Gå til innhold

Gruppen "vi som vil ha barnevernet fullstendig fjernet"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, jabx skrev:

Skamløse journalist-krek. Hvor er unnskyldningen for all hetsen de spydde ut mot barnevernet? Hvor er unnskyldningen for alle løgnene journalistene kom med i denne saken? De har kjørt saken hardt som faen for å få flere klikk på sidene sine. De har gitt faen i fakta og bidratt til å demonisere barnevernet.

Når foreldrene selv nå bekrefter at barnevernet hadde rett hele tiden likevel, så kommer ikke TV2 med en unnskyldning for løgnpropagandaen sin i denne saken engang? Journalister eier faen meg ikke skam.

Samme tenkte jeg også. Nesten så jeg funderte på å sende mail til journalisten. 

Har du oversikt om det er samme journalist som har gjort hele serien? Uansett har jo redaktøren et overordnet ansvar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser forresten at AP-politiker Aslam Ahsan er medlem av gruppen. Er han blitt med selv eller er det mulig for psykoer i gruppen å få folk i vennelistene sine til å bli med uten at de ber om det selv?

Jeg vurderer å gå gjennom mer av medlemslisten for å se om det er noen der som kanskje burde vite bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jeg også har noen bekjente i denne guppen. De passer "godt" inn da hun ene anklager barnevernet for å skille henne fra barnets far, når sanheten er at barnets far har vert i fengsel pga pedofili og hun derfor ikke får bo med barnefar pga barnets sikkerhet. Hun andre har drukket mye gjennom barnasoppvekst og har bedrevet grov omsorgssvikt. Dette kjenner jeg til fordi ett av barna hennes var en veldig god venn av meg i ganske mange år av oppveksten vår.

Dette er bare en fryktelig tragisk gruppe med mange mange mennesker som mangler en god dose selvinnsikt. Jeg synes synd i både foreldrene og barna her. Disse foreldrene hadde hatt det så mye bedre hvis de jobbet medogikke mot barnevernet!

Anonymkode: 47768...562

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Samme tenkte jeg også. Nesten så jeg funderte på å sende mail til journalisten. 

Har du oversikt om det er samme journalist som har gjort hele serien? Uansett har jo redaktøren et overordnet ansvar. 

Jeg har ikke undersøkt hvem som har vært bødler på vegne av TV2, men det burde vel være forholdsvis enkelt å finne ut. Men jeg holder TV2 som helhet ansvarlig. Det er blant annet redaktører som ikke har satt ned foten når dette vanvittige greiene har blitt gulpet opp i redaksjonen deres.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, jabx skrev:

Jeg ser forresten at AP-politiker Aslam Ahsan er medlem av gruppen. Er han blitt med selv eller er det mulig for psykoer i gruppen å få folk i vennelistene sine til å bli med uten at de ber om det selv?

Jeg vurderer å gå gjennom mer av medlemslisten for å se om det er noen der som kanskje burde vite bedre.

Når jeg går gjennom listen av medlemmer blir jeg skremt. Det er advokater der (kanskje ikke så uventet), men faen meg også slikt som skolelærere! Dessuten er det flere kommunepolitikere.

Jeg håper virkelig disse bare er sløve og ikke skjønner hva en psykovenn av dem har meldt dem på... Det burde man kanskje finne ut? En lærer som faktisk støtter en slik gruppe bør få sparken på flekken og aldri igjen få jobbe med noe der vedkommende kan komme i nærheten av barn og unge engang.

Dette burde vært gravd mer i, men med unntak av folk som Aslam Ahsan er jeg nok skeptisk til å begynne å navngi folk her. Det er jo ikke ulovlig å være sløv. Men ærlig talt, noen bjeller bør da ringe hvis noen legger en til som medlem i en gruppe med et navn som tilsier at de støtter at BV skal fjernes helt?

Edit: Ser at det er minst en fra Bufetat der som er medlem. Vedkommende ble lagt til av noen andre. Hva skal man tro? Sløvhet, selvhat, eller bare en morbid interesse for psykopater? Jeg håper og tror at en del av de som er medlemmer er det fordi de ønsker å følge med på gruppen og ikke fordi de støtter den. Men kunne de ikke fulgt med uten å være medlem?

Endret av jabx
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, jabx skrev:

Jeg ser forresten at AP-politiker Aslam Ahsan er medlem av gruppen. Er han blitt med selv eller er det mulig for psykoer i gruppen å få folk i vennelistene sine til å bli med uten at de ber om det selv?

Jeg vurderer å gå gjennom mer av medlemslisten for å se om det er noen der som kanskje burde vite bedre.

Det var denne jeg mente. Sendte han en vennlig mail og spurte om han viste at han var medlem. :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, jabx skrev:

Du kjenner bare den ene siden av saken. At du ble innkalt som vitne betyr ikke at du var det eneste vitnet og at din versjon var det eneste som kom frem i nemnda.

 

 

Det er enkelt. Du sitter ikke med alle sakspapirene og har ikke tilgang til all faktainformasjon. Du kjenner kun til det din bekjente ønsker å la deg kjenne til. Du er heller ikke objektiv, men ønsker naturligvis å se på folk du kjenner på en mest mulig positiv måte, så da vil du også velge å ignorere ting som ikke stemmer overens med glansbildet ditt.

Og man kan generelt si at folk som deg ikke vet alle fakta i saken fordi det er det all erfaring tilsier. Når fakta kommer for en dag viser det seg omtrent alltid at slike som deg har uttalt dere på feilaktig grunnlag.

Alt handler ikke bare om papirer her i livet skjønner du. Og er ikke alltid fakainformasjon de sitter med i slike saker stemmer heller vet du. Da hadde det heller ikke blitt gjort feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jabx skrev:

Når jeg går gjennom listen av medlemmer blir jeg skremt. Det er advokater der (kanskje ikke så uventet), men faen meg også slikt som skolelærere! Dessuten er det flere kommunepolitikere.

Jeg håper virkelig disse bare er sløve og ikke skjønner hva en psykovenn av dem har meldt dem på... Det burde man kanskje finne ut? En lærer som faktisk støtter en slik gruppe bør få sparken på flekken og aldri igjen få jobbe med noe der vedkommende kan komme i nærheten av barn og unge engang.

Dette burde vært gravd mer i, men med unntak av folk som Aslam Ahsan er jeg nok skeptisk til å begynne å navngi folk her. Det er jo ikke ulovlig å være sløv. Men ærlig talt, noen bjeller bør da ringe hvis noen legger en til som medlem i en gruppe med et navn som tilsier at de støtter at BV skal fjernes helt?

Det var jo en greie for et år siden, der folk oppdaget at de var lagt til i grupper helt uten viten. Og så hadde gruppen endret navn fra uskyldig tull og tøys, til pedo-feelings greier.

Jeg bruker sjekke med jevne mellomrom hva jeg er medlem av, hva som synes offentlig og så videre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tutte skrev:

Alt handler ikke bare om papirer her i livet skjønner du. Og er ikke alltid fakainformasjon de sitter med i slike saker stemmer heller vet du. Da hadde det heller ikke blitt gjort feil.

Det dette handler om er at du ikke kjenner alle fakta i saken. Det er et faktum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Det var denne jeg mente. Sendte han en vennlig mail og spurte om han viste at han var medlem. :)

Flott, hold oss oppdatert da. Jeg håper virkelig han tar avstand fra dette.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, jabx skrev:

Det dette handler om er at du ikke kjenner alle fakta i saken. Det er et faktum.

Regner med at du sitter med sakspapirer i og med at du med sikkerhet kan uttale deg om det.

Jo jeg kjenner til fakta akkurat i denne saken, mer enn noen som sitter med noen simple sakspapirer skrevet av noen som nesten ikke har sett personen en gang. Nok om det og ferdig med den saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tutte skrev:

Regner med at du sitter med sakspapirer i og med at du med sikkerhet kan uttale deg om det.

Jo jeg kjenner til fakta akkurat i denne saken, mer enn noen som sitter med noen simple sakspapirer skrevet av noen som nesten ikke har sett personen en gang. Nok om det og ferdig med den saken.

Jeg trenger ikke å sitte med sakspapirer for å vite at du ikke sitter med all informasjon i saken, og at du i tillegg åpenbart går i bekreftelsesfellen siden du aller helst vil tro det beste om vennene dine.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Tutte skrev:

Regner med at du sitter med sakspapirer i og med at du med sikkerhet kan uttale deg om det.

Jo jeg kjenner til fakta akkurat i denne saken, mer enn noen som sitter med noen simple sakspapirer skrevet av noen som nesten ikke har sett personen en gang. Nok om det og ferdig med den saken.

Jeg trenger ikke å sitte med sakspapirer for å vite at du ikke sitter med all informasjon i saken, og at du i tillegg åpenbart går i bekreftelsesfellen siden du aller helst vil tro det beste om vennene dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, jabx skrev:

Når jeg går gjennom listen av medlemmer blir jeg skremt. Det er advokater der (kanskje ikke så uventet), men faen meg også slikt som skolelærere! Dessuten er det flere kommunepolitikere.

Jeg håper virkelig disse bare er sløve og ikke skjønner hva en psykovenn av dem har meldt dem på...

Kanskje de er der av egen fri vilje? Kanskje de har sett hva barnevernet kan gjøre mot barn og familier? Bare en idè altså.

Anonymkode: 33317...eb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx skrev:

Jeg trenger ikke å sitte med sakspapirer for å vite at du ikke sitter med all informasjon i saken, og at du i tillegg åpenbart går i bekreftelsesfellen siden du aller helst vil tro det beste om vennene dine.

10 minutter siden, jabx skrev:

Jeg trenger ikke å sitte med sakspapirer for å vite at du ikke sitter med all informasjon i saken, og at du i tillegg åpenbart går i bekreftelsesfellen siden du aller helst vil tro det beste om vennene dine.

Dere snakker om at den facebookgruppa er ekstrem. Vet ikke hva jeg kan si om denne tråden lenger. Er det mulig😥😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 1.7.2016 at 13.29, Trimsi skrev:

Aha, du mener psykopater som Thea Totland, advokaten som er spesialist i barnerett? Grunnlegger og daglig leder av stiftelsen "Barns Rettigheter". En gruppe advokater og jurister som jobber for å bedre barns rettigheter i rettsystemet.  Bl.a jobber mye de med saker der barn blir tvunget til samvær med den foreldren de har utpekt som overgriper. De samarbeider med mange offentlige instanser. Eller er det Nina Witoszek, forskningsleder ved univesitetet i Oslo du mener? Nei, det må være Gro Hillestad Thune som er en menneskerettighets ekspert. Juristen med fartstid fra den europeiske menneskerettighetskonvensjonen, tidligere leder av forbrukerrådet og av styret for Radiumhospitalet og Norsk hydros Institutt for kreftforskning. Eller er det kanskje bystyremedlem og tidligere medlem av det offentlige nedsatte "Barnevern panelet" Elvis Nwosu, han som hjelper nigerianske kvinner som blir sendt ut av landet, og der BV overtar barna deres med makt...

Selvfølgelig er ikke alt som skjer i barnevernet perfekt. Og når det gjøres feil og overtramp, enten pga regelrytteri, udugelighet eller ressursmangel er det uhyre viktig å reagere. Disse feilene får så  store konsekvenser for sårbare mennesker. Det være seg barna, foreldre eller fosterforeldre. 

Min far ble plukket ut som meddommer i  barnevernsaker for mange år siden. Han har selvfølgelig taushetsplikt, men på generelt grunnlag fortalte han om saker der stakkars alenemødre ble vurdert om de var skikket som mødre. De hadde blitt fratatt babyen/barnet sin pga mistanker, og fikk møte barnet sitt i korte perioder for å bli vurdert av "eksperter" hvordan de oppførte seg. Stakkars jenter må ha vært livredde, med et kamera som skulle overvåke dem i denne absurde situasjonen. Så kom psykologene som var utnevt av BV og snakket om at hun ikke så nok på barnet, eller ikke samhandlet tilstrekkelig...

Det skal aldri være slik at det blir prestisje, og om å gjøre å vinne en kamp i slike saker. Fagpersoner fra begge sider må samarbeide og alt må gjøres for at barnas foreldre kan få riktig og tilstrekkelig hjelp. Noe som er vanskelig da ryktet til barnevernet er så fryktelig dårlig.

Grov vold mot barn øker, og grov omsorgssvikt kan forekommer godt gjemt innenfor de fire vegger. Barnevernet tar seg av mange grusomme tilfeller og redder barn så godt de kan. De har fullstendig taushetsplikt og kan ikke uttale seg om enkeltsaker, men de er helt nødt til å kunne ta selvkritikk, fornye seg og de burde lla offentlige uavhengige instanser få innsyn i og vurdere enkelte saker.

 

Veldig bra innlegg! Her er det noen som vet hva de snakker om!

Foreldre som blir overvåket/plaget av bv opplever jo også denne observeringen, og hvem klarer å være naturlig da? Og kan man ta fra noen barnet fordi de ikke ser nok på h*n? Det er helt sykt! Jeg har venner som har blitt plaget så til de grader av barnevernet...

Anonymkode: 33317...eb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som vil diskutere BV generellt, det finnes egne tråder om dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de er der av egen fri vilje? Kanskje de har sett hva barnevernet kan gjøre mot barn og familier? Bare en idè altså.

Anonymkode: 33317...eb6

Hvis de er der av egen fri vilje bør de få sparken snarest. De er åpenbart ikke egnet til å drive med det de driver med i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Tutte skrev:

Dere snakker om at den facebookgruppa er ekstrem. Vet ikke hva jeg kan si om denne tråden lenger. Er det mulig😥😩

Ja, gruppen er ekstrem. Var det noe annet du lurte på? Prøver du å si at det er ekstremt å påpeke at du åpenbart ikke sitter med kunnskap om saken som helhet?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...