Gå til innhold

Fra valmuefrø til vannmelon. Vol 2


Nautika

Anbefalte innlegg

Markjordbær! :hjerte: Vi hadde TUL da jeg var 12+4 eller noe, og det var helt perfekt tidspunkt. Det fantastiske lille menneske som sto på hodet og sprellet inni magen min. :rodmer: Var da jeg var ca så langt som du er nå også, men da var det jo bare en peanøtt med et bankende hjerte. Fantastisk å se det også, men mest fordi det faktisk gikk opp for meg at det var noe der inne. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var 7+2 og 11+0 :)

7+2 var det en liten bønne med bankende hjerte - det var helt uvirkelig, men det så jo ikke akkurat ut som et menneske enda.

11+0 var det en minibaby der inne som sprellet like iherdig som den villmannen hun er i dag! Å se dét var en fantastisk følelse for en kronisk bekymret miore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på TUL ved 12 uker sist. Veldig fint å se et lite minimenneske og vite at hvis det er noe alvorlig galt med fosteret så kan de se det da. 

Jeg fikk legetime for første svangerskapskontroll når jeg er akkurat 12 uker. Så det vil si at det er ganske nøyaktig 4 uker til jeg skal på første kontroll :)

Siste innspurt på et prosjekt på jobb denne uka. Heldigvis klarer jeg å holde fokus for det aller meste nå som det virkelig gjelder, måtte bare ha litt tidspress. Begynner å gå tom for timer da, fordi jeg surret rundt sånn forrige uke :sjenert: Whoops. Prosjektleder er han som jeg egentlig aldri får tak på, som ikke gir tilbakemelding eller sier takk når man har gjort noe... Jeg ble forespeilet at hsn skulle ha en litt større "supportrolle" ovenfor meg, men det ble visst ikke noe av uten at noen fikk beskjed om det. En annen på samme prosjekt ble overrasket over at jeg gjorde alt. :rolleyes: Spurte om han kunne se over den foreløpige rapporten før den ble sendt til kunden liksom, og han sa at det var derfor vi sendte foreløpig rapport, for å få beskjed om hva de ønsket endret... Gleder meg til prosjektet er ferdig, da er det bare å ta fatt på neste prosjekt med samme fyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på TUL i uke 10+ et eller annet sist. Litt tidligere enn vi hadde tenkt, men ble sånn fordi mannens foreldre plutselig kom på besøk litt før enn planlagt og vi ville ha den unnagjort før vi fortalte.

Irriterende og frustrerende med slike kolleger altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tul i uke 9, da var det en menneskeformet reke med bankende hjerte der inne. Kunne faktisk se at den beveget seg! Skulle gjerne ventet til uke 12, men mannen skulle på jobb i utlandet noen uker og det var aaalt for lenge å vente til uke 13.

Høres ut som drømmekollegaen, han der... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble heldigvis sånn at han fikk sett over rapporten. Han blir mye hyggeligere når man får snakket på telefon enn bare mail. Selv om han baksnakket en annen kollega :P 

I går måtte jeg kaste inn håndklet etter 7 ueffektive timer på jobb. Trøtt som ei strømpe! Måtte kjøpe med meg en kaffe for å overleve bilturen hjem (nå savner jeg togpendling litt, der kunne jeg få meg 20 min søvn på vei fra jobb) Jeg er fremdeles veldig trøtt i dag, så nå hiver jeg i meg halvparten av dagens tilmålte koffeinkvote. Får se om jeg får gjort noe nyttig i dag. Jeg har jo en jobb som innebærer at så mange timer som mulig skal faktureres ut til kunde, og hver time som ikke gjør det må forklares. Og når man da har prosjekter der antall timer er veldig begrenset er det ikke så lett å gjemme seg når man er lite effektiv. :sjenert:

I dag er jeg 8+3, en liten personlig seier å komme like langt som den gangen jeg mistet :) Lille har visst både fått øyelokk og hårsekker i det siste. Kanskje lille blir like hårfager som sin storesøster? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 uker og det et en liten Pecan i magen :hjerte:

Jeg begynner å bli så utålmodig for å finne ut om det rr liv i magen atte fy.. Vurderer sterkt å kjøpe doppler eller ta en ul tidligere enn tenkt. 

I går holdt T på å smake på en hundebæsj :spy: Jeg så heldigvis at det ikke var en kongle som jeg trodde rett før hun fikk gjort det. Akkurat da skulle jeg gjerne hatt en vaskemaskin for unger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, æsj! :spy:Godt du fikk stoppet henne i tide. Tror jeg hadde slitt med å få nisser av ungen i lang tid etter noe sånn :fnise:

Når er det du skal på tidlig ultralyd da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest aktuelle datoen ser ut til å være 15 oktober. Da er jeg 12+5. M vil jo være med, så da må det bli lørdag. 

Man kan ta med en på 16 måneder inn på UL? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Nautika skrev:

Den mest aktuelle datoen ser ut til å være 15 oktober. Da er jeg 12+5. M vil jo være med, så da må det bli lørdag. 

Man kan ta med en på 16 måneder inn på UL? :klo:

Jeg har gjort det av nødvendighet, dog ikke mens jeg var gravid men som en del av oppfølgingen under forrige IVF-forsøk! Det ble... interessant ;) Nå er det ikke sikkert din T er like hyper som min M, men på et tidspunkt sto hun og hoppet på magen min mens legen hold på med dildocam og prøvde å se noe inni der. Hun ville nemlig ikke være alene på gulvet på et nytt sted hun var litt usikker på. Praktisk for alle parter mao. Det tok litt ekstra tid, men ordnet seg til slutt - legen fant en fin blank ting å distrahere henne med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, miore skrev:

Jeg har gjort det av nødvendighet, dog ikke mens jeg var gravid men som en del av oppfølgingen under forrige IVF-forsøk! Det ble... interessant ;) Nå er det ikke sikkert din T er like hyper som min M, men på et tidspunkt sto hun og hoppet på magen min mens legen hold på med dildocam og prøvde å se noe inni der. Hun ville nemlig ikke være alene på gulvet på et nytt sted hun var litt usikker på. Praktisk for alle parter mao. Det tok litt ekstra tid, men ordnet seg til slutt - legen fant en fin blank ting å distrahere henne med :) 

Jeg antar at hun blir sittende fastspent i vogna, kanskje bestukket med en ny leke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Vi var på UL da min T var 21 mnd. Han måtte være med, men vi gjorde det sånn at han og mannen satt på gangen fram til gynekologen hadde fått konstatert at det så bra ut der inne. Så kom de inn begge to. Vi øsket ikke at T skulle være i rommet hvis jeg hadde fått dårlige nyheter, da hadde det vært greit med et minutt eller to til å ta seg sammen. Vet jo ikke hvordan den umiddelbare reaksjonen ville blitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag måtte jeg kaste inn håndklet og holde meg hjemme fra jobb. T var mye våken i natt (flere tenner på gang?) og jeg er liksom på felgen søvnmessig fra før. Sendte beskjed til sjefen om at jeg ble hjemme for å lade batteriene pga lite søvn, og fikk svar tilbake at jeg måtte ta vare på meg selv og nyte dagen hjemme. Siden det har jeg hatt problemer med å holde tårene tilbake. Jeg tror jeg er mer sliten enn jeg tillater meg selv å kjenne på for tiden. Pluss et tonn med hormoner da.

Jeg våknet nettopp fra en times lang lur, og planlegger å ta bikkja med ut og tusle i skogen. Må bare la donuten synke litt i magesekken. :ler: Jeg fant endelig litt "mat" som frister å få i seg på butikken tidligere i dag. Kom hjem med kellogs frosties, nevnte donut, rislunsj og polarbrød. Jeg sliter skikkelig å få i meg mat for tiden, jeg spiste is og rislunsj til middag i går, og en rislunsj til frokost i dag. Det er jo ikke rart jeg er sliten og sløv når jeg ikke får noe energi inn i kroppen heller. Heldigvis trykker jeg i meg brødskiver på jobb og i går var jeg så gæern at jeg forsynte meg med pasta til lunsj :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes veldig smart ut å ta en hjemmedag. 
Håper du har fått slappet ordentlig av, det viktig å ta vare på seg selv - det er så få andre som gidder å gjøre det. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 uker på vei i dag, og lille er på størrelse med en legomann :nigo: Nå bærer jeg ikke lengre på et embryo, men et foster som har alle vitale organer på plass. :hjerte:

Og jeg er helt usannsynlig trøtt i dag! Våknet av en bil kl 3 i natt, og sov bare korte strekk frem til vekkerklokka ringte kl 5, så da ble det til at jeg lå i senga til nærmere kl 7. Ikke at jeg føler meg så veldig uthvilt av det at det gjør noe. Dette minner jo mer og mer om de problemene jeg hadde med søvn sist gang, det går kraftig utover både ferietimene og flex-kontoen, så jeg bør kanskje slenge inn håndklet snart. Er egentlig bare denne uka igjen før jeg har 1 uke ferie og så er det tid for første svangerskapskontroll. Får håpe jeg holder ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns selv at de har gått ganske fort ;)

I dag klarte jeg å holde ut på jobb uten altfor mange pauser på kg og nettavisene. Heldigvis fikk jeg noen oppgaver som jeg kan holde på med fremover, det er er ekstra ille å være trøtt når man egentlig bare soser rundt på jobb allikevel.

Jeg har fått bestilt time til tidlig ul. Det ble fredag neste uke allerede! :hoppe: Det ble litt tidligere fordi jeg ville vite at alt stod bra til før jeg avslører det til sjefen på medarbeidersamtalen om 2 uker. Og det er jo greit å møte opp til første svangerskapskontroll med visshet om at mageboeren har det fint :) Det er bare 13 dager til første kontroll :nigo: Nå begynner det jo å skje noe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...