Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Caramelli skrev:

@stine889 @Beccy87 Takk 😘 Lurer på om jeg må settes i gang eller ikke, men har hatt mange kynnere i dag. Har dere blitt satt i gang før?

Nei, har ikke noe erfaring der. 
Men har hørt at det kan ta lang tid før det skjer noe. 
Sa de noe om det på sykehuset? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@stine889 dro inn til kk ca kl 6 søndag morgen så vi bytta nesten plass :P

Lille kom ikke før mandag morgen, så det gikk veldig drøyt for seg. Prøvde meg på avdelingen for ikke-medikamentell smertelindring(jeg prøvde vann og akupunktur) men natt til mandag måtte jeg gi opp fordi det var for liten fremgang. De tok vannet og jeg fikk etterhvert ikke pauser til å hente meg inn igjen. Så fikk til slutt epidural og drypp. Så jeg fikk prøvd litt av hvert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, rosenkål skrev:

@stine889 dro inn til kk ca kl 6 søndag morgen så vi bytta nesten plass :P

Lille kom ikke før mandag morgen, så det gikk veldig drøyt for seg. Prøvde meg på avdelingen for ikke-medikamentell smertelindring(jeg prøvde vann og akupunktur) men natt til mandag måtte jeg gi opp fordi det var for liten fremgang. De tok vannet og jeg fikk etterhvert ikke pauser til å hente meg inn igjen. Så fikk til slutt epidural og drypp. Så jeg fikk prøvd litt av hvert :P

Gratulerer så mye 😄❤️ Høres ut som du har holdt ut veldig lenge! Håper alt står bra til med mor og barn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Beccy87 skrev:

Hvor gammel er storesøster @stine889? :) 

Og lykke til @Caramelli, snart er du også i mål! :) 

 Hun blir 4 i Mai😊

 

11 timer siden, Caramelli skrev:

@stine889 @Beccy87 Takk 😘 Lurer på om jeg må settes i gang eller ikke, men har hatt mange kynnere i dag. Har dere blitt satt i gang før?

Jeg fikk ballongkateter med storesøster, men tror ikke du får det når vannet er gått. Håper du slipper det, selv om det nok går helt fint med igangsetting også😊 Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Beccy87 Nå har jeg fått riestimulerende innlegg, som heter misodel. Får se om det setter fart i ting... hvordan går det med deg etter keisersnittet?

@stine889 Tusen takk! Gleder meg til fødselen er over 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2017 den 9.02, stine889 skrev:

Gratulerer så mye 😄❤️ Høres ut som du har holdt ut veldig lenge! Håper alt står bra til med mor og barn 😊

Ja, jeg var ikke forberedt på at det skulle ta over et døgn. Jordmoren som tok imot oss på morgenkvisten søndag ble litt overrasket når hun så vi fremdeles var der når hun kom på nattevakt igjen natt til mandag :fnise:

19 timer siden, Caramelli skrev:

@Beccy87 Nå har jeg fått riestimulerende innlegg, som heter misodel. Får se om det setter fart i ting... hvordan går det med deg etter keisersnittet?

@stine889 Tusen takk! Gleder meg til fødselen er over 😬

Hvordan går det med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Caramelli skrev:

@Beccy87 Nå har jeg fått riestimulerende innlegg, som heter misodel. Får se om det setter fart i ting... hvordan går det med deg etter keisersnittet?

@stine889 Tusen takk! Gleder meg til fødselen er over 😬

Her har det plutselig gått hele 4 uker og Bølla blir bare mer og mer våken for hver dag som går. 
Det er kaldt ute og jeg har blitt kjempe forkjølet så dagene går stort sett vekk i sofasitting.. Gleder meg til formen blir bedre så vi kan få litt mer ut av dagene for jeg merker at kroppen min har forfalt veldig. 2-3 uker til nå så kan jeg kanskje begynne med litt lett trening også, det skal bli godt. 

Hvordan går det med deg da?
Er du kommet i mål? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@rosenkål alt bra med deg og baby?

@Beccy87 uffda, har formen blitt bedre?

16. feb. kom min babygutt til verden. Fødselen startet med vannavgang og noen rier på mandag. På tirsdag ble jeg innlagt med 1 cm åpning og fikk riestimulerende medisin til og med onsdag. På torsdag var åpningen 3cm og jeg fikk riestimulerende drypp og epidural. Det var ingen fremgang i fødselen og babyen tålte ikke mer rier, så det endte med spinal og hastekeisersnitt.

Det var en traumatisk opplevelse å være i fødsel i 4 dager og gjennomgå en operasjon, men nå sitter jeg endelig her med verdens skjønneste! 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Caramelli
Ja takk, her er formen på bedringens vei. :) 

Gratulerer med lille gutten din! 
Den fødselen minner meg om min første og jeg kan godt forstå at du opplevde det som veldig traumatisk. Mitt råd er å slappe av mest mulig og ikke vær redd for å be om hjelp til den minste ting så du kommer deg i form igjen. 
Og snakk om det! Med alt og alle som vil høre på, det hjelper. Spør også legen om dere kan gå igjennom operasjonen hvis det er noe der du lurer på. :klem:
Hvordan føler du deg nå da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Beccy87 skrev:

 

15 timer siden, Beccy87 skrev:

 

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Beccy87 formen blir bedre og bedre for hver dag, fra 100 % pleietrengende til delvis oppegående.

Jeg fikk stifter i operasjonssåret - fikk du det samme og hvor mange dager gikk det før du fikk fjernet de?

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Caramelli skrev:

@Beccy87 formen blir bedre og bedre for hver dag, fra 100 % pleietrengende til delvis oppegående.

Jeg fikk stifter i operasjonssåret - fikk du det samme og hvor mange dager gikk det før du fikk fjernet de?

Nei jeg fikk sting som gikk bort av seg selv så det vet jeg ingenting om... :vetikke:
Når får dere reise hjem da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Beccy87 skrev:

Nei jeg fikk sting som gikk bort av seg selv så det vet jeg ingenting om... :vetikke:
Når får dere reise hjem da? :) 

Åja, så rart at de gjør forskjellig. Håper jeg slipper arr etter de stiftene...

Vi kom hjem i går og det har gått bra den første natta 🙂 Er jo forberedt på at babyen skal ha mat titt og ofte. Hvordan går det med matingen hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Caramelli huff, jeg fikk tårer av å lese opplevelsen din. Stor og god klem til deg :klem:  godt at alt gikk bra tross alt som skjedde. 

Her går det bra. Smerten fra stingene begynner å bli bedre(måtte et klipp til). Men jeg synes ammingen begynner å gjøre vondt, håper det blir bedre etterhvert. Ellers har vi fått en skikkelig sovebaby i hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Caramelli skrev:

Åja, så rart at de gjør forskjellig. Håper jeg slipper arr etter de stiftene...

Vi kom hjem i går og det har gått bra den første natta 🙂 Er jo forberedt på at babyen skal ha mat titt og ofte. Hvordan går det med matingen hos deg?

Ja jeg har hørt om et par som har blitt stiftet.. Er vel forskjell på sykehusene men det er litt rart.. Jeg ble sydd forrige gang også.. Vet ikke om det har noe å si for hvordan arret blir. :vetikke:

eg fullflasker og stortrives med det! 
Har hittil pumpet meg tre ganger om dagen men nå er jeg lei og lille er jo snart 5 uker så jeg holder på å kutte ned og håper å være helt melkefri i løpet av to uker. 
Synes det er så deilig at mannen også kan ta del i matingen, spesielt siden vi har en på 1,5år også som gjerne vil ha oppmerksomhet av mammaen sin. Godt å slippe å føle seg lenket til sofaen. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært inne på tanken om å begynne med pumpe for jeg synes det er så vanskelig å lfå henne til å holde riktig grep. Hva slags pumpe bruker du @Beccy87

Vi får besøk av helsesøster i ddag som skal veie henne blant annet. Er spent på hvor mye hun veier nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, rosenkål skrev:

Jeg har vært inne på tanken om å begynne med pumpe for jeg synes det er så vanskelig å lfå henne til å holde riktig grep. Hva slags pumpe bruker du @Beccy87

Vi får besøk av helsesøster i ddag som skal veie henne blant annet. Er spent på hvor mye hun veier nå :)

Jeg bruker medela swing og er veldig fornøyd med den. 
Men jeg bruker avent flasker. ;)  

Kanskje du kan spør helsesøster om å hjelpe deg/henne å finne godt grep når hun kommer innom da?
Hvis du har tenkt å fullpumpe må du beregne at det går veldig mye tid bort bare i matingen, siden hvert måltid tar dobbelt så lang tid. 
Gjør det vondt når du ammer da eller er det det at hun slipper taket uten å være ferdig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har født! :nordvesta: 

Jeg er 39+3 i dag og fryktelig utålmodig... Var til andre time med modningsakupunktur i går, men det føles ut som at hun kommer til å bli værende til godt uti mars :P Kjenner at hun ligger godt nedi bekkenet og presser når hun beveger på seg da. Heldigvis vet jeg at riene plutselig kan komme uten noe mer forvarsel, så jeg får ikke gi opp håpet helt ennå - og ut må hun jo :fnise: 

Er det flere som ikke har født ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Haley hvor mange ganger har du hatt modningsakupunktur nå? Jeg prøvde først en nål som skulle hjelpe meg å slappe av og sove som jeg ikke følte hadde noen effekt. Prøvde senere i forløpet riestimulerende akupunktur , det hadde faktisk en effekt. Riene tok seg opp både i intensitet og hyppighet. 

@Beccy87 Det gjør vondt fordi hun får ikke skikkelig tak, tror det er fordi de er så spent. Spurte helsesøsteren og fikk noen tips. Fikk det selvfølgelig til helt smertefritt og fint når hun var her. Jeg fikk også litt motivasjon til å fortsette å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@rosenkål takk 😘 

Jeg fikk god informasjon på ammekurset helsestasjonen hadde. Men det tok litt tid før melkeproduksjonen kom i gang og han ammet lenge av gangen, noe som ga meg veldig såre brystknopper.

På sykehuset fikk jeg tips om å bruke morsmelkerstatning i tillegg til amming. Så nå får han ca. 10min. amming per bryst og morsmelkerstatning inntil sårene gror.

Morsmelkerstatningen får han fra et målebeger, fordi en flaske kan gi feil sugeteknikk når han ammer. Ellers bruker jeg salven purelan, klorhexidin og lufttørking til brystknoppene.

Kjenner allerede en bedring og ny motivasjon til å fortsette med ammingen! Hvordan går det med deg og ammingen nå?

@Beccy87 det var bra å høre! 😀 Har dere funnet navn til babyen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...