Gå til innhold

Elvital jobber med saken ;)


elvital

Anbefalte innlegg

Gjest gjest- silje
På ‎17‎.‎08‎.‎2017 den 17.40, Rainbow skrev:

Så kult å være på så mye reiser! Betyr leveloppgradering at du har bursdag? I så fall, gratulerer med dagen! :hoppe: Gamle, dere, lissom! I så fall er jo jeg  olding!

*føler seg gammel ;) Jeg er jo ikke så gammel, men siden jeg har så mye rart som skjer med denne kroppen, så føler jeg meg myye eldre, enn det jeg er :P Du er jo ikke noe olding, i det hele tatt, og du har mye mer energi, enn det jeg noen gang kommer til å få, så jeg er litt misunnelig på deg altså..

 

Gratulerer med vel overstått :smilyblomst:

Jeg også blir litt flodhest når jeg er på ferie.. I sommer så klarte jeg nesten ikke å få jeansen på, den så ut som pølseskinn og var skikkelig ubehagelig å ha på :fnise:  Neste gang vi reiser så skal jeg kun pakke kjoler og løse bukser, da det var bortkastet å ha med seg 10stk jeans som ikke kunne bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det :) Hehe, nei jeg er vel ikke gammel gammel. Men er jo ikke der i livet jeg hadde sett for meg at jeg skulle være. Og 30-årene nærmer seg faretruende haha. Er nok mer kroppen med alle vondtene man ikke finner ut av som er grunnen til gammelheten. Syns forøvrig å levle opp høres bedre ut enn å bli et år eldre ;)

Har jo levd på crap mat en uke nå, men nå er det slutt. Husker ikke om jeg skrev det, men nå er det vel 90% sikkert at det ikke blir noen tur til uken. Når mor ikke vil og jeg eeegentlig bør være i Oslo å ordne med jobbintervjuer osv så tror jeg det er best. 

Nå sitter jeg på jobb, endte med nattevakt i natt (og kveld i morgen, dag i går..). Kjenner trøttheten kommer snikende. Hadde tenkt til å trene i natt, men nå kjenner jeg at jeg er fryktelig usikker på om det blir noe av. Blir jo gjerne litt sliten og trøtt og av det. Får kjøre på på mandag igjen! (så klisjé. Jeg liker egentlig ikke å starte på prosjekter på typisk 1. januar, mandager osv. Det er så klisjé hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Jeg også starter på mandagen, hvis uken har vært slitsom og jeg ikke har fått trent så mye som jeg hadde ønsket. Det er kanskje litt klisje ja, men for slike som oss... som faktisk starter på mandagen igjen og holder det gående uke for uke, så er det jo ikke noe problem, sånn egentlig ;) 

Slitsomt å være i en utredningsperiode. Det å ikke vite hva som feiler en, er kjempeslitsomt - nesten mer belastende, enn å få en diagnose og kunne gå videre.  Jeg har samme opplegget nå, og krysser fingrene for at de finner ut av kroppen min snart :PMitt problem er vel at jeg har utsatt utredningen litt vel lenge, så jeg kunne hatt visst litt mer tidligere, men jeg er litt slik, at så lenge jeg klarer å gå og stå, så er jeg frisk. Nå er jeg kommet til det punktet der jeg ikke kan overse symptomene lengre, så da var jeg nødt til å ta steget med å starte på utredning. Uansett, så synes jeg dette er mer slitsomt, enn å leve i egen lykke av blindhet :fnise:

Ble det tur på dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomt ut med så mye nattevakter! Jeg har aldri jobba nattevakt, skjønner ikke hvordan dere klarer det. Må jo bli veldig sliten i hodet?

Når det gjelder alder kan dere få lov til å klage om sånn 8-10 år! :P Men håper du finner ut av vondtene, det er irriterende og energikrevende uansett hva alderen sier!

Skjønner tanken med at det er er litt klisjé å starte prosjekter på mandager, men jeg liker det, jeg. De fleste treningskalenderne mine starter på en mandag, og derfor liker jeg alltid å begynne nye programmer på mandager. Og helt tilfeldig ble jeg vegetarianer 1. januar 2015. Det bare ble sånn, men det var liksom litt mer kraft bak når det var starten på et nytt år! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte visst på ferie likevel jeg, mor endret mening i siste liten, så fikk melding på jobb i 18-tiden på søndag at "vi drar". Så da jeg dro hjem i 22 tiden (dro tidlig fra jobb) var det bare å pakke, og sette alarmen på 03:50. Dessverre våknet jeg etter en time og fikk ikke sove, så det ble omtrent 2-3timer totalt. Var litt heftig hehe. Barcelona var fint. Ble mye gåing, ca 20.000 skritt hver dag på asfalt. i 30 grader. Dette medførte selvsagt rygg- og knevondt og ingen annen trening. Treningsrommet der bestod forøvrig av en ødelagt ttredemølle, to vanlige ergometersykler og en tredje sykkel med sånn ryggstøsete på. Ikke plass til en matte på gulvet en gang. Denne helgen skal jeg ta det med ro. Kroppen trenger det. Og jeg får besøk av en kompis. 

 Blir nok ikke mye nattevakter på meg nei, det er slitsomt. Men en vakt i ny og ne kan jeg ta! Ble litt heftig i helgen da. 25t jobb på to dager på lite søvn...

Er jo i grunn "ferdig" med utredning, de finner jo ikke ut hva det er. Noen "er" visst bare sånn... Bestemt meg for å prøve ut yoga for å se om det kan hjelpe på. Noen som vet om bra og ikke sinnsykt dyrt kurs/sted i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Hmm så kjedelig at de ikke finner noe da. Det er jo så mye lettere å forholde seg til en diagnose.

Skjønner godt at du er sliten nå ja!

Du får kose deg med frihelg og besøk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag startet dagen med et pang. Dvs. Litt lite søvn siste nettene, tidlig opp for jobb, og så rett  på joggetur rundt Sognsvann kl 8. Har ikke løpt på to uker, og da gikk det heller dårlig. I dag gikk det greit i rett over 2km. Begynte nok kanskje for fort rett og slett. For endte med å gå den siste kilometeren. Kjempe kjipt at jeg ikke klarte løpe mer, men ville ikke presse på i frykt for mer vondt. Var uansett deilig å starte dagen slik! 

Så var det tbanekaos på vei hjem. Fikk til slutt en tbane ned til Frøen, men valgte å stå over stappfull trikk fra Majorstuen, så gikk ned til Jernbanetorget. Endte med å spise med en kompis og nå er jeg endelig hjemme. Gått 19500 skritt hittil, og fikk akkurat beskjed om at kalorimålet var nådd for i dag :) I morgen er det fri - da blir det styrketrening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg, klarer du å stå tidlig opp for å trene? :daane: Syns det er grusomt å trene så tidlig :fnise: Syns selv og at det er vanskelig å komme inn i rytmen igjen når man har hatt et opphold, men det tar jo seg opp igjen fort heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, inle said:

Hjelpe meg, klarer du å stå tidlig opp for å trene? :daane: Syns det er grusomt å trene så tidlig :fnise: Syns selv og at det er vanskelig å komme inn i rytmen igjen når man har hatt et opphold, men det tar jo seg opp igjen fort heldigvis :)

Jeg klarte det før, for et par år siden, og har tenkt til å klare det igjen.. hehe:phaedra:. Men i går var det fordi jobben arrangerer løpetur for pasientene innimellom, og da må en ansatt være med. I sommer har det blitt meg et par ganger, blant annet i går. Veldig deilig start, om man så bare går rolig rundt altså, men fy så hardt å vite at man skal ut på tur kl 8 :fnise: 

I dag er planen som sagt å komme i gang med styrke. Håper jeg rekker, for har diverse andre ting som MÅ bli gjort også. Du vet du er blitt voksen/er i innspurten av studiene når fridagene/"helgene" fra jobb brukes til å fikse oppgaver, husarbeid, og annet som *må* gjøres :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elvital, long time no see! Jeg tar meg også gjerne en treningsøkt klokka 8 eller gjerne før, fordelen med å være a-menneske :mrgreen: På en annen side skjønner jeg ikke hvordan folk i det hele tatt fungerer når de jobber nattevakt, det er så imponerende! Selv om det sikkert er forferdelig slitsomt også, godt noen er skrudd sammen på den måten så ting fungerer om natta også... Håper du fikk til en styrkeøkt, og at ikke alle må-tingene satte en stopper for det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Flink du var og fikk løpt litt!

Jeg hater også når fridagene går med til å vaske/storhandle/klesvask osv osv.. Det er så kjedelig! Nå har jeg heldigvis litt fri, da jeg ikke har 100% stilling, men jeg gjør alltid alt når jeg kommer hjem fra jobb hvis jeg har fri dagen etter :sjenert: Bare for å ha helt fri (utenom trening da). Så ofte er jeg ganske sliten på fridagen, bare fordi jeg har en teit idè om at jeg MÅ ha ordnet alt til fridagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å se deg igjen @Diis! Jeg er vel egentlig blitt et a-menneske, men nattevakt fungerer jo det altså, en vakt innimellom. Ikke tre på rad og så vakt dagen etter hehe. 

Jeg prøver en kombinasjon, prøver ikke å gjøre meg utslitt i hverdagen, men vil jo ha litt fri når jeg har fri også. 

Det ble ikke til noen økt på onsdag. Ble for mye annet. Tenkte ta en morgenøkt på torsdag, type dra opp 7:30. Den sov jeg glatt over. Så da dro jeg på jobbsamtale  (som varte to timer! :O ), rett på trening (deilig, men igjen ned litt i styrke), kaffe, jobb (rolig men dog), fikk ikke sove. Så i natt sov jeg alt for lite. Vært på jobb, deretter kaffe, gikk deler av veien hjem. Og deretter ligget rett ut i sengen. Skal skrive ferdig her og så sove før jobb i morgen. Og trening!

I går: 

jogge 10 min

Benkpress 20kg*10, 30kg*10, 40kg*5+4

Super med utfall - omtrent 10 per side (støl i dag)

Negative pull ups 5 i supersett med

facepulls - 29kg*10, 38ish kg*10, 47ish kg*10+10+10 (?)

Militærpress 5kg*10, 7kg*10+6+10

Med biceps curls 5kg*10, 7kg*10+6+10 (tungt)

Triceps extension 20kg*10, 25kg*10, 29kg*10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig lat dag i dag. Tok meg tre timer å manne meg opp til å stikke på trening fra jeg hadde skiftet. hehe.

20 min mølle og 3km

Utfall 4*20m

Planken*3

GB*3*5

Benkpress manualer: 8kg*10, 10kg*10, 12,5kg*10, 15kg*6+4+4

Nedtrekk 27kg*10, 34kg*10, 42kg*10, 49kg*5, 58kg*2

Skulderpress med bicepscurl 4kg*10, 6kg*10. 

 

Og så gikk jeg en liten halvtimes tur for å få resten av skrittene inn. Hadde 700 rett før trening, og endte på 9400 etter tur og dusj.

Første dag i ny  jobb i morgen! SKUMMELT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre timer, gitt! :fnise: Det er sånn noen ganger, altså. Selv om jeg har treningsrom hjemme syns jeg det er tyngre jo lengre ut på dagen jeg kommer. Best tidlig om morran før jeg får tenkt meg om! 

Benkpress med 15 kilo syns jeg er kjempebra, da! Herliighet, mine tyngste er 12.5 i hver hånd, liksom...!

Lykke til i ny jobb!! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant ;) liker det best selv også, men hadde litt annet som var viktigere å få prioritert på morgenen så da ble det slik. 

Tirsdag var jeg lat - første dag i ny jobb så var gåen i hodet og alt etterpå. Så mange inntrykk. Null trening, for lite skritt og for lite kalorier. Oh well. Unntakstilstand nå for tiden altså, med nye jobben og gamle jobben og opplæring og trening og alt på en gang.

I dag, onsdag:

15 min løping (5min 9kmt, 5min 9,5kmt, 5min10kmt)

Utfall 10m*2

Så kom en.. "date"... som også er pt. Han trente egentlig bare for å holde meg med selskap. visstnok.Anyway:

Bulgarsk utfall (leeenge siden sist) 3*10/bein

leg extension 27kg*20, 34kg*10+10, 40kg*5-6

Nedtrekk 34kg*10, 40kg*10, 50kg*10, 40kg*10

Benkpress 20kg*10, 30kg*10, 40kg*7 (med spott)+9+6 (kun spott på de par siste reps på de to siste settene)

Arnold 5kg*10, 7kg*10, i supersett med sidehev 4kg*10, 5kg*10 halvveis kink så stoppet

Biceps curls 5kg*10, 7kg*10, 7kg*6 (ca?)

Triceps extension 3*10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom meg på trening i dag og. Endte med å kjøre opp da... Skjønner ikke hva som skjer for tiden. Men det viktigste var jo at økten ble gjennomført, ikke hvordan jeg kom meg dit hehe.

15min løping

Planke*1min*3+supersett med GB*5

Pullups 4+2,5+to negative

facepulls 29kg*10, 38kg*10, 49kg*10+38kg*10

Benkpress med manualer 8kg*11, 10kg*10, 12,5kg*10, 15kg*4+5

Sidehev: 4kg*10, 5kg*10, 6kg*10, 7kg*7+8

i supersett med bicepscurls 4kg*10, 5kg*10, 6kg*10, 7kg*10+10

 

Triceps og ben i morgen er planen. Skikkelig stiv i bekken kjenner jeg.

 

Forresten, sorry at jeg er dårlig på å kommentere rundtom for tiden - litt mye som foregår. Men er innom og titter i ny og ne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet lørdag med sår hals. Endte med å stå over trening, ta det med ro og legge meg tidlig. Til tross for at jeg passet nevøen et par timer og gikk tur med han i regnet... *kjempesmart* not. 

Søndag våknet jeg med feber og crappy form. Lå i sengen mesteparten av dagen, og sov noen lurer.

Mandag måtte jeg på jobb. Tok bil heldigvis. Følte meg bedre utover dagen, men chillet etter jobb. Plutselig rundt 8-9 på kvelden ble jeg akutt sliten.

Tirsdag. Ny dag på jobb. Følte meg mye bedre etter jeg våknet. Dro til byen etter jobb, så etter gore tex sko bl.a. Fant ikke det, men fikk kjøpt på  nettet på kvelden. Trøsteshoppet 7kg vannmelon da :)

Onsdag. I dag. Våknet alt for tidlig. Bærer litt preg av det. Gikk meg en halvtimes tur siden jeg plutselig fikk liten tid siden jeg skulle møte venninne. Det ble forøvrig avlyst, så da har jeg slappet av i stedet. Deilig egentlig. Jobb straks.

I morgen har jeg fri, og skal endelig til kiropraktor igjen. Er så stiv nå. Og så skal jeg få meg en skikkelig økt på senteret (dog ikke for hard siden formen ikke er 100%). Happy hump day godtfolk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentertrening du... Frøys litt i går kveld og i natt, så formen er blitt litt verre igjen. Dermed utgikk styrke. Fikk gått en god tur da. Deilig. Og vært hos kiropraktor som skjønte at jeg hadde litt vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at du har blitt syk! God bedring! Får man ofte vondt etter kiropraktor, forresten? Skal ha time med hunden på mandag, og han kan jo ikke akkurat si ifra at det er vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...