Gå til innhold

Elvital jobber med saken ;)


elvital

Anbefalte innlegg

Har aldri slitet med søvn før det ble slutt med eksen i november (slet med innsoving da jeg var barn, men det er mange år siden). Etter bruddet har det vært tullete, men har vært ok etter jeg tok blindtarmen (da sov jeg jo plutselig hele døgnet :fnise:). Fikk snakket ganske ut om de kjipe nyhetene i går, og det hjalp på hodeopprydning/til å se fremover. Håper bare jeg klarer å fortsette med at det går greit... Skikkelig lyst til å trene/løpe i dag, men akkurat kommet hjem fra jobb og er allerede for sent ute til innflytningsfest til ei venninne. Så.. I morgen SKAL jeg hehe. Hardt. Se om jeg får med treningskompisen kanskje? Tror han kan trene skikkelig men forsiktig igjen nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist at du går gjennom vanskelige ting! Veldig bra du fikk snakket ut om det, høres bra ut at det hjalp deg til å se fremover. Fikk du med deg treningskompisen i dag? :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Brudd" nummer to på 6mnd :fnise: jeg har det med å finne de rette folkene Hehe. Her har jeg visst hele tiden at det ikke skulle bli noe mer, men så fikk jo begge følelser ganske fort, så har jo fungert som kjærester om jeg kan si det slik. Men nå gir vi oss mens leken er god, og det er mulighet for å beholde et vennskap. Foreløpig går det greit! Håper det fortsetter :) 

Fikk han ikke med, han har eksamen snart og måtte lese pga utflukt i kveld. Så jeg drepte litt bein alene. Prøver å tvinge han med imorgen tidlig heller 😅

I dag: hadde glemt headset og det var kokvarmt..

mølle: 10min gange, 5min*9,5kmt, 11*20:10 intervaller på 13kmt, 1min gange

mage: liggende skrå leg raises *10 og skrå crunches *10 og glutebridge 10+5 per ben. Fire sett

utfall: en lengde uten, 2*10kg,2*15kg, 1*10kg

leg raises 25*4sett

leg curl: 4sett ca 34kg (vondt i rygg så tok det rolig) i supersett med 

leg extension 4sett ca 40kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde meg forresten laksetacosalat til middag i dag. Det var skikkelig innenfor altså! Lagde egen mangosalsa, tomatsalsa og guacamole også. Burde laget eget krydder men det gadd jeg ikke Hehe var sulten gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble løpetur i dag gitt. Var så trøtt og fikk vondt i magen så tok det litt med ro og Wops så hadde jeg ikke så god tid. Ble til den "vanlige" runden. Avsluttet med 11*60m intervaller på løpebanen like ved hjemme. Da var jeg passelig svett etterpå Hehe. Kjenner det i bena. Løpingen gikk ikke sååå bra i dag, stiv i leggen som vanlig. Men trente jo ben i går så kan vel ikke vente annet. 

Idag blir det parkliv og ut i kveld ☺️🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag tilbragt i sengen. Måtte ut en liten tur i stad, bare for å bevege meg noe. Har fått SKIKKELIG vondt i ryggen. Tårene rant som bare det da jeg prøvde å gå opp trappen i stad. Kom meg opp til slutt, nå ligger jeg i sengen med varmemadrass og varmepose. Litt usikker på om jeg kanskje burde hatt ispose i stedet? Føler det lindrer litt i hvert fall. Kommer til å bli liggende her nå. Skal ikke en gang prøve å pusse tenner. Eller gå på do (vondt å sitte).. Tipper jeg blir å ringe inn syk på praksis i morgen, og så finne en kiropraktor e.l. i nærheten (så jeg slipper bilkjøring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos kiropraktor i går. Hun fikk knukket litt både her og der. Det var deilig. Ble bedre i noen timer før det stivnet litt til. I dag er det kanskje en tanke løsere, men ikke mye hehe. Klarer i det minste å sitte på do :fnise: Ny time hos kiropraktoeren i morgen, og antakelig på fredag. Hun mente det var en betent skive i korsryggen. Så her ises det ned. Får se hvordan det blir med jobbing i helgen - har jo tatt på meg 3 ekstravakter... Hehe. 

On the bright side: Fått meg fitbit Charge 2 i dag! :nori:Det gledes. Så nå har ryggen bare å bli bra, for jeg skal ut å få skritt :fnise: Skulle hatt den forrige uke da jeg gikk som en gærning da. Hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte kiropraktoren i dag ang trening. Fikk ikke lov til å trene ben eller rygg. Og da er det ikke særlig mye igjen å gjøre.. hehe. Også skal jeg gjøre glute bridge hver dag fordi jeg er skeiv i muskelstyrken i bekkenet/core muskulaturen. Visstnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Glutebridgen er fin den :) Eller jeg personlig hater den da, men gjør den fordi jeg føler jeg må...

Kjedelig med brudd nr 2 og vond rygg :klem:

Jeg hadde masse skive utglidninger før jeg starta med å jogge for noen år siden. Så vet hvor vondt det er å slite med ryggen. En blir jo helt hemma av det! Husker ene gangen jeg skulle fyre i ovnen og endte opp med å bli sittende på gulvet og kom meg ingen vei. Heldigvis så var det før alle hadde stått opp og skulle på jobb (jada, var et A-menneske før). Så etter 45min sittende med henda bakover og holde ryggen oppe - eneste stillingen jeg klarte å sitte i uten å krepere, så kom endelig mannen opp og fikk bært meg til sofaen.

God bedring !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så sterk i glute bridge før alt med kneet og ryggen. Tok 100kg! Er ikke i nærheten nå..

Huff det hørtes virkelig ikke godt ut @gjest- silje! Det verste gikk heldigvis kjapt over her. Nå er jeg ganske bra, men kjenner det når jeg sitter litt og innimellom elllers.

Prøvde meg på løping i dag. Løp rundt på Ekeberg på gresset i rundt 20 min, så gikk jeg gjennom "skogen" og hjemover. Ble en del asfalt da. Endte til slutt med å løpe de siste 10ish minuttene på asfalt for det begynte å regne. Så har jeg vært ute og gått tur med ei venninne nå i ettermiddag. Det var hyggelig. Kjekt både å være i aktivitet og catch up (og kiden hennes fikk sove ;) ). Nå nærmer jeg meg 15000 skritt i dag med stormskritt. I morgen blir det praksis før jeg har tenkt til å trene på senteret (evt løpe i Frognerparken, men det er meldt så dårlig vær..) Og så ny kiropraktor etterpå - visstnok veldig flink idrettskiropraktor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

100kg i gb er jo kjempebra! Jeg klarer ikke å øke for jeg klarer ikke å bruke stangen jeg har da den er skrudd sammen på midten og har derfor en klump der, som gjør at den er kjempevond å bruke til slike øvelser. Derfor bruker jeg kun vektskiver, men det blir jo ikke det samme for to vektskiver oppå hverandre blir jo nokså ustabilt 😉 Skal kjøpe ny stang senere når jeg skal starte med styrke igjen.

Så bra formen er bedre nå. Håper du får god hjelp av kiroprakteren. 

Hørtes ut som en fin aktiv dag du hadde 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, hørtes ikke bra ut med en klump der nei, altså, bare stangen er jo vond nok i seg selv! (Pleier å ha sånn tykk skumgummi eller 4-dobbel matte under stangen jeg, i hvert fall når man har litt vekt på!

I går ble det 25 min på tredemøllen (13min rolig løping). Litt gb uten vekt+crunches. Benkpress. Et sett skulderpress (var vondt). Biceps curls med manualer. Triceps extensions i kabel. Støl i dag gitt. 

Kiropraktoren var bare tull følte jeg. Fikk noen  øvelser jeg skal gjøre mange ganger om dagen, og ble anbefalt ikke å løpe, og å sitte minst mulig. "Gå i oppoverbakke hvis du vil svette". Nei takk, jeg vil jogge..! Gidder ikke å gå ute i dette været her (regn regn og atter regn), og gidder ikke å gå i evigheter på tredemølle. Kjedelig nok de 20-30 min jeg klarer med løping+gange liksom... Skal tilbake til hun jeg var hos forrige uke til neste uke. Heldigvis. 

I dag blir det treningsfri.  Endte forøvrig på rundt 18000 skritt i går! Er skikkelig fornøyd med FitBit'en altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Nei, det skal ikke være klump akkurat der på ei stang :overrasket: Kanskje jeg kan finne noe å plastre den med?

Hmm kjedelig med kiropraktoren da, kan det skade ryggen din mer med løping? Som oftest har en jo godt av lett bevegelse, men betennelser kan ofte være problematiske slik at bare litt bevegelse kan gjøre vondt verre.

 

Godt å være støl :) Savner nesten den følelsen :P

Synes du er kjempe flink, som står på og trener til tross for plager :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fitbit Charge høres bra ut! Jeg har en fitbit, men den er flere år gammel, og jeg glemmer å bruke den!

Kjempeimponert over glutebridgen-din! Jeg har brukt 1 dumbbell på 15 kilo, liksom. Og 100?? :hakeslepp: 

Bra du kan gå til en annen behandler når kiropraktoren prater tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil absolutt anbefale denne klokken altså. Skikkelig fornøyd (etter bare litt over en uke). Deilig å slippe strap rundt brystet, også er den mye nettere enn polarklokken jeg hadde. Vi er vel 3 av 5 i venninnegjengen som har fptt den ila et par mnd og alle er fornøyde! Også finner man billige, fine nye reimer til den på ebay -akkurat bestilt en i roségull:yvonne:

Hehe, Bare å trene masse så går det til slutt. Det var før rygg- og kneproblemene mine for å si det slik ;) Kan i hvertfall ta rundt 40-50 kg nå da. Men fått beskjed om å ta ett-bens, men bare løfte foten et par cm over bakken, og maks et par-tre-4 ganger av gangen (men gjerne mange ganger om dagen) nå da, for å utjevne sideforskjellene.

Hun første kiropraktoren trodde vel det var en begynnende betennelse. Vet ikke om den  fortsatt er der eller hva.. Han andre snakket nok ikke bare tull, men hadde forventet litt mer hjelp etter at hun andre hadde skrytet han opp i skyene.. Hehe. Har bestilt time hos hun første igjen til mandag så får se da!

Ble beordret til å jobbe i natt, så har i grunn akkurat våknet og fått i meg mat. Planen er å få til noe bevegelse ila kvelden, men kjenner jeg er nødt til å bare chille helt akkurat nå. Og legge meg tidlig i dag hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Uff kjedelig med beordring :angry: Jeg har også opplevd det noen ganger, og jeg hadde faktisk sagt ja, hadde de bare spurt om jeg kunne, men å bli beordra slik, gjorde meg litt grinete.. Det er vel kanskje den følelsen av å ikke ha valget i det hele tatt. Og den at du MÅ, eller du SKAL komme når du har fri, jeg ikke takler helt :fnise: Det skjer heldigvis ikke så ofte da, så da er det jo greit.

Du får bare slappe av og ha en rolig kveld. En blir jo veldig påvirket av å jobbe natt (i hvert fall jeg), så jeg skjønner godt at du er sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sjefen tok meg til side da han kom på jobb og lurte på hva som hadde skjedd. For de har ikke lov å beordre når man bare er ekstravakt. Men han var skikkelig glad for at jeg tok det så fint. Og jeg får overtid selv om jeg egentlig ikke har krav på det. Og så tilbød han meg jobb :yvonne:

Lå i sengen mesteparten av dagen, bestilte Domino's til middag (hatt lyst på i et par uker, ikke spist siden februar), og så endte jeg med å gå tur en snau time på kvelden for ikke å sovne alt for tidlig, og for å få inn de siste tusnene med skritt. I dag satser jeg på en liten treningsrunde før kveldsvakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 min mølle

pull ups 3+2+2+2 med lett facepulls

svakt skrå manual benkpress med sidehev 4sett

triceps extension med manual bicepscurl *5sett 

leg raises 4*12

glute bridge ALA kiropraktor 3sett

sideplanke ALA kiropraktor med vanlig planke 3sett

pluss leggstrekking i ribbevegg før og etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte til slutt med en løpetur i kveld, etter både lite/dårlig søvn, jobb og bursdag. I følge fitbit 4,27km på 28min. Gikke bedre enn forventet før jeg dro ut. Var skikkelig digg. Håper ikke det gjør at ryggen blir verre igjen - den var nemlig bedre i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Oi! Så bra tid på deg frøken :)  Hvordan gikk det med ryggen?

Aha, så du har fått deg jobb nå da?

(det er helt lov å bestille ifra Domino`s :laugh:, når en er så flink som du er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...