Gå til innhold

Fra valmuefrø til vannmelon. Vol 2


Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takktakk. 

Du vet du er gravid når du sover lengre formiddagsdupp enn ettåringen :sjenert: Jeg gruer meg til jobb i morgen og vekkerklokke på kl 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surriball: vi var en tur på den koselige kafeen/butikken som vi har snakket om før. Strålende vær og veldig kos :)

I natt har jeg kjent litt på søvnproblemene som jeg hadde forrige svangerskap, jeg var vel våken rundt 1 time før jeg sovnet igjen.  Jeg har ikke tid til å være trøtt om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg 7 uker på vei, og den lille i magen er på størrelse med et bringebær. Livmoren er omtrent som en appelsin nå :)

Jeg har vært forskånet for den verste kvalmen enn så lenge. Jeg blir bare litt uggen på kveldstid hvis det er lenge siden jeg har spist. Det er selvfølgelig ikke all mat som frister like mye, yoghurt med granola feks vokser bare i kjeften. Ellers er jeg veldig tørst, har kanskje litt ømme pepper hvis jeg legger godvilja til, og som sagt veeeeeldig trøtt :( 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det stedet liker jeg så godt! :)

Tenk, bringebærstørrelse allerede! Det går ganske fort, synes jeg. Et svangerskap er langt, men blir fort størrelse på babyene i starten, synes jeg. Det er likevel rart å tenke på at de er så små. På den tida følte jeg meg ikke gravid nok, for det var jo ikke i nærheten av å synes... Men enten er man gravid, eller så er man ikke ;)

Håper du slipper å bli særlig kvalm denne gangen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nei. Håper virkelig du slipper unna søvnproblemene denne gangen. Kjenner det er en av de tingene som gjør meg mest betenkt med tanke på et svangerskap til. Jeg orker ikke en sånn runde igjen og det passer helt ekstremt dårlig i de kommende månedene. Blir blant annet en krevende tid på jobben og må påregne en god del overtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle prøve yoghurt selv i dag. Holdt på å kaste opp! Var det ikke sånn at vi blir kvalme og får avsmak på mat fordi vi ikke skal gå amok i naturen og spise ting vi ikke skal ha i oss? Isåfall synes jeg evolusjonen er passe treig når det kommer til kvinnekroppen og graviditet. Vi vet at vi ikke skal spise fluesopp, så gi meg matlyst! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter fremdeles med at jeg er litt våken midt på natta. Det er som om kroppen tror at vekkerklokka har ringt og man skal liksom bare ligge litt til, og etter en stund tar jeg en kikk på klokka og ser at den bare er 02:48 :sukk: Så irriterende! Gleder meg til helg der jeg ihvertfall kan sove ut 1 morgen. Sist uke fikk jeg jo ikke sove igjen etter kl 6.30, what a waste! 

Jeg hentet T i barnehagen i går, og oppdaget etter å ha båret henne en liten stund på hofta at hun har krabbet over en ganske fersk kattebæsj i sandkassa, så hendene stinket, skoene hadde bæsj på seg og det var smudget nedover buksa :spy: Så da ble det full skift før vi dro hjem med tøy og sko som måtte få seg en vask. Det var først da jeg kom hjem at jeg kom på at gravide og kattebæsj ikke er en god kombinasjon :sjenert: Det ble skiftet på mamma også, og noen grundige runder med håndvask...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så trøtt! Jeg sovnet i bilen hjem fra harryhandel i går, og på jobb er jeg ikke akkurat effektiv store deler av dagen.

Samtidig sliter jeg med lite matlyst. I går klarte jeg å spise 1 rundstykke til frokost, og M var så oppsatt på at han skulle ha kinesisk til lunsj i Sverige i går ( :spy: ), så da stod jeg i køen og holdt på å begynne å grine fordi jeg ikke hadde lyst på noe som helst. Så da ble det pannekaker fra barnemeny :ler: Jeg er heldigvis ikke noe særlig kvalm når jeg ikke tenker på mat, men omtrent all mat kan fremkalle brekninger bare ved tanken...

I morgen er jeg 8 uker :hoppe: Og det betyr at det bare er 4 dager til min lille milepæl for når jeg begynte å blø i første svangerskap. Jeg tenker å bestille time til første svangerskapskontroll om ikke lenge, og så kanskje finne ut når det blir TUL :nigo:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med 8 uker, kjente det kriblet ekstra da jeg åpnet Ovia-appen i dag :biggrin: Faktisk ikke lenge til 12 uker og stor milepæl! Det kommer til å gå fort! :)

Åh, vi skal spise vietnamesisk mat i dag :fnise: Vårruller og pepperbiff! :spise: Her har matlysta forhåpentligvis kommet for å bli. Tiden med kvalme og dårlig matlyst varer heldigvis ikke så lenge, det går snart over! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med dårlig matlysten frem til uke 25 sist, så for min del regner jeg ikke med at det går over med det første. Effektiv kur for å ikke legge på seg da, i og med at jeg har en del kilo ekstra å gå på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går jammen meg fort her hos deg altså :Nikke:

Det å drive å brekke seg i tide og utide er ikke noe særlig! Jeg gjør det flere ganger om dagen, men ingen som har oppdaget den enda (tror jeg :ninja: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med en haug uoppmerksomme mannfolk, så selv om jeg fløy til og fra badet med tannbørste og tannpasta i tide og utide var det ingen som mistenkte noe :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er lille oppgradert til et markjordbær og jeg er 8 uker :strix: Jeg har sendt avgårde melding til legekontoret om at jeg vil bestille time til første svangerskapskontroll, så nå begynner det å skje noe. Vi vurderer å bestille TUL om rundt 5 uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...