Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

På 12.1.2017 den 12.49, Beccy87 skrev:

Er det noe spesielt som har gjort at det har vært så annerledes/tungt denne gangen da @Haley
(jeg husker ikke om du har skrevet noe om det tidligere) :rodme:

Med de to andre har jeg vært i fin form og jobbet 100% (sykepleier i tredelt turnus) helt frem til uke 37+3, og hatt overskudd og energi til å gå turer i skog/fjell, trene, være sosial, være mamma til eldstejenta når vi ventet nr. 2, ingen nevneverdige bekkenplager, lite kvalme i 1. trimester osv osv. Denne gangen har jeg vært helt utladet hele svangerskapet og ble 50% sykemeldt for det i oktober, og like etter det kom bekkenløsningen som gjorde meg 100% sykemeldt. Var mye kvalm og plaget med hodepine fra uke 7 til ca. uke 15. Har ikke trent siden i vår, og knapt nok gått noen turer. Har vært mye tårer, tristhet, frustrasjon og sinne fordi jeg føler at jeg ikke strekker til verken på jobb, som mamma eller som kone, og mange bekymringer for om at står bra til med den lille i magen, eller om det er noe galt fordi svangerskapet har vært så annerledes, tungt og energitappende... Har hatt ganske lav blodprosent, lave jernlagre og nå også veldig lave b12-verdier, så jeg har måttet begynne å ta sprøyter hver uke i noen uker og deretter hver 3. måned. Så det skal bli innmari godt å komme i mål, og gjerne 1-2 uker før termin :phaedra:

Hodet var ihvertfall festet på kontroll hos JM på fredag (33+6), og nestingen slo inn for fullt etter jul, så det er egentlig ikke så mye som gjenstår før hun kommer. Skal sy babyrede i løpet av uka og strikke ferdig en heldress, tenkte jeg :)

Har det kommet noen flere januarbabyer, eller er det noen som kjenner på at det er noe på gang? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Haley skrev:

Med de to andre har jeg vært i fin form og jobbet 100% (sykepleier i tredelt turnus) helt frem til uke 37+3, og hatt overskudd og energi til å gå turer i skog/fjell, trene, være sosial, være mamma til eldstejenta når vi ventet nr. 2, ingen nevneverdige bekkenplager, lite kvalme i 1. trimester osv osv. Denne gangen har jeg vært helt utladet hele svangerskapet og ble 50% sykemeldt for det i oktober, og like etter det kom bekkenløsningen som gjorde meg 100% sykemeldt. Var mye kvalm og plaget med hodepine fra uke 7 til ca. uke 15. Har ikke trent siden i vår, og knapt nok gått noen turer. Har vært mye tårer, tristhet, frustrasjon og sinne fordi jeg føler at jeg ikke strekker til verken på jobb, som mamma eller som kone, og mange bekymringer for om at står bra til med den lille i magen, eller om det er noe galt fordi svangerskapet har vært så annerledes, tungt og energitappende... Har hatt ganske lav blodprosent, lave jernlagre og nå også veldig lave b12-verdier, så jeg har måttet begynne å ta sprøyter hver uke i noen uker og deretter hver 3. måned. Så det skal bli innmari godt å komme i mål, og gjerne 1-2 uker før termin :phaedra:

Hodet var ihvertfall festet på kontroll hos JM på fredag (33+6), og nestingen slo inn for fullt etter jul, så det er egentlig ikke så mye som gjenstår før hun kommer. Skal sy babyrede i løpet av uka og strikke ferdig en heldress, tenkte jeg :)

Har det kommet noen flere januarbabyer, eller er det noen som kjenner på at det er noe på gang? :)

Ingen fødsel her ennå, men har nå passert 37 uker. På kontroll i uke 36 var symfysemålet 36, hodet lå ned, men det var ikke festet.

Jeg har mye kynnere, nå også om natten. I tillegg verker det i korsryggen, men jeg kjenner ikke nedpress - bare bevegelser der nede og noen dult i blæra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fødsel her heller. Er nå 37+6 og har en del sterke kynnere, og litt nedpress i dag. Men ellers ikke mye som tyder på fødsel :) Skal på ultralyd i morgen, som sikkert blir siste ekstrakontroll før fødsel. Spent på hvordan vekten hennes er, ettersom den ikke har fulgt kurven helt de siste ukene. Den har gått litt nedover og jeg hadde heller ikke lagt på meg noe fra uke 33-36 :klo: Har lagt på meg jevnt hele veien, og syntes det er rart at jeg ikke legger på meg noe nå på slutten som hun skal gå opp ca 200g i uken. Tenker mer og mer på fødsel nå og gruer meg faktisk en del. Vil ha det overstått :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 12 timer til vi skal møte opp på Ullevål for KS!! 
Hjelpes meg nå er jeg snart tobarnsmor! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Beccy87 skrev:

Under 12 timer til vi skal møte opp på Ullevål for KS!! 
Hjelpes meg nå er jeg snart tobarnsmor! :bond:

Masse lykke til :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, stine889 skrev:

Ingen fødsel her heller. Er nå 37+6 og har en del sterke kynnere, og litt nedpress i dag. Men ellers ikke mye som tyder på fødsel :) Skal på ultralyd i morgen, som sikkert blir siste ekstrakontroll før fødsel. Spent på hvordan vekten hennes er, ettersom den ikke har fulgt kurven helt de siste ukene. Den har gått litt nedover og jeg hadde heller ikke lagt på meg noe fra uke 33-36 :klo: Har lagt på meg jevnt hele veien, og syntes det er rart at jeg ikke legger på meg noe nå på slutten som hun skal gå opp ca 200g i uken. Tenker mer og mer på fødsel nå og gruer meg faktisk en del. Vil ha det overstått :rolleyes:

I mine to andre svangerskap har vekten min også stagnert eller gått veldig lite opp etter uke 35, men ut har det kommet to jenter med helt fin vekt, så det trenger ikke å bety noe :Nikke: Men veldig kjekt å få en siste UL-sjekk da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Haley skrev:

I mine to andre svangerskap har vekten min også stagnert eller gått veldig lite opp etter uke 35, men ut har det kommet to jenter med helt fin vekt, så det trenger ikke å bety noe :Nikke: Men veldig kjekt å få en siste UL-sjekk da :)

Godt å høre 😄 Hun hadde heldigvis lagt greit på seg denne gangen og fulgt kurven fra sist 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2017 den 21.35, Beccy87 skrev:

Under 12 timer til vi skal møte opp på Ullevål for KS!! 
Hjelpes meg nå er jeg snart tobarnsmor! :bond:

Hvordan går det med dere @Beccy87? Håper alt står bra til med dere :)

Jeg er nå i uke 38 og har begynt å tenke mer på denne berømte "fødebagen".  

Til baby: Jeg har funnet frem en body, bukse/strømpebukse, sokker og hentesett i ull med genser, bukse og lue. Bilstol og teppe er utenom. Skal jeg ta med bleier? Hvor mange i tilfelle? Fikk noen gratis i disse babypakkene som er engangs som jeg kan ta med. Vi har tenkt å bruke tøy men siden jeg har fått så mange negative reaksjoner(av typen "æsj" og generell uvitenhet) tør jeg ikke ta med det. 

Til meg: fuktighetskrem(er så tørr luft på sykehus), joggebukse, t-skjorte og genser til hjemreise toalettsaker. Leste at enkelte tyvlånte en av mannens boksere, er det noen som har en mening om det? :fnise: 

Jeg kan ikke pakke ned noe sjokolade eller annet energirikt for det blir bare spist innen den skal :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, rosenkål skrev:

Hvordan går det med dere @Beccy87? Håper alt står bra til med dere :)

Jeg er nå i uke 38 og har begynt å tenke mer på denne berømte "fødebagen".  

Til baby: Jeg har funnet frem en body, bukse/strømpebukse, sokker og hentesett i ull med genser, bukse og lue. Bilstol og teppe er utenom. Skal jeg ta med bleier? Hvor mange i tilfelle? Fikk noen gratis i disse babypakkene som er engangs som jeg kan ta med. Vi har tenkt å bruke tøy men siden jeg har fått så mange negative reaksjoner(av typen "æsj" og generell uvitenhet) tør jeg ikke ta med det. 

Til meg: fuktighetskrem(er så tørr luft på sykehus), joggebukse, t-skjorte og genser til hjemreise toalettsaker. Leste at enkelte tyvlånte en av mannens boksere, er det noen som har en mening om det? :fnise: 

Jeg kan ikke pakke ned noe sjokolade eller annet energirikt for det blir bare spist innen den skal :P

Det høres ut som min fødebag😄 Tror ikke du trenger å ta med noe av bleier, da du får alt du trenger av det, bind osv på sykehuset. Jeg har kjøpt med noen Pierre Robert boksere som jeg tar med, de var på 50% rabatt på nett. Men ellers så hadde nok mannens boksere funket fint også:fnise: Ellers får du jo de "netting"-trusene på sykehuset som er ganske så behagelige. Jeg tok med meg noen slike hjem sist gang faktisk🙈 Jeg tenker også å kjøpe med noe drikke og kjeks/nøtter til fødebagen (selv om jeg hadde det med sist også og det ble ikke rørt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere damer? :) 

Rart å tenke på at det nærmer seg termin nå. Jeg stresser litt med å finne en god ammetopp, har gitt opp å finne en god amme bh. Hadde problemer med å finne god bh før jeg ble gravid, så nå er det enda mer håpløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pakket mesteparten av sykehusbagen i dag, men må kjøpe et par amme-BH'er i løpet av uka, for jeg har bare funnet igjen en av de jeg hadde fra tidligere. Og så må jeg sy i knapper i hentesettet :P Har også satt opp vugga og lagt på plass alle klærne til babyen i helga. Er tidlig ute denne gangen (35+1), men skylder på at jeg er 100% sykemeldt og dermed ikke har det like travelt som i de to andre svangerskapene :fnise:

Kjenner at jeg begynner å bli ganske klar for at hun skal komme, men det er jo fortsatt 5 uker til termin, og i verste fall vil hun ikke komme før om 7 uker :dry: Siden bekkenet ikke spiller på lag og jeg ikke får gått noe særlig sitter jeg gjerne på treningsballen min og "ruller/spretter" i håp om at det kan hjelpe litt på modningen :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fremdeles kun pakket bagen i hodet mitt. Samboeren min sa jeg kanskje burde fysisk pakke den snart :P Skal ut og jakte på en god amme topp i morgen. Finner forhåpentligvis en og da har jeg ikke flere unnskyldninger for å ikke pakke bagen. 

Vi hadde en sånn ball før men den gikk det hull på(tror jeg..). Kanskje jeg skulle investert i en ny om det kan hjelpe på å få litt fortgang når jeg blir lei :fnise: Foreløpig så kan hun godt holde seg der inne en ukes tid til :)

Vi har satt opp sprinkelsengen men ikke lagt madrassen i eller tatt på sengetøy. Klærne la jeg på plass for noen uker siden og etterhvert som de har kommet, så du er ikke alene om det @Haley :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@rosenkål Hun må holde seg inne til jeg er 37 uker ihvertfall, så hun ikke blir prematur, men så kan hun komme så snart hun vil :P Men jeg skal prøve å nyte de siste ukene så godt jeg kan for dette er nok mitt siste svangerskap - eller som jeg sier til mannen: Vi skal ikke ha flere barn, men jeg kan ikke love noen ting :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Haley Ja, dere får begge smøre dere med litt tålmodighet og vente til i hvert fall uke 37 er passert ;) 

Dette er vår første og jeg må ærlig innrømme at jeg har litt lyst at hun skal få en lillesøster/lillebror etterhvert men føler jeg begynner å bli gammel(blir 30 i år), så de må bli litt tette i tilfelle. Vi er litt trege på det meste, inkludert baby :fnise: 

Jeg er i uke 38 og er egentlig innstilt på å gå over tiden men nå fikk jeg innkalling til tannlegen til uken, kanskje det setter fart på sakene her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38 uker og kjenner på nye plager, som kynnere om natten, verk i rygg/sete, mensverk og ømme bryst. Det er vondt å snu seg i senga og jeg må løfte med meg magen. Dette kjennes ut som modning før fødsel!

Er det normalt å plages så mye med kroppen før den skal prestere i en fødsel? 😧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Caramelli skrev:

Jeg er 38 uker og kjenner på nye plager, som kynnere om natten, verk i rygg/sete, mensverk og ømme bryst. Det er vondt å snu seg i senga og jeg må løfte med meg magen. Dette kjennes ut som modning før fødsel!

Er det normalt å plages så mye med kroppen før den skal prestere i en fødsel? 😧

Jeg er 38+5 og har de siste dagene hatt litt kraftigere kynnere og i dag har jeg litt stikninger og små murringer nedi der. Det kjennes hvertfall ut som det skjer noe modning! Sist hadde jeg egentlig kun kynnere såvidt jeg kan huske 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stine889 skrev:

Jeg er 38+5 og har de siste dagene hatt litt kraftigere kynnere og i dag har jeg litt stikninger og små murringer nedi der. Det kjennes hvertfall ut som det skjer noe modning! Sist hadde jeg egentlig kun kynnere såvidt jeg kan huske 🤔 

For meg kjennes det ut som PMS, men det har jeg jo ikke 😂 Jeg har også stikninger når jeg reiser meg.

Hvilken uke fødte du i sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er så tungt og plagsomt den siste tiden for at man skal bli passelig drittlei hele greia og på den måten motivert til å takle fødselen! :P 

Her ligger lillesøster og sover i nestet sitt ved siden av meg. 
Etter et veldig vellykket keisersnitt og to dager på barsel kom vi hjem på Fredag og hun har rukket å bli hele 5 dager allerede! 
Stor jente med 50cm og 4450g! Hadde det ikke vært planlagt snitt så hadde hun nok kommet før for hun var helt klart ''ferdig bakt''. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Caramelli skrev:

For meg kjennes det ut som PMS, men det har jeg jo ikke 😂 Jeg har også stikninger når jeg reiser meg.

Hvilken uke fødte du i sist?

Haha! Nei det er nok sikkert noe modning på gang 😄 Jeg gikk 12 dager over og ble satt i gang, så kan ikke huske at jeg hadde noe murringer eller noe den gang. Det har fortsatt i hele dag foran og bak i korsryggen. Spennende da 😄

1 time siden, Beccy87 skrev:

Jeg tror det er så tungt og plagsomt den siste tiden for at man skal bli passelig drittlei hele greia og på den måten motivert til å takle fødselen! :P 

Her ligger lillesøster og sover i nestet sitt ved siden av meg. 
Etter et veldig vellykket keisersnitt og to dager på barsel kom vi hjem på Fredag og hun har rukket å bli hele 5 dager allerede! 
Stor jente med 50cm og 4450g! Hadde det ikke vært planlagt snitt så hadde hun nok kommet før for hun var helt klart ''ferdig bakt''. :fnise:

Gratulerer så mye med jenten 😄💗 Er formen fin etter keisersnitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...