Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

1 time siden, Caramelli skrev:

Den bilstolen kjøpte vi også! Fikk dere den på tilbud? 🙂

Fra det lille jeg har lest om vakuum må jeg regne med både klipping og rifter... og det er jo noe av det jeg frykter mest. Men jeg får vel bare vente i 2 måneder til før jeg vet hvordan fødselen min blir, hehe. Det har jo også noe å si hvordan vei han ligger i uke 36.

Dersom vi kjøpte vogna, fikk vi et gavekort på 2000 kr på Barnas hus. Det brukte vi på bilstolen. Syns det var et såpass godt tilbud, så vi slo til, selv om det var tidlig (uke 15, tror jeg). Fikk også forsikret oss om at vi kunne levere tilbake igjen dersom noe skulle gå galt:) Har du også en luring som ikke vil snu seg? Jeg skal inn på UL i uke 37 for å sjekke. Hun lå i seteleie i uke 32. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Northelia skrev:

Dersom vi kjøpte vogna, fikk vi et gavekort på 2000 kr på Barnas hus. Det brukte vi på bilstolen. Syns det var et såpass godt tilbud, så vi slo til, selv om det var tidlig (uke 15, tror jeg). Fikk også forsikret oss om at vi kunne levere tilbake igjen dersom noe skulle gå galt:) Har du også en luring som ikke vil snu seg? Jeg skal inn på UL i uke 37 for å sjekke. Hun lå i seteleie i uke 32. 

Det var jo en god deal! 

Min lå i seteleie i uke 28 og har fortsatt tid til å snu seg 🚼Jeg har hørt at man blir sendt til UL hvis babyen er i seteleie i uke 36, men at noen først snur seg rett før termin. Det blir spennende å høre hva som skjer i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2016 den 23.13, Caramelli skrev:

Godt å høre at vi har valgt riktig bilstol 👍🏻Og kjekt at du fikk penger tilbake! Kanskje du finner noe på "cyber monday" i morgen?

Ja, tror dere vil bli fornøyd med det :) Cyber Monday gikk meg hus forbi. Aldri hørt om :fnise: Vet at det skal være nattåpent her en gang til før jul, så tenker å få unna siste småting da. Men tiden flyr, og jeg henger ikke helt med i svingene merker jeg. Det går såå mye fortere nå enn sist gang! I går fikk vi endelig se lillemor på 3D ultralyd etter 4 ul hvor hun har gjemt seg  

Her går vi inn i uke 32 i morgen. Mye kynnere for tiden som er litt plagsomt. Men under 3 uker til eksamen og permisjon fra skolen og kun 7-8 vakter igjen på jobb :laugh: *hold ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, stine889 skrev:

Ja, tror dere vil bli fornøyd med det :) Cyber Monday gikk meg hus forbi. Aldri hørt om :fnise: Vet at det skal være nattåpent her en gang til før jul, så tenker å få unna siste småting da. Men tiden flyr, og jeg henger ikke helt med i svingene merker jeg. Det går såå mye fortere nå enn sist gang! I går fikk vi endelig se lillemor på 3D ultralyd etter 4 ul hvor hun har gjemt seg  

Her går vi inn i uke 32 i morgen. Mye kynnere for tiden som er litt plagsomt. Men under 3 uker til eksamen og permisjon fra skolen og kun 7-8 vakter igjen på jobb :laugh: *hold ut*

Neste runde blir vel romjulssalget for vår del 😂 

Så gøy med 3D! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Caramelli skrev:

Neste runde blir vel romjulssalget for vår del 😂 

Så gøy med 3D! 

Ja han legen prøver alltid å få bilde til oss, selv om det ikke har noe for seg annet enn at det er kjekt for oss :laugh: Så det er jo litt gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, stine889 skrev:

Ja, tror dere vil bli fornøyd med det :) Cyber Monday gikk meg hus forbi. Aldri hørt om :fnise: Vet at det skal være nattåpent her en gang til før jul, så tenker å få unna siste småting da. Men tiden flyr, og jeg henger ikke helt med i svingene merker jeg. Det går såå mye fortere nå enn sist gang! I går fikk vi endelig se lillemor på 3D ultralyd etter 4 ul hvor hun har gjemt seg  

Her går vi inn i uke 32 i morgen. Mye kynnere for tiden som er litt plagsomt. Men under 3 uker til eksamen og permisjon fra skolen og kun 7-8 vakter igjen på jobb :laugh: *hold ut*

Her er det 6 uker til eksamen og permisjon fra skolen. Gru-gleder meg! Jeg tar kun ekstravakter på jobb men merker at det begynner å bli tungt med all gåingen på jobb. 

@Caramelli  inne på Besafe sine sider står det izi go modular modellen kan festes med både isofix og bilens egne belter. Jeg står mellom den og maxi-cosi cabriofix. Så at Barnas hus sin julekalender har 25% på besafe sin bilstoler 3.12. Men jeg heller litt mot maxi-cosi nå pga prisen. Aargh! Hater sånt! Kunne det ikke bare vært en bilstol på markedet? Mye lettere å "velge" da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, rosenkål skrev:

Her er det 6 uker til eksamen og permisjon fra skolen. Gru-gleder meg! Jeg tar kun ekstravakter på jobb men merker at det begynner å bli tungt med all gåingen på jobb. 

@Caramelli  inne på Besafe sine sider står det izi go modular modellen kan festes med både isofix og bilens egne belter. Jeg står mellom den og maxi-cosi cabriofix. Så at Barnas hus sin julekalender har 25% på besafe sin bilstoler 3.12. Men jeg heller litt mot maxi-cosi nå pga prisen. Aargh! Hater sånt! Kunne det ikke bare vært en bilstol på markedet? Mye lettere å "velge" da :P

Hvis du har isofix i bilen er det jo greit 👍🏻 Men sjekk at stolen kan klikkes på vogna... hvilken vogn har du?

Hvis du ikke har isofix bør du sjekke at basen (og ikke bare stolen) kan festes med belter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Caramelli har ikke fått tak i vogn enda, men har sett oss ut Stokke trailz, som er bak dagens luke hos babybanden(krysser fingrene!). Skal basen også kunne festes med belter? Trodde det kun var stolen som ble festet med belter hvis man ikke hadde isofix i bilen? Begge de to kan festes på trailz, enten direkte eller vha adapter såvidt jeg har forstått :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, rosenkål skrev:

@Caramelli har ikke fått tak i vogn enda, men har sett oss ut Stokke trailz, som er bak dagens luke hos babybanden(krysser fingrene!). Skal basen også kunne festes med belter? Trodde det kun var stolen som ble festet med belter hvis man ikke hadde isofix i bilen? Begge de to kan festes på trailz, enten direkte eller vha adapter såvidt jeg har forstått :) 

Vi skal også ha Stokke trailz 👍🏻

Hvis du ikke har isofix bør du ha en base som kan festes med belte og en bilstol som kan klikkes både på basen og vogna. Ga dette mening? Uansett, hør med de i butikken, så du kjøper rett stol! 😂

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å se på bilstol i dag, barnas husker tilbud på den ene modellen men etter å ha vært på senvakt i går og tidlig i dag merker jeg det godt i bekkenet og det frister ikke så mye å dra ut. 

Jeg visste ikke at basen kunne festes med belter. Det blir sikkert maxi-cosi på oss siden den er billigere og mange virker fornøyd med den. Så får vi heller kjøpe adapter ved siden av. 

Endte dere opp med besafe stolen tilpasset stokke, @Caramelli?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosenkål skrev:

Planen var å se på bilstol i dag, barnas husker tilbud på den ene modellen men etter å ha vært på senvakt i går og tidlig i dag merker jeg det godt i bekkenet og det frister ikke så mye å dra ut. 

Jeg visste ikke at basen kunne festes med belter. Det blir sikkert maxi-cosi på oss siden den er billigere og mange virker fornøyd med den. Så får vi heller kjøpe adapter ved siden av. 

Endte dere opp med besafe stolen tilpasset stokke, @Caramelli?  

Vi kjøpte maxi cosi cabriofix med base. Basen kan festes med isofix i nyere biler og med belte i eldre biler. Bilstolen klikkes på basen i bilen og på vognen med adapter. Den har kommet godt ut i tester og skal visstnok være lett.

Nå har jeg kommet hjem fra kjøpesenter og måtte rett i seng for å slappe av i alle spente muskler... det kjennes at jeg er i 3. trimester, så skjønner deg godt! Vi kjøpte bilstolen på nett - kanskje du kan gjøre det samme? Også får du noen andre til å hente den for deg 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har endelig skaffet oss vogn! :nigo:

Vi kjøpte ny emmaljunga mondial duo i fjor sommer til førstemann og tenkte det var verdt alle pengene siden det var en god og solid vogn og vi da kunne bruke den på nestemann også. 
Er kjempe fornøyd med vogna (bortsett fra at den punkterer litt ofte, men det er muligens fordi vi er litt slappe med å etterfylle luft i hjulene) men nå når vi ble gravide ''før planen'' og første bare er 17 mnd når ny-baby blir født så har vi behov for søskenvogn. 

Etter å ha ''overfalt'' en fremmed dame på Kiwi så forelsket jeg meg helt i Bugaboo Donkey, men den er så syyykt dyr at å kjøpe den ny var helt uaktuelt. Så da har jeg trålet finn.no i en evighet, ventet og prøvd å være mye mer tålmodig enn det jeg egentlig er og ENDELIG fant jeg en som ikke hadde noen skavanker og som hadde en pris jeg kunne leve med (selv om den på ingen måte var billig) og jeg er kjempe fornøyd! :strix:

Flere som har fått vognen i hus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Beccy87 skrev:

Vi har endelig skaffet oss vogn! :nigo:

Vi kjøpte ny emmaljunga mondial duo i fjor sommer til førstemann og tenkte det var verdt alle pengene siden det var en god og solid vogn og vi da kunne bruke den på nestemann også. 
Er kjempe fornøyd med vogna (bortsett fra at den punkterer litt ofte, men det er muligens fordi vi er litt slappe med å etterfylle luft i hjulene) men nå når vi ble gravide ''før planen'' og første bare er 17 mnd når ny-baby blir født så har vi behov for søskenvogn. 

Etter å ha ''overfalt'' en fremmed dame på Kiwi så forelsket jeg meg helt i Bugaboo Donkey, men den er så syyykt dyr at å kjøpe den ny var helt uaktuelt. Så da har jeg trålet finn.no i en evighet, ventet og prøvd å være mye mer tålmodig enn det jeg egentlig er og ENDELIG fant jeg en som ikke hadde noen skavanker og som hadde en pris jeg kunne leve med (selv om den på ingen måte var billig) og jeg er kjempe fornøyd! :strix:

Flere som har fått vognen i hus? 

Ikke akkurat fått vognen i hus, den har stått lagret hos pappa siden i sommer. Men vi skal faktisk å se på den i dag igjen. Jeg vil sjekke at regntrekket passer, har hørt om mange som ikke var fornøyd med det (buffalo- vogn). Tror ikke det er refleks på det heller, så det må jeg finne en løsning på. Gratulerer med vogn, @Beccy87! Den er kjempefin:)

Ellers har jeg fått helt sinnsykt cravings på sjokolade de siste to ukene. Trodde jeg skulle slippe unna cravings, siden det begynner å bli såpass sent i svangerskapet. Men neida. Så jeg spiser sjokoladerelaterte ting og drikker kakao så ofte jeg syns det er forsvarlig:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Caramelli vi endte opp med besafe modular stokke versjonen, så slipper vi adapter. Bilen vi pleier å låne har isofix fester og de fleste leiebiler vi har vært borti er nyere bilmodeller. Hvis det viser seg at d eikke har isofix så kan vi jo bruke bilens belter på stolen. Basen kan visst brukes til neste stol i serien, det er et pluss :) Godt å få bilstolen i hus! 

@Beccy87 Heldigen! og gratulerer med vogn! :D jeg venter fremdeles på at det skal dukke opp en til en grei pris på finn. Synes stokke vognene som blir lagt ut her i området er ganske dyre, er nesten llike greit å bare kjøpe den ny. Venter til romjulen og hvis vi fremdeles ikke har fått tak i en på finn da så blir det nok en ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@rosenkål Gratulerer, den hadde vi nok også kjøpt om vi hadde isofix. Men vi sparte i allefall noen tusenlapper.

I dag er jeg 31 uker og 7 måneder ut i svangerskapet. Jeg får fort vondt i rygg/bekken, har treg/vond mage, kynnere og kan bare ligge på siden. Men likevel syns jeg det går greit hvis jeg hviler. Nå er det bare å bli ferdig med flytting og jul, så kommer ungen! Jeg merker han vokser fort og beveger seg mye nå. Som førstegangsgravid vet jeg ikke helt hva som venter meg og gruer meg til fødsel. Men det er kanskje like greit å ikke vite hva som venter meg? 😂

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Caramelli skrev:

@rosenkål Gratulerer, den hadde vi nok også kjøpt om vi hadde isofix. Men vi sparte i allefall noen tusenlapper.

I dag er jeg 31 uker og 7 måneder ut i svangerskapet. Jeg får fort vondt i rygg/bekken, har treg/vond mage, kynnere og kan bare ligge på siden. Men likevel syns jeg det går greit hvis jeg hviler. Nå er det bare å bli ferdig med flytting og jul, så kommer ungen! Jeg merker han vokser fort og beveger seg mye nå. Som førstegangsgravid vet jeg ikke helt hva som venter meg og gruer meg til fødsel. Men det er kanskje like greit å ikke vite hva som venter meg? 😂

Her har jeg også plutselig fått vondt i bekkenet de siste dagene. Har vært i kjempe fin form uten noen plager helt til nå. Gleder meg sånn til å bli ferdig med eksamen så jeg kan slappe litt av og ikke bare lese hver gang jeg har fritid😩 Jeg syntes det var veldig greit sist gang å ikke vite hva som venter. Jeg hadde en veldig fin fødsel sist, så jeg har ikke blitt skremt. Men likevel har jeg mange flere tanker rundt det denne gang, og tenker mye på hvordan jeg reagerer når det er i gang. Redd for å få litt panikk 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lenge siden jeg har vært inne her. Spennende å lese om dere alle :) 

Var på ul i dag.  Vekstestimering pga lavt sf-mål. Men baby er helt på størrelsen han skal,  heldigvis. Veldig lettelse. Har ikke helt klart å glede meg. Skal tilbake om noen uker for ny ul. Godt med oppfølging, og får sett lille noen ekstra ganger. 

Må også kjøpe nytt sete. Tror vi ender på maxi cosi da det kan klikkes på vogna vi har fra før(Brio go). Ellers trenger vi stellebord og litt ull. Fikk sommerbaby sist, så mye bomull og kortermet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@stine889 Var dere på sånn fødselsforberedende kurs sist gang? Jeg har begynt å grue meg litt til fødselen og det fødselsforebedende kurset jordmoren min har er på eksamensdagen, så det får vi ikke med oss. Vurderer å gå privat, fikk et kurs anbefalt av jordmoren, så det er jo en mulighet :)

@Caramelli Jeg skal på en treningsgruppe hos en fysioterapeut i morgen for de med bekkenplager i morgen. Gruer meg litt. Er ikke så mye treningstøy jeg får på meg nå for tiden heller :fnise:

@VirreVapp Så greit å kunne bruke vognen fra forrige gang :) Jeg er fullt i gang med strikking av ullplagg, så satser på at vi ikke trenger å kjøpe mye av det. Arver også litt fra søsken/samboers søsken, det hjelper på :) Godt å høre at baby er på riktig størrelse og alt så bra til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosenkål skrev:

@stine889 Var dere på sånn fødselsforberedende kurs sist gang? Jeg har begynt å grue meg litt til fødselen og det fødselsforebedende kurset jordmoren min har er på eksamensdagen, så det får vi ikke med oss. Vurderer å gå privat, fikk et kurs anbefalt av jordmoren, så det er jo en mulighet :)

Ja. Men syntes å huske at jeg ikke fikk så mye ut av det. Var vell kanskje pappaen som lærte mest. Vi damer leser vell kanskje litt mer om dette enn mannfolk?:fnise: Hvertfall her hos oss.. Kursene er jo sikkert forskjellige hos forskjellige jordmødre, og kan godt være at du hadde syntes det var greit. Men jeg tror jeg kunne klart meg uten det. Leste derimot en bok sist gang, som heter Föda utan rädsla. Den likte jeg veldig godt som en forberedelse :) Tror jammen jeg skal finne den fram igjen og lese en gang til. Legger ved link til den om noen er interessert. 

http://www.adlibris.com/no/bok/foda-utan-radsla-9789174270037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@stine889 Fikk du noen smertelindring forrige fødsel og kunne du tenkt deg det samme denne gang? Lykke til på eksamen!

@rosenkål hvordan var treningen? Jeg går på trening i basseng for gravide med bekkenplager og kan varmt anbefale det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...