Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

@Beccy87 det betyr i allefall at det nærmer seg fødsel og at modningen er i gang. Kjenner jeg gruer meg litt...

@Haley Hos meg kom det en stor klump, men leste at den også kan komme litt og litt som du beskriver 🙂

@stine889 jeg har jordmortime i neste uke, men hun sa det ikke var sikkert jeg kom... vi får se. Førstegangsfødene går jo normalt over termin, har jeg hørt 

@rosenkål jeg kjøpte et håndkle med hette/lomme til hodet. Hodet var forresten ikke festet på min jordmortime i går... nå tør jeg ikke bruke ditt googlesøk!

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Caramelli hehe, ifølge Google har vi både kreft og diverse andre sykdommer hele gjengen :P Jeg tenker at jeg er en del av normalen og alt vil gå bra. Har hatt et ganske greit svangerskap, litt bekkenplager men det er jo normalt :)

Savner å høre noe fra @emhanse, hvor er det blitt av deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, rosenkål skrev:

Jeg har også jordmor time i morgen. Er spent på om hodet er festet i morgen. Jeg var dum nok til å google "uke 39 hodet ikke festet" og fikk opp skrekkartikler, så jordmor får beroligge meg i morgen :P

Huff, mye rart som kommer opp om man googler 🙈 Hodet var ikke festet her heller sist kontroll, men er visst like vanlig at det ikke skjer før fødsel med flergangsfødende. 

Fristende å spørre om jordmor kan sjekke om jeg er moden i morgen 🙈 Noen som vet om de gjør det? Vet jo at de stripper noen, men spør man om det selv eller hvordan fungerer det?😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2017 den 21.49, rosenkål skrev:

@Caramelli hehe, ifølge Google har vi både kreft og diverse andre sykdommer hele gjengen :P Jeg tenker at jeg er en del av normalen og alt vil gå bra. Har hatt et ganske greit svangerskap, litt bekkenplager men det er jo normalt :)

Savner å høre noe fra @emhanse, hvor er det blitt av deg? 

Hei! Har falt helt ut av denne gruppa jeg! Beklager @rosenkål🙈 10.01.17 fødte jeg begge tvillingguttene mine. En styrtfødsel på 2t fra vannet gikk og de første riene kom, til begge to var ute! Tvilling 1 kom til og med i sete! Kun lystgass som smertelindring, da de ikke rakk få epiduralen til å funke. Jeg er lykkelig forelsket i mine to guttebabyer! 💙💙 og jaggu sover de mye også! Begge gutta har allerede hatt hver sin natt som de har sovet gjennom😍 sånn, det var en update fra meg:-) Hvordan er det med dere andre?

IMG_3678.PNG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, emhanse skrev:

Hei! Har falt helt ut av denne gruppa jeg! Beklager @rosenkål🙈 10.01.17 fødte jeg begge tvillingguttene mine. En styrtfødsel på 2t fra vannet gikk og de første riene kom, til begge to var ute! Tvilling 1 kom til og med i sete! Kun lystgass som smertelindring, da de ikke rakk få epiduralen til å funke. Jeg er lykkelig forelsket i mine to guttebabyer! 💙💙 og jaggu sover de mye også! Begge gutta har allerede hatt hver sin natt som de har sovet gjennom😍 sånn, det var en update fra meg:-) Hvordan er det med dere andre?

IMG_3678.PNG

Gratulerer så mye!😍 Herlighet for noen nydelige gutter du har fått. Skjønner godt at du er forelsket 😄 Og for en rask fødsel!? Det er vell ikke så vanlig med tvillinger, eller? Så bra at alt gikk fint, og at de sover godt 😊 

Her hadde jeg termin lørdag som var, så nå er det bare å vente. Har ikke helt troen på at det skal skje av seg selv denne gangen heller kjenner jeg🙄 Men krysser fingrene! Har overtidskontroll allerede på torsdag så spent på hva de sier der😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, emhanse skrev:

Hei! Har falt helt ut av denne gruppa jeg! Beklager @rosenkål🙈 10.01.17 fødte jeg begge tvillingguttene mine. En styrtfødsel på 2t fra vannet gikk og de første riene kom, til begge to var ute! Tvilling 1 kom til og med i sete! Kun lystgass som smertelindring, da de ikke rakk få epiduralen til å funke. Jeg er lykkelig forelsket i mine to guttebabyer! 💙💙 og jaggu sover de mye også! Begge gutta har allerede hatt hver sin natt som de har sovet gjennom😍 sånn, det var en update fra meg:-) Hvordan er det med dere andre?

IMG_3678.PNG

Åååå! Så kjekt å høre! :) De var jo bare helt nydelige, gratulerer så mye :)

2 timer siden, stine889 skrev:

Gratulerer så mye!😍 Herlighet for noen nydelige gutter du har fått. Skjønner godt at du er forelsket 😄 Og for en rask fødsel!? Det er vell ikke så vanlig med tvillinger, eller? Så bra at alt gikk fint, og at de sover godt 😊 

Her hadde jeg termin lørdag som var, så nå er det bare å vente. Har ikke helt troen på at det skal skje av seg selv denne gangen heller kjenner jeg🙄 Men krysser fingrene! Har overtidskontroll allerede på torsdag så spent på hva de sier der😊

Jeg hadde også termin på lørdagen. Jordmoren min fikk ikke tak i avdelingen så jeg har ikke fått noen overtidskontroll, men fikk en time til jordmor igjen på onsdag, så får se hva hun sier da. Men de siste par dagene har jeg merket smerter som kan minne om mensmurringer som også tar tak i ryggen og sterkere kynnere. Jeg vet ikke hvordan rier eller noe kjennes ut, så jeg aner ikke om dette har noe å si. Har selvfølgelig googlet litt, ifølge google kan det kanskje være noe på gang nå etterhvert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, rosenkål skrev:

Åååå! Så kjekt å høre! :) De var jo bare helt nydelige, gratulerer så mye :)

Jeg hadde også termin på lørdagen. Jordmoren min fikk ikke tak i avdelingen så jeg har ikke fått noen overtidskontroll, men fikk en time til jordmor igjen på onsdag, så får se hva hun sier da. Men de siste par dagene har jeg merket smerter som kan minne om mensmurringer som også tar tak i ryggen og sterkere kynnere. Jeg vet ikke hvordan rier eller noe kjennes ut, så jeg aner ikke om dette har noe å si. Har selvfølgelig googlet litt, ifølge google kan det kanskje være noe på gang nå etterhvert :) 

Spennende dager for oss begge nå da 😄 Det er vanlig med kontroll 9 dager over leste jeg, men jeg har visst fått litt tidligere (5 dager over). Mensmurringer tror jeg er et bra tegn. Det hadde jeg hele dagen sist gang før jeg fødte om natten. Blir helt forvirret av dette her, har mye kynnere (noen veldig sterke) og enkelte dager er det mye stikking og diverse nedi der 🙈 Men så er det over neste dag. I dag har jeg f.eks. ikke kjent noe nesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stine889 skrev:

Spennende dager for oss begge nå da 😄 Det er vanlig med kontroll 9 dager over leste jeg, men jeg har visst fått litt tidligere (5 dager over). Mensmurringer tror jeg er et bra tegn. Det hadde jeg hele dagen sist gang før jeg fødte om natten. Blir helt forvirret av dette her, har mye kynnere (noen veldig sterke) og enkelte dager er det mye stikking og diverse nedi der 🙈 Men så er det over neste dag. I dag har jeg f.eks. ikke kjent noe nesten. 

Det er likt sånn som hos deg, det kommer og går litt. Det er masse liv i magen! Det er ikke måte på som hun sparker og trener inni der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, rosenkål skrev:

Det er likt sånn som hos deg, det kommer og går litt. Det er masse liv i magen! Det er ikke måte på som hun sparker og trener inni der. 

Voldsom aktivitet her også, spesielt på kveldstid. Kjenner jeg er så klar for at det skal skje noe nå 🙈 Lei av at alle spør hver eneste dag nå kjenner jeg. Håper bare det vil starte av seg selv denne gangen. Noen som har prøvd noe kjerringråd for å sette i gang?😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så langt prøvd husarbeid, trappegåing(vi bor i 5. etasje, gikk ned i boden i kjelleren og hentet en tom eske og opp igjen), turgåing i ulent terreng, sengekos med samboer - ingenting har funket så langt :( 

Leste en plass at Murphys Lov er en sikker vinner. Så vi vurderer å begynne å pusse opp kjøkkenet eller badet :P neida, det blir litt drastisk igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @emhanse :nordvesta:

Er 37+3 i dag og det er 3 uker til termin. Har en liten følelse på at hun kommer før tiden, men vi får se. Fikk meg en liten boost når jeg startet med b12, men de siste 3 dagene har formen vært litt så som så. Er mer trøtt igjen, litt kvalm, løsere i magen og babyen har også vært roligere. Slimproppen kommer litt og litt over flere uker. Noen sier alt dette kan være tegn på at det nærmer seg fødsel, og magen har jo sunket, men noen store forhåpninger om at det skjer de nærmeste dagene har jeg egentlig ikke (selv om jeg håper litt på det så jeg blir ferdig). Kjenner en del nedpress og ubehag enkelte dager, og fikk akutt lynende smerter i lysken i helga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, stine889 skrev:

Gratulerer så mye!😍 Herlighet for noen nydelige gutter du har fått. Skjønner godt at du er forelsket 😄 Og for en rask fødsel!? Det er vell ikke så vanlig med tvillinger, eller? Så bra at alt gikk fint, og at de sover godt 😊 

Her hadde jeg termin lørdag som var, så nå er det bare å vente. Har ikke helt troen på at det skal skje av seg selv denne gangen heller kjenner jeg🙄 Men krysser fingrene! Har overtidskontroll allerede på torsdag så spent på hva de sier der😊

Tuuusen takk😍 nei det er vel ikke det vanligste tror jeg. Jordmor sa hu ikke hadde opplevd det på de årene hun hadde jobbet🙈 jækla vondt, men fy så deilig å bli fort ferdig! Dere har alle såå mye å glede dere til! Jeg ble satt i gang denne gangen, så det var jo også en ny opplevelse. Men formen har vært super etterpå, så dro hjem halvannet døgn etter fødsel:-) Og 16 av 19kg er allerede borte! Fullammer begge to😅

13 timer siden, rosenkål skrev:

Åååå! Så kjekt å høre! :) De var jo bare helt nydelige, gratulerer så mye :)

Jeg hadde også termin på lørdagen. Jordmoren min fikk ikke tak i avdelingen så jeg har ikke fått noen overtidskontroll, men fikk en time til jordmor igjen på onsdag, så får se hva hun sier da. Men de siste par dagene har jeg merket smerter som kan minne om mensmurringer som også tar tak i ryggen og sterkere kynnere. Jeg vet ikke hvordan rier eller noe kjennes ut, så jeg aner ikke om dette har noe å si. Har selvfølgelig googlet litt, ifølge google kan det kanskje være noe på gang nå etterhvert :) 

Jeg måtte google denne gangen jeg også, mens jeg lå på sykehuset og ventet på at ting skulle komme i gabg. Er over 6år siden sist jeg fødte så huska ikke hvordan fier kjentes ut. Beskrivelsene var mensmurringer og det stemte. Du/dere har nok modningsrier, slik dere beskriver. Og det er gode tegn! 👍🏻 krysser alt jeg har for at dere får begge to innen noen få dager❤

7 minutter siden, Haley skrev:

Gratulerer @emhanse :nordvesta:

Er 37+3 i dag og det er 3 uker til termin. Har en liten følelse på at hun kommer før tiden, men vi får se. Fikk meg en liten boost når jeg startet med b12, men de siste 3 dagene har formen vært litt så som så. Er mer trøtt igjen, litt kvalm, løsere i magen og babyen har også vært roligere. Slimproppen kommer litt og litt over flere uker. Noen sier alt dette kan være tegn på at det nærmer seg fødsel, og magen har jo sunket, men noen store forhåpninger om at det skjer de nærmeste dagene har jeg egentlig ikke (selv om jeg håper litt på det så jeg blir ferdig). Kjenner en del nedpress og ubehag enkelte dager, og fikk akutt lynende smerter i lysken i helga. 

Fødte i uke 37+2 selv, og gla jeg slapp gå lenger. Håpe tingene du beskriver er tydelige tegn på at ting snart starter! Masse lykke til😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosenkål skrev:

Jeg har så langt prøvd husarbeid, trappegåing(vi bor i 5. etasje, gikk ned i boden i kjelleren og hentet en tom eske og opp igjen), turgåing i ulent terreng, sengekos med samboer - ingenting har funket så langt :( 

Leste en plass at Murphys Lov er en sikker vinner. Så vi vurderer å begynne å pusse opp kjøkkenet eller badet :P neida, det blir litt drastisk igjen. 

Vi bor i 4 etasje så blir en del trappegåing her også, men uten noen effekt da. Prøvd å være litt aktiv, husarbeid, spist ananas og kanel (selv om jeg ikke tror det er det mest effektive🙈). Vi har ikke hatt sex på noen uker, men har lest mange steder at det kan være effektivt så kanskje det må prøves? Selv om det ikke er det som frister mest akkurat nå 😂 

Haha, nei det blir vell kanskje litt i overkant med store oppussingsprosjekt akkurat nå?

28 minutter siden, Haley skrev:

Gratulerer @emhanse :nordvesta:

Er 37+3 i dag og det er 3 uker til termin. Har en liten følelse på at hun kommer før tiden, men vi får se. Fikk meg en liten boost når jeg startet med b12, men de siste 3 dagene har formen vært litt så som så. Er mer trøtt igjen, litt kvalm, løsere i magen og babyen har også vært roligere. Slimproppen kommer litt og litt over flere uker. Noen sier alt dette kan være tegn på at det nærmer seg fødsel, og magen har jo sunket, men noen store forhåpninger om at det skjer de nærmeste dagene har jeg egentlig ikke (selv om jeg håper litt på det så jeg blir ferdig). Kjenner en del nedpress og ubehag enkelte dager, og fikk akutt lynende smerter i lysken i helga. 

Kan jo virke som kroppen gjør seg klar til fødsel da, så er jo godt mulig hun kommer før?😊 Jeg har også hatt noen sånne lynende smerter i lysken. De er ikke noe gode 🙈 

17 minutter siden, emhanse skrev:

Tuuusen takk😍 nei det er vel ikke det vanligste tror jeg. Jordmor sa hu ikke hadde opplevd det på de årene hun hadde jobbet🙈 jækla vondt, men fy så deilig å bli fort ferdig! Dere har alle såå mye å glede dere til! Jeg ble satt i gang denne gangen, så det var jo også en ny opplevelse. Men formen har vært super etterpå, så dro hjem halvannet døgn etter fødsel:-) Og 16 av 19kg er allerede borte! Fullammer begge to😅

Oi🙈 Godt det gikk fort da, men sikkert veldig intenst kan jeg tenke meg. Hvordan ble du satt i gang? Og hvordan syntes du det var? Jeg ble satt i gang med ballongkateter sist, og hadde en god opplevelse med det. Og så bra du er i god form og at ammingen går greit 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare spørre dere om noe! Skulle tisse i går kveld før jeg la meg, og idet jeg satt meg ned på toalettet så begynte det å renne, uten at jeg hadde startet å tisse og jeg klarte ikke stoppe det. Så begynte jeg å tisse og det virket nesten som det var to stråler?😂 Men den første bare rant, det var ikke en kraftig stråle.  Vanskelig å forklare, men det rente altså før jeg begynte og tisse, og det har aldri skjedd før. Det jeg lurer på da er jo om det kan ha vært fostervann? Hva tror dere?🤔 Har ikke kommet noe i dag da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stine889 skrev:

Må bare spørre dere om noe! Skulle tisse i går kveld før jeg la meg, og idet jeg satt meg ned på toalettet så begynte det å renne, uten at jeg hadde startet å tisse og jeg klarte ikke stoppe det. Så begynte jeg å tisse og det virket nesten som det var to stråler?😂 Men den første bare rant, det var ikke en kraftig stråle.  Vanskelig å forklare, men det rente altså før jeg begynte og tisse, og det har aldri skjedd før. Det jeg lurer på da er jo om det kan ha vært fostervann? Hva tror dere?🤔 Har ikke kommet noe i dag da. 

Vannet mitt har blitt tatt på sykehuset under fødselen begge gangene, så jeg har ikke egen erfaring med det, men utifra hva jeg har hørt fra andre så kan det være fostervannet. Tror jeg ville tatt en telefon til føden og forklart saken, så kan de avgjøre. De ønsker vel at fødselen skal komme i gang innen 24t etter vannavgang, mener jeg å ha hørt. Spennende å se om det er noe som skjer snart :)

---

Angående kjerringråd så gjorde jeg en del husarbeid dagen før førstemann kom, og med nr to gjorde jeg det to dager før hun kom og så feiret vi storesøsterens bursdag dagen før. Vi har også hatt mer sex mot slutten av svangerskapene enn under svangerskapene, så kanskje det har hjulpet litt på modningen. De er født hhv 9 dager før og 2 dager etter termin :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i uke 40 - 9mnd gravid og termin på torsdag! Jeg kjører en annen taktikk enn dere, full avslapping så jeg er mest mulig klar når det skjer 😂

Hvor mange er på overtid og har dere fått noen informasjon om dette?

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ringte opp og fikk beskjed om å komme inn i kveld til en sjekk i tilfelle det var vannet. Sparketest og ultralyd så bra ut så de trodde ikke at det var vannavgang. Hun sjekket skjeden for vann, men ikke om jeg var moden. Hadde jo håpet at hun kunne sjekke det når hun først var oppi der 🙄 Nå er vi på vei hjem, og det verker en del nedi der som det ikke har gjort før. Så kanskje det hjalp å rote litt oppi der?🙈 Håper det skjer noe, men samtidig så er storesøster hos besteforeldre så hadde vært godt med en god natts søvn og sove litt lenge i morgen😂 

 

3 timer siden, Caramelli skrev:

Nå er jeg i uke 40 - 9mnd gravid og termin på torsdag! Jeg kjører en annen taktikk enn dere, full avslapping så jeg er mest mulig klar når det skjer 😂

Hvor mange er på overtid og har dere fått noen informasjon om dette?

Det er vell vanlig at jordmor på siste kontroll kontakter fødeavdelingen som gir deg time til overtidskontroll? Og så hvis du kommer til kontrollen så får du time til igangsetting. Hvertfall sånn det foregikk for meg sist gang 😊 Også at det er lav terskel for å ta kontakt om man skulle være bekymret for noe 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stine889 skrev:

Ringte opp og fikk beskjed om å komme inn i kveld til en sjekk i tilfelle det var vannet. Sparketest og ultralyd så bra ut så de trodde ikke at det var vannavgang. Hun sjekket skjeden for vann, men ikke om jeg var moden. Hadde jo håpet at hun kunne sjekke det når hun først var oppi der 🙄 Nå er vi på vei hjem, og det verker en del nedi der som det ikke har gjort før. Så kanskje det hjalp å rote litt oppi der?🙈 Håper det skjer noe, men samtidig så er storesøster hos besteforeldre så hadde vært godt med en god natts søvn og sove litt lenge i morgen😂 

 

Det er vell vanlig at jordmor på siste kontroll kontakter fødeavdelingen som gir deg time til overtidskontroll? Og så hvis du kommer til kontrollen så får du time til igangsetting. Hvertfall sånn det foregikk for meg sist gang 😊 Også at det er lav terskel for å ta kontakt om man skulle være bekymret for noe 👍🏻

Hvor mange uker er du nå? Jeg skal til jordmor i morgen - da blir jeg sikkert satt opp på overtidskontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Caramelli skrev:

Hvor mange uker er du nå? Jeg skal til jordmor i morgen - da blir jeg sikkert satt opp på overtidskontroll...

Jeg er 40+5 😊 Ja, det blir du helt sikkert da 😊👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, stine889 skrev:

Jeg er 40+5 😊 Ja, det blir du helt sikkert da 😊👍🏻

Jordmor sendte meg på sykehuset til vekstkontroll i dag. Fikk CTG og ultralyd - og alt var normalt. De målte også at babyen er ca. 3,6-3,7 kilo 😯 Men ingen fødsel enda, så fikk time til overtidskontroll. Fikk også tilbud om stripping, men takket nei til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...