Gå til innhold

Fra valmuefrø til vannmelon. Vol 2


Nautika

Anbefalte innlegg

Jeg har fått avsmak på kaffe, så jeg drikker ikke 1 kopp engang. 

Jeg holdt ut i 7 timer :sjenert: Nå er det 50% sykemelding til mandag, da har jeg ny legetime. Det var litt for å spare arbeidsgiver for nye 16 dager arbeidsgiverperiode, siden jeg hadde vært sykemeldt halvannen uke... 

Det er nok livstegn fra mageboeren jeg kjenner :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig med livstegn :rodmer: Ikke fullt så koselig med søvnproblemer og sykemelding. Men å være så trøtt er bare døden, husker jeg sovna på jobb en gang med jr og da sleit jeg ikke med å sove på natta engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kanskje på tide å oppdatere her igjen ;) Jeg er nå 17+1 og kjenner titt og ofte noen små dult fra den lille. Nå er det bare 2 uker til oul, så kanskje på tide å få igang tippeliste? Jeg legger et innlegg om det under her. Selv holder jeg en liten knapp på jente, det er jo ganske likt som sist med stjeling av skjønnhetssøvn og kvalme som nesten er verre etter uke 12 enn før. Denne uka er lille på størrelse med en kontroll til en spillkonsoll. 17 cm i full lengde. 

I dag har vært siste dag med 50% sykemelding, og jeg har sendt melding til legen om at jeg vil forlenge. Syns ikke jeg har veldig mye overskudd uansett akkurat, og jeg har hodepine som regel annenhver eller hver tredje dag.. :sukk: Uansett bedre enn å jobbe fullt. 

Ellers har jeg fortalt om nyheten til både familie, nære venner og kolleger. Eller jeg sliter med at noen kolleger ikke var tilstede på møtet der jeg sa det, og jeg føler ikke at jeg kan ta det opp med hver enkelt av dem heller 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste kjønn. Oul 30 november.

 

Jente :babyjente:

Nautika

Leviora

Småkjekset

Porcelain 

A4-livet

juliane 

_marielle_

 

Gutt :babygutt: 

j86

miore

Surriball

Verdande

Nori

Beccy87

M

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jungeltelegrafen går nok på jobb uansett, så tror ikke du trenger å ta noe direkte med dem som ikke var der :)

Vet du, jeg må rett og slett tippe gutt jeg!

 

Sikkert like greit å fortsette å være i halv stilling. Er tøffere med svangerskap enn det jeg trodde før jeg ble gravid ivertfall! Med sykemeldingen forresten, kan man bare sende melding og be om å få denne forlenget? Jeg er 20% sykemeldt selv, og vil sikkert ønske å få denne forlenget når den går ut, og det å slippe en ekstra legetime er jo aldri feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper jente! :) 

Veldig greit å forlenge sykmeldingen hvis formen ikke er bra. Kjipt å slite seg ut helt allerede før ungen er født! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sender melding for å bestille time, og av og til får jeg bare svar fra legen at sykemeldingen kan hentes i resepsjonen :ler: Vet ikke om det er innenfor reglene, men jeg blir ikke mer eller mindre gravid etter 2 uker liksom. Og med erfaringen fra sist er jo at det ikke var noen bedring før ungen var ute. DA sov jeg endelig godt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, j86 skrev:

Har du et kjønn du ønsker litt ekstra, eller er det helt det samme? :)

Jeg tenker det er litt både og. Tror 2 jenter så tett i alder kan få et veldig fint forhold, og da slipper vi å tenke på om lillebror skal bruke rosa dress eller ikke 😅. Dette blir jo mest sannsynlig siste barn, så det hadde jo vært kjekt å ha en av hver, er redd det fort blir rosa prinsesser overalt hvis ikke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der fikk jeg sms fra fastlegen at hun hadde satt meg opp på time på fredag for å drøfte svangerskapspenger. Fikk jo det på samme grunnlag sist. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper gutt! :) 

Har du en type jobb hvor det ikke er mulig å tilrettelegge siden det svangerskapspenger dere tenker på? :) 

Sikkert lurt å ikke jobbe fullt uansett når formen er som den er! Håper den blir bedre snart. 

Endret av Surriball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Surriball skrev:

Jeg tipper gutt! :) 

Har du en type jobb hvor det ikke er mulig å tilrettelegge siden det svangerskapspenger dere tenker på? :) 

Sikkert lurt å ikke jobbe fullt uansett når formen er som den er! Håper den blir bedre snart. 

Jeg vet ikke om det er noen jobb som kan tilrettelegge for soving halve døgnet :ler: Sist ble det vel begrunnet med fare for depresjon og forhøyet blodtrykk på grunn av manglende søvn. Første gang jeg var hos legen sist svangerskap var jeg så sliten at jeg begynte å grine på vei inn døra. Da jeg ikke fant igjen bilen som M hadde parkert utenfor sin jobb begynte jeg å grine igjen 😅

Jeg tror reglene for svangerskapspenger egentlig ikke er så strikse som Nav kan gi inntrykk av. Jeg tror jeg har lest at en av jordmødrene som var med på å lage systemet syns at det ble tolket veldig strengt. Jeg tror det er sjeldent at Nav overprøver lege eller jordmor som har skrevet søknaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Nori skrev:

Jeg spurte en online magic eight ball om Nautika fikk en jente. Svaret var "Outlook not so good", så da tipper jeg gutt! :)

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! @Nori

I går fikk jeg endelig tatt influensavaksinen :hoppe: Har jo vært rusten i stemmen og snufsete siden den store forkjølelsen for 5 uker siden :P 

Vi fikk fylt ut skjema for svangerskapspenger også, fastlegen fant vedlegget fra sist, så søknaden er akkurat den samme. Spennende å se om jeg får innvilget denne gangen også 😅

I kveld skal T ha barnevakt rundt leggetid for første gang. Tipper det går veldig fint sammen med mormor. Jeg og M skal i middag hos ei studievenninne av meg. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...