Gå til innhold

Elvital jobber med saken ;)


elvital

Anbefalte innlegg

I dag var det først klatreparken som sagt. Tok vel sånn tre forskjellige løyper. Litt gelé i armene etterpå - spent på i morgen! (Det er forsåvidt en grunn til at de ikke anbefaler den for folk med ryggvondt fant jeg ut... *obs*)

Etter et par timer på sofaen hadde jeg avtalt skogstur med pappa. Det ble 1t40min med mye oppover. Nuh er jeg sliten! Og har bestemt meg for å droppe den planlagte styrkeøkten i morgen tidlig hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest- silje

Kjøper tightsene mine på hm. Prøver alltid en str mindre, og ender som oftest med en mindre str, enn det jeg egentlig bruker, da sklir de ikke opp i skrittet og sitter ganske bra under tur. Drar litt i den i starten, men med en gang jeg er litt varm, så sitter den godt. Beste tightsene jeg har er i fra hm :P

Gode økter på deg frøken! Skal du ikke ha ferie i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gjest- silje skrev:

Kjøper tightsene mine på hm. Prøver alltid en str mindre, og ender som oftest med en mindre str, enn det jeg egentlig bruker, da sklir de ikke opp i skrittet og sitter ganske bra under tur. Drar litt i den i starten, men med en gang jeg er litt varm, så sitter den godt. Beste tightsene jeg har er i fra hm :P

Gode økter på deg frøken! Skal du ikke ha ferie i sommer?

Hm, kanskje jeg får gi dem et forsøk. Har en treningsbh derfra jeg ikke liker, men tightsene kan jo for all del være alright hehe. 

Mjo, har "ferie" nå disse to ukene(jobbet tirsdag som var, og jobber tirsdag som kommer), men hadde jo eksamen som måtte gjøres om på, og har den dumme bacheloren jeg aldri blir ferdig med. Så blir det en liten tur østover i juli, og en tur til Belfast, og en til Barcelona i august. Men prøver å jobbe så mye som mulig. Har kun 21,63% jobb eller noe slikt fra høsten av...

Edit: Torsdag droppet jeg jo trening pga sliten etter onsdag og litt forkjølet. Og kjørte til kompis. Fredag var jeg helt sauset pga allergi. Lå rett ut hele dagen, orket ingen ting. Gikk rundt 1000 skritt hjemme hos kompis haha. I dag er formen bedre, men lat fortsatt. . Litt etter i går, mest pga varme.Kommet meg hjem til Oslo. Endte med netflix og sofa i stedet for trening i kveld. Men det får så være. I morgen skal jeg opp tidlig, satser på trening før varmen kommer for fullt. 

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt for trøtt til tidlig trening, så gikk ut døren litt over 12. Det var ikke så lurt allergimessig :fnise: Ble en ganske tett løpetur opp til senteret! Som forøvrig nesten var tomt (deilig!), og strøkent/ryddig pga fotograf tok bilder (deilig!).

Løp opp - 11 min. Løp i ett strekk fra døren her, til toppen av bakken. Da måtte jeg gå litt for fikk ikke puste.

Pull ups 5+3+3+2+2 I supersett med gående utfall uten vekter 12+12+12+12+12 skritt/fot

Planken 1min*3 i supersett med gående utfall uten vekter 10*3 skritt/fot

Benkpress med manualer: 8kg*10, 12,5kg*10, 15kg*5+5+5

Sidehev+bicepscurls+underarm+triceps kickback: 4kg*10, 5kg*10, 6kg*10+10

Triceps extension i kabel: 20kg*12, 25kg*11, 29kg*10, 34kg*9+5+5

Bicepscurls med liten stang: 15kg*10, 20kg*3+4+5

Løp ned - ca 10min

 

Tenker å gå en tur i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Jeg også har en sportsbh fra hm som jeg ikke liker.. Jeg har også en jeg liker, som er ekstra polstret. Du kan jo bare prøve en tights og vandre litt i butikken, så får du en feeling på hvordan den sitter og hvordan den føles ut :) (har kun de som er beregnet for løping da).

Huff, skjønner at du er sliten nå ja ;)For en økt på deg + gåtur!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får gjøre det. Men tenker jeg ser de ulike stedene jeg skal på ferie i sommer først :)

Var hos kiropraktor i dag. Ingen ny time bestilt for ryggen er såpass bra nå. Skal fortsette ca månedlig videre da, for vedlikehold. Anyway, begynte jo med litt vondt i kneet igjen i går, nevnte det for henne, og hun klemte, halte og dro og satte på tape. Og avlyste joggeturen jeg hadde planlagt "du kan spinne, uten motstand". Så da gikk jeg ned til byen i dag også (rundt 6km) før jeg tok og spant litt. Kjeeedeelig. Og nå har jeg mer vondt i kneet. Så klart. Satser på det går fort over. Bare være flink å ise ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt med kneet! Er vel naturlig at det blir mer vondt etter å ha blitt dratt og strekt i!

Imponert over at du tør å løpe ute i det hele tatt når du er allergisk! Jeg tør ikke det i gresspollensesongen i det hele tatt etter en joggetur for flere år siden, der jeg pressa meg opp en bakke sånn at jeg pusta veldig tungt. Natta etter våkna jeg gispende etter luft mange ganger, og halsen var fullstendig hovna opp!

Høres digg ut med få folk på senteret!  :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så rart med kneet nei. Kom på i dag mulig grunn til at det begynte å gjøre vondt plutselig: en stund(god uke?) siden jeg har brukt treningsskoene med såler. Jeg har løpt ute med vanlig joggesko.  Kanskje derfor?

i dag ble det 15min mølle med 13min jogging (i riktig sko 😅). Fornøyd med at jeg klarte 2k på 13:14. To av de minuttene gikk jeg også. 

Nedtrekk: 27kg*10, 34kg*10, 40kg*10, 50kg*10, 58kg*3+2, 50kg*10, 40kg*10, 34kg*10, 27kg*10 💪🏼 Litt dumt å bruke all energien her fant jeg ut

prøvde gående utfall men hverken kne eller lår ville så da presset jeg ikke

benkpress: 20kg*11, 30kg*10, 40kg*6+5+4. Tungt i dag! :( 

så superdupersett med

sidehev: 4kg *10, 6kg*10, 7kg*10+10

bicepscurls 4kg *10, 6kg*10, 7kg*10+10

underarms curl 1 og 2: 4kg *10, 6kg*10, 7kg*10

og

Triceps kickback: 4kg *10, 6kg*10, 7kg*10

 

Triceps extension : 20kg*10, 25kg*10, 29kg*10, 34kg*10+10+10

 

Edit: Apropos løping i allergisesong.. Det går greit, bare tungt mens jreg holder på. Kanskje litt mer kløete osv etterpå. Skjønner godt at du holder løpingen innendørs i denne sesongenaltså

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cardio på planen i dag. Tok det på mølle.

2 min gange

8min jogging (9,3-9,5kmt)

10 min 20:10 intervaller (startet på 12kmt, økte 0,2kmt/min til jeg kom til 13kmt, da reduserte jeg med 0,2 kmt/min.

10 min gange i oppoverbakke (6,3kmt, opp til 5% økning)

Utstrekning 

Planken 1:05+1:00+1:00+1:05 min

Sideplanke ala kiropraktorduden 3*10/side

Glute bridge ala kiropraktorduden 3 sett. Usiker hvor mange reps. (da går jeg altså i GB, og så løfter jeg ett og ett ben- med stabilt bekken. Startet på typ 1-2 sek med foten rett over bakken, i dag klarte jeg det greit med å strekke ut benet!).

 

Og så var jeg jo så idiot at jeg gikk og handlet 9kg vannmelon (elsk!) og ant rundt 9 kg andre grønnsaker og frukt (posene var ca like tunge) før jeg stakk på trening. Det betød jo at jeg måtte bære fra butikken til senteret (400m ca), så fra senteret til trikken (5-600m, og trikken gikk foran nesen min, orket ikke løpe hehe), og så fra trikken og hjem (ca 6-700m). Fortsatt vondt i hendene en time senere :fnise: Tenker det var nok trening i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for en slapp dag! Kjempestiv i skuldrene, og litt jevn hodevondt. For det meste ligget på sofaen ute eller inne i sengen. Fikk gjort ferdig kildepirk på bacheloroppgaven min da, så da er det bare å vente på tilbakemeldigner fra de to som har fått seg litt (u)frivillig sommerlektyre :fnise::phaedra: Kom meg til slutt på trening, men det tok omtrent 10 timer å komme seg over dørstokkmilen! Hehe..

Løp+gikk en del opp til senteret - 10-15min (var så tett, så klarte ikke løpe så mye rett og slett)

Mølle: Løp 10 min (5*9,5kmt, 5*10kmt). Det føltes som en evighet, men litt lettere å puste inne. 

Gående utfall uten vekter: 5* 20meter

Div plankegreier+utstrekk

Pullups: 3+3+negativ

Benkpress: 10*20kg, 10*30kg, 40kg*10(YAY)+7+5

Nedtrekk: 10*27kg, 40kg*9, 50kg*7(?), 59kg*1, 50kg*5

Smal nedtrekk: 34kg*10, 40kg*5+4

En-hånds Skulderpress+bicepscurl+underarm: 4kg*10, 7kg*10+10+10

Triceps maskin: usikker på kiloene her, tenker jeg begynte på rundt 20kg, økte ett hakk hvert sett. Endte opp på 40kg*5

Jogget hjem. 8-9 min. 

 

Ellers har jeg kommet fram til at jeg MÅ gjøre noe med kostholdet. Jeg tror jeg spiser for mye, er likevel ofte sulten. Føler jeg går og snacker hele tiden. Har ikke gått ned noe siden sist jeg veide meg for rundt en måned siden. Heldigvis ikke gått opp noe heller (til tross for at jeg føler meg som en hval for tiden - takk PMS). Må rett og slett bli flinkere til ikke å snacke så mye tror jeg, heller spise skikkelige måltider. Husker ikke hva jeg spiste i høst? Da var jeg i hvert fall nede i vekten jeg vil nærme meg. Eller, vekt er jo bare et tall, men jeg vil ikke føle meg som et fleskeberg som jeg gjør nå. Kjenner og ser at magen er blitt større. Puppene er større (:Knegg:), lårene er større (ikke bare the good way). Lagt inn havregrøt som frokost siste par dagene. Spiste jo det hver dag før jul. Så er det bare klare å gå lenge nok før lønsj. Blir nok bedre når jeg nå begynner å jobbe og får litt rutine på ting igjen! Ble visst litt babling her. That's what diaries are for ;) :phaedra:

Nå blir det soving før 12,5t jobb i morgen. Blir nok ingen løpetur da, benene mine er ganske kaputt begge to. Satser på alt er bedre på lørdag :) Kneet er heldigvis mye bedre/bra. Har fått stor tro på slik tape altså. Funker fett både på rygg og kne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12,5t jobbing i går medførte treningsfri :fnise: Tror nok det var godt for kroppen, og jeg nådde akkurat 10000 skritt målet mitt for dagen :)

I dag var derimot en ny dag, og etter jobb og masse kaffe stakk jeg rett på trening.

12:04 min møllejogging = 2 kilometer. 

Gående utfall: 6lengder*15-20 meter. Tror jeg telte 13 skritt per ben/lengde

Div planke (1:14,1:00, 1:00 min), utstrekning og glute bridge med strekk av et ben 

Pullups: 3 vanlige+2 negative (var sliten etter torsdagen gitt, og stiv i skuldrene) så tok to sett nedtrekk 50kg*5+4 på slutten

i supersett med facepulls: 27kg*10, 38kg*10, 47kg*6+5

Manual benkpress: 8kg*10, 12,5kg*10, 15kg*5+5 (tungt i dag)

Så superdupersett med:

Biceps curls: 4kg*10, 6kg*10, 8kg*10+ 9kg*6

Underarmscurlting: 4kg*10, 5kg*10+10+10

Triceps dips: 5+5+4+4

Leg raises: 10+10+10+10

 

Droppet skuldre siden de var så støle/stive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble joggetur rundt Sognsvann i dag. 3,39km på 20:58min. Måtte gå ca 150m litt før slutten pga allergi/pusten. Kjekt å puste litt innimellom :phaedra: Så løp jeg 4-500m etter jeg var kommet rundt også, for å møte noen pasienter  og gikk med dem tilbake. 

Nå har jeg vondt i kneet igjen. Arg! Ist det ned en gang etter jeg kom hjem, får ta en gang eller to til før kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest- silje

Huff, så kjedelig! Jeg fikk faktisk også vondt i v.kne i dag etter løpeturen.. Håper inderlig at dette er noe som går bort kjapt 😊

Gode økter på deg :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kneet kjennes bedre i dag, men hodet har vært kaputt helt til nå egentlig, så jeg droppet alle planer på morgenen for å ha ork til å komme meg på jobb i kveld. Tror det var lurt. I morgen satser jeg på en intervall/mølleøkt før jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mølle: 2%stigning

2min gange (6-6,7kmt)

8 min jogging (9,5-10kmt)

10min 20:10 intervaller (12,5-13,5kmt)- merket at jeg startet på høyere hastighet enn sist. De siste tre min var tunge!

10min nedtrapping (6-6,5kmt, 5-1% stigning)

 

planke + glute bridge ALA kiropraktor 

tok vanlig planke også -1:20+1:10+1:00 min

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1,5 min gange

14,5min løping - mest på 9.5kmt, noe 10kmt, og siste 200meterne på 12,3kmt

Planken 40sek*3

Pull-ups 4+4+1 og to negative+2 i supersett med

facepulls 34kg*10+10+10+10

Militærpress: 4kg*10, 6kg*10, 8kg*10, 9kg*10 (også lurer jeg på om jeg tok 10kg*5) i superdupersett med

sidehev: 4kg*10, 6kg*10, 6kg*5 Og:

Biceps curl: 4kg*10, 6kg*10, 8kg*10, 9kg*10, 10kg*5

Triceps dips: 6+6+6+6 i supersett med 

leg raises 10+10+10+10

Underarmscurl nr 1&2: 4kg*10, 6kg*10, 8kg*10+10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig jogge med jobb, men så ble plutselig en pasient jeg måtte ha et ekstra øye til med, så da måtte jeg holde følge der. Og det gikk ikke særlig fort. Brukte over 30 min på 3,78 km. Ble ikke klissvåt av svette som jeg pleier å bli for tiden da (teite medisiner). 

Så tenkte jeg skulle ta en joggetur i kveld, men pga stiv i ryggen osv fant jeg ut at gåtur er bedre. Gikk ned til vannet, og så opp igjen en runde, med et par stopp for først å plukke markjordbær, deretter å ta av genser osv. Det ble 4,57km på rett under 59 min. Så mye rolig kondisjon i dag. Men deilig. Satser på å bli med på treningssenteret på jobb i morgen. Hvis ikke blir det rett etter jobb :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mølle. 10 min 1,5km

pullups 5+3+2+2

benkpress med vondt håndledd 30kg*15+15+12+12

nedtrekk 5sett usikker på vekt

militærpress 5kg*10, 7kg*10, 10kg*8+8 i supersett med biceps curls 5kg*10, 7kg*10, 10kg*5+5

dips 7

leg raises 15

 

litt lite energi i dag. Og det er helt ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente allerede før jeg gikk hjemmefra i dag, at jeg var tett. Fikk til litt løping likevel da, den flate løypen rundt Sognsvann, ca 3,3km på rett under 21 min. Så ble det tur til Frognerbadet med jobb - fikk svømt 200m før kneet begynte å krangle litt så da gav  jeg opp. Etter det ble det bytur. Gått rett over 17000 skritt i dag (minus det inne på Frognerbadet da jeg ikke hadde på klokken der) og 11t jobb. I morgen blir det plutselig jobb på morgenen, satser på at jeg likevel får trent som planlagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...