Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, stine889 skrev:

Jeg har også hatt mye og sterke kynnere i det siste. Men føler de har roet seg litt igjen nå. Legen på KK spurte om jeg hadde kynnere og sa at jeg har en del. Så spurte han om det var i aktivitet, så sier jeg at jeg ofte får det bare når jeg ligger på sofaen. Da så han litt overrasket ut og sa "ja men da har du vært i aktivitet rett før?", noe jeg ofte ikke har. Fikk inntrykk av at det ikke var helt normalt så jeg vet ikke jeg 🤔 Men føler ikke at noe er på gang her hvertfall. Har ikke helt troen på spontan fødsel etter 12 dager over og igangsetting sist :fnise:

Det er det samme her, jeg har ikke nødvendigvis vært i aktivitet.  Med mindre å bla i en bok eller sitte på forelesning gjelder som aktivitet :P  

Jeg har vært overbevist om at jeg kommer til å gå over tiden men er litt usikker nå.. Neida, det skjer nok ingenting her med det første heller. Men håper virkelig ikke jeg går 12 dager over, det høres slitsomt ut! Krysser fingrene for at du ikke går like lenge denne gangen :)

Skal til jordmor på onsdag, da har det sikkert roet seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, rosenkål skrev:

Det er det samme her, jeg har ikke nødvendigvis vært i aktivitet.  Med mindre å bla i en bok eller sitte på forelesning gjelder som aktivitet :P  

Jeg har vært overbevist om at jeg kommer til å gå over tiden men er litt usikker nå.. Neida, det skjer nok ingenting her med det første heller. Men håper virkelig ikke jeg går 12 dager over, det høres slitsomt ut! Krysser fingrene for at du ikke går like lenge denne gangen :)

Skal til jordmor på onsdag, da har det sikkert roet seg :)

Nei her kommer de ofte når jeg ligger strak ut :fnise: Vil ikke regne det som aktivitet.. Jeg syntes det gikk helt greit sist gang, og det går fint om jeg går litt over. Men håper helst på en spontan fødsel rundt termin. Selv om jeg er litt nervøs for hvor fort det vil gå, med samboer på jobb uten bil 2-3 mil unna og jeg har 3 åringen alene her på morgen før bhg 🙈 Håper det skjer når han er hjemme. 

Satser på at kynnerne dine roer seg til det ja. Mine er hvertfall blitt bedre syntes jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, kan tenke meg det ikke er så gøy om noe skulle skje og han er så langt vekke. Håper ikke det blir et for stort ekstra stressmoment for deg. Håper det blir spontan fødsel her også rundt termin :) Vi bor og jobber/studerer begge to ikke så langt fra KK, så han kan igrunn gå/løpe( :fnise:) fra jobb om noe skulle skje. 

Ingen endring ikynnerene her, kommer ca hvert 5.-6. minutt. Våknet kl 5 i natt og var overbevist om at jeg merket smerter i ryggen også men det var nok bare innbilning :P  Er ferdig med forelesninger for i år så jeg kan ta det mer med ro og ikke stresse med å rekke noe. Satser på at det hjelper på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med regelmessige kynnere da @rosenkål! Eller kanskje ikke når det ikke leder noen vei...? :P 
Uansett bra du er ferdig med forelesninger og kan slappe av litt, det hjelper forhåpentligvis. 

Her har vi 20 minutter i bil + venting siden vi må bestille taxi dersom noe skulle skje - for å komme oss til sykehuset. 
Nå skal jo jeg ha ks så jeg får jo både dato og klokkeslett å forholde meg til men tanken slo meg her om dagen at det KAN jo skje at vannet går plutselig før planlagt og da blir det nok en del stress her. 
Ikke bare med tanke på reisevei osv, men vi har jo en allerede på 1,5år som da må ordnes for. 
Er han i bhg er det jo greit for da kan noen andre hente, men skjer det midt på natten så blir det plutselig verre. 
Krysser fingrene for at det ikke skjer! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2017 den 13.57, rosenkål skrev:

 

Har du fått prøvd puta nå, @Caramelli?

Eksamen er neste torsdag, så er det rett i permisjon fra studier. Får se om jeg tar en ekstravakt eller to etter. Men merker mer og mer plager i bekkenet nå de siste dagene. Håper det gir seg litt. 

Ja, den har jeg prøvd og bestemt meg for å beholde. Det som er bra er at den ikke bare er en ammepute, men også en kroppspute til meg. Samboeren min fikk låne den, men jeg ville straks ha den tilbake 😂 Men den tar stor plass i senga, er formet som en C og er ikke praktisk å ha med seg på reise. Så det blir en vurderingssak.

Hva har du eksamen i? Masse lykke til - utrolig at du klarer å ta eksamen når du er 8 måneder gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Beccy87 oi, da får dere to tette :) det må være litt skummelt med lang og ikke minst kronglete reisevei. Det tror jeg hadde stresset meg litt. 

@Caramelli jeg hadde veldig lyst på en sånn stor pute, de ser så gode ut! Så er litt misunnelig der ;)

Det er en blandingseksamen på en måte, psykiatri, hjemmesykepleie og lovverk. Vi får se om jeg klarer å bestå, motivasjonen er ikke helt på topp, kynnerene hjelper ikke akkurat på konsentrasjonen heller. Jeg prøver og så får jeg heller ta den opp igjen neste år, ikke helt krise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, rosenkål skrev:

@Beccy87 oi, da får dere to tette :) det må være litt skummelt med lang og ikke minst kronglete reisevei. Det tror jeg hadde stresset meg litt. 

@Caramelli jeg hadde veldig lyst på en sånn stor pute, de ser så gode ut! Så er litt misunnelig der ;)

Det er en blandingseksamen på en måte, psykiatri, hjemmesykepleie og lovverk. Vi får se om jeg klarer å bestå, motivasjonen er ikke helt på topp, kynnerene hjelper ikke akkurat på konsentrasjonen heller. Jeg prøver og så får jeg heller ta den opp igjen neste år, ikke helt krise :)

Sikkert greit å bli ferdig med eksamen nå om du klarer. Hvis ikke kan du sikkert få en sykemelding og få den utsatt noen måneder.

Jeg har også mye kynnere når jeg er i bevegelse/sitter, men de går over hvis jeg ligger og hviler. Problemet er at jeg får bevegd meg altfor lite når det er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 uker og 8 måneder gravid i dag! Var på sykehuset og fikk ultralyd - alt var normalt, lillegutt ligger med hodet nedi bekkenet og veier ca. 2,5 kilo.

Det er mye som skal ordnes før han kommer og jeg får fort vondt i mage, rygg og sete av alt styret. Kjenner jeg trenger å roe helt ned før fødselen, så håper det enda er noen uker til han kommer. Hvordan går det med dere?

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 9 dager igjen til KS og jeg jobber med å snu hodet til å forstå at vi snart skal få en bitteliten baby i hus igjen. 
Tiden her har rast avgårde og det har liksom ikke gått opp for meg enda. :vetikke:
Vi har fått på plass det meste nå.
I morgen skal jeg hente vognposen på posten og så må vi få kjøpt inn et par bodyer til i ull også må vi ut å handle litt flasker og utstyr siden jeg ikke skal amme denne gangen men ellers er det meste i hus.

Fødebagen fortsatt mest i tankene, jeg har pakket baby klærne vi skal ha med men ikke noe mer.. 
Jeg vet ikke, det blir bare til at jeg utsetter alt, i tillegg til at jeg sover dårlig, har mer og mer vondt i bekken og rygg og dagene er rett og slett bare for korte.:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

Her er det 9 dager igjen til KS og jeg jobber med å snu hodet til å forstå at vi snart skal få en bitteliten baby i hus igjen. 
Tiden her har rast avgårde og det har liksom ikke gått opp for meg enda. :vetikke:
Vi har fått på plass det meste nå.
I morgen skal jeg hente vognposen på posten og så må vi få kjøpt inn et par bodyer til i ull også må vi ut å handle litt flasker og utstyr siden jeg ikke skal amme denne gangen men ellers er det meste i hus.

Fødebagen fortsatt mest i tankene, jeg har pakket baby klærne vi skal ha med men ikke noe mer.. 
Jeg vet ikke, det blir bare til at jeg utsetter alt, i tillegg til at jeg sover dårlig, har mer og mer vondt i bekken og rygg og dagene er rett og slett bare for korte.:bond:

Det er ikke lenge til! 😃 Hvorfor skal du ikke amme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Caramelli skrev:

Det er ikke lenge til! 😃 Hvorfor skal du ikke amme?

Fordi jeg syntes amming var helt grusomt psykisk, vanskelig å forklare men det føltes feil og ekkelt og jeg gråt veldig, veldig, veldig mye og guttungen nektet flaske. 
Ble derfor tvunget til å amme i 6 måneder før han lærte seg å drikke av kopp og spise fast føde og det makter jeg ikke gå igjennom igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Beccy87 skrev:

Fordi jeg syntes amming var helt grusomt psykisk, vanskelig å forklare men det føltes feil og ekkelt og jeg gråt veldig, veldig, veldig mye og guttungen nektet flaske. 
Ble derfor tvunget til å amme i 6 måneder før han lærte seg å drikke av kopp og spise fast føde og det makter jeg ikke gå igjennom igjen. 

Kjenner du på en slags fødselsdepresjon eller er du redd for å få det? Håper babyen vil ta flaske nå da eller at det blir bedre å amme denne gangen 🙂 

Alt er jo nytt for meg, både fødsel og amming. Så vet ikke hvordan det blir...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Caramelli skrev:

Kjenner du på en slags fødselsdepresjon eller er du redd for å få det? Håper babyen vil ta flaske nå da eller at det blir bedre å amme denne gangen 🙂 

Alt er jo nytt for meg, både fødsel og amming. Så vet ikke hvordan det blir...

 

Jeg hadde fødselsdepresjon sist og er redd for å få det igjen ja. 
Er jo mer obs på tegnene denne gangen (mannen også er klar på at han skal ta grep hvis han ser tegn igjen). 
De fleste takler ammingen kjempe bra, jeg har fortsatt ikke møtt noen som har hatt samme problem som meg, da mitt problem bare er psysisk. Jeg hadde mer enn nok melk, en baby med godt tak og ikke noe vondt fysisk, det var bare det mentale som ikke stemte. 
Så nå skal jeg ikke tilby pupp en gang, bare gå rett på flasken så får babyen bare leve med det. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg hadde fødselsdepresjon sist og er redd for å få det igjen ja. 
Er jo mer obs på tegnene denne gangen (mannen også er klar på at han skal ta grep hvis han ser tegn igjen). 
De fleste takler ammingen kjempe bra, jeg har fortsatt ikke møtt noen som har hatt samme problem som meg, da mitt problem bare er psysisk. Jeg hadde mer enn nok melk, en baby med godt tak og ikke noe vondt fysisk, det var bare det mentale som ikke stemte. 
Så nå skal jeg ikke tilby pupp en gang, bare gå rett på flasken så får babyen bare leve med det. :)  

Det høres ut som du har tatt gode forhåndsregler, så dette går nok bra @Beccy87 🙂

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2017 den 17.48, Beccy87 skrev:

Jeg hadde fødselsdepresjon sist og er redd for å få det igjen ja. 
Er jo mer obs på tegnene denne gangen (mannen også er klar på at han skal ta grep hvis han ser tegn igjen). 
De fleste takler ammingen kjempe bra, jeg har fortsatt ikke møtt noen som har hatt samme problem som meg, da mitt problem bare er psysisk. Jeg hadde mer enn nok melk, en baby med godt tak og ikke noe vondt fysisk, det var bare det mentale som ikke stemte. 
Så nå skal jeg ikke tilby pupp en gang, bare gå rett på flasken så får babyen bare leve med det. :)  

Det er som å lese om meg selv, både fødselsdepresjonen, og redselen for å få det igjen denne gangen. Jeg ammet ikke like lenge som deg forrige gang, men kjenner igjen mye av det du skriver. Prøvde en liten stund denne gangen også, men snakket med HS om det i går, og hun sa at man ikke skal amme for enhver pris. Lykke til til deg! Hilsen flaskemamma for andre gang:lillesky2:

Endret av Northelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er veldig enig i at man ikke skal amme for enhver pris! I dag finnes det så mye god erstatning at om man sliter med amming på noen som helst måte, bør man slippe å bli utsatt for ammepress og dårlig samvittighet. Selv har jeg veldig god erfaring med amming av begge jentene, og gleder meg til å gjøre det igjen. Men om det mot all formodning ikke skulle fungere, så kvier jeg meg ikke for å bruke erstatning. Man må gjøre det som er best for mor så vel som barn, tenker jeg :Nikke:

Er i uke 33+5 i dag og har hatt noen veldig hormonelle/emosjonelle dager denne uka. Helt forferdelig slitsomt for psyken, og når jeg har sånne dager må jeg innrømme at jeg tenker på fødselsdepresjon og er redd for at jeg skal få det. Har ikke hatt det med de to andre (kun barseltårer i 14 dager med førstemann. Heller ikke noe kjekt), men denne gangen har svangerskapet vært helt annerledes og mye tyngre både psykisk og fysisk, så jeg er litt spent på barselperioden.

Har begynt så smått å kjenne på litt modning i form av nedpress/press mot skambenet og en episode med murring i helga, så det blir spennende å høre hva JM sier på kontroll i morgen. Tror nok hun ligger med hodet ned fremdeles, slik som hun har gjort siden ihvertfall uke 28, for jeg kjenner mye hikking nederst i magen, men så spørs det om hun har festet hodet eller ikke ennå. Begge storesøstrene hadde festet hodet på kontroll i uke 36 :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe spesielt som har gjort at det har vært så annerledes/tungt denne gangen da @Haley
(jeg husker ikke om du har skrevet noe om det tidligere) :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Beccy87 skrev:

Takk @Caramelli og @Northelia :klem:

Hvordan går det forresten med deg @Northelia, og hvor gammel er førstefødte? :) 

Det går fint her. Vi koser oss med minstedama på 12 dager. Uvant med baby igjen, men syns vi har kommet ganske godt inn i rutiner nå. Mannen er ferdig med sine to uker omsorgspermisjon i forbindelse med fødsel etter denne uka, har vært fint å ha han hjemme, siden jeg har vært litt lite mobil etter fødselen. Førstefødte blir 10 år i sommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ferdig med eksamen og permisjonen min begynner :D Men merker jeg gruer meg mer og mer til hun skal ut. Jeg har unngått å tenke noe særlig på det og konsentrert meg mest om studier, men når jeg leverte inn eksamen i dag slo det meg. Det er ikke mer enn 3 uker til termin :ohmy:

Trist å lese at enkelte av dere har hatt det vanskelig tidligere. Jeg håper det går bra med dere alle denne gangen :) Og jeg er helt enig, amming er ikke noe man må igjennom for enhver pris. Ja, barnet har godt av å få morsmelk men jeg tror en psykisk sterk og stabil og lykkelig mamma er enda viktigere! Håper ikke noen av dere har dårlig samvittighet for valget deres, det har dere ingen grunn til å ha :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...