Gå til innhold

Elvital jobber med saken ;)


elvital

Anbefalte innlegg

Først praksis, deretter trening. Ble ei ok økt - 15 min oppvarming (fungerte ikke å løpe, så ble rask gange i oppoverbakke på mølla), deretter facepulls+triceps extension i kabel med stang, nedtrekk, nedover benkpress, biceps curl til arnold/militærpress+sidehev, triceps extension i kabel foran kroppen+over hodet. Må komme i gang å trene bein også snart! Men det får bli på torsdag eller fredag, for i morgen reiser jeg på miniferie! :hoppe::hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså... det er jo ikke rart folk er fete... lunch bestod av to skiver french toast av Loff (også tok jeg litt skinke ved siden av). Snack etter 4t var en kunder Bueno (godt,men ble jo mer sulten etterpå...). Middag etter 3t til var kinAmat take away.. Tror jeg vil få mulighet for litt bedre mat i morgen.  Håper jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen er blitt bedre! Kjedelig å hangle så innmari lenge om gangen... Og seriøst, 40 minutter mage?! Jeg hadde kastet inn håndkleet ganske mye fortere enn som så, jeg er nok mer helkroppstypen, haha... Du er flink:hoppe: Håper du koser deg på miniferie, og at maten blir litt bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er foreløpig god -bank i bordet!

Har jo litt pauser innimellom da. Jeg prøver å gjøre helkropp,men hvordan rekker man det på en times tid?! Pga rygg er hverken knebøy eller markløft noe særlig for meg...  orker gjerne ikke mer enn en time eller litt mer av gangen..

Maten er er... tja. Frokostblanding til frokost (og banan, var så sulten) og Loff med skinke til lønsj. Det her er uansett siste dagen så får bare komme back on track I mårra ;) men nå har jeg fått vondt i magen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde planer om en torsdagsøkt etter jeg kom hjem, men den ble byttet ut med film med mannen :hjerter_rundt: Helt innafor syns jeg ;)

Fredag ble det derimot Rygg/bryst/armer. Var ikke helt i 100, men fikk gjennomført og det var deilig. I går hadde jeg litt dårlig tid, men fikk til ei skikkelig god beinøkt på den timen jeg hadde. Så støl i dag. Løp ned til senteret (fy så dårlig form jeg er i!), 3 lengder gående utfall, leg curl+bulgarsk utfall, glute bridge, leg extension+calf raises (sittende), og gikk hjem. 

I dag blir det nok ikke trening. Skal på dagvakt på praksis og så rett til familiemiddag. Hadde kveldsvakt i går med litt overtid, og mannen kom hjem sent i natt og da slet jeg litt med å sovne igjen... Blir nok en kopp kaffi eller to  på vakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanvittig støl i bein/rumpe!

Våknet for å gå på praksis i dag tidlig. Fikk på meg klær og spist frokost. Men var.så.trøtt. Helt ekstremt. Ringte inn og sa jeg ikke var i form og sovnet momentant på sofaen. Der sov jeg i over 4t til. Og når jeg våknet var jeg helt zombie. To kopper kaffe måtte til for å få meg på trening. Det ble en passe god økt. Løp til senteret. Nedtrekk+10 utfall/side, Glute bridge+10 pushups, Facepulls, Leg extension, tåhev i ribbevegg. Nå er jeg i koma på sofaen igjen, men skal ut å møte ei venninne så får raska på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest- silje
5 timer siden, elvital skrev:

Helt vanvittig støl i bein/rumpe!

Våknet for å gå på praksis i dag tidlig. Fikk på meg klær og spist frokost. Men var.så.trøtt. Helt ekstremt. Ringte inn og sa jeg ikke var i form og sovnet momentant på sofaen. Der sov jeg i over 4t til. Og når jeg våknet var jeg helt zombie. To kopper kaffe måtte til for å få meg på trening. Det ble en passe god økt. Løp til senteret. Nedtrekk+10 utfall/side, Glute bridge+10 pushups, Facepulls, Leg extension, tåhev i ribbevegg. Nå er jeg i koma på sofaen igjen, men skal ut å møte ei venninne så får raska på!

Herligt å være så støl - vet alt om det ja ;)

Flink du er med treningen frøken, det ser kjempebra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleit jo med å sovne i går da, etter all den ekstra søvnen... Så ble litt lite søvn i natt og dagen har vært litt trøtt. Uansett, kom meg på praksis, der gikk det ganske i ett egentlig. Kom meg på trening. Planen var intervaller+mage+skuldre+armer. Det gikk ikke. Etter 4min på tredemølla fant jeg ut at jeg ikke gadd mer og gikk for å gjøre litt styrke. Arnoldpress+sidehev+fronthev+manuell biceps curl, Triceps extension med tau/kabel, over- +underhåndsgrep triceps extension med sånn liten stang i kabel, bicep curl med liten stang i kabel. Nå blir det sofa resten av kvelden. Kanskje bake litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen har jo i grunn bare blitt verre og verre utover uka. Sliten, susete og vondt i hodet. Hurra. Var hos spesialist på torsdag (i 10min...) Han mente jeg antakelig har kronisk bihulebetennelse. Og det kan jo stemme at jeg har hatt masse vondt/tett i hodet det siste året. Har jo aldri hatt noe særlig av det før. Så ble henvist til CT og så skal jeg tilbake til han igjen. Det dumme med det er jo at paracet/ibux/kaffe ikke hjelper på vondten. Og etter hva google forteller er det lite sannsynlig å bli kvitt det... Gøy når man sitter med oppgaver og tidsfrister og skal slappe av og prestere samtidig. 

Noen som har erfaring med bihulebetennelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har vært stille her i oktober... Vært rolig på treningsfronten også. Prøvde et par korte, rolige økter forrige helg, også ble det en tredemølle-løpetur på søndag som var nå. Det var så deilig. Desverre har jeg sovet så dårlig og er utslitt etter praksis så noen videre trening har det ikke blitt. Planen er dog å få trent før skolen i morgen. I dag har jeg siste vakt på sykehuspraksis. Det skal bli sååååååååå deilig å bli ferdig!:hoppendeglad:Og jeg er stolt for å ha fullført. Det har ikke vært lett, men jeg did it! Kjipt når man mister lysten til å bli det man utdanner seg til litt mer og litt mer for hver dag. Men men.

Anyway, i dag var jeg tilbake hos spesialisten og det var visst masse drit i nesten alle bihulene mine. Såeh, jeg har begynt på tabletter og nesespray, og håper at det hjelper. I verste fall blir det kirurgi, men skal prøve ut disse medisinene først nå i tre måneder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å komme meg på trening før skolen! Ble 25 min på mølla, er fornøyd med det. 5 min gange oppvarming, 5 min løpe rolig, 10 min med 20:10 intervaller hvor jeg de første 5 min økte med 0.1km/t per intervall, og så ned igjen de siste 5min, og til slutt 5 min nedtrapping/gange. Deilig! (problemet er bare at jeg fikk så vondt i ryggen etterpå, håper det bare er en blanding av at jeg ikke har løpt særlig på en stund, og at mensen kommer snart...).

Ønsker å komme tilbake i samme løpeform som i sommer, og så bli enda bedre. Målet er jo å klare å gjennomføre 5km på i hvert fall ca 10 km/t. Det har vært målet siden tidenes morgen. Hehe. Håper at neste praksis som starter mandag blir litt roligere, så jeg har litt mer overskudd til trening. Også håper jeg at medisinene funker så jeg orker litt mer trening/ikke blir sjuk hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde på intervaller i dag. Det gikk ikke så veldig bra. klarte bare ca 7min med 20:10 intervaller (og ikke alle var 20sek!). Var så tungt å puste. Fullførte 20min på mølla da. Og så ble det ca 20min magetrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fullført praksis:hoppe: Det må være utrolig digg å ha det overstått! Og samtidig, utrolig kjedelig med bihulebetennelse:ohmy: Har aldri hatt det selv faktisk, så har dessverre lite gode tips å komme med. Håper du finner ut av det, og at medisiner gjør det bedre! Synes det virker som du holder det gående med treninga allikevel da, flink du er! Får tro du får løsnet opp i bihulene, da går det sikkert lettere med løpinga og spesielt intervaller etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk, har allerde startet ny praksis, men denne kjennes roligere ut enn de andre så det er deilig!

Bihulebetennelse er kjipt ja, men godt å finne ut grunnen til at jeg er syk hele tiden (iogmed at alle prøver var fine). Håper virkelig medisinene funker. Har ikke tid til operasjon nå, ikke før til enten påske eller sommeren hehe. 

Prøver å trene, men går jo, som man kan se, ikke så veldig bra. Men men, håper det går oppover nå :) Blir ingen trening i dag siden jeg var på jobb etter praksis (og har vondt i magen uten helt å vite hvorfor). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble trening i dag også gitt. 10 min 20:10intervaller (og hadde nok klart flere også! ). Deretter 20ish minutter mage. Deilig. Tenker å trene i morgen også, da er det praksisfri! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet med vondt i hodet i går, men kom meg på trening likevel selv om det ble en rolig økt jeg antakeligvis ikke burde tatt (dårlig form etterpå). Fikk trent litt styrke overkropp. Deilig. Støl i dag!

Usikker på om det blir trening i dag. Får se an formen litt utover dagen tror jeg. Da er i hvert fall planen intervaller og mage tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble ingen trening hverken lørdag eller søndag pga formen. I dag ble det derimot en skikkelig bra økt midt i praksistida (de skulle trene og lurte på om jeg ville være med - Hurra! Made my day :hoppendeglad:). Løp intervaller - løpinga gikk skikkelig bra. Etter det ble det rygg og bein. Litt usikker på hvordan ryggen blir i mårra men krysser fingra for at det tålte beintreninga ;) I kveld er det date night på planen - ut å spise :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med treninga selv om formen ikke er helt på topp! Men ta vare på deg sjæl da, ingen skam med litt fri innimellom:) Håper det ble en fin date night! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsfri i går (skole+jobb i stedet). I dag og forsåvidt. Planlagt fri. Var på badeland med praksisstedet. Planen var å svømme 1000m, men det ble med ca 400. Fant ut at det var viktigere å være litt sosial og bli bedre kjent med folk enn å svømme noen meter ekstra ;) I kveld dundrer hodet igjen. Satser på trening i mårra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen har vært jevnt dalende i hele dag, blanke/røde øyne og hodeproblemer og fryser. Var innom butikken på vei hjem, kjøpt inn fisk og MASSE grønnsaker og frukt, så satser på å bli kvitt denne forkjølelsen fort. Sikkert pga badinga i går - vått hår, kaldt, hadde ikke med lue dit osv. Ble i hvert fall sofa+te+bringebær+fleeceteppe+dyne i stedet for trening. Dessverre. Hadde gledet meg. Har også vært enormt sulten i dag. Slitsomt! Har prøvd å velge gode alternativer da. men...

Frokost: mager cottage cheese+kirsebær yoghurt, en lompe med ost og agurk. Kaffe

Mellom: Kiwi med skall

Lønsj: Ovnsstekt brokkoli/gresskar/paprika/tomat/skinke/ost/eggeomelettpai+1 hjemmelaget brødskive. En kopp varm sjokolade

Mellom: Banan

Mellom: litt mer eggeting fra lønsj, en liten kaki, to dadler, en spiseskje rosiner, 125gr bringebær...

Skal spise opp den eggegreia og kanskje det blir litt fisk senere også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...