Gå til innhold

Gruppen "vi som vil ha barnevernet fullstendig fjernet"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Brimi skrev:

Fordi jeg vet at barnevernet er ikke én person. Det er mange som jobber der og alle er ikke bitcher. Jeg har opplevd gode ting med barnevernet også. I tillegg har jeg forstått i ettertid at barnevernet har handlet i den troen at de trodde det var det beste for meg. 

 

Forklar meg hvorfor du forsvarer de i gruppa når du vet at noen av de driver med omsorgssvikt?

Så du vet altså ikke at det foregår korrupsjon mellom barnevernet og sakkyndige psykologer? 

Jeg kjenner flere fra denne gruppen gjennom oppvekst og voksen. Jeg vet at mange av disse har opplevd barnevernets omsorgssvikt. 

Endret av slagelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Infinity skrev:

Nei, han kunne ikke forklare.....😏🙈🙉🙊

Og det snakker du om som ikke kan forsvare hvorfor du syns det er greit å mobbe og sverte mennesker som opplever barnevernets maktmisbruk. Det er ikke mitt problem at du ikke klarer å snakke for deg. Det er ditt problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissEhrmann
17 minutter siden, Infinity skrev:

Nei, han kunne ikke forklare.....😏🙈🙉🙊

Han evner ikke å forklare en dritt. Bare messer om det samme gang på gang på gang. Jeg har kommet med x-antall spørsmål til han ang. innlegg der inne på gruppa, men han velger konsekvent å ikke kommentere. Jeg tror det er fordi han skjønner at han ikke kan forsvare dritten de slenger der inne. Han vil bare ikke innrømme det. For hvem i svarte kan forsvare slik hets, uthenging og mobbing som det de aktive på den gruppa gjør?

Hvem kan forsvare oppfordringer om å ringe inn anonyme, FALSKE bekymringsmeldinger på uskyldige folk?

Hvem kan forsvare mora som legger ut fullt navn og bilde på barnet sitt, samt sakspapirer hvor det står at barnet er voldelig mot andre barn i barnehagen, stjeler i butikker og har blitt slått og kløpet av stefar?

Hvem kan forsvare mobbing direkte på utseende til bv ansatte? Dette går KUN på utseende!

Hvem kan forsvare oppfordring til vold, brenning av hus ol. på bv ansatte, fosterfamilier osv.?

INGEN som forsvarer slikt er egnet til å oppdra egne barn, og nettopp derfor sitter de der, alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Introvertaberta skrev:

Han evner ikke å forklare en dritt. Bare messer om det samme gang på gang på gang. Jeg har kommet med x-antall spørsmål til han ang. innlegg der inne på gruppa, men han velger konsekvent å ikke kommentere. Jeg tror det er fordi han skjønner at han ikke kan forsvare dritten de slenger der inne. Han vil bare ikke innrømme det. For hvem i svarte kan forsvare slik hets, uthenging og mobbing som det de aktive på den gruppa gjør?

Hvem kan forsvare oppfordringer om å ringe inn anonyme, FALSKE bekymringsmeldinger på uskyldige folk?

Hvem kan forsvare mora som legger ut fullt navn og bilde på barnet sitt, samt sakspapirer hvor det står at barnet er voldelig mot andre barn i barnehagen, stjeler i butikker og har blitt slått og kløpet av stefar?

Hvem kan forsvare mobbing direkte på utseende til bv ansatte? Dette går KUN på utseende!

Hvem kan forsvare oppfordring til vold, brenning av hus ol. på bv ansatte, fosterfamilier osv.?

INGEN som forsvarer slikt er egnet til å oppdra egne barn, og nettopp derfor sitter de der, alene.

Er så enig. Han har nå gått inn i modus " sleng mye dritt, så ser de kanskje ikke at jeg ikke kan svare på spørsmålene". 

Jeg vedder på at det ikke kommer noe svar på innlegget ditt fra @slagelse, men at det kommer noe drittslenging, det er jeg overbevist om. 🤔😄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, slagelse skrev:

Så du vet altså ikke at det foregår korrupsjon mellom barnevernet og sakkyndige psykologer? 

Jeg kjenner flere fra denne gruppen gjennom oppvekst og voksen. Jeg vet at mange av disse har opplevd barnevernets omsorgssvikt. 

Forklar meg hvorfor du forsvarer de i gruppa når du vet at noen av de driver med omsorgssvikt?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, slagelse skrev:

Så da har ikke du tenkt over at dette belyser hva barnevernet gjør? Det er ikke foreldrene som utsetter barna for disse opplevelsene. Det er det barnevernet som gjør. Hvem er det som henter barna med rå politimakt? Hvem er det som plasserer barna/søsknene i forskjellige fosterhjem? Hvem er det som forbyr familiemedlemmene å ha kontakt med hverandre? Og hva er grunnen til at de snakker sammen i gruppene og deler informasjon med hverandre? 

Jeg tenker at det er du som må ta en pause her. For det barnevernet utsetter familiene for er groteskt. Og tro meg, det er ikke et fåtall av ganger at barnevernet gjør disse lovbruddene. Mange av disse situasjonene har barnevernet forsømmet sin undersøkelsesplikt og skrevet løgner og fabelhistorier for å få støtte av dommere og fylkesnemda for å kunne gjøre dette. Å navngi bv ansatte er ikke hets. Det er å advare mot bv ansatte for å slippe unna og komme seg bort fra folk som kidnapper barn. Flere av de ansatte i barnevernet som er navngitt der har jeg også personlig erfaring med. Det er direkte skremmende at disse ansatte ikke bare har plaget meg. 

Jammen kjære deg, diskusjonen her handler jo ikke om barnevernet er ufeilbarlige eller kriminelle. Diskusjonen i denne tråden handler om metodene fb-gruppa benytter seg av. 

Det er vel ikke slik at målet alltid helliger middelet? Og som mange bemerker skyter de nok seg selv i foten....

Anonymkode: dfc4a...0c6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, slagelse skrev:

Dette var ikke noen faglig og profesjonell vurdering. Jeg forventer at du sier sannheten. Hvorfor mobber dere mennesker som er blitt splittet opp av barnevernet uten grunn? 

Poenget mitt har hele tiden vært at vi ikke mobber, sverter eller hetser noen. Skjønner du det nå? Dette er sannheten, og min faglige og profesjonelle vurdering. Jeg forventer at du viser meg noen av disse innleggene som mobber, sverter og hetser, du kan begynne med de av mine innlegg du føler passer inn under dette, eller sliter du litt med å finne noen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ikke dem og deres historier mere enn det de legger ut. Men dem legger jo ut masse sensitiv informasjon om egne barn og henger ut barnevernsansatte.

Har sett enkelte har oppfordret til vold mot barnevernsansatte og hengt dem så til de grader ut. Uten å tenke på at dem har familier. De virker som de bryr seg mere om sitt eget beste enn barna sitt beste. 

Personer som legger ut videoer av gråtende/hylende 6 åringer og mye sensitiv informasjon om dem setter ikke barnas beste først.

I tillegg legger jeg merke til foreldrenes oppførsel i disse videoen. Barna hyler fordi foreldrene hyler og roper. I noen av disse videoene knuser også de voksene også ting. Hvilke barn er ikke glad i foreldrene sine? Og hvilke barn blir ikke redd og/eller lei seg når foreldrene oppfører seg slik?

Anonymkode: cda02...24c

Hvordan hadde du reagert om noen hadde tatt bort det kjæreste du har?

Personlig er jeg et menneske som bevarer roen i slike situasjoner,men jeg kan forstå at noen mennesker handler urasjonellt.

 

Anonymkode: 16fb5...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering av de siste 31 sidene er.. Godt formulerte spørsmål besvart med enten ignorering eller "det har jeg svart på". 

Spår at dette blir gjeldende for de neste 31 også. 

Anonymkode: 80753...d51

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosaboble15 skrev:

Poenget mitt har hele tiden vært at vi ikke mobber, sverter eller hetser noen. Skjønner du det nå? Dette er sannheten, og min faglige og profesjonelle vurdering. Jeg forventer at du viser meg noen av disse innleggene som mobber, sverter og hetser, du kan begynne med de av mine innlegg du føler passer inn under dette, eller sliter du litt med å finne noen? 

Se på deg selv da. Har du ikke selvinnsikt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosaboble15 skrev:

Poenget mitt har hele tiden vært at vi ikke mobber, sverter eller hetser noen. Skjønner du det nå? Dette er sannheten, og min faglige og profesjonelle vurdering. Jeg forventer at du viser meg noen av disse innleggene som mobber, sverter og hetser, du kan begynne med de av mine innlegg du føler passer inn under dette, eller sliter du litt med å finne noen? 

Jo. Og hvis jeg ikke har misforstått helt, var vel det hensikten med opprettelsen av tråden. Det er 76 sider med mobbing, sverting, hets og HÅN. 

Voksne mennesker bør holde seg for god til det, og heller prise seg lykkelig for at en ikke har behov for å være medlem i den gruppen.

Anonymkode: 700d8...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppsummering av de siste 31 sidene er.. Godt formulerte spørsmål besvart med enten ignorering eller "det har jeg svart på". 

Spår at dette blir gjeldende for de neste 31 også. 

Anonymkode: 80753...d51

Ja, det er noen som har fått spørsmål av meg som ikke har evnet å svare på dem ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, slagelse skrev:

Og det mange av brukerne her ikke vil innrømme er at det er mange tragiske skjebner i disse gruppene og i Norges land på grunn av barnevernets arbeid. Disse kunne vært unngått. Da skulle de hatt såpass åpent sinn og vært ydmyke nok til å tenke over at de ikke vet hva som er årsaken. Selvfølgelig kan noen foreldre ikke være i stand til å ta vare sine barn. Men også her vet vi at barnevernet kan misbruke sin makt og plassere barn et annet sted enn de bør. Det er mye som gjør skade. Og at familier utvikler hat på grunn av maktmisbruk er ikke rart. Jeg heier på alle som vil ha rettferdighet. 

Du har tydeligvis problemer for å lese for så å si alle jeg har sett i denne tråden har sagt at BV gjør feil men fortsatt skal du slå på den samme tromma.

Har vel egentlig sagt til meg selv at jeg skal slutte å diskutere med deg men du provoserer noe så inni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Visste ikke det fantes en sånn gruppe engang jeg. Men takk og pris for at vi har et barnevern. Det er nok veldig mange foreldre her som totalt mangler selvinnsikt. Men jeg skjønner at noen grupper i samfunnet føler seg mer utsatt. 

Anonymkode: 53064...ee2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raiu skrev:

Du har tydeligvis problemer for å lese for så å si alle jeg har sett i denne tråden har sagt at BV gjør feil men fortsatt skal du slå på den samme tromma.

Har vel egentlig sagt til meg selv at jeg skal slutte å diskutere med deg men du provoserer noe så inni!

Det er kanskje ikke så rart når det ikke finnes ydmykhet nok i forhold til at dere ikke kan innrømme at barnevernet ikke fungerer slik vi skal ha det. 

Endret av slagelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner noen som er medlem i denne gruppen. De har blitt fratatt barna, 4 stk og de bor ikke i samme hjem. De har ifølge moren blitt fratatt pga falske rykter om vold og omsorgssvikt. De blir ikke så godt likt av naboer og sånt der de bor og påstår at lærerne på skolen ikke liker dem. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Jeg vet at folk setter ut falske rykter om mye, men noe så alvorlig har jeg vanskelig for å tro de setter ut rykter om. Jeg har også vanskelig for å tro at de slår barna, for de er veldig rolige og omsorgsfulle begge to. Omsorgssvikt er jeg mer usikker på, det er jo så mye som går under det. Barna hadde veldig tidlige leggetider syns jeg. Måtte legge seg 7 enda eldste var 12 år gammel da de ble fratatt. Det syns jeg var fryktelig tidlig. Moren har en mild form for leddgikt og klager mye over det. Jobber ikke, men er likevel i aktivitet med strikking, sying og masse annet hele dagen. Ute i skogen med hunder i mange timer hver dag. Men syter hele tiden over hvor vondt hun har og hvor grusomt alt er, alle hater henne osv. Faren kjenner jeg ikke like godt, men han er også veldig rolig type og han jobber. Ellers har ungene vært glade og hengivne hver gang jeg har sett dem. Aldri sett noe merker på dem. Klærne deres er litt gammeldagse og typisk billige, men hele og passende og det er det viktigste. Badet var litt møkkete en gang da jeg var der, men ikke noe veldig ille. Bare bremsespor i do og litt støv her og der. Yngste sønnen lærte ikke å lese før han var 9, men det har neppe noe med omsorgssvikt å gjøre. Så jeg tror de feilaktig har blitt fratatt barna, men jeg VET jo ikke. Jeg tviler på at de slår, men er mer usikker på det med omsorgssvikt. De har vært i flere rettssaker, men tapt hver gang. Vært i både nemnda, tingrett og lagmannsrett. Blir vel høyesterett neste da kanskje? Har ikke så mye greie på sånt. 

Anonymkode: dcb87...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på en ting; alle disse menneskene som får revet bort barna med rå politimakt under dramatiske forhold. Har ikke de fått noen mulighet til å gi fra seg barna på en mer human måte? For eksempel til avtalt tid og uten blålys? Det bare høres så rart ut for meg at politiet er første løsning, så lenge alle vet at politiet har ganske presset kapasitet.

Og NÅR politiet kommer, hvorfor hyle og skrike sånn foran ungene? Jeg skjønner at man blir redd og opprørt, men hva med å ta seg sammen for ungenes skyld? Hvis man bare gjør det som er best for barna...

Anonymkode: d1a39...bd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer på en ting; alle disse menneskene som får revet bort barna med rå politimakt under dramatiske forhold. Har ikke de fått noen mulighet til å gi fra seg barna på en mer human måte? For eksempel til avtalt tid og uten blålys? Det bare høres så rart ut for meg at politiet er første løsning, så lenge alle vet at politiet har ganske presset kapasitet.

Og NÅR politiet kommer, hvorfor hyle og skrike sånn foran ungene? Jeg skjønner at man blir redd og opprørt, men hva med å ta seg sammen for ungenes skyld? Hvis man bare gjør det som er best for barna...

Anonymkode: d1a39...bd5

Slike hentinger planlegges i det skjulte av barnevernet. Jeg ble planlagt hentet fire ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, New Girl skrev:

Hvem er det som forsvarer barnevernet "uansett"?

Når du snakker om at barnevernet kan gjøre feil, så lar du dem tvilen komme til gode. Her er det ikke snakk om "bare" en feil. Det er snakk om grove lovbrudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...