seg av og til, spesielt hvis jeg er sliten

♥ Barnerom: Blir nok liggende på vårt rom det første året uansett :ler: 

♥ Om fødselen: Gleder meg! :P

 Oppegående: joa

♥ Sulten: Alt annet enn sulten, kan skippe et helt måltid hvis jeg ikke finner noe som frister :sjenert: 

♥ Dilla på: ikke noe enda

♥ Høygravid:  Nope

♥ Utålmodig: Nei, tida går jo fort!

♥ Hode festet: Nei, not yet!

 Sykehusbaggen: Trenger vel ikke tenke på den helt enda

♥ Tungt: Ikkr fysisk, men hvis jeg har sovet dårlig flere netter på rad er lunta ganske kort.

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått unna 5 julegaver på nettshopping. :nordvesta:Det mangler bare 2 nå, og begge vet jeg sånn ca hva jeg skal kjøpe. 

Vi har fått kjøpt juletre som står til opptining i kjelleren nå. Kanskje vi klarer å få pyntet det i morgen? Vanligvis ville jeg ventet til lille julaften, men vi skal mest sannsynlig dra til mine foreldre lille julaften og bli der til første juledag. 

M holder på med retting av tentamen i dag, så jentene holder stand hjemme. Håper T tar en laaang dupp i dag. *bank i bordet* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også pynte juletreet. Spørs om jeg skal spørre M om han kan finne juletrefoten etter jobb. Men først må jeg rydde plass til juletreet i stua. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk pyntet treet i går. Nå har jeg min første feriedag med syk og sutrete unge på slep. Ikke akkurat dette jeg så for meg da jeg la inn en ekstra fridag før jul... :sukk: 

Jeg er litt usikker på om T bare har feber eller om det er noe omgangssyke på gang. Hun har hatt 3 relativt bløte bleier nå i morges, hun pleier jo vanligvis å være ganske fast i magen. Jeg håperhåper at det bare er psykisk at jeg er litt uvel :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Nautika skrev:

Vi fikk pyntet treet i går. Nå har jeg min første feriedag med syk og sutrete unge på slep. Ikke akkurat dette jeg så for meg da jeg la inn en ekstra fridag før jul... :sukk: 

Jeg er litt usikker på om T bare har feber eller om det er noe omgangssyke på gang. Hun har hatt 3 relativt bløte bleier nå i morges, hun pleier jo vanligvis å være ganske fast i magen. Jeg håperhåper at det bare er psykisk at jeg er litt uvel :sjenert: 

Ånei! Vær skikkelig påpasselig med hygienen! :opplyser: E hadde nesten ingen symptomer da vi alle fikk omgangssyken for noen uker siden. Hadde bare noen få, våte bleier med karakteristisk lukt og litt feber. 

Håper dere slipper unna, om ikke så la det være en mild variant! :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heldigvis ingen flere bløte bleier i dag! Fremdeles feber opp mot 40, tredje kvelden på rad. Nå begynner jeg å lure på om hun har influensa etter å ha lest at influensaen er tidlig ute i år. Vil bare få en forklaring på hvorfor hun ikke er i form! :sjenert: Barn kunne visst få litt problemer med magen av influensa også...

Hvis vi hadde fått omgangssyke hadde det blitt en stusselig julefeiring. Håper vi styrer unna! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Uff, god bedring til frøkna! Det slår lett ut psykisk og så fysisk på voksne som gruer seg for det :ler:

Håper dere får en fin julefeiring! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...