Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

@Beccy87 Gratulerer! Oi så stor 🙂 da var det sikkert greit med KS. Hva veide ditt første barn? Jeg er nervøs for at min baby blir stor til fødsel, for nå har magen vokst i rekordfart. Blir spennende å se hva symfysemålet mitt er i morgen.

@stine889 her verker det også i korsryggen hvis jeg står en kort stund 😖 Men det går greit hvis jeg ligger, men jeg kan jo ikke ligge hele tide heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Caramelli skrev:

@Beccy87 Gratulerer! Oi så stor 🙂 da var det sikkert greit med KS. Hva veide ditt første barn? Jeg er nervøs for at min baby blir stor til fødsel, for nå har magen vokst i rekordfart. Blir spennende å se hva symfysemålet mitt er i morgen.

@stine889 her verker det også i korsryggen hvis jeg står en kort stund 😖 Men det går greit hvis jeg ligger, men jeg kan jo ikke ligge hele tide heller...

Nei det var det da 🙈 Her har det holdt på uavhengig om jeg står eller ligger/sitter. Har bare vært hjemme og slappet av i dag og hatt mye mens jeg har ligget på sofaen. Spennende å se om det skjer noe etterhvert da 😄 Kjenner jeg gruer meg litt, men samtidig så vil jeg bare bli ferdig med fødsel nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @stine889! :) 
Formen er etter forholdene veldig fin, spiser fortsatt en del smertestillende og orker ikke gjøre så veldig mye mer enn det babyen krever, men det kommer seg dag for dag. :)  

@Caramelli Takk! :) Ja storebror var 4242g og 52 når han ble født. Men han ble riktignok tatt med hastesnitt en uke på overtid. Så sånn sett skiller det de to nesten tre uker og da synes jeg det er litt spesielt at hun var nesten 200g tyngre enn ham! :sprettoy:
Hvis symfysemålet ditt er gått veldig mye opp så kan du bli henvist til ul og vekstestemering da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Beccy87 skrev:

Takk @stine889! :) 
Formen er etter forholdene veldig fin, spiser fortsatt en del smertestillende og orker ikke gjøre så veldig mye mer enn det babyen krever, men det kommer seg dag for dag. :)  

@Caramelli Takk! :) Ja storebror var 4242g og 52 når han ble født. Men han ble riktignok tatt med hastesnitt en uke på overtid. Så sånn sett skiller det de to nesten tre uker og da synes jeg det er litt spesielt at hun var nesten 200g tyngre enn ham! :sprettoy:
Hvis symfysemålet ditt er gått veldig mye opp så kan du bli henvist til ul og vekstestemering da? 

I dag var symfysemålet mitt det samme som for 2 uker siden, selv om jeg har gått opp 2kg. Hva var symfysemålet ditt i uke 38?

Jeg fikk UL i uke 36 og da var alt normalt, så jordmor var ikke bekymret 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det stille for tiden 🙈 Går alle bare å venter nå? Her er det 5 dager igjen til termin men ingen tegn til lillesøster ennå. Nå kan hun godt komme snart ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt 28 dager igjen til termin her... :popcorn: Men håper på at det ikke drøyer så lenge, selv om jeg føler meg bedre enn jeg har gjort på lenge (takk og lov for vitaminpåfyll!). Tror jeg skal ordne i stand vugga i løpet av uka, og ta frem bilstolen, men ellers er i grunn det meste i boks. Kanskje bake litt mer også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dager igjen til termin her, så her går det i venting og Lars Monsen på nrk. Blitt hekta på turprogrammene hans av en eller annen grunn. 

Jeg har begynt å rydde vekk pensumbøker(deilig!) og kontoret vårt generelt. 

Jeg begynte å pakke sekken til føden. Endte opp med å ta med to bodyer, to ullstrømpebukser, sokker og hentesett(jakke, bukse, lue, ullsokker). Til meg ble det joggebukse, to sett undertøy + en ammetopp, sokker, toalettsaker(tannbørste, tannkrem, hårbørste, shampoo). Har skrevet en post-it/huskelapp med vannflaske, nøtter, 70% sjokolade(jeg må kjøpe mer, favoritt for tiden.. :P) og eventuelt annen mat til oss begge, lader og lesebriller. Er det for mye/lite? Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jobber vi med å bli kjent med den nye hverdagen. :) 
Hadde besøk av helsesøster i går og Bølla har gått forbigått fødselsvekten sin med 130g og det er vi kjempe fornøyde med. 
Hun sover, spiser og kjemper litt med magen innimellom, men ikke så mye at jeg er bekymret enn så lenge. 
Hun viser tendenser til å være en natteravn og sover helt klart mer på dagtid enn på natten og det er jo litt slitsomt. Men vi tenker å kjøre samme stil som vi gjorde med storebror og la henne bestemme døgnrytmen sin helt selv de første månedene og se om det går seg til av seg selv. 

Min form er bedre og bedre for hver dag som går, jeg tror jeg kan slutte med smertestillende enten i morgen eller dagen etter, da er det gått to uker tiden fødselen. Mannen blir hjemme til neste mandag før han må på jobb igjen, det gruer jeg meg litt til. 
Mest fordi det skal være planleggingsdag i barnehagen til storebror samme dag, så ikke bare blir det første dag alene hjemme med baby, men det blir alene med begge to på en gang! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, rosenkål skrev:

4 dager igjen til termin her, så her går det i venting og Lars Monsen på nrk. Blitt hekta på turprogrammene hans av en eller annen grunn. 

Jeg har begynt å rydde vekk pensumbøker(deilig!) og kontoret vårt generelt. 

Jeg begynte å pakke sekken til føden. Endte opp med å ta med to bodyer, to ullstrømpebukser, sokker og hentesett(jakke, bukse, lue, ullsokker). Til meg ble det joggebukse, to sett undertøy + en ammetopp, sokker, toalettsaker(tannbørste, tannkrem, hårbørste, shampoo). Har skrevet en post-it/huskelapp med vannflaske, nøtter, 70% sjokolade(jeg må kjøpe mer, favoritt for tiden.. :P) og eventuelt annen mat til oss begge, lader og lesebriller. Er det for mye/lite? Noen synspunkter?

Jeg ville tatt med meg tøfler også. 
Og en singlet eller tskjorte mer enn du tror du trenger for man svetter ofte ganske mye de første dagene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Beccy87 skrev:

Jeg ville tatt med meg tøfler også. 
Og en singlet eller tskjorte mer enn du tror du trenger for man svetter ofte ganske mye de første dagene. :) 

Ja! Slippers glemte jeg å skrive. Har med med en singlet i tillegg til den amme-toppen men da tar jeg med en til. Takk :) 

Kan jeg spørre hva slags smertestillende du tar? Det av ren nysgjerrighet. 

Hvor gammel er storebror og hva synes han om å bli storebror? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, rosenkål skrev:

4 dager igjen til termin her, så her går det i venting og Lars Monsen på nrk. Blitt hekta på turprogrammene hans av en eller annen grunn. 

Jeg har begynt å rydde vekk pensumbøker(deilig!) og kontoret vårt generelt. 

Jeg begynte å pakke sekken til føden. Endte opp med å ta med to bodyer, to ullstrømpebukser, sokker og hentesett(jakke, bukse, lue, ullsokker). Til meg ble det joggebukse, to sett undertøy + en ammetopp, sokker, toalettsaker(tannbørste, tannkrem, hårbørste, shampoo). Har skrevet en post-it/huskelapp med vannflaske, nøtter, 70% sjokolade(jeg må kjøpe mer, favoritt for tiden.. :P) og eventuelt annen mat til oss begge, lader og lesebriller. Er det for mye/lite? Noen synspunkter?

Tok med morgenkåpe også, det er jeg glad for:) Lurt å ta med noe til far også, min hadde med energibarer. 

Jenta vår er også natteravn, @Beccy87. Helt klart mest våken på natta. Heldigvis er det ikke så mye skriking, men hun knør og lager mange lyder, så litt forstyrrende er det jo likevel:tongue: Prøver å få sovet samtidig som henne på dagtid, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, rosenkål skrev:

Ja! Slippers glemte jeg å skrive. Har med med en singlet i tillegg til den amme-toppen men da tar jeg med en til. Takk :) 

Kan jeg spørre hva slags smertestillende du tar? Det av ren nysgjerrighet. 

Hvor gammel er storebror og hva synes han om å bli storebror? :) 

Bare en god gammeldags blanding av paracet og ibux. 1400g hver 6 time den første uka også har jeg trappet ned derifra. Så lenge jeg var på sykehuset fikk et en eller to andre i tillegg men de husker jeg ikke hva heter. :) 

Storebror er 1,5 år og synes det er ganske spennende med ''beeeebiii''. Enten vil han pelle henne i øye eller gi henne en klem, smake på melka hennes, sitte i babynesten og noen ganger blir han sur og sint fordi hun får sitte hos pappaen og ikke han. :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Northelia skrev:

Tok med morgenkåpe også, det er jeg glad for:) Lurt å ta med noe til far også, min hadde med energibarer. 

Jenta vår er også natteravn, @Beccy87. Helt klart mest våken på natta. Heldigvis er det ikke så mye skriking, men hun knør og lager mange lyder, så litt forstyrrende er det jo likevel:tongue: Prøver å få sovet samtidig som henne på dagtid, da. 

Samme her, det er mest lyder og kaving om natten, lite skriking. 
Men hun er så tydelig mye mer våken og oppmerksom på nattestid så føler det blir feil å bare la henne ligge også, hun må jo få litt stimuli når hun først er med tenker jeg. :P 
Prøver å få sovet når hun sover på dagtid her også, men innimellom all pumpingen og kaffekoppene så er det jammen ikke lett hver gang! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, stine889 skrev:

Her var det stille for tiden 🙈 Går alle bare å venter nå? Her er det 5 dager igjen til termin men ingen tegn til lillesøster ennå. Nå kan hun godt komme snart ❤️

Jeg venter og holder fortsatt på med forberedelser og innkjøp. I dag ble det ny badebalje, pledd, laken og handduk til baby.

Ellers er jeg 39 uker - fikk tegnblødning på søndag og i dag gikk slimproppen! Har dette skjedd hos dere?

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Caramelli skrev:

Jeg venter og holder fortsatt på med forberedelser og innkjøp. I dag ble det ny badebalje, pledd, laken og handduk til baby.

Ellers er jeg 39 uker - fikk tegnblødning på søndag og i dag gikk slimproppen! Har dette skjedd hos dere?

Spennende!
Det skjedde aldri her, men må jo bety at fødselen kanskje er i gang da! :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Caramelli skrev:

Ellers er jeg 39 uker - fikk tegnblødning på søndag og i dag gikk slimproppen! Har dette skjedd hos dere?

Har ikke fått tegningsblødning med de to andre, så forventer ikke det denne gangen heller. Men slimproppen har gått litt og litt i mange uker før fødselen (fra ca. uke 32-33, og de er født hhv 39+1 og 40+5), og sånn er det nå også. Litt slim på papiret et par ganger om dagen de fleste dagene. Litt ekstra dagene etter at vi har hatt sex, så det hjelper sikkert på modningen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Caramelli skrev:

Jeg venter og holder fortsatt på med forberedelser og innkjøp. I dag ble det ny badebalje, pledd, laken og handduk til baby.

Ellers er jeg 39 uker - fikk tegnblødning på søndag og i dag gikk slimproppen! Har dette skjedd hos dere?

Spennende da 😄 Betyr jo at det skjer noe! Ingen blødning eller slimpropp her. Har en del sterke kynnere og murringer innimellom pluss at det "stikker" litt nedi der, så jeg håper jo at det skjer noe snart. Har kontroll til jordmor i morgen, som jeg håpte jeg ikke skulle på, men men, får bare smøre oss med tålmodighet 😝 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2017 den 14.21, Beccy87 skrev:

Bare en god gammeldags blanding av paracet og ibux. 1400g hver 6 time den første uka også har jeg trappet ned derifra. Så lenge jeg var på sykehuset fikk et en eller to andre i tillegg men de husker jeg ikke hva heter. :) 

Storebror er 1,5 år og synes det er ganske spennende med ''beeeebiii''. Enten vil han pelle henne i øye eller gi henne en klem, smake på melka hennes, sitte i babynesten og noen ganger blir han sur og sint fordi hun får sitte hos pappaen og ikke han. :P  

Hehe, ikke gammel nok til å forstå at det ikke er så behagelig å bli plukket på øyet. Ikke store aldersforskjellen på de :) 

23 timer siden, Caramelli skrev:

Jeg venter og holder fortsatt på med forberedelser og innkjøp. I dag ble det ny badebalje, pledd, laken og handduk til baby.

Ellers er jeg 39 uker - fikk tegnblødning på søndag og i dag gikk slimproppen! Har dette skjedd hos dere?

Oi, spennende! Du må holde oss oppdatert :) Du minner meg på at vi mangler håndklær til lille. Vi skal ut og storhandle i morgen, får plukke med meg noen håndklær i samme slengen :)

1 time siden, stine889 skrev:

Spennende da 😄 Betyr jo at det skjer noe! Ingen blødning eller slimpropp her. Har en del sterke kynnere og murringer innimellom pluss at det "stikker" litt nedi der, så jeg håper jo at det skjer noe snart. Har kontroll til jordmor i morgen, som jeg håpte jeg ikke skulle på, men men, får bare smøre oss med tålmodighet 😝 

Jeg har også jordmor time i morgen. Er spent på om hodet er festet i morgen. Jeg var dum nok til å google "uke 39 hodet ikke festet" og fikk opp skrekkartikler, så jordmor får beroligge meg i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...