Gå til innhold

Elvital jobber med saken ;)


elvital

Anbefalte innlegg

Lørdag ble det sen trening. Var litt sliten så ble ikke noe særlig futt fra meg, men fikk da gjort litt skuldre og armer i det minste. 

I dag, søndag, ble det trening etter jobb. Løp/gikk 20 min. Litt uttøying og mage. Prøvde slik ab roller. Det er tungt altså. Deretter gående utfall, økte vekt i dag - det gikk bra. Men så fikk jeg plutselig skikkelig kink i nakke/hals/skulder/kjeve. Låste seg. Var dritvondt. Vondt å svelge tilogmed. Fikk massert/knekt det litt bedre, men AU! Ble litt leg curl/hip thrusts og litt leg extension, men ble veldig amputert pga nakken. Så dro hjem, spiste mat og tok meg et varmt bad. Nå sitteligger jeg med varmepose på nakken. Den er mye bedre, men kjenner det fortsatt. Trenger massasje! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Au, det hørtes vondt ut! Håpr det gir seg snart, du får prøve å kna litt selv, og tøye og strekke så godt du kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det tøft å stå opp av sengen... Men klarte det til slutt, etter en time. Kom meg på trening, men den ble veldig amputert. Hadde ikke energi rett og slett. Burde nok aldri dratt hehe. Også er jo skulderen fortsatt kje. Ble 30 min på møllen. Økte tempo til 6.6km/t og så økte jeg med 0.5 % stigining per min opp til 7 %, og deretter ned 0.5 % per min. Ble litt svett. Deilig egentlig. Etter det har jeg fartet litt rundt. Skulle ta meg en liten power nap på sofaen da jeg kom hjem. Endte opp med 45 min. Kjennes ut til at jeg ikke er helt i slaget (fuck you kroniske bihulebetennelse), noe som passer helt sinnsykt dårlig ettersom jeg skal på en liten minitrip til Sverige fra i morgen til onsdag. Jaja, får legge meg tidlig i dag. Kanskje tine opp litt bli frisk suppe. 

Og for å gjøre det hele bedre, så har tannen min begynt å verke igjen :( 

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Ja, da tror jeg at det var rett avgjørelse ja :fnise: 

Har du gått i minus over en periode? Eller har du økt treningen? Jeg får alltid dager der jeg går mange kcal over grensen, hvis jeg har ligget lavt på inntaket, eller jeg har økt treningstiden over en periode. Så skjerper jeg inn igjen, når den verste sulten gir seg igjen. Tror egentlig det er veldig vanlig, å være mer sulten i perioder. Og da kan du like gjerne høre på kroppen, fordi det er som oftest en grunn til det ;) 

 

Det var da virkelig til uflaks du hadde da! Huff du får ha god bedring :)  Også håper jeg at formen din kommer seg, slik at det blir Sverige- tur på deg !

 

 

Endret av gjest- silje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å legge om måltidsmønsteret mitt etter en periode med snacking hele tiden. Også endte jeg med å spise mye mat sent, noe som ikke funker særlig ift søvnen. Så nå har jeg prøvd en uke ca med halvveis periodisk faste.det funker ganske bra. Starter med kaffe og vann når jeg våkner, og så første måltid i halv 10 -10 tiden og siste rundt 19. Sånn bortsett fra nå da. I går begynte man jo med middag rundt 2030 😂 

det hjalp med suppen, formen kom seg og jeg har kommet meg til Stockholm hvor jeg virkelig koser meg. Ble salad (mexican style-veldog godt,sikkert ikke så sunt) til lønsj i går, en svær skinny vanilla latte,og så sen middag med blåskjell til forrett og pasta med pesto til hovedrett. Og noen glass vin. Koste meg max. I dag blir det litt spasering i byen og evt noe senter etter hvert. Se om jeg får shoppe litt. Må i hvert fall ha noen gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist det ble slutt! Hadde dere vært sammen lenge! Men høres absolutt ut som det var riktig når du syns det er helt i orden nå allerede. Jeg har ingen ekser, så jeg syns det er så snodig å se for seg at man er sammen med noen og så plutselig har man ikke noe med den personen å gjøre lenger..! 

Kjenner igjen det med å bli mer sulten når man er mindre aktiv. Er vel derfor det gjerne går skeis for mange i helgene..! 

Åh, hva slags type rundstykker lager du som går så fort? Jeg sliter med å finne noe sånt. Men jeg må ha glutenfrie, så det er ikke så enkelt det heller. Tror det er er helt innafor å gå litt over noen ganger, kroppen sier gjerne i fra om at den vil ha mer å gå på også! 

Håper nakken er i orden igjen og at du koser deg skikkelig hele oppholdet i Stockholm!

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var sammen i rett over 3 år. Så var en stund. Bodde sammen offisielt i 1,5. Så ja.. rart at han som var nærmest plutselig ikke er der lengre. Men, ja, det var for det beste, og flere som kjenner meg (og kjenner det selv) sier at jeg har blomstret etter det ble slutt! 

Her er oppskrift på rundstykkene. 

Nakken er ganske grei, men Stockholm var litt kald, så har vært litt hanglete i dag. Kjenner jeg ikke er i form - gruer meg litt til å  våkne i morgen kjenner jeg. Tenker det blir et varmt bad og så opp i sengen med varmepledd snart. Spørs om ikke det blir hjemmedag i morgen. Ellers var Stockholm veldig bra. Gått ganske mye. Er vel oppi ca 15600 i dag, ble ca 12300 i går (telt med mobilen, hadde ikke på/med polar!). 

Trening er avtalt med treningskompis i morgen kveld, satser på å være ca frisk da!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet forresten litt på kalorier/makroer for i går (sånn ca, fant jo ikke utregningene til akkurat den restauranten vi var på osv da), og det ble ikke så alt for ille. Verre i dag tror jeg. Har ikke en gang giddet å prøve og regne ut haha. Men det var ferie og helg i ett, så må være lov. Ble ham+cheese omelett til frokost+kaffe med h-melk, sjokolademelk til snack, burger med sweet potato fries (elsk!) til lønsj, twix til snack, og 3/4 av kjøkkenet til middag nå Lol. Ble litt for sulten gitt, så røk på en smell - gulrot, havregrøt med rosiner og valnøtter, skinke+gulost, kjøpt hjemmelaget knekkebrød med gulost og så for å toppe det hele; en propud med sjokolade. Den puddingen er elsk altså. I morgen blir det annerledes for sure! Vondt i magen nå..

Vet ikke om jeg har sagt det før, men har mål på ca 1600 kcal hvor 120 gram proteiner, 53 gram fett, 160 gram karbohydrater. Det viktigste er proteinene, og at fettet ikke er dårlig fett. Mulig jeg må oppjustere litt, men har jo bare prøvd en uke. Må prøve å treffe målene skikkelig nå framover en uke eller to tenker jeg, så får jeg se om det funker eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Propud er magisk altså! Har smakt alle tre variantene, men den med vanilje, og den med karamell er helt forferdelige :fnise:

Synes du er flink jeg! Alle går på en smell iblant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladen er definitivt best av de tre ja! 

Denne uken har jeg vært veldig sliten (sånn, de dagene jeg har kunnet trent). Mentalt sliten (alt for mye tenking på bachelor som ikke går bra, og litt andre ting i livet... Mannfolk osv haha:sjenert:), men det går jo utover det fysiske, også er jeg så redd for å bli syk. Så da har jeg valgt å ta det rolig. Men i går kom jeg meg endelig på trening igjen. Hadde overhodet ikke lyst, det vær jævlig på tredemøllen mens det stod på, men så deilig etterpå. Jeg tvang meg selv til å være på den 20min. Da ble det ca 14 min sammenhengende løping. Fornøyd med det, selv om det gikk sakte. Får så kramper i høyre legg, rundt hele. Aner ikke hvordan man får tøyd forsiden liksom?

Uansett, etter oppvarming ble det mage. Pikes i slynge+push ups, deretter liggende windmill (?)+leg raises+situps.

Nedtrekk+facepulls

Arnoldpress+sidehev (og litt fronthev)

Tricep extension+bicup curls med manualer+ triceps extension over hodet. 

Og da var jeg sliten/lei. Planen er å trene bein i dag. Men aller først - bachelorskriving! Hvis noen har gode tips, så sier jeg ja takk! Motivasjonen er fullstendig borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det bein som planlagt.

Ble bare 10 min oppvarming på mølla da. Deretter utfall, liggende leg curl+hip thrust i leg curlmaskinen, leg extension og til slutt tåhev. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du kom deg på senteret selv om du ikke var motivert  i helga. Jeg er aldri motivert for senter, altså! ;) Høres ut som en digg økt i går også. Bachelorskriving har jeg ingen råd til, ettersom jeg slutta å studere før det ble en grad ut av det. Var liksom aldri så motivert for studier, surra rundt på Blindern til jeg fikk jobb. :fnise: Hvilket fag studerer du?

Ikke bli syk, ta det rolig mellom slaga! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt å trene på senter - når ikke det er så fullt. Det var det heldigvis ikke i går *digger fint vær* hehe. 

Studerer sykepleie -ferdig til sommeren. Endelig. Burde aldri begynt med det da, evt burde hoppet av for lenge siden. Men da jeg endelig egentlig fikk baller til å gjøre det, var det litt sent. Nå må jeg i hvert fall fullføre, så får jeg se hvordan jeg kan få brukt graden til noe gøy/fornuftig/noe jeg trives med.

Føler meg i fin form nå! Det er bra. Har fått tak i en krem jeg smører på skuldre/nakke også, og den funker ganske så bra må jeg si. Deilig ikke å ha vanvittig vondt! 

I ettermiddag satser jeg på litt overkropp. Har egentlig lyst til å løpe (har sittet hele formiddagen om en studie med erfaringer fra trening og lest om runner's high osv, så nå vil jeg oppleve det selv igjen haha), men kjente at knærne ikke var helt supre i dag, så mulig det må bli ellipsemaskinen eller noe i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest- silje

Jeg har lenge levd med periodisk faste :) Det fungerer supert for min del med tanke på hvordan jeg vokste opp og hvilken måltidsrytme jeg hadde som barn. Så det er absolutt ikke noe negativt ved det. Jeg fant ut at jeg klarte å spise mindre sammenlagt ved å spise 2 store måltider til dagen, istedenfor mange små måltider, så jeg er veldig fornøyd med den måltidsrytmen.

Godt du føler at formen har kommet seg :) 

Hvorfor hadde du ønsket at du hoppet av sykepleien? Trives du ikke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt et par dager nå med alt annet enn periodisk faste haha, men men. Prøver på nytt i morgen. Hadde laget en fin plan på hva jeg skulle spise i dag og, og den funket fint, helt til det ble kjøpt inn take away pizza av besøket. Hehe. Ble vel ca 3 biter før trening, deretter to relativt små etter trening. Og litt av hvert annet. Så har nok havnet på litt over 2000 kcals i dag (har som sagt 1600 som mål).

Har ikke hatt nok interesse for faget egentlig. Noe har vært spennende, men det meste har vært ganske gørr, og da blir alt vanskelig. I tillegg ble jeg veldig skuffet over skolen, da jeg var forberedt på små klasser/tett oppfølging, og de endret det det året jeg startet, så vi var 180 i kullet... I tillegg har praksisene vært kjipe. Trivdes ikke på sykehus, sykehjem og hjemmesykepleie var jo bare stell... Men så var det "litt" press fra privaten, og litt 'hva skal jeg gjøre hvis ikke jeg gjør dette'tanken som gjorde at jeg ble. Nå har jeg jo funnet ut at jeg foreløpig trives innenfor psykiatri da, så det er jo enda noe :) 

Økten ble i hvert fall slik:

Mølle i 30min. Ble 10min gange, 15 min løp og 5 min gange. Hjalp på leggene at jeg varmet opp litt lengre!

Magetrening i 20-30  min

Nedtrekk, klarte 2* kroppsvekt

Benkpress med manualer

Og da gikk egentlig futten ut av meg..

Men: Skulderpress med manualer og litt biceps curls måtte til. 

I morgen blir det styrkefri, håper på å få til en kondisjonsøkt av noe slag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med maten for tiden altså. Liker ikke :( I morgen kommer foreldre hjem og, så da blir det ferdiglagde middager osv gjerne. Får se hvordan jeg gjør det. Ikke regnet alt for i går, og ikke fulgt med i dag (That time of the month, så spist det jeg vil egentlig...). Ble oversulten til middag, så det var først 1,5 valnøtt med en gang da jeg kom fra trening+melk, etter dusj ble det alt for mye karbonadedeig, en bolle med salat og masse ovnsbakt søtpotet i skiver med olivenolje og krydder på. Veldig digg, men aua magen nå hehe. 

I dag har det altså blitt to treningsøkter, med bare 1,5t i mellom. Det var litt liten pause vet jeg hehe. "Måtte" være med på jobben, så da ble det 15 min mølle+15 spinning+25min mage. Så var det trening med kompisen etter jobb. Da ble det 15 min mølle+3*planke, nedtrekk (klarte 2,5*kroppsvekt!), benkpress, et par sett skulderpress, litt biceps curls og litt triceps extension. Var sulten og sliten gitt. I morgen må jeg få til å trene ben! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble 20 min mølle (15min løping) uten avhopp for å strekke leggene! Etterfulgt av 15 min ellipse. Deilig. Ble god og varm. Burde nok trent bein også men kjente at det var nok slik i dag så da ble det med det. Ellers går det greit matmessig i dag!:nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Flink med treningen !

Hva er "magetrening i 20-30min"?

Ja, stell ja. Det er ikke alle som trives med det, så det var dumt at det ikke passet for deg og at du nå har nesten fullført. Men det er jo en del jobber uten stell og da. Men da kreves gjerne videreutdanning, som tar litt tid.

 

Maten kommer seg nok den. Det er jo ofte opp og ned, det er jo sjeldent en klarer å holde det helt strikt ;) I går laget jeg for eks karmellpopcorn :fnise: Det var godt det, ehe.. Heldigvis så har jeg hatt en god periode de siste ukene, så jeg spiser kun litt usunt en gang i uka, men før det igjen så hadde jeg en periode på flere uker der jeg bare heiv innpå med alt mulig dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, gjest- silje skrev:

Flink med treningen !

Hva er "magetrening i 20-30min"?

Ja, stell ja. Det er ikke alle som trives med det, så det var dumt at det ikke passet for deg og at du nå har nesten fullført. Men det er jo en del jobber uten stell og da. Men da kreves gjerne videreutdanning, som tar litt tid.

 

Maten kommer seg nok den. Det er jo ofte opp og ned, det er jo sjeldent en klarer å holde det helt strikt ;) I går laget jeg for eks karmellpopcorn :fnise: Det var godt det, ehe.. Heldigvis så har jeg hatt en god periode de siste ukene, så jeg spiser kun litt usunt en gang i uka, men før det igjen så hadde jeg en periode på flere uker der jeg bare heiv innpå med alt mulig dritt!

Det er jo da ulike mageøvelser. Vet ikke helt navn på alt, men kan prøve å forklare. Liggende leg raises (rett og til sidene), liggende windmills?(at du ligger på ryggen og tar bena samlet fra side til side ca 90ish grader ut fra kroppen. Sorry, klønete forklart), sit ups, planken, pikes... Kjører gjerne 15-20 reps (eller mer. Eller mindre. Kommer an på dagsform) og 3-4-5 sett. Også kjører jeg to tre øvelser i supersett da :) Pleier å bli ganske varm av det. 

 

Joda, maten kommer seg nok. Bare føles psykisk kjipt at jeg har gått opp 4-5 kilo siden før jul. Sånn er det når man flytter til foreldre med allskens snacks liggende rundt hehe. Noe er nok muskler, for har økt i styrke de siste par månedene, men... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Ja, jeg tenker nok også at jeg hadde slitt skulle jeg ha flytta hjem. Jeg har jo et helt annet kosthold enn min familie, så jeg hadde nok gått tilbake til å bli smellfeit - slik som når jeg var liten :pinar: 

Du har jo kontroll og så lenge du prøver så kommer du nok inn i rutinene til slutt. Det kan bare være litt krevende ;)

Aha, tror ikke jeg hadde orka å trent magen i så mange minutter... Nå er jo mageøvelser veldig diskutert i treningsverdenen, men jeg tror at i hvertfall for min del (som ikke kan øke så mye i mark/bøy) så tror jeg at det hjelper å ha en egen øvelse til magen i programmet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...