Gå til innhold

Gruppen "vi som vil ha barnevernet fullstendig fjernet"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest ISeeYouCreep

Snublet over dokumentaren. Natasha og Erik er med, eller hva de heter. Og ei fra denne facebookgruppen. 

 

Jeg satt å så på en dokumentar om Zika da denne dukket opp. 
Må si at denne dokumentaren ble en stor flopp. 
For hvem er det som disser barnevernet? Jo foreldrene. Men barna selv, som du ser i videoen sier selv at det ble gjort riktig. De bærer ingen nag og støtter barnevernet. Men foreldrene er forbannet og mener barna ble kidnappet. 
Null fakta eller noe man kan stole på. Kun en haug med folk som i denne facebook gruppen. 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 20.7.2016 at 12.03, AnonymBruker skrev:

Dette er et innlegg fra den elskede advokaten der inne. Virkelig, kan han skrive slikt? At barn lyver om at de ble slått? Eller blir de presset av sine foreldre og denne "advokaten" til å si at det var løgn? 

 

Fy søren jeg blir ordentlig sint altså!!

 

ts 

image.jpeg

Anonymkode: d42a4...4f1

Han der skremmer meg. Han høres faktisk ikke ut som en advokat i det hele tatt, da han uttaler seg som en 18-åring

Anonymkode: 8e084...949

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så godt at dette tema diskuteres!

Jeg er medlem av denne gruppa, selv om jeg selv har ikke blitt fratatt barn.

For de som beskytter barnevernet, hva synes dere om Turid Kavli og hennes behandling av en liten jente? Videoen kan enkelt finnes på youtube. Hvordan kan slik et menneske fortsette å jobbe i barnevern og beholde kongens medalje?! Bare interessant, hva dere mener om saken. 

(Sorry hvis spørsmålet er ikke helt riktig å spørre i norsk samfunn, jeg har jo utenlandsk bakgrunn og forstår ikke alltid de små nuansene)

Anonymkode: ec462...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så godt at dette tema diskuteres!

Jeg er medlem av denne gruppa, selv om jeg selv har ikke blitt fratatt barn.

For de som beskytter barnevernet, hva synes dere om Turid Kavli og hennes behandling av en liten jente? Videoen kan enkelt finnes på youtube. Hvordan kan slik et menneske fortsette å jobbe i barnevern og beholde kongens medalje?! Bare interessant, hva dere mener om saken. 

(Sorry hvis spørsmålet er ikke helt riktig å spørre i norsk samfunn, jeg har jo utenlandsk bakgrunn og forstår ikke alltid de små nuansene)

Anonymkode: ec462...512

Og hva gjorde foreldrene? Stod og filmet?

Anonymkode: 8e084...949

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å se at det ikke bare er jeg som stalker den gruppa og skremmes over det jeg leser. Jeg har en jeg kjenner i gruppa. Vedkommende skriver lite, men liker en del innlegg og kommer med støttende kommentarer. Jeg kjenner relativt godt til vedkommende og situasjonen der (har pleiet omgang med begge foreldrene), og tenker at om denne personen er representativ for det som skrives der, så er skal man ikke ha me tillit til selvinnsikten deres. Jeg stalker forøvrig en haug med sånne grupper (Søk på "barnevern" og se hva som kommer opp!), samt en del enkeltpersoner, og snakk om heftige personagrep! (Rune Fardal, Marius Eikerås og Kenneth Skailand foreksempel. Personer med vid åpne profiler og null filter. Man kan bli mørkeredd av mindre!).

Når alt det er sagt så er jeg tilhenger av barnevernet, men dessverre ikke av den oppfattelsen av at de alltid gjør ting slik de bør, og heller ikke at de er i stand til å innrømme feil når de faktisk begår feil. Jeg har hatt innsyn nok i to saker til å klage tjenesteveien, og har feks fått en sakkyndig dømt i Fagetisk råd (Psykologforeningen). Psykologen ble forøvrig så frustrert av min (og andre klager i andre saker, jeg var nemlig ikke den eneste som har klaget ham inn kom det fram) at han skrev en lang tirade der han æresskjelte Psykologforeningen, og jeg kan opplyse at det også finnes sakkyndige som jobber for barnevernet som mener at barn lyver om å bli slått og at man derfor ikke kan høre på barn som sier de blir slått. Gullkornet "lærerne må instrueres til å ikke melde bekymring om vold (forelder) må slippe den belastningen" er ett av mange gullkorn fra nevnte sakkydiges rapport. Som forøvrig fikk vurderingen "knapt verdi som sakkyndig arbeide" av BSK (barnesakkyndig kommisjon). Men da hadde barnevernet allerede etter muntlig tilbakemelding fra psykolog henlagt saken mot den ungene sa slo, og og startet tilbakeføring til denne.

 

Så barnevernet gjør definitivt feil. Og går over lik for å dekke over dem etterpå. Uten at jeg skal gå videre inn i det her. Norge er et lite land.

Mitt andre ankepunkt ut over at det er ille at mennesker med null selvinnsikt henger ut unger, ekser, barnevernsansatte, advokater og psykologer, er at de også gjør det ekstremt vanskelig for andre som faktisk har opplevd at barnevernet gjør feil (og ikke si at barnevernet ikke gjør feil, for alle gjør feil av og til, og særlig i saker hvor man ikke uten videere kan sette to streker under svaret, og hvor man må ta en side over en annen). Det er ekstremt vanskelig å være kritisk til barnevernet og jobbe for endringer der de bør komme, når man risikerer å bli identifisert med - eller Gud forby! - tatt til inntekt for slike grupper sitt syn.

 

Jeg ønsker IKKE at barnevernet skal fjerens, jeg ønsker at barnevernet skal styrkes. Men jeg er EKSTREMT skeptisk til bruk av sakkyndige, og jeg skulle ønske at BSK var mer enn et sandpåstrøingsorgan. Jeg ønsker også at barns rett til å bli hørt og trodd skal stå sterkere og at man setter inn flere tiltak før man går til et så drastisk skritt som fosterhjem faktisk er. Man skal ikke bare fnyse bort hvor dramatisk det vil være for et barn å bli flyttet fra omsorgspersoner - det være fra biologiske foreldre eller et fosterhjem man har bodd i over lengre tid.

Jeg ønsker meg en skilkkelig debatt om barnevernet, jeg ønsker meg en debatt om hvilke hjelpetiltak man setter inn over feks foreldre som synes "en liten dask" er en grei måte å oppdra barn på (dette er feks relativt utbredt i en del innvandrerfamilie, og jeg mener virkelig ikke at det første og beste tiltaket er at man setter barna deres i fosterhjem. Men oppfølging og hjelp bør de jo få).

Jeg kommer helt sikkert til å fortsette med å stalke disse gruppene, selv om jeg mest får lyst til å rive av meg håret og fiskedaske hver og en av medlemmene som ukritisk støtter opp om mennesker som hevder seg urettferdig behandlet uten å ha annet innsyn enn de smulene disse velger å dele av historien. De to sakene jeg snakker om har jeg lest alle dokumenter fra A til Å (nummerete dokumenter med kopi av journalutskrift) - også de bitene som ikke nødvendigvis bare er positive. Jeg hadde ALDRI gitt min støtte til saker jeg bare fikk tilgang til deler av dokumentasjonen.

 

(Nå skal jeg lese resten av tråden. Kom bare til side 7 før jeg skrev dette).

Anonymkode: f613c...370

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2016 den 11.14, jabx skrev:

Salvesen menger seg med psykopater, og han sprer selv feilinformasjon. Han er en enkeltperson som ikke er en troverdig kilde. Det blir som å vise til en enkelt biolog som benekter evolusjonsteorien som bevis for at evolusjonsteorien er falsk.

Mitt hat er rettet mot barnemishandlere og de som støtter barnemishandlere. Det er et mye mer legitimt hat enn det som er rettet mot en offentlig instans som hjelper barn som utsettes for slike djevler.

Nok en gang så er du den siste som bør anklage andre for sort/hvitt-tenkning. Og igjen så er det forskjell på legitim kritikk (som ikke fremkommer her) og løgn, bedrag og hets (som er det du og andre står for).

Noen av oss som er kritiske til barnevernet er kritiske fordi barn som forteller om vold IKKE får hjelp, men tvert i mot blir tilbakeført til den de ikke ønsker å bo oss, og som de gjentatte ganger, over flere år har fortalt at  bruker oppdragervold (og som faktisk tidligere har innrømmet det og gått til samtaler hos Alternativ til vold for å få hjelp).

Nå skrev jeg et langt svar her, men jeg ser jo at denne crazy gruppa linker friskt til denne og andre kritiske sider, så jeg skal ikke skrive mer om de sakene jeg kjenner til her. Ikke pokker om mine opplevelser skal tas til inntekt for den gruppa og dens like!

Poenget er at ikke alle er kritiske fordi barnevernet griper inn. Noen av oss er kritiske fordi barnevernet ikke gjør det. Noen av oss er kritiske fordi barn ikke blir hørt og trodd. Noen av oss er kritiske fordi vi har opplevd at barnevernet etterpå går ganske drastisk til verks for å dette over egne saksbehandlingsfeil. Noen av oss får oppreisning og innrømmelser fra faginstanser uten at vi hyler høyt om det og skriver om det i grupper. Noen av oss kritiske til deler av barneverent (feks den ekstreme tilliten til sakkyndige psykologer), uten å dermed mene at barnevernet er Satan som kidnapper barn.

Jeg kunne skrevet MYE og dokumentert mye. Men jeg kommer ikke til å gjøre det av redsel for å bli brukt som et eksempel på at "barnevernet må fjernes". for det må det ikke. Men det trenger en internrevisjon (og det har blitt igangsatt flere steder også). Jeg jobber i en bransje med et strengt tilsyn som slår hardt ned på alle brudd på rutiner og instrukser, og særlig de som skader liv og helse. Det bør virkelig også være et slikt tilsyn med barnevernet også. Det er ekstremt naivt å tro at barnevernet aldri begår feil, aldri tar et barn uten grunn, aldri lar et barn bli boende hos foreldre som ikke burde hatt omsorgen. Det handler om mennesker, det er vanskelig å sette to streker under svaret med mindre det er fysiske bevis. I mange saker er det ord mot ord og en sakkyndig som krever å bli trodd i kraft av sin faglige tyngde. Jeg har vært borti en som hevder han kan avsløre løgnere. Synd forskere som har gått gjennom 150 studier sier at det er 55% sjanse for å gjette riktig på hva som er løgn og sannhet. Det er 5% større sjanse enn myntkast....

 

 

Anonymkode: f613c...370

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.7.2016 den 13.05, AnonymBruker skrev:

Problemet med barnevernet er at det er en fryktelig skjev fremstilling av sakene i media og på sosiale medier, dette fordi barnevernet ikke kan komme med offentlige tilsvar. For eksempel er det ingen som blir fratatt ungen sin fordi de skjærer for tykke brødskiver slik noen på den gruppa har fremstilt det som. I realiteten kan det i rapporten for eksempel stå "mor fremstår som svært ruset, og er ikke engang i stand til å skjære en brødskive", hvilket er noe ganske annet. Barnevernet har dog ikke mulighet til å utdype påstanden til mor i slike tilfeller.

Anonymkode: adb4a...d59

Alle saker kommer ikke i media. Noen kommer ikke lengre enn til dialogen mellom foreldre, Fylkesmannen og barnevernet selv. Mange går aldri til media, skriver aldri på Facebook eller offentliggjør noe som helst.

Det er NØYAKTIG like skadelig å forsvare barnevernet i absolutt alt og nekte på at de tar feil og at at slike feil kan få alvorlige følger for dem det gjelder, som det er å hevde at barnevernet må fjernes. Det er like ille at barnevernet driter seg ut og ikke fjerner barn som burde fjernes og at de tar barn som ikke burde fjernes, som det er bra at de redder de barna som trenger å reddes. For barnet er det like ille å miste gode foreldre som det er å bli boende hos dårlige (alle som har lest litt av det bl.a  Haarklou sier om tilknytningsforstyrrelser vet hvor stor skade relasjonsbrudd kan gjøre for et barnesinn!). Å hardnakket hevde at man er barnehater når man kritiserer barneveret er naivt.

Og igjen, ikke alle som kritiserer barnevernet har blitt fratatt barn. Ofte handler det like mye om den hjelpen man ikke fikk, de barna man så at ikke fikk hjelp. Det handler om at man har sett barnevernet nekte å innrømme feil de åpenbart har gjort. Og forsvare grove saksbehandlingsfeil og brudd på egne skriftlige rutiner (som feks at man ikke skal henlegge en sak basert på en sakkyndig vurdering før den sakkydige vurderingen har vært gjennom vurdering hos BSK).

Og alle som kritiserer barnevernet er heller ikke per def negativ til barnevernet i seg selv.

Det som ER skadelig er å hate barnevernet fordi de er barnevern, og mene at barn har det best hos bioologiske foreldre uavhengig av psykisk og fysiskk misbruk.

Og det å fullstendig lukke øynene og nekte å tro at barnevernet gjør feil og at det aldri er røyk uten ild. Jo, noen ganger er det røyk uten ild. Og noen ganger er det ild uten røyk, og man tror det ikke fordi man ikke ser det.

Jeg har ikke mistet barn tl barnevernet. Jeg kritiserer barnevernet for det de ikke gjorde. Det de nektet å se. De ungene de nektet å høre på. Jeg er for barnevern. Men jeg øsker at barnevernet skal ses i kortene og revideres jevnlig. Og jeg ønsker et barnevern som kan si "unnskyld, vi tok feil".

Anonymkode: f613c...370

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2016 den 10.55, AnonymBruker skrev:

Det er også folk der inne som synes denne dama er helt i vater: https://www.nrk.no/telemark/ingunn-_50_-kastet-ut-av-_egen-stat_-1.11996057

Anonymkode: b6f61...dde

Jeg trodde at hun der var en enslig blomst, og ble relativt forbauset da jeg oppdaget at det finnes en hel haug av mennesker som støtter det der og mener at man kan melde seg ut av staten, aldri betale regninger, slippe å forholde seg til stat, rettsvesenet eller politiet - men bli fornærmet når man ikke får trygda fra NAV. Jadda.

Og så saksøker de andre og hverandre i fleng for æreskrenkelser og alt mellom himmel og jord er brudd på menneskrettigheter. Jeg skjemmes litt over at jeg lar meg underholde, og sitter på hendene så jeg ikke skal fristes til å skrive noe (men jeg ser jo at de som våger seg, risikerer å bli forfulgt og uthengt med navn og bilde. Så nei takk).

Akkurat nå fascineres jeg mest av eks-advokaten som nektet å møte opp i retten når han ble stevnet, som nå hevder han ikke ble invitert i egen rettsak, og som har meldt han skal søke asyl i Utlandet fordi han er forfulgt i Norge for sitt arbeid med menneskererttigheter. Han hevder han har stor støtte i utlandet, blant annet blant polske paralamentarikere. Herunder en fyr som faktisk kjemper for å FORBY abort i Polen. Ja der har vi en fyr som er opptatt av menneskerettigheter, gitt! :icon_frown:. Så skrev han et tåredryppende innlegg om at han heretter i protest ikke skulle skrive mer på Facebook. Som nå har blitt til at han ikke får lov  til å skrive av myndighetene, fordi han har forbud mot å snakke om menneskerettigheter. Neida. Han har ikke det. Han er dømt for å opptre som advokat når han ikke har bevilgning. Big difference. Big, big difference (men heia-gjengen hans mener jo selvfølgelig at han har mistet den fordi myndightene vil kneble ham. Drit i at det skyldes mangefullt regnskap over flere år og rot/underslag av klientmidler).

Joda, det er en herlig gjeng! :sprettoy: Og at de ikke har selvinnsikt til å innse at de skader sin egen sak uendelig mye mer enn de tjener den.

Åh, så deilig å få sagt alt dette høyt til noen andre som har lest i denne gruppa og ser hva det går i!

Anonymkode: f613c...370

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde at hun der var en enslig blomst, og ble relativt forbauset da jeg oppdaget at det finnes en hel haug av mennesker som støtter det der og mener at man kan melde seg ut av staten, aldri betale regninger, slippe å forholde seg til stat, rettsvesenet eller politiet - men bli fornærmet når man ikke får trygda fra NAV. Jadda.

Og så saksøker de andre og hverandre i fleng for æreskrenkelser og alt mellom himmel og jord er brudd på menneskrettigheter. Jeg skjemmes litt over at jeg lar meg underholde, og sitter på hendene så jeg ikke skal fristes til å skrive noe (men jeg ser jo at de som våger seg, risikerer å bli forfulgt og uthengt med navn og bilde. Så nei takk).

Akkurat nå fascineres jeg mest av eks-advokaten som nektet å møte opp i retten når han ble stevnet, som nå hevder han ikke ble invitert i egen rettsak, og som har meldt han skal søke asyl i Utlandet fordi han er forfulgt i Norge for sitt arbeid med menneskererttigheter. Han hevder han har stor støtte i utlandet, blant annet blant polske paralamentarikere. Herunder en fyr som faktisk kjemper for å FORBY abort i Polen. Ja der har vi en fyr som er opptatt av menneskerettigheter, gitt! :icon_frown:. Så skrev han et tåredryppende innlegg om at han heretter i protest ikke skulle skrive mer på Facebook. Som nå har blitt til at han ikke får lov  til å skrive av myndighetene, fordi han har forbud mot å snakke om menneskerettigheter. Neida. Han har ikke det. Han er dømt for å opptre som advokat når han ikke har bevilgning. Big difference. Big, big difference (men heia-gjengen hans mener jo selvfølgelig at han har mistet den fordi myndightene vil kneble ham. Drit i at det skyldes mangefullt regnskap over flere år og rot/underslag av klientmidler).

Joda, det er en herlig gjeng! :sprettoy: Og at de ikke har selvinnsikt til å innse at de skader sin egen sak uendelig mye mer enn de tjener den.

Åh, så deilig å få sagt alt dette høyt til noen andre som har lest i denne gruppa og ser hva det går i!

Anonymkode: f613c...370

Hvilken advokat er dette?😳😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det er en god del av freaks blant barnevernmotstandere.

Men de vinner mer sympaty enn barnevernstøttere facebook gruppe, først og fremst fordi de er i svakere posisjon. Det er noe tragisk i situasjonen når man må kjempe mot en stor og mektig maktapparat og de enorme penger som privatbarnevern driver med. 

Gruppen som for eksempel "Bra Barnevern" er så åpenbart en vepsebol.

Den første gruppen slåss for sine barn, mens den andre for sine arbeidsplasser. 

 

Anonymkode: ec462...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på profilen til ene som ble nevnt her(Kenneth) og jeg kjente jeg nesten ble kvalm. Dette må være en dypt sinnsforvirret mann som kaller folk for pissunge, kjerring som har gått ut på dato og direkte truer navngitte personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16/08/2016 den 21.06, AnonymBruker skrev:

Dere her inne er ikke villig til å forstå det. For dere VET helt tydelig at BV alltid tar riktige beslutninger! UTEN at dere kjenner saken noe bedre enn de som kritiserer barnevernet! Eller er dere faktisk barneverns ansatte? Barnevernet inneholder mennesker, og mennesker gjør feil. Her nytter det ikke å kritisere barnevernet, da hele dette forumet faktisk inneholder ett tonn med enten barneverns ansatte eller bestevenner av dem. Kjenner du denne personen? hvordan kan du vite at denne personen ble blind hver gang h*n besøkte familien? Utifra en dokumentar?

Anonymkode: 7a39c...6d5

Dette blir for svart-hvitt. Er mange her i tråden og på forumet som ikke synes BV er perfekte, det er ingen som vet om BV har gjort rett eller galt annet enn de involverte. Hvorfor kritiserer du ikke de i gruppa som tror 100% på alle historier og alt som skrives der?

Vi har lov til å kritisere slik som den personen som synes det var "helt vanlig" å kaste en sekk i hodet på en gutt, og synes BV ikke har noe med det å gjøre. Forstår dere (som kritiserer BV/er medlem av gruppa) ikke det at for å få en opprydning i BV så må man kunne ha en ordentlig diskusjon, ikke bare si at alt er helvete og død og at de ikke gjør noe riktig. JEG SIER IKKE AT BV IKKE GJØR FEIL, før du prøver deg på den, men jeg mistenker at folk i gruppen kan fort havne i litt gruppementalitet og overdrive eller regelrett lyve for å få støtte og sympati.

--

Sånn på siden så lurer jeg på om dette er litt resultat av en ond sirkel. Legger merke til at mange som har problemer med BV eller har sympati med slike som kaste sekken-personen har selv vært under BV eller kommer fra dysfunksjonelle familier der BV har vært involvert. Nå kan vi tenke at BV har vært involvert av en grunn slik at disse menneskene ikke har en riktig oppfatning av hva som er vanlig dynamikk i en familie eller hva som er en normal oppvekst. Når de da selv får barn så kan det være at de gjør "feil" basert på hva de selv opplevde som barn. Hvordan ellers kan noen synes det er vanlig å kaste ting på barna sine?

Jeg kjenner selv en som fikk barnet sitt tatt vekk fra seg, der gjorde BV noen feil har null problem med å inrømme det, og hun kom fra en dysfunksjonell familie der BV var involvert gjennom hele oppveksten. Det hun gjorde var at hun dro ut en tur på butikken "bare 15-20 min" mens baby lå hjemme alene. Dette gjorde hennes mor med henne på 4 år og lillebror (baby) så hun så ikke hva som var så ille med det.

Edit: Vil legge til at dette er ett familiemedlem og etter å ha jobbet med BV i ca ett år fikk hun lov til å bo for seg selv med barnet igjen etter å ha vært på mødrehjem. Hun er ellers en helt flott mor, hun trengte bare litt veiledning om hva som er rett og galt. Hun har også bare lovord om BV.

Endret av Raiu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wanda Maximoff
1 minutt siden, Raiu skrev:

Nei, heter fortsatt Barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet

Ja ok :) Jeg begynte å lete etter tittelen som sto i HI, men fant ikke den. Fant derimot den du referer til. Noen som vet hvorfor de har gruppen som offentlig? Jeg kunne aldri fått meg til å utlevere så sensitiv informasjon velvitende om at alle kunne lese den, og da mener jeg alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Wanda Maximoff skrev:

Ja ok :) Jeg begynte å lete etter tittelen som sto i HI, men fant ikke den. Fant derimot den du referer til. Noen som vet hvorfor de har gruppen som offentlig? Jeg kunne aldri fått meg til å utlevere så sensitiv informasjon velvitende om at alle kunne lese den, og da mener jeg alle. 

Enig. Jeg satt faktisk å leste nå fordi noen har linket til KG der inne og da sa de at de ikke vil lukke gruppa fordi de vil at alle skal se hva BV gjør, når folk deler historier og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.6.2016 den 9.40, AnonymBruker skrev:

Jeg husker for mange år siden en barnevernssak som verserte i mediene. Moren min viste meg artikkelen i VG om noen foreldre som var blitt fratatt ungene sine "fordi de skar for tykke brødskiver"...! Helt seriøst, altså. Moren min trodde på det. Det sto jo i VG! Og jeg trodde på det, for moren min sa det jo! Som voksen fikk jeg innblikk i veldig mye gjennom jobb, og livet har jo vist meg at oppslag som dette langt ifra stemmer med virkeligheten. Heldigvis.

Anonymkode: b6f61...dde

Var dette en sak som blant annet TV2 tok opp i sin tid? Altså. på 90-tallet en gang? Jeg var ikke så veldig gammel selv da, men husker hvor rart det hørtes ut selv for meg. For bestefar skar jo tykke brødskiver liksom!

Anonymkode: 2ece5...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
12 minutter siden, Raiu skrev:

Enig. Jeg satt faktisk å leste nå fordi noen har linket til KG der inne og da sa de at de ikke vil lukke gruppa fordi de vil at alle skal se hva BV gjør, når folk deler historier og slikt.

Ja, men det får da finnes grenser. Noen burde skjermes fra seg selv. Det burde heller vært en helt lukket gruppe for foreldrene om de ønsker å diskutere sånne ting. Ikke at jeg er noe fan at de skal legge det ut på nettet i det hele tatt, altså. Jeg ender bare opp med tenke dust når jeg leser alt de legger ut

Endret av Wanda Maximoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nesten 15000 barn fra 2003 til 2014 er blitt kidnappet av barnevernet . Dette er jo helt villt!!!". Sukk.

Anonymkode: 6070e...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2016 den 22.55, frk91 skrev:

Den dagen jeg får barn kommer jeg ikke til å være redd for at "barna mine blir tatt". Jeg er overbevist om at ingen barn blir tatt fra sine foreldre uten noen som helst grunn. Og om barnevernet velger å kontakte meg vedrørende mine barn, så kommer jeg til å ta imot den hjelpen jeg kan få av dem.

Jeg er ikke i mot bv bare sånn for å ha sagt det først som sist. 

Den dagen du får barn (tenker at du kanskje ikke kan sette deg inn i en sånn situasjon før det) skal jeg nok love deg at du kommer til å bli litt skremt om du må sitte på et møte meg de. Jeg fikk en gang en (etter min mening) en grunnløs bekymringsmelding. Jeg ble kalt inn til møte med to saksbehandlere, da noen (jeg vet hvem) hadde sagt at jeg ruset meg og at ungene ikke hadde det bra. Jeg tenkte jo med en gang at dette var ikke sant og det kom de til å se. Det første de sa var at de måtte minne meg på at om jeg ikke samarbeidet så hadde de makt til å akuttplassere barna. Jeg samarbeidet og tok urinprøver, de hentet ut opplysninger og henla saken ganske fort. Poenget er ikke at de nødvendigvis gjorde noe annet enn jobben sin, og det er jo fint, poenget er at når du blir møtt med en sånn setning så blir man skremt. "Hva hvis de ikke tror meg" 

Alt i alt gikk det jo fint, men jeg klaget på den uttalelsen, og fikk en beklagelse fra lederen. Vi alle vet jo hva slags makt bv har, men lederen selv mente at slike "makt trusler" skal ikke brukes. Det jeg prøver å si er at uansett hvor sikker man er på seg selv, kan det være veldig skremmende å samarbeide med noen som har det kjæreste du har i "hendene". 

De som ikke har vært under barnevernet har virkelig ikke en anelse om hvordan det er. Helt greit at de skal gjøre jobben sin og antageligvis redde mange barn som trenger det, men å sitte på legekontoret sammen med andre narkomane er ufattelig ydmykende. Nå gikk dette veldig bra, men at ikke dette er skremmende er helt feil. 

Tror mye avhenger av kjemi med saksbehandlere. 

Anonymkode: b2119...fa6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...