Gå til innhold

Gruppen "vi som vil ha barnevernet fullstendig fjernet"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

@slagelse

Fortsår du virkelig ikke at det foregår omsorgssvikt i dette landet? Disse barna trenger barnevernet!

Vi har vært fosterfamilie for en gutt som hadde en mor som var alkoholiker. Søsknene der ble splitta fordi vår gutt hadde tatt nok hånd om småsøsknene sine. Alle ble plassert i samme by og hver uke samlet fosterforeldre oss slik at søsknene hadde mye kontakt.

Har du lest boka Mammas svik? Vist ikke så anbefaler jeg deg det. Og har du lest boka om Christoffer som ble drept av stefaren sin? Disse barna trenger barnevernet så sårt. 

Man kan ikke bare stenge ute at noen barn ikke har det bra hos foreldrene sine. Jeg var også innblandet i barnevernet fra jeg var ca 12-14 år gammel. Ikke fordi jeg ikke hadde det bra hjemme men jeg var et såkalt "problembarn" og fikk hjelp av barnevernet.

Har også 4 fostersøsken så jeg har erfaring med barnevernet. To av mine fostersøsken hadde en syk mor som ikke klarte å ta vare på sine barn på grunn av sin sykdom og samarbeidet veldig godt med barnevern og fosterforeldre. Etter en stund ble hun bedre og ungene flyttet hjem til henne igjen.

Anonymkode: cda02...24c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, New Girl skrev:

Har du rapportert tråden? Hvis du mener det er hets så kan vel moderatorene rydde eller stenge.

Jeg spurte deg et spørsmål. Svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten ingen her inne snakker om er at det finnes gode saksbehandlere og det finnes råtne epler blandt saksbehandlerene. At man har klart å skrive 80 sider i 1 eneste tråd om dette er helt utrolig. 

Vi må ha BV, men rettsikkerheten til familiene må styrkes litt. Tror BV har litt mye makt i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Leavemealone skrev:

Sannheten ingen her inne snakker om er at det finnes gode saksbehandlere og det finnes råtne epler blandt saksbehandlerene. At man har klart å skrive 80 sider i 1 eneste tråd om dette er helt utrolig. 

Vi må ha BV, men rettsikkerheten til familiene må styrkes litt. Tror BV har litt mye makt i dag.

Det er vel ingen som tror at barnevernet er perfekt, men det er ikke det tråden handler om.

En slik tråd kunne hete " kritikk av barnevernet" eller " ris og ros til barnevernet" 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger. 
Tråden stenges på grunn av gjentatte avsporinger og brukerdebatt. 

Nori, mod

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...