Gå til innhold

Elvital jobber med saken ;)


elvital

Anbefalte innlegg

Ja det er jo litt annerledes kostvaner her, også er det det med å ha ting tilgjengelig hele tiden. Blir jo fylt på i tide og utide hehe. Men det er jo deilig også da. 
Ordner seg nok til slutt. Øke litt cardio, spise litt mindre så blir det ei årnings.

Jeg kan ikke ta mark og bøy pga vondter her og der, men tar jo utfall da. I fjor sommer trente jeg annenhver dag med HIIT+30ish min mage og LISS+bein. Så en stor forbedring etter noen uker, så håper på det nå også. (men da levde jeg på havregrøt og husmann med skinke, og egg. Hehe, var så dårlig mat der jeg var:fnise::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utblåsning start:

MØKKABIHULER!

Leste på siden til helsenorge at man skal få svar på henvisning innen 10 dager. Nå har det gått 3 uker (15 arbeidsdager), så på mandag skal jeg ringe og klage! Sånn i tillegg til det, har de visstnok 24 ukers ventetid på å komme inn til utredning. Jeg er så lei av fucked up bihuler at jeg kan spy av halvparten. 

Utblåsning over.

Ble ikke trening i går, og blir ikke trening i dag. Skal en liten luftetur til byen for en kaffe eller noe, kanskje handle litt mat. Og Nesespray! Så er det tilbake i sengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Huff, så kjedelig!

Helsevesenet er så treigt at det er håpløst, sjekket ventetid for min henvisning på den plassen legen har sendt meg, som er nærmest, der var det bare 72ukers ventetid ;) Hehehe, så jeg venter til jeg får timen og hvis det stemmer, så kommer jeg til å reise litt lengre, da jeg ikke gidder å sitte her å vente så lenge, for å få avklart hva som er galt  ;) 

Hva er det som er galt med bihulene? Er det ofte betennelse eller? Her hadde gubben store problemer med ørene, han var innom legen 5 ganger i fjor sommer og var også på øre/nese/hals, men ingenting hjalp. Tilslutt googlet jeg litt og det endte med at han fikk faktisk melkeforbud av meg (han var skikkelig kalv altså), og det hjalp mye på faktisk, til tross for at det ikke er noe legen anbefalte, men jeg leste at det var vanlig for "ørebarn" å kutte ut melk. Jeg merker forskjell på han dagen etter at han har drukket melk, altså han kremter og småhoster med en gang.. Så jeg tror at han kanskje har utviklet en form for sensitivitet overfor melk. Ikke at jeg sier at du skal kutte ut melk, for gubben min var ekstrem, men av og til så kan det hjelpe å google litt og prøve litt selv også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger masse gugge inni alle bihulene som ikke kommer seg ut, dermed så blir det betennelser så lett som bare det. Og nå var treningskompisen syk i slutten av forrige uke, så da  har jeg sikkert blitt smittet av han. Hurra. Ringte dit henvisningen er sendt, og hun sa at jeg får den i posten i la noen dager, den lå klar til å sendes så da får jeg se. Gidder ikke vente i 24 uker på utredning! Men ja, har ikke trent siden sist. Ibux og paracet og varm te/vann med sitron er bestevennene mine for tiden. Og nesespray i alle former. 

Ellers kjøpte jeg meg ny telefon i går, byttet fra android til ios. Så det krever litt fikling idag vet jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt med bihulene dine! 24 uker venting er jo helt meningsløst, da er man jo frisk igjen! Kan du ta en time på Volvat eller noe i stedet? Dritdyrt, men da får man jo i alle fall time raskt. 

Oooj, hvordan var det å bytte? Jeg har Samsung, og hvis jeg skal låne noens Iphone for å feks ta billder eller noe føler jeg meg så klumsete.

Masse god bedring til deg!! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut av det i høst (etter 1år med syk hver 4-6uke), så sa spesialisten at jeg MÅ prøve meds i 3mnd før han henviser. Og det har jeg gjort. Og så skal det være så lang ventetid? Helsenorge ass. Får se når timen jeg får er, og så får jeg se om jeg vet drar et annet sted *fritt sykehusvalg hurra*.

Jeg har jo hatt ipad, men sluttet å bruke den for 1,5 år siden, så er litt ute av det. Men det går greit foreløpig. Noen ting jeg savner, men det er gjerne bare vanesak. 

Føler meg litt bedre i dag. Vondt i hodet da, men ikke så tett. Har tatt 3 forskjellige nesespray/inhalator og ibux+paracet. Og sitteligger i sengen med oppgaven. Har ca 4000 ord, og tre uker på å skrive minst 5000 til og revidere alt. Jadda, dette går bra. 

Tenkte prøve trening i morgen. Har. så.lyst. til å løpe. Ute på bar asfalt. Møkkavinter altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går ble det trening!:hoppe::hoppe::hoppe: Med treningskompisen. Tiden går så fort når vi trener sammen/evt vi trener sakte?. Det senteret vi trente på er skikkelig dårlig da. Annen hver mølle fungerte ikke, de har bare manualer opp til 9-10kg, kun en benkpress osv osv. Så ting ble litt alternativt. Men:

24min mølle.

Planken

Pull ups 5+2,5*4

Smal nedtrekk

Skråbenk

Litt leg raises

Biceps curl til skulderpress med manualer.

 

Satser på litt ben og triceps  i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble trening på morgenen. Deilig. Slo til og holdt over 30min på tredemøllen også (Løp ca 22min sammenhengende! dvs over 3km. Hurra!:hoppe:). Gikk ikke så fort, men akk så deilig! Må jo starte et sted. Har en drøm om å klare å løpe 5km på 30min sammenhengende (uten oppvarming). Så fikk jeg melding av treningskompisen om jeg vil trene i kveld, så satser på det også - men da blir det roligøkt for min del!

I dag:

Mølle - 30min

Mage (pikes med pushups, liggende leg raises, wipers)

Gående utfall

Leg extension 

Liggende leg curl+hip thrusts 

Sittende tåhev 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig og rolig i økt... Tok visst i litt likevel.. :fnise: 17 min ganske rolig oppvarming på møllen, (løp kanskje 500meter). Deretter 3*planken med 10*commandos (på de to første, siste planke var vanlig). Pull ups (først 5 vanlige, deretter 4 hvor jeg holdt meg sakte ned). Nedtrekk (fant ut at jeg nå klarte 4*59 kg ETTER pull ups. Før jul klarte jeg så vidt 2-3*50kg FØR pull ups! Yay!). Benkpress (gikk ikke så bra - rar skulder). Skulderpress med sidehev. Biceps curl med triceps extension. 

Må virkelig fokusere på biceps og triceps framover. I hvert fall biceps, føler meg så svak der. 

I morgen blir det treningsfri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble morgencardio i dag - Rett over 25 min mølle (3,4km). Først 10 min gange, deretter annenhver 1min 9kmt og 1 min 12kmt i 10 min, så 5 min nedtrapping/gange. Påfulgt av magetrening. Ble bare 15-20min (4 sett med liggende leg raises både rette og til siden, og sit ups). Tung i bena/kroppen fra lørdagen hehe. Nå er jeg på skolen og skal i gang med å skrive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det 17min mølleløping. Bittelitt mage. Prøvde nordic hamstring. Deretter gående utfall leg curl og leg extension. Og så 3min mølle. Sliten da. I dag blir det overkropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var skikkelig tung i kroppen i går, og bena var kjørt etter onsdagen. Så ble skikkelig amputert trening for min del. Hadde tenkt å ta igjen i dag tidlig, men forsov meg og våknet med hodepine, så tar det med ro i dag ser det ut til. Under to uker igjen på bacheloren og jeg sliter og er passelig stresset kan du si. Føler ikke jeg kommer noen vei selv om jeg har en slags plan i hodet. Klarer bare ikke få den ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på senteret 08:15 i dag. 25 min og 3,44km på møllen. 

Utstrekning+ mage (pikes i slynge med push ups på tre av fem sett, og så commandoes 2*10 per side-totalt 4 sett)

Gående utfall

leg curl

leg extension 

ferdig. hehe. Hjem, masse mat! Ble sulten gitt. (Var jo etter 14-15 timers mat-faste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Huff så slitsomt!

Har du logget deg inn på "min helse"? Der kan en se timen (når den kommer) og se hva som er forventet ventetid. Nå viste det seg at ventetiden som var beregnet der jeg skal på utredning var overdrevet, eller så har jeg fått en litt rask time fordi jeg fikk time i juni - noe som er mye bedre, enn 72uker. Legen syntes det var lang ventetid da, men jeg tar nå heller det. Ellers så hadde jeg reist, en får jo dekket reisen også.

Ser du faster og dermed regner jeg med at du følger periodisk faste. Hvordan føler du at det går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brev fra sykehuset - Fikk time om 2 uker, men da er jeg bortreist, så sendte inn sånn greie om at jeg må bytte time, så får se hva det blir til nå... Håper jeg får en ny time kjapt!

Prøver å følge periodisk faste ja. Noen dager går det veldig fint, andre dager går det ikke i det hele tatt hehe. Starter dagen med en stor kopp varmt sitronvann, før en kopp kaffe med litt melk, gjerne rundt 7-8. Deretter blir det frokost rundt 9-10 tiden. Og så gjerne lønsj i 12-13 tiden, noe snack rundt 15-16 og så siste måltid rundt 18-19. Noen ganger er jeg skikkelig sulten rundt 21 tiden, da tar jeg noe lite hvis ikke det hjelper med vann e.l. Det funker bra for sovingen i hvert fall, usikker ift andre ting. Spiser jeg sent sover jeg skikkelig dårlig.  Ser at det er veldig mange måltider, men nå som jeg sitter og skriver hele dagen "må" jeg ha noe å snacke på. Gleder meg til å bli ferdig, så jeg kan være litt i aktivitet igjen, og slippe å bli sulten hele tiden. Hehe. Men prøver i hvert fall å ha all mat innenfor 9:30ish - 19. Da blir det 14-15t faste som er anbefalt for kvinner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest- silje

Får satse på at du får raskere time. Hvis du har mulighet til å møte opp ved en avlysning, så kan du ringe og si det til dem, da kan det være at du får en veldig kjapp time. Men det kommer jo an på avstand og evt jobb da..

Det høres jo bra ut. Jeg endte med å bli mindre og mindre sulten, så jeg fikk tilslutt et spisevinde på 4 - 5t, jeg fikk i meg alle kaloriene jeg skulle ha, siden jeg ble kjempesulten - når jeg først ble det. Men jeg endte med å miste mensen totalt i over 6mndr:PSå det er en grunn til at de anbefaler at kvinner ikke faster for lenge. Nå har jeg puttet inn et måltid tidligere og et litt senere, så nå er alt i orden igjen.

De sier også at en ikke skal variere spisevinduet noe særlig, og det synes jeg er vanskeligere, da jeg jobber jo turnus og på dager med kveldsvakt, så sover jeg en del lengre, så jeg får ikke helt til det da, men det har gått greit, jeg har ikke merket noe særlig på at jeg forskyver sv noen dager. Bare jeg holder fasten i så og så mange timer, så går det fint :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det ordner seg med timen :)

Kunne godt tenke meg å bli mindre sulten. Problemet nå er mye at jeg går og kjedespiser når jeg er hjemme. Og det er jo IKKE bra. Kan nesten ikke hive innpå med mer å drikke heller, drikker allerede mange liter om dagen... På skolen har jeg jo bare med en viss mengde mat, men ofte spiser jeg opp alt ganske tidlig. Så blir jeg skrubbsulten når jeg kommer meg hjem utpå ettermiddagen :fnise: Jeje. Går seg til etter hvert. 1,5 uke til med ni-skriving, så blir det bedre tenker jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en rolig økt i dag, noe feil med rørsystemene på senteret, så slukene var tette og vannet smakte dritt. Funker dårlig å trene uten å ha spist når man ikke kan fylle på med vann underveis. I tillegg er jeg tett i pusten i dag og har brukt mer enn nok nesespray i de siste ukene, så det er ikke lov lengre. Anyway:

6min mølle, 1 min ellipse (LOL)

Planken*litt*3-4 ganger

Pull ups* 5,5+4,5+3+2,5+3

supersett med facepulls

Dips 7+5+5+5+2

supersett med leg raises*12

Triceps extension i kabel

i trippelsett med biceps curl og to for underarmen/grepet.

 

That was it. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, tar du så mange pullups! Imponerenede!

Kjenner igjen det med kjedespising, jeg føler jeg er sulten omtrent i det samme jeg går ut av lunsjrommet på jobb. Men nå driver jeg med en liten bulk, da, så nå er det liksom greit å spise og spise. Tror ikke jeg hadde funka med sånn fasting, for jeg får migrene uten mat.

Håper du ikke havner bakerst i køen når du flytter timen, de er jo ofte så sære sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...