Gå til innhold

Gruppen "vi som vil ha barnevernet fullstendig fjernet"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den ‎12‎.‎07‎.‎2016 at 18.28, jabx skrev:

Oppegående dame. Men hun representerer et stort flertall. Tilliten til BV er faktisk større blant de som har hatt med dem å gjøre enn i befolkningen generelt.

Akkurat det er faktisk sant, selv om det kan være stor variasjon fra kontor til kontor. Men mitt inntrykk av denne damen er ikke at hun er oppegående og kan se noe fra ulike perspektiv, eller forstå at andre igjen kan ha annerledes erfaringer.

Anonymkode: b9a31...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ‎02‎.‎07‎.‎2016 at 21.36, jabx skrev:
Den ‎02‎.‎07‎.‎2016 at 21.36, jabx skrev:

Skamløse journalist-krek. Hvor er unnskyldningen for all hetsen de spydde ut mot barnevernet? Hvor er unnskyldningen for alle løgnene journalistene kom med i denne saken? De har kjørt saken hardt som faen for å få flere klikk på sidene sine. De har gitt faen i fakta og bidratt til å demonisere barnevernet.

Når foreldrene selv nå bekrefter at barnevernet hadde rett hele tiden likevel, så kommer ikke TV2 med en unnskyldning for løgnpropagandaen sin i denne saken engang? Journalister eier faen meg ikke skam.

Skamløse journalist-krek. Hvor er unnskyldningen for all hetsen de spydde ut mot barnevernet? Hvor er unnskyldningen for alle løgnene journalistene kom med i denne saken? De har kjørt saken hardt som faen for å få flere klikk på sidene sine. De har gitt faen i fakta og bidratt til å demonisere barnevernet.

Når foreldrene selv nå bekrefter at barnevernet hadde rett hele tiden likevel, så kommer ikke TV2 med en unnskyldning for løgnpropagandaen sin i denne saken engang? Journalister eier faen meg ikke skam.

Hvilken hets? Alle fakta i saken som har blitt presentert av media har vært riktige (det kan naturligvis være ting som ikke er presentert)

Ingen av oss kan vite om rømmingen betyr at de var uegnet hele tiden og dommen rett, eller om den negative forhåndsvurderingen og kunstige situasjonen de skulle bli observert i medførte at de ikke hadde en reell sjanse til å bli vurdert som gode omsorgspersoner og derfor resulterte i rømming.

 

Anonymkode: b9a31...14c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12/07/2016 at 17.30, jabx skrev:

Jada, media får bøttevis av henvendelser av psykopater som mishandler barna sine og ikke skjønner hvorfor de mister omsorgen. SO FUCKING WHAT? At noen kontakter media betyr ikke at de har en god sak.

Og BV "påberoper" seg ikke taushetsplikt. De HAR taushetsplikt. Fy faen for noen folk...

Dette er noe av det som frustrerer meg mest. Siden BV har taushetsplikt har de ikke lov til å komme med en annen side av saken, så alt blir jo hva foreldrene sier. Så deler folk i hutt og pine på FB og nett fordi de leser overskrifter.

Om det var snakk om en skikkelig artikkel med grundige undersøkelser om BV eller en sak de har hatt med å gjøre så såklart blir jeg interessert. Men i den tvilling saken (som skal jeg være ærlig jeg ikke har satt meg helt inn i) så virker det jo bare som at det handler om hvor forferdelige BV er uten mye fakta.

Jeg tror ikke på noen måte at BV er perfekt, har tilfelle i nær familie selv hvor de har gått over streken. Men å avskaffe BV? Herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gruppa er helt forferdelig! Jeg har rappirtert flere innlegg til facebook, men innleggene er visstnok innen for reglementet. Forstå det den som kan... Jeg har akkurat rapportert et nytt innlegg der det kommer utallige poster med bilder av såkalte svartelistede ansatte i bv. Noen sv disse jobber ikke i barnevernet lenger, så det er virkelig ille. 

Anonymkode: a8b96...0cc

Uff, det er helt uakseptabelt :(. Fortsett å rapportere, så kommer du gjennom til slutt.

Anonymkode: b9a31...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎01‎.‎07‎.‎2016 at 0.00, jabx skrev:

Jeg mener psykopater som folk som bidrar i grupper som den som diskuteres her.

Når det gjelder slike som Totland, så hun advokat med egeninteresse. Disse har jeg omtalt tidligere, og påpekt hvordan de holder på. Når hun påstår at BV tar for mange barn fra foreldrene så tar hun åpenbart feil. Selv om hun gjør noe bra på andre områder så rettferdiggjør ikke det direkte feilaktige påstander som dette fra henne. Denne "stiftelsen Barnas Rettigheter" ser ikke ut til å være noen spesielt anerkjent stiftelse. Et Google-søk 

Du nevner flere. Blant annet Nina Witoszek, som du selvsagt stoler blindt på. Men du burde kanskje se litt mer på hvordan hun holder på:

http://www.dagsavisen.no/kultur/hvordan-kan-nina-witoszek-holde-pa-slik-1.710622

Uttalelsene hennes må derfor ignoreres.

I tillegg har hun polsk bakgrunn, og Polen er vel ikke akkurat kjent for å ta barnas rettigheter på alvor.

Disse personenes synsing er irrelevant.

Det komiske her er at du ser ut til å ha tippet akkurat like mye over som de sprø medlemmene av denne facebookgruppa, bare i motsatt ende...

 

Anonymkode: b9a31...14c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎16‎.‎06‎.‎2016 at 1.52, AnonymBruker skrev:

Det går fint an å ha en personlighetsforstyrrelse OG ha innsikt i egen situasjon. (Ikke paranoid pf, riktignok.) Men det virker ikke som de VIL forstå... 

Anonymkode: db737...def

I en del tilfeller så kan det nok også være slik at noen har utviklet en frykt basert på reelle dårlige erfaringer med barnevernet, eller fordi de har blitt meldt anonymt og mistet noe tillit til dem rundt seg av den grunn.

Paranoia forutsetter at det ikke er faktisk grunnlag for mistroiskhet og tro på at andre vil en vondt (kombinert med manglende innsikt i at dette ikke har rot i virkeligheten), angst er en ubegrunnet eller overdreven fryktreaksjon (med innsikt i dette), mens det kalles ren frykt eller engstelse når det finnes et legitimt og saklig grunnlag for disse følelsene.

Anonymkode: b9a31...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.personvernnemnda.no/vedtak/2010_11.htm

 

Sendte mail til Datatilsynet om denne type facebook-grupper, og fikk denne linken som svar. 

 

Pluss dette som svar på min mail rundt dette med publisering av opplysninger, lage lister etc:

"Hei, og takk for din e-post.

Vår svartjeneste gir deg kortfattet rådgivning. Vi vil derfor ikke konkludere i saken din, men gi deg råd og veiledning.

Vi er kjent med at denne typen grupper eksisterer, men Datatilsynet følger ikke med på de. For å svare på spørsmålet ditt om dette er lovlig: juridisk sett er det et betydelig rom for ytringsfriheten på nett, men ytringsfriheten gjelder ikke absolutt. For eksempel kan det være i strid med både personopplysningsloven og straffeloven å utlevere privat informasjon om andre mennesker som har en relasjon til barnevernet. Å lage en liste over barn som er tatt av barnevernet kan for eksempel krenke barnas rett til privatliv. Det er ikke tillatt etter norsk lov å behandle personopplysninger om barn på en måte som er uforsvarlig av hensyn til barnas beste.

Datatilsynet har tidligere fattet vedtak om sletting av denne typen personlig informasjon fra et nettforum som skrev om barnevernssaker. Pålegget om sletting ble påklaget, og Personvernnemnda, Datatilsynets klageorgan, tok klagen til følge fordi nemnda mente opplysningene var vernet av ytringsfriheten. Hvis du er interessert i saken, kan du lese den her. Saken viser at avveining av ytringsfrihet opp mot personvern kan være vanskelig å gjøre i praksis.

 

Håper dette er til hjelp.

Vennlig hilsen 

"

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok turen innom i dag. Er ei som har skrevet (er nå slettet) at BV kan gjøre gode ting også.


Måten disse folka angrep henne er helt tragisk! Folk kommer med kommentarer som at hun burde lage en gruppe som heter "Vi elsker barnevernet" fordi hun sa de kunne gjøre noe godt også... Herremin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MXB skrev:

Tok turen innom i dag. Er ei som har skrevet (er nå slettet) at BV kan gjøre gode ting også.


Måten disse folka angrep henne er helt tragisk! Folk kommer med kommentarer som at hun burde lage en gruppe som heter "Vi elsker barnevernet" fordi hun sa de kunne gjøre noe godt også... Herremin

Herregud, de er jo virkelig bare gale, hele bunten. Jeg har aldri vært borti maken. Jeg synes det er skikkelig skremmende at sånne folk går midt iblant oss. Enda mer skremmende er det jo selvsagt at de faktisk får barn. :( 

Anonymkode: b6f61...dde

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.7.2016 at 2.23, AnonymBruker skrev:

Hvis vi tar en hypotetisk 8- åring, og ser bort fra åpenbare mangler som rus, vold, mishandling, misbruk, sykdom hos foreldre, manglende oppfølgning av lekser/ matpakke/klær osv, hvem tror du har mest kjennskap til omsorgen, barna selv, og familiens samspill og hverdag?

- De som omgås familien mye i hverdagen (og det ikke er konflikter mellom dem slik det f.eks kan være mellom svigerinner)?

- Barnevernet etter til sammen fire timers samtale, en leges info etter å ha møtt barnet 5 ganger kort i løpet av hele dets liv sammen med forelderen, læreren som møter familien samlet under foreldresamtaler to ganger i året og ellers snakker med barna noen få minutter i snitt per dag?

Anonymkode: b9a31...14c

Det er et uendelig antall eksempler på at folk som omgås noen i hverdagen ikke oppdager selv meget dystre hemmeligheter. Folk som virker normale når de omgås venner og familie har vist seg å være monstre. Så nei, man kan ikke tro blindt på slike.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.7.2016 at 2.46, kikkana skrev:

Jeg vil faktisk tro at barnevernet går over streken enkelte ganger og at vi står i fare for at folk må oppdra etter en mal.

Nei, men det må være strengere krav til hva som er tillatt i oppdragelsen. Heldigvis er det nå nulltoleranse for fysisk mishandling. Men det er mer som må strammes inn. Hvis dette ender med en "mal" så er det helt greit, for det som er viktig her er barnas beste, ikke om foreldre ikke liker å måtte oppdra barn etter en "mal".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.7.2016 at 3.08, AnonymBruker skrev:

Akkurat det er faktisk sant, selv om det kan være stor variasjon fra kontor til kontor. Men mitt inntrykk av denne damen er ikke at hun er oppegående og kan se noe fra ulike perspektiv, eller forstå at andre igjen kan ha annerledes erfaringer.

Anonymkode: b9a31...14c

De med "erfaringer" som gjør at de gulper opp ting som "fuck barnevernet" har ikke noe nyttig å komme med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.7.2016 at 3.36, AnonymBruker skrev:

Hvilken hets? Alle fakta i saken som har blitt presentert av media har vært riktige (det kan naturligvis være ting som ikke er presentert)

Ingen av oss kan vite om rømmingen betyr at de var uegnet hele tiden og dommen rett, eller om den negative forhåndsvurderingen og kunstige situasjonen de skulle bli observert i medførte at de ikke hadde en reell sjanse til å bli vurdert som gode omsorgspersoner og derfor resulterte i rømming.

 

Anonymkode: b9a31...14c

Hvilken hets? Hetsen TV2 bevisst skapte ved å lyve om saken og bevisst vinkle saken så BV ble stilt i et ekstremt dårlig lys. De ga faen i fakta og journalistikk, og kjørte på med en tårevåt historie om det stakkars uskyldige paret som ble brutalisert av onde BV.

Jo, rømningen viser en ekstremt dårlig dømmekraft, at de setter egne behov foran barnets, og bekrefter at BV hadde rett hele tiden.

Endret av jabx
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 14.7.2016 at 3.58, AnonymBruker skrev:

Det komiske her er at du ser ut til å ha tippet akkurat like mye over som de sprø medlemmene av denne facebookgruppa, bare i motsatt ende...

Anonymkode: b9a31...14c

Angrep er det beste forsvar, men angrepet ditt feiler miserabelt all den tid du ikke har argumenter. Jeg viser derimot til konkrete faktaopplysninger som tilbakeviser BV-haternes psykopatiske utbrudd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.7.2016 at 4.33, AnonymBruker skrev:

I en del tilfeller så kan det nok også være slik at noen har utviklet en frykt basert på reelle dårlige erfaringer med barnevernet, eller fordi de har blitt meldt anonymt og mistet noe tillit til dem rundt seg av den grunn.

Paranoia forutsetter at det ikke er faktisk grunnlag for mistroiskhet og tro på at andre vil en vondt (kombinert med manglende innsikt i at dette ikke har rot i virkeligheten), angst er en ubegrunnet eller overdreven fryktreaksjon (med innsikt i dette), mens det kalles ren frykt eller engstelse når det finnes et legitimt og saklig grunnlag for disse følelsene.

Anonymkode: b9a31...14c

Det merkelige er jo at familier som har vært i kontakt med barnevernet har større tillit til BV enn befolkningen generelt. Og å miste tillit til BV fordi noen andre enn BV har meldt noe inn til BV anonymt? Si meg, tenker du i det hele tatt før du lirer av deg frasene dine?

Uansett, fakta viser at spekulasjonene dine bare er sprøyt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne advokaten som er så iherdig der har feil brukernavn. Skriver Stualand, men det etternavnet skal ha E, ikke en A i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Sandin skrev:

Denne advokaten som er så iherdig der har feil brukernavn. Skriver Stualand, men det etternavnet skal ha E, ikke en A i seg.

Hæ?

Anonymkode: f4234...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sandin skrev:

Denne advokaten som er så iherdig der har feil brukernavn. Skriver Stualand, men det etternavnet skal ha E, ikke en A i seg.

Antakeligvis fordi dette ikke skal komme opp ved søk på navnet hans. 

Anonymkode: 7b9cf...302

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et innlegg fra den elskede advokaten der inne. Virkelig, kan han skrive slikt? At barn lyver om at de ble slått? Eller blir de presset av sine foreldre og denne "advokaten" til å si at det var løgn? 

 

Fy søren jeg blir ordentlig sint altså!!

 

ts 

image.jpeg

Anonymkode: d42a4...4f1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...