Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Caramelli skrev:

Så spennende, og rart å tenke på at det nærmer seg fødsel for oss alle!

Ja det er så rart! 
Her går jeg rundt og er max lei av å være gravid men allikevel føler jeg meg laaaaangt fra klar for å få en ny baby i hus! 
Jeg har såvidt begynt å tenke på fødebagen nå, funnet frem litt av klærne vi skal ha med til henne og et par tøfler til meg. :P  
Har dere pakket allerede?! 
Har dere alt klart eller er det flere som føler seg litt uforberedt? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende, @Northelia! Kanskje det blir en 2016-baby, eller et nyttårsbarn :nordvesta: Uansett masse lykke til!

Jeg kjenner også at jeg er ganske lei, @Beccy87, men når det kommer til stykket så er jeg ikke helt klar for fødsel heller :fnise: Jeg er jo "bare" 32+0 i morgen, men om 5-6 uker kan hun gjerne komme. Planen er å ordne i stand stelleplassen, ordne soveplassen (vugge + at det nok blir mye samsoving i babynest første tiden), vaske klær, sy babynest, pakke sykehusbagen og sjekke hva jeg har av amme-BH'er/-topper og ullinnlegg i løpet av januar. Vår første kom 39+1, og andremann kom 40+5, så jeg er spent på hvordan det blir denne gangen, og håper at ikke nr. 3 kommer enda senere :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Beccy87 skrev:

Ja det er så rart! 
Her går jeg rundt og er max lei av å være gravid men allikevel føler jeg meg laaaaangt fra klar for å få en ny baby i hus! 
Jeg har såvidt begynt å tenke på fødebagen nå, funnet frem litt av klærne vi skal ha med til henne og et par tøfler til meg. :P  
Har dere pakket allerede?! 
Har dere alt klart eller er det flere som føler seg litt uforberedt? :sjenert:

Jeg har ikke pakket noe, men skal gjøre det i januar. Hva skal du pakke?

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstejenta vår kom 31.desember kl.04:28😄 Ble satt på drypp etter vannavgang, og det gjorde susen. Hun kom med panna opp og jeg klarte ikke å presse henne ut, så de måtte bruke sugekopp. Like før det ble haste- ks, men det slapp vi heldigvis unna😄 Veide 2705 gram og er 47 cm. Hun er selvfølgelig verdens fineste💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne delt pakkeliste med deg @Caramelli, må bare skrive den først! :P  

Gratulerer sååååå mye @Northelia! Hørtes tøft ut med sugekopp, hvordan er formen nå da? 
Må dere bli lenge på sykehuset før dere får dra hjem? 
:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Beccy87 skrev:

Jeg skulle gjerne delt pakkeliste med deg @Caramelli, må bare skrive den først! :P  

Gratulerer sååååå mye @Northelia! Hørtes tøft ut med sugekopp, hvordan er formen nå da? 
Må dere bli lenge på sykehuset før dere får dra hjem? 
:nordvesta:

Formen blir bedre og bedre:) Vi sliter litt med ammingen, men det kommer seg vel etterhvert. Jeg vet ikke hvor lenge vi må bli, men håper å komme hjem til storesøster snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Northelia skrev:

Minstejenta vår kom 31.desember kl.04:28😄 Ble satt på drypp etter vannavgang, og det gjorde susen. Hun kom med panna opp og jeg klarte ikke å presse henne ut, så de måtte bruke sugekopp. Like før det ble haste- ks, men det slapp vi heldigvis unna😄 Veide 2705 gram og er 47 cm. Hun er selvfølgelig verdens fineste💕

Gratulerer så mye med jenten 😄💗 Så bra du slapp haste-ks. Håper dere får ammingen på plass og får komme fort hjem😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Northelia Gratulerer så mye med nyttårsjenten! :D Hun var litt for utålmodig til å vente til 2017 ja :fnise:

God jul og godt nyttår til dere alle :)

Det nye året startet her med forkjølelse, men det er vel bedre å ha det nå når det fremdeles er en måneds tid igjen til termin. Jeg har ikke tenkt så mye på å pakke fødebagen, annet enn at jeg har sortert klærne hennes og lagt de jeg vil ha med fremst i skapet så det er lett for kjæresten å røske med seg klærne hennes om det skulle skje noe. Jeg får følge litt med på hva dere tenker å ta med og herme etter dere ;) 

Jeg og baby har uansett laget en avtale om at hun skal nyte livets late dager i hvert fall til helgen etter eksamen, så får jeg ladet litt opp også :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg skulle gjerne delt pakkeliste med deg @Caramelli, må bare skrive den først! :P  

Gratulerer sååååå mye @Northelia! Hørtes tøft ut med sugekopp, hvordan er formen nå da? 
Må dere bli lenge på sykehuset før dere får dra hjem? 
:nordvesta:

Tror det ligger en liste på nett med hva man bør ta med? Men lag gjerne en liste til oss når du er ferdig 😀

Jeg vurderer å kjøpe ammeputen doomoo stor. Noen som har prøvd den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jenta, @Northelia :nordvesta:

Mannen sa helt ut av det blå mens vi spiste middag i dag, at det kanskje var på tide å pakke sykehusbagen snart i tilfelle hun kommer tidlig :fnise: Så jeg får vel feste de siste trådene og sette knapper i hentesettet, og begynne å finne frem klærne etter storesøstrene og vaske dem. Og skrive en liten liste med det som skal pakkes med ;)

Jeg har kjøpt Doomoo medium, @Caramelli, og den kjennes veldig god ut! Myk, men fast nok til å gi god støtte under amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Haley skrev:

Gratulerer så mye med jenta, @Northelia :nordvesta:

Mannen sa helt ut av det blå mens vi spiste middag i dag, at det kanskje var på tide å pakke sykehusbagen snart i tilfelle hun kommer tidlig :fnise: Så jeg får vel feste de siste trådene og sette knapper i hentesettet, og begynne å finne frem klærne etter storesøstrene og vaske dem. Og skrive en liten liste med det som skal pakkes med ;)

Jeg har kjøpt Doomoo medium, @Caramelli, og den kjennes veldig god ut! Myk, men fast nok til å gi god støtte under amming.

Jeg bestilte Doomoo stor i dag, for jeg leste på nett at medium passet best til små kropper 😂 Også kan man bruke den store som støtte til kroppen mens man sover. Men jeg er veldig spent på om den blir for stor!

Kjennes medium stor nok ut for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Caramelli skrev:

Jeg bestilte Doomoo stor i dag, for jeg leste på nett at medium passet best til små kropper 😂 Også kan man bruke den store som støtte til kroppen mens man sover. Men jeg er veldig spent på om den blir for stor!

Kjennes medium stor nok ut for deg? 

Ja, den har samme standard størrelse som "alle andre" ammeputer, og jeg følte aldri behov for noe mer plass når jeg hadde ammepute til førstemann. Og til andremann brukte jeg bare vanlige pynteputer i sofaen som jeg stablet opp for støtte. Ikke er jeg spesielt liten heller, men ganske gjennomsnittlig slank med et par kilo for mye, 169cm høy :tunge1: Men nå vet ikke jeg hvor mye større den store størrelsen er? Om det ikke er snakk om så mye forskjell så er det vel hipp som happ hva man velger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Haley skrev:

Ja, den har samme standard størrelse som "alle andre" ammeputer, og jeg følte aldri behov for noe mer plass når jeg hadde ammepute til førstemann. Og til andremann brukte jeg bare vanlige pynteputer i sofaen som jeg stablet opp for støtte. Ikke er jeg spesielt liten heller, men ganske gjennomsnittlig slank med et par kilo for mye, 169cm høy :tunge1: Men nå vet ikke jeg hvor mye større den store størrelsen er? Om det ikke er snakk om så mye forskjell så er det vel hipp som happ hva man velger :)

Sånn her ser den ut (bilde hentet fra nett)

305010.jpeg

Hvor stor er din?

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Caramelli skrev:

Sånn her ser den ut (bilde hentet fra nett)

305010.jpeg

Hvor stor er din?

 

Min er i denne størrelsen: 

265168.jpg

Tror vi blir fornøyde begge to ☺ Kjennes ihvertfall ut som en god ammepute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Haley skrev:

Min er i denne størrelsen: 

265168.jpg

Tror vi blir fornøyde begge to ☺ Kjennes ihvertfall ut som en god ammepute.

Vi får se? 😂 Din ser jo litt mer håndterbar ut. I følge dette bildet må jeg sitte på gulvet å amme, hehe:

305012.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg arvet en chicco boppy ammepute fra svigerinnen min. Vet ikke hvordan den er til amming enda men den er helt ypperlig til å støtte bøker på nå i eksamenslesingen :fnise: 

I dag er det en måned til termin!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, rosenkål skrev:

Jeg arvet en chicco boppy ammepute fra svigerinnen min. Vet ikke hvordan den er til amming enda men den er helt ypperlig til å støtte bøker på nå i eksamenslesingen :fnise: 

I dag er det en måned til termin!  

Jeg skal på posten og hente den ammeputa i dag *spent*. 

Når har du eksamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du fått prøvd puta nå, @Caramelli?

Eksamen er neste torsdag, så er det rett i permisjon fra studier. Får se om jeg tar en ekstravakt eller to etter. Men merker mer og mer plager i bekkenet nå de siste dagene. Håper det gir seg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 36 nå og de siste dagene har jeg hatt så utrolig mye kynnere. De er ikke vonde men det er litt ubehagelig når magen blir så hard så ofte, og jeg kjenner det opp i halsen på en måte. Skulle ønske livmoren kunne aktivert magemusklene, så hadde jeg nok hatt six-pack innen termin :fnise:

Dette er helt normalt og betyr ikke at noe er på gang, sant? Har ikke tid til å tenke på dette nå, begynner å bli litt stresset merker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosenkål skrev:

Jeg er i uke 36 nå og de siste dagene har jeg hatt så utrolig mye kynnere. De er ikke vonde men det er litt ubehagelig når magen blir så hard så ofte, og jeg kjenner det opp i halsen på en måte. Skulle ønske livmoren kunne aktivert magemusklene, så hadde jeg nok hatt six-pack innen termin :fnise:

Dette er helt normalt og betyr ikke at noe er på gang, sant? Har ikke tid til å tenke på dette nå, begynner å bli litt stresset merker jeg. 

Jeg har også hatt mye og sterke kynnere i det siste. Men føler de har roet seg litt igjen nå. Legen på KK spurte om jeg hadde kynnere og sa at jeg har en del. Så spurte han om det var i aktivitet, så sier jeg at jeg ofte får det bare når jeg ligger på sofaen. Da så han litt overrasket ut og sa "ja men da har du vært i aktivitet rett før?", noe jeg ofte ikke har. Fikk inntrykk av at det ikke var helt normalt så jeg vet ikke jeg 🤔 Men føler ikke at noe er på gang her hvertfall. Har ikke helt troen på spontan fødsel etter 12 dager over og igangsetting sist :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...