Gå til innhold

Det verste utdrikningsslaget du har vært på...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Så skulle de på et utested. Da ble folk borte etterhvert. Bruden var ikke å se noen plass. Endte med hun ble alene. Da dro hun bare hjem likeså godt. Fikk vite senere de alle hadde dratt hjem til bruden. 

Anonymkode: b9a0f...7ba

Håper hun snakket med bruden i ettertid om hvor ekkelt hun følte det var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette var et en god venninne var i. Jeg fikk vondt av henne :( Hun er ganske sjenert rundt fremmede mennesker og hun kjente ingen som kom. Kun bruden og hadde hilst på forlover en gang tidligere. Så hun var jo fryktelig nervøs, men tenkte det kunne bli en hyggelig kveld. Det ble det ikke.

Hun fikk beskjed om å møte de i sentrum. Ingen hadde sagt hun måtte ta med kostyme. Alle var kledd seg ut. Der kommer hun i vanlig klær og ble irritert at hun ikke hadde fått beskjed. Så de gikk i et lite tog igjennom byen hvor de sang og jodla. Alle i ført kostymer og hun i vanlig klær. Etter de hadde marsjert gjennom byen, var det tid for middag. Det var plass til alle rundt bordet uten en. Så en måtte sitte på singel bord og det ble henne. Ikke særlig hyggelig. De var lenge på resturanten med 3 rettersmiddag. Ingen var interessert i å snakke med henne og hun følte seg veldig utenfor. 

Så skulle de på et utested. Da ble folk borte etterhvert. Bruden var ikke å se noen plass. Endte med hun ble alene. Da dro hun bare hjem likeså godt. Fikk vite senere de alle hadde dratt hjem til bruden. 

Anonymkode: b9a0f...7ba

Uff :( Fikk også vondt av henne. De kunne i det minste ha fordelt seg på to bord,og vært litt mer inkluderende.

Overraskende mange som inviterer til utdrikningslag og så inkluderer de ikke alle. Da skjønner ikke jeg poenget,for det skal jo være en hyggelig dag for alle. Trodde jeg i hvert fall.

Anonymkode: d39c6...5e6

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff :( Fikk også vondt av henne. De kunne i det minste ha fordelt seg på to bord,og vært litt mer inkluderende.

Overraskende mange som inviterer til utdrikningslag og så inkluderer de ikke alle. Da skjønner ikke jeg poenget,for det skal jo være en hyggelig dag for alle. Trodde jeg i hvert fall.

Anonymkode: d39c6...5e6

Jeg tror det er fordi laget i utgangspunktet er én venninnegjeng, og så insisterer bruden på å invitere en gammel venninne/kollega/nabo/whatever i tillegg. Så er det godt mulig venninnegjengen er litt furt på denne ekstradeltageren fordi hun blir med på "deres" utdrikkning.

Da jeg var på utdrikkning og kun kjente bruden (hele historien er her i tråden et sted), var eet inntrykket jeg satt med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Alice123 skrev:

Jeg tror det er fordi laget i utgangspunktet er én venninnegjeng, og så insisterer bruden på å invitere en gammel venninne/kollega/nabo/whatever i tillegg. Så er det godt mulig venninnegjengen er litt furt på denne ekstradeltageren fordi hun blir med på "deres" utdrikkning.

Da jeg var på utdrikkning og kun kjente bruden (hele historien er her i tråden et sted), var eet inntrykket jeg satt med.

Ja,ok,men allikevel så synes jeg man burde få alle med. Det er jo ingen god følelse å sitte der og være utenfor.

Anonymkode: d39c6...5e6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja,ok,men allikevel så synes jeg man burde få alle med. Det er jo ingen god følelse å sitte der og være utenfor.

Anonymkode: d39c6...5e6

DET er jeg HELT enig med deg i! :)

Jeg tror også dette har noe med mennesketype å gjøre også. De historiene jeg hører hvor én gjest har blitt helt fryst ut (inkl. min egen) så har utdrikkingen alltid og uten unntak vært griseharry med MYE fyll. Så kan man vurdere dit man vil ;)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.10.2016 den 17.40, smalls skrev:

Jeg klarer ikke å forstå når brud og forlover har bestemt seg for å dra på spa osv osv, mens de andre bare må sitte å vente på de. Hadde vært bedre hvis de møtte resten senere, når de var ferdig med alt. Selv om det er brudens utdrikningslag, så synes jeg at alle skal ha det gøy. Kjedelig når man må følge med mens de gjør gøye ting og de andre bare må vente.

Helt enig. Jeg hadde fått superdårlig samvittighet som brud dersom jeg skulle gjort en hel masse gøye ting mens venninnene mine satt og kjedet seg. Jeg har vært i et sånt utdrikningslag selv og det var helt pyton. Vurderte å dra mange ganger.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff :( Fikk også vondt av henne. De kunne i det minste ha fordelt seg på to bord,og vært litt mer inkluderende.

Overraskende mange som inviterer til utdrikningslag og så inkluderer de ikke alle. Da skjønner ikke jeg poenget,for det skal jo være en hyggelig dag for alle. Trodde jeg i hvert fall.

Anonymkode: d39c6...5e6

De inviterer nok flere enn de burde pga få spredd regningen utover sånn at det ikke blir så mye på hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/4/2016 den 13.37, AnonymBruker skrev:

Dette var et en god venninne var i. Jeg fikk vondt av henne :( Hun er ganske sjenert rundt fremmede mennesker og hun kjente ingen som kom. Kun bruden og hadde hilst på forlover en gang tidligere. Så hun var jo fryktelig nervøs, men tenkte det kunne bli en hyggelig kveld. Det ble det ikke.

Hun fikk beskjed om å møte de i sentrum. Ingen hadde sagt hun måtte ta med kostyme. Alle var kledd seg ut. Der kommer hun i vanlig klær og ble irritert at hun ikke hadde fått beskjed. Så de gikk i et lite tog igjennom byen hvor de sang og jodla. Alle i ført kostymer og hun i vanlig klær. Etter de hadde marsjert gjennom byen, var det tid for middag. Det var plass til alle rundt bordet uten en. Så en måtte sitte på singel bord og det ble henne. Ikke særlig hyggelig. De var lenge på resturanten med 3 rettersmiddag. Ingen var interessert i å snakke med henne og hun følte seg veldig utenfor. 

Så skulle de på et utested. Da ble folk borte etterhvert. Bruden var ikke å se noen plass. Endte med hun ble alene. Da dro hun bare hjem likeså godt. Fikk vite senere de alle hadde dratt hjem til bruden. 

Anonymkode: b9a0f...7ba

Uff, fikk skikkelig vondt av henne. Det kan ikke ha vært noen fin opplevelse

Anonymkode: 84aad...f4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, November 05, 2016 den 12.13, AnonymBruker skrev:

Uff :( Fikk også vondt av henne. De kunne i det minste ha fordelt seg på to bord,og vært litt mer inkluderende.

Overraskende mange som inviterer til utdrikningslag og så inkluderer de ikke alle. Da skjønner ikke jeg poenget,for det skal jo være en hyggelig dag for alle. Trodde jeg i hvert fall.

Anonymkode: d39c6...5e6

Virker som mange inviterer venner de ikke er så god venn med og bekjente. Bare for det skal virke som man har mange venner. Folk synes det er flaut å bare være 4 stykker, så de må fylke opp listen. Det er jo veldig kjipt når det er en sammensveisa gjeng, så kommer det en som ikke kjenner noen. Personen blir ikke inkludert eller noe. Det er vanskelig å komme inn i en sånn gjeng.

Anonymkode: 650e7...077

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, November 05, 2016 den 9.54, O.G. skrev:

Håper hun snakket med bruden i ettertid om hvor ekkelt hun følte det var. 

Ja, men bruden kom bare med unnskyldninger om at de var så mange og hun kunne ikke passe på alle. De var jo faktisk ikke SÅ mange heller. Hun trodde alle var kommet med da de dro hjem til henne. Det var uansett en kjip dag for henne. 

Anonymkode: b9a0f...7ba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men bruden kom bare med unnskyldninger om at de var så mange og hun kunne ikke passe på alle. De var jo faktisk ikke SÅ mange heller. Hun trodde alle var kommet med da de dro hjem til henne. Det var uansett en kjip dag for henne. 

Anonymkode: b9a0f...7ba

Kan man ikke ta slike diskusjoner i en egen tråd? Her går jeg inn for å lese mer spennende. Så er det ikke noen nye innlegg.. 😕😕

Anonymkode: 339d2...d8e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men bruden kom bare med unnskyldninger om at de var så mange og hun kunne ikke passe på alle. De var jo faktisk ikke SÅ mange heller. Hun trodde alle var kommet med da de dro hjem til henne. Det var uansett en kjip dag for henne. 

Anonymkode: b9a0f...7ba

Ja, bruden viste virkelig at hun ikke er ei venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De jeg har vært i til kamerater har vært bra på ulike måter.

Konens er vel ett av de dårligere, jeg var jo ikke med, men kjenner jo historien.

Hun hadde 2 forlovere, disse skulle arrangere, tror det var 10-15 på invitasjonsliten. Jeg hadde jo forventet å bli informert siden jeg måtte være den som passet barn, det ble jeg forsåvidt og, men med mye kortere frist enn jeg hadde regnet med.

Ingen problem for meg, men alle de andre som ble invitert fikk jo tilsvarende kort frist, med det resultat at nesten ingen kunne. (Dette hørte jeg igjen fra noen av de inviterte)

Det ble da til at de utsatte det til etter bryllupet, greit nok, men igjen var opplegget ganske tynt og fristen kort. Nesten ingen kunne da heller og de endte opp bare 4 stykker på et hotellrom uten noen større plan enn å gå ut og spise og være på rommet. Jeg kjente jeg ble litt irritert på at de tok oppgaven så halvhjertet, synes hun kunne fått en bedre kveld.

Anonymkode: 82453...0e9

  • Liker 36
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, November 08, 2016 den 10.29, AnonymBruker skrev:

Kan man ikke ta slike diskusjoner i en egen tråd? Her går jeg inn for å lese mer spennende. Så er det ikke noen nye innlegg.. 😕😕

Anonymkode: 339d2...d8e

Det må da være lov å svare på noe man blir spurt om? Skal man svare i en ny tråd når man blir stilt spørsmål om utdrikningslaget man har vært i? Det blir unødvendig og slitsomt. 

Anonymkode: b9a0f...7ba

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎11‎.‎2016 den 16.09, AnonymBruker skrev:

Det må da være lov å svare på noe man blir spurt om? Skal man svare i en ny tråd når man blir stilt spørsmål om utdrikningslaget man har vært i? Det blir unødvendig og slitsomt. 

Anonymkode: b9a0f...7ba

 Det kunne kanskje vært greit å splitte ut fra denne tråden, dersom en diskusjon utarter seg - og blir veldig lang? :)

Anonymkode: 0ee7f...027

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Det kunne kanskje vært greit å splitte ut fra denne tråden, dersom en diskusjon utarter seg - og blir veldig lang? :)

Anonymkode: 0ee7f...027

Det er jo ingenting som utarter seg, men må være lov å gi tilbakemelding og svare på spørsmål :) 

Anonymkode: b9a0f...7ba

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg har vært i 3 utdrikningslag, hvor det ene var veldig gøy og velykket. Folk drakk, men det ble ikke fylla. Alt drama og rabalder som ofte følger med. Jeg har vært i to ikke var så velykket. 

- Dette var veldig kjedelig. Fikk ikke noe informasjon om hva planen var. Bare vi skulle møtes i byen på det kl.slettet. vi ble bare 5-6 stykker og vi dro på en Kina restaurant. Etter det var det å dra hjem til henne, hvor mann og barn var der. Så vi ble sittende der og bare snakke over kaffe. Hyggelig ja, men kjedelig til å være et utdrikningslag. 

- Neste møttes vi i byen hvor brud og forlover hadde lagt planer. Vi andre (vi var 10 til sammen) måtte bare følge etter de. De skulle inn å ta solarium!? Mens vi andre ble bare stående å vente. Så ville hun ha oss med på undertøy shopping. Hun måtte finne noe sexy undertøy å ha på seg på brudenatten. Det var inn på H&M, Cubus osv mens vi andre måtte gi vår mening. Snoork.

Da hun endelig fant noe (hun er ekstremt kresen)Så var det avstad på utested hvor det om å drikke seg mest drita! Hun bestilte champagne, brett med shot glass, drinker osv, med mannens kredittkort! Jeg klarer ikke å helle innpå. Da blir jeg kvalm. Jeg var den som drakk minst og ble kalt for kjedelig. Skikkelig drikke press. Det tok ikke lang tid før de fleste var drita og noen ble faktisk kastet ut ettervært og.

Så var bruden borte og fant henne på jentedoen råkline med en eller annen mann, mens han klådde henne på rumpa. Jeg fikk dratt henne ut og lurte på hva hun holdt på med! Endte med at hun ble kastet ut til slutt. Spydde på vei til taxi gjorde hun og. 

Da jeg var kommet hjem og i seng, så ringer hun og ber meg om å ikke si noe til han. Om at hun klinte med han duden på doen. Neida, jeg skulle ikke det. Jeg sa ingenting,  men ekteskapet varte knapt et år før det tok slutt.

 

Anonymkode: b111f...028

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Herregud, denne tråden er god lesing, får noen tips til hva man skal og ikke skal gjøre skulle man ende opp med oppgaven å arrangere utdrikningslag:fnise: 

Har aldri vært i utdrikningslag selv i og med at ingen i gjengen har begynt å gifte seg ennå, men fikk høre denne historien fra en venninne nå i påskeferien. Langt ifra det verste jeg har hørt om, men ikke akkurat en suksesshistorie heller.

Det hele begynte med at de var elleve stk. som skulle møtes i byen en gang på ettermiddagen. Starten på arrangementet, viste deg seg, var at bruden og forloveren (i klassisk stil skal man dømme ut i fra denne tråden) skulle på spa mens de resterende ni ble vandrende rundt og se i butikker. Innmari kjedelig, men OK. Når dette var ferdig skulle de hjem til forloveren og spise middag. Middagen var biff med fløtegratinerte poteter, soppstuing og noe grønnsaker. Dette er jo god mat og alt, men ekstremt lite gjennomtenkt i og med at bruden ikke tålte rødt kjøtt noe særlig og var laktoseintolerant i tillegg, aka. både kjøttet, de fløtegratinerte potetene og soppstuingen var out of the question. Middagen hennes ble da å hive sammen en salat av ingredienser hun fant i kjøleskapet til forloveren mens resten av selskapet fikk kose seg. Så snart alle var ferdige å spise fikk to av de mer perifere venninnene som var inviterte oppgaven å vaske opp mens resten begynte å drikke seg stein kanon shitings. Husker ikke helt hva som skjedde mellom dette og byturen, men innen de kom seg på byen (det var visst ganske tidlig på kvelden hvis jeg forstod venninnen min rett) var to av deltakerne blitt så kanonfulle at de bare gikk og hang i armene på hverandre, hadde latterkrampe, spydde litt i ny og ne, tok noen slurker av vodkaflaska, ringte brudgommen og fortalte at bruden sto og klinte med en fyr opp etter en lyktestolpe (noe det ble litt problemer ut av), og til slutt begynte en heftig krangel med hverandre som endte med fysisk slåssing som politiet kom og brøt opp (jupp!). Stemningen ble visst noe trykket etter det, men resten av kompaniet fortsatte og endte opp på en bar hvor noen forduftet sammen med en gruppe menn de møtte, et par til ble så kanonfulle at det ble spying på toalettene for alle penga, og til slutt var de eneste som gjenstod bruden, forloveren og venninnen min. Forloveren var da på gråten fordi store deler av arrangementet ikke var blitt gjennomført, bruden måtte trøste henne og venninnen min var sånn passe full og ville bare hjem:fnise: Hele greia endte visst før midnatt.

Har så mange (retoriske) spørsmål til hele denne kvelden. Hvorfor i all verden skal man dra med seg hele kompaniet for å vente mens brud og forlover er på spa? De kan da bare møte opp når fellesaktivitetene starter. Hvor vanskelig kan det være for en forlover, som jeg går ut ifra at kjenner bruden relativt godt, å huske hva bruden ikke tåler av mat? Hvorfor delegerer man oppvaskjobben til noen som er en del av utdrikningslaget? De må jo ha følt seg særs lite velkomne når de allerede var perifere bekjente. Hvorfor i ALL VERDEN drikker man seg så steike drita kanon at man mister all kontroll over seg selv på den måten, i en sånn setting? merker jeg blir dels oppgitt, dels lattermild. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye styr er det faktisk ikke for bruden å kontakte cateringsselskapet/restauranten. TS kan jo tilby seg å kontakte dem selv så bruden kan få slippe, da er TS også helt sikker på at ting blir riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...