Gå til innhold

- Januar og februar 2017-

Northelia

Anbefalte innlegg

Jeg var også hos jordmor i dag,magen fortsetter å vokse her, fin hjertelyd og godt med liv. Hun trives tydeligvis der inne, desverre for oss som er utålmodige etter å møte henne. Jeg fikk også time til terminkontroll/overtidskontroll på mandag, håper hun er ute innen da.

Hva er stripping og hvorfor takket du nei @Caramelli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, rosenkål skrev:

Jeg var også hos jordmor i dag,magen fortsetter å vokse her, fin hjertelyd og godt med liv. Hun trives tydeligvis der inne, desverre for oss som er utålmodige etter å møte henne. Jeg fikk også time til terminkontroll/overtidskontroll på mandag, håper hun er ute innen da.

Hva er stripping og hvorfor takket du nei @Caramelli?

Stripping betyr at jordmor drar i mormunnen for utvide/provosere den. Jeg har termin i morgen og vil helst at ting skal skje naturlig... så følte ikke for å provosere noe som helst, hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Caramelli Det høres ikke særlig behagelig ut for å være ærlig. Jeg vil helst også at det skal gå naturlig for seg. Prøver å holde motet oppe men når jeg hører at de fleste rundt meg har blitt satt i gang eller har hatt ks så er det ikke så lett å være positiv nå. Jeg er 41 uker i morgen, så på tide å komme ut nå synes jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysioterapeuten som jeg går til pga bekkenløsning utfører også akupunktur, så jeg spurte om hun gjorde modningsakupunktur og det gjør hun, så det skal jeg prøve neste uke :) Har god erfaring med akupunktur som smertelindring/avslappende virkning under begge mine tidligere fødsler, så håper det kan hjelpe på modning også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får bare smøre oss med tålmodighet @rosenkål😁 Vi har 8 dager igjen som det kan skje på, så krysser fingrene!🤞🏻

23 minutter siden, Haley skrev:

Fysioterapeuten som jeg går til pga bekkenløsning utfører også akupunktur, så jeg spurte om hun gjorde modningsakupunktur og det gjør hun, så det skal jeg prøve neste uke :) Har god erfaring med akupunktur som smertelindring/avslappende virkning under begge mine tidligere fødsler, så håper det kan hjelpe på modning også :)

Kjekt å høre at du har hatt positiv erfaring med akupunktur under fødsel. Har lest mye forskjellig om det, men er åpen for å prøve det selv om det er jordmor der som gjør det 😊

Her ble baby estimert til 3100 i går. Syntes det var litt lite jeg da 🤔 Storesøster var 3490 13 dager over termin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, rosenkål skrev:

@Caramelli Det høres ikke særlig behagelig ut for å være ærlig. Jeg vil helst også at det skal gå naturlig for seg. Prøver å holde motet oppe men når jeg hører at de fleste rundt meg har blitt satt i gang eller har hatt ks så er det ikke så lett å være positiv nå. Jeg er 41 uker i morgen, så på tide å komme ut nå synes jeg :) 

Jeg føler livmoren min holder på å modnes av seg selv... slimproppen gikk for en uke siden og i dag våknet jeg med verk i både korsrygg og nederste del av magen. Trodde noe var på gang, men det gikk over etter en halvtimes tid.

Jeg har lest at fødselen kan bli mer teknisk hvis man settes i gang og at det er mer sannsynlig at de må bruke vakuum eller lignende. Men hvis jeg går en uke over termin så blir jeg nok å være mer åpen for det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver ny teknikk nå, bestilte meg en bok på mandag som kom i går. Tenkte å begynne på den på, så får vi se om hun komme før eller etter jeg er ferdig med den :P Tenkte også jeg skulle prøve å lese meg litt opp på bæresjal/seler, har noen av dere noen erfaringer med nyfødt og det? Det så utrolig mange forskjellige der ute og jeg har ikke peiling på det. 

Jeg våknet i morges og det føles som om jeg holder på å bli forkjølet, krysser fingrene for at det ikke er tilfelle nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, rosenkål skrev:

Jeg prøver ny teknikk nå, bestilte meg en bok på mandag som kom i går. Tenkte å begynne på den på, så får vi se om hun komme før eller etter jeg er ferdig med den :P Tenkte også jeg skulle prøve å lese meg litt opp på bæresjal/seler, har noen av dere noen erfaringer med nyfødt og det? Det så utrolig mange forskjellige der ute og jeg har ikke peiling på det. 

Jeg våknet i morges og det føles som om jeg holder på å bli forkjølet, krysser fingrene for at det ikke er tilfelle nå! 

Høres ut som en god plan 😄 Jeg har bare prøvd bæresele. Hadde først babybjørn men etter å ha byttet til ergobaby så syntes jeg den er mye bedre, både på meg og den skal være bedre for barnet 😊 Ikke prøvd sjal, men kunne tenkt meg det. Krysser fingrene for ingen forkjølelse 🤞🏻

Var på kontroll i dag og alt så bra ut. Fikk bedre mål i dag og estimert til ca 3300😊 Fått time til igangsetting den 16, men håper ikke jeg går så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Haley skrev:

Spennende å høre hva du synes om det :) Jeg har lest litt om akupunktur i forbindelse med både modning og smertelindring og har igrunn lyst å prøve begge deler. Jeg håper å kunne prøve det som smertelindring når jeg kommer så langt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho termin i dag!

Til de som ikke har født, når har/hadde dere termin? Greit med en liten oppdatering 😀

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stine889 skrev:

4 Februar 😊

Takk! Vanskelig å huske fra den første listen som ble laget, skjønner du 😄 Gikk du over termin forrige svangerskap også? Det var jo veldig grei vekt på babyen din nå da...

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Caramelli skrev:

Takk! Vanskelig å huske fra den første listen som ble laget, skjønner du 😄 Gikk du over termin forrige svangerskap også? Det var jo veldig grei vekt på babyen din nå da...

Ja, det er helt sant 🙈 Jeg og @rosenkål har vell samme termindato😊 

Ja, jeg ble satt i gang den 12 dagen over. Så er ikke helt nytt dette, men håper jo at det skal skje naturlig. Men i og med at jeg fikk ballongkateter sist så gikk det vell egentlig så naturlig som det kan i motsetning til drypp osv. Ja, nå var vekten mer normal 😄 Så det var godt å få bekreftet. Har du hatt noe fler tegn til fødsel?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, stine889 skrev:

Ja, det er helt sant 🙈 Jeg og @rosenkål har vell samme termindato😊 

Ja, jeg ble satt i gang den 12 dagen over. Så er ikke helt nytt dette, men håper jo at det skal skje naturlig. Men i og med at jeg fikk ballongkateter sist så gikk det vell egentlig så naturlig som det kan i motsetning til drypp osv. Ja, nå var vekten mer normal 😄 Så det var godt å få bekreftet. Har du hatt noe fler tegn til fødsel?😊

Nei, ingen tegn i dag 🤔 Hva med deg?

Jeg forventer egentlig at det skal starte på natten/morgenen, for det er da jeg har fått verk/murringer til nå...

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Caramelli skrev:

Nei, ingen tegn i dag 🤔 Hva med deg?

Jeg forventer egentlig at det skal starte på natten/morgenen, for det er da jeg har fått verk/murringer til nå...

Samme her. Føler jeg har mer/sterkere kynnere de siste dagene, men utenom det så er det lite tegn.

Jeg ser også for meg natt/morgen. Vet ikke helt hvorfor men tenker liksom ikke at det skal starte under middagen😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@stine889 og @rosenkål: Spesielt ved min første fødsel kjente jeg effekten av akupunkturen, mens fødsel nr. 2 gikk fortere og jeg følte ikke at det hjalp like mye som smertelindring, men jeg fikk litt ro i kroppen mellom riene ihvertfall. Så jeg kommer til å be om det denne gangen også :)

Det er ganske vanlig at fødselen starter om natta fordi man da er helt avslappet. Med førstemann merket jeg de første tegnene til rier om natta (men jeg var ikke sikker på om det var rier eller bare vonde kynnere siden jeg ikke hadde hatt noe særlig kynnere tidligere i svangerskapet) så jeg sov litt, våknet, sovnet igjen, og så tok det seg opp utover formiddagen. Med andremann startet de første riene tidlig på morgenen. Så jeg tenker litt sånn nå når jeg våkner at hvis det ikke har skjedd til nå, så skjer det sikkert ikke i dag :tunge1: 38 uker i morgen, og fullmåne, så vi kan jo håpe på at det skjer noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, stine889 skrev:

Samme her. Føler jeg har mer/sterkere kynnere de siste dagene, men utenom det så er det lite tegn.

Jeg ser også for meg natt/morgen. Vet ikke helt hvorfor men tenker liksom ikke at det skal starte under middagen😂

Jeg har forresten vært trøtt og sovet mer de siste dagene. Jeg har også følt meg uvel og lurt på om jeg blir syk... uten at det har slått ut. I tillegg har jeg hatt nattesvette og måtte skifte klær. Men bare etter den første timen med søvn også har kroppstemperaturen vært normal igjen. Er dette tegn på noen hormonelle endringer nå på slutten? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Caramelli skrev:

Jeg har forresten vært trøtt og sovet mer de siste dagene. Jeg har også følt meg uvel og lurt på om jeg blir syk... uten at det har slått ut. I tillegg har jeg hatt nattesvette og måtte skifte klær. Men bare etter den første timen med søvn også har kroppstemperaturen vært normal igjen. Er dette tegn på noen hormonelle endringer nå på slutten? 🤔

Det kan jo høres sånn ut?😄 Jeg har hatt mye sterkere kynnere i dag som faktisk har vært litt vonde. Var en tur på senteret med 3 åringen og var faktisk litt stresset for at jeg burde komme meg hjem igjen 🙈 De har fortsatt etter at vi kom hjem og hatt 4 stk på en time nå. Spennende å se om det faktisk skjer noe😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@stine889 så spennende :) krysser fingrene for at det har begynt hos deg nå. 

Jeg merker endel stikninger nedentil, vet ikke hva det vil si. Men regner med at det er kroppen som gjør seg klar. Kanskje jeg rekker å bli mamma før morsdag? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stine889 skrev:

Det kan jo høres sånn ut?😄 Jeg har hatt mye sterkere kynnere i dag som faktisk har vært litt vonde. Var en tur på senteret med 3 åringen og var faktisk litt stresset for at jeg burde komme meg hjem igjen 🙈 De har fortsatt etter at vi kom hjem og hatt 4 stk på en time nå. Spennende å se om det faktisk skjer noe😄

Eller så er jeg bare syk...

Hvordan går det med deg nå? Venter i spenning på oppdatering 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...