Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

Vi har ikke prøvd med smokk enda, har ikke tenkt så mye på å prøve smokk enda heller. Hun er veldig nysgjerrig så å ligge våken i vognen er oftest utelukket. Men hun har blitt mer våken og liker å se på fargerike leker på gulvet sammen, det er ganske koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke hatt behov for smokk her heller. 
Er heldig med at hun sovner stort sett med en gang hun legges i vogna, kan gå laaange turer uten at hun våkner og siden jeg må vente med å begynne å trene igjen er det veldig deilig at jeg i alle fall får gått en del tur da. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, rosenkål skrev:

Vi har ikke prøvd med smokk enda, har ikke tenkt så mye på å prøve smokk enda heller. Hun er veldig nysgjerrig så å ligge våken i vognen er oftest utelukket. Men hun har blitt mer våken og liker å se på fargerike leker på gulvet sammen, det er ganske koselig :)

Ja, er litt det samme her. Blir litt vanskelig å finne på ting når hun ikke liker vognen, men det går seg vell til. Det er koselig når de blir mer våken og gir mer respons 😄 Her fikk vi første smilet for en uke siden, og nå smiler hun hver dag ❤️

 

8 timer siden, Beccy87 skrev:

Ikke hatt behov for smokk her heller. 
Er heldig med at hun sovner stort sett med en gang hun legges i vogna, kan gå laaange turer uten at hun våkner og siden jeg må vente med å begynne å trene igjen er det veldig deilig at jeg i alle fall får gått en del tur da. ;) 

Så deilig! Godt å få beveget seg litt 😄 Skulle gjerne gjort det samme men må nesten beregne det til når hun sover, og hvis hun våkner så ligger hun ikke lenge før hun begynner å hyle 😏

Jeg håper hun tar smokken snart. Hun har stort suttebehov og våknet gjerne med en gang vi legger henne ned så ser for meg at det blir lettere om hun tar den. Det gjorde det hvertfall med storesøster 😅 Men hun var et par mnd før hun tok smokken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Beccy87 skrev:

Ikke hatt behov for smokk her heller. 
Er heldig med at hun sovner stort sett med en gang hun legges i vogna, kan gå laaange turer uten at hun våkner og siden jeg må vente med å begynne å trene igjen er det veldig deilig at jeg i alle fall får gått en del tur da. ;) 

Mine også sovner med en gang i vogn, men er ikke helt der at de vil sove hvis vogna står i ro;-) så det må vi trene litt på👍🏻 hadde tenkt å få de til å sove duppene sine ute etterhvert🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heisann, her var det stille.

Lillegutt er 5 uker, smiler og sier "a" "o". Han er flink til å sove lenge om natta, men det tar lang tid før han sover tungt... for han våkner straks han blir lagt ned. 

På dagen vil han stort sett ammes i søvn, og jeg blir litt låst - for hvis jeg rører meg våkner han og vil ammes igjen 😂

Hvordan går det hos dere, noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er hun 6 uker, jeg er ikke sikker på om jeg har fått et skikkelig sosialt smil fra henne enda. Hun har smilt noen ganger uten at det har kommet noen mistenkelige grynt etterfulgt av en promp etterpå, men de kan ha vært tilfeldige. 

Hun sov veldig godt om natten før men har begynt å våkne og er sulten i 3-tiden igjen. Og så er hun veldig sutrete og gråter mye på kvelden før hun sovner. Vet ikke hva vi skal gjøre, ingenting hjelper føles det ut som. Ikke pupp, trøst eller ny bleie. Har prøvd å begynne med smokk nå men den spytter hun bare ut igjen. Skal heldigvis til helsestasjonen i morgen og snakke med både lege og helsesøster. Kanskje de vet noen råd.. 

@Caramelli hun her liker best å sove oppå meg om dagen også. Jeg prøver å legge henne i vognen når hun virker til å sove tungt, det tar gjerne en Netflix episode eller to :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hun 10 uker og smiler mye men mest til meg. :P  
Hun sover stort sett 5-6 timer i ett strekk på natta før hun våkner, spise og sovner i nye 2-3 timer. 

Hvis dere ikke allerede har det så vil jeg anbefale dere å laste ned appen ''the wonder weeks''. Den inneholder så utrolig god informasjon om utviklingstrinnene babyene skal igjennom og alt det innebærer (med sutring, læring, råd og tips).
Det første trinnet er når baby er rundt 5 uker og kan forklare hvorfor deres små er ''vanskelige'' nå. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Beccy87 takk for tipset :) ser at hun akkurat har gått inn i en tordensky periode ifølge appen, kanskje det er derfor hun er så utrolig på kvelden nå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@rosenkål noen ganger gråter babyen min uten at vi finner ut hvorfor, men så kommer det en rap også er dramaet over! Så jeg anbefaler å hjelpe ungen til å rape etter ammingen.

Han kan også få episoder der han vil ammes, men kaver og slipper taket hele tiden. I går prøvde vi å gi han litt morsmelkerstatning etter amming, og det hjalp 🍼 Tror ikke jeg har nok melk hele døgnet, så skal prøve det igjen når det skjer.

Hva sa de på helsestasjonen?

@Beccy87 den appen vil jeg ha, men nå har jeg tatt så mange bilder av babyen at minnet er fullt 😆

Har du forresten vært i barselgruppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hun blitt 6 uker og smiler masse:-) Det er så koselig. Har hatt en periode med masse grining på kveldstid, men etter at jeg kuttet ut melk i min kost så har hun roet seg veldig. Det er visst mange babyer som reagerer på melkeprotein i kumelk, så det kan jo kanskje være verdt et forsøk?

Her styrer hun også fælt av og til under amming, men da er det som oftest en rap som skal opp og så kan jeg legge hun til igjen.

Jobber også fortsatt med smokken 😅 Hun liker den ikke, men tar den i bilstolen eller vognen når hun begynner å skrike. Så den hjelper veldig der hvertfall😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, stine889 skrev:

Her er hun blitt 6 uker og smiler masse:-) Det er så koselig. Har hatt en periode med masse grining på kveldstid, men etter at jeg kuttet ut melk i min kost så har hun roet seg veldig. Det er visst mange babyer som reagerer på melkeprotein i kumelk, så det kan jo kanskje være verdt et forsøk?

Her styrer hun også fælt av og til under amming, men da er det som oftest en rap som skal opp og så kan jeg legge hun til igjen.

Jobber også fortsatt med smokken 😅 Hun liker den ikke, men tar den i bilstolen eller vognen når hun begynner å skrike. Så den hjelper veldig der hvertfall😊 

 

I dag er gutten min 6 uker 💙 og skal på 6-ukers kontroll i morgen. Har dere fått vaksine mot rotavirus og hvordan reagerte babyen? Jeg er redd han skal få magesmerter.

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

@Caramelli vi prøver alltid å få henne til å rape men det er ikke alltid det kommer noe. Helsesøster ba oss prøve å legge henne tidligere. Vi har prøvd å legge henne i 21 tiden før men nå satte jeg meg i sengen med dempet lys og det hjalp. Jeg sovnet selv også, så det blir kanskje tidlige kvelder på meg fra nå av. Hun våknet to ganger på natten men det går igrunn greit. 

Hun fikk vaksinen i går, vi merket ingenting til bivirkninger, verken irritabilitet eller magesmerter. :)

@stine889 her godtar hun smokken av og til men ofte så flyr den ut igjen :P vi øver litt daglig :) hun hatet bilstolen før men etter å ha sittet i den i korte økter så går det bedre og bedre nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, rosenkål skrev:

 

@Caramelli vi prøver alltid å få henne til å rape men det er ikke alltid det kommer noe. Helsesøster ba oss prøve å legge henne tidligere. Vi har prøvd å legge henne i 21 tiden før men nå satte jeg meg i sengen med dempet lys og det hjalp. Jeg sovnet selv også, så det blir kanskje tidlige kvelder på meg fra nå av. Hun våknet to ganger på natten men det går igrunn greit. 

Hun fikk vaksinen i går, vi merket ingenting til bivirkninger, verken irritabilitet eller magesmerter. :)

@stine889 her godtar hun smokken av og til men ofte så flyr den ut igjen :P vi øver litt daglig :) hun hatet bilstolen før men etter å ha sittet i den i korte økter så går det bedre og bedre nå. 

Det var godt å høre, håper alt går bra med vaksinen for oss også.

Trodde ikke man kunne endre døgnrytmen de første 3 månedene...

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde heller ikke man kunne endre døgnrytmen deres når de er så små. Det kan være tilfeldig at det gikk så bra i går. Vi får se hvordan det går i kveld. 

Krysser fingrene for at det ikke blir noen reaksjon på vaksinen for dere heller :) Hun gråt endel rett før hun skulle få vaksinen men ble stille når hun fikk den, den falt i god smak her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen reaksjon på vaksinen her heller, enn så lenge 😊 Hun har de siste dagene hatt grønn avføring så ble rådet av lege i dag til å kutte ut ALT som inneholder melkeprotein. Og det er ikke bare bare 😳 det er jo det i alt nesten. Har vært å kjøpt havremelk i dag så får bare prøve så godt det går. 

Gleder meg til det blir litt rutiner på sovingen sånn at man kan få litt kveld igjen 😅 Er deres våken om natten eller har de skjønt at natt er natt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, stine889 skrev:

Ingen reaksjon på vaksinen her heller, enn så lenge 😊 Hun har de siste dagene hatt grønn avføring så ble rådet av lege i dag til å kutte ut ALT som inneholder melkeprotein. Og det er ikke bare bare 😳 det er jo det i alt nesten. Har vært å kjøpt havremelk i dag så får bare prøve så godt det går. 

Gleder meg til det blir litt rutiner på sovingen sånn at man kan få litt kveld igjen 😅 Er deres våken om natten eller har de skjønt at natt er natt? 

Min har også grønnlig avføring, men tror det er helt normalt. Høres slitsomt ut å kutte ut melkeprodukter, det hadde jeg ikke klart... 😲 Var det også andre grunner til at du la om kostholdet?

Når det gjelder søvn skjønner ikke min forskjell på dag og natt. Tror ikke hans døgn har 24 timer, for å si det sånn. Så i natt var vi våken! Jeg bare lar han styre søvnen sin selv, også prøver jeg å følge hans rytme - men det er ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Caramelli skrev:

Min har også grønnlig avføring, men tror det er helt normalt. Høres slitsomt ut å kutte ut melkeprodukter, det hadde jeg ikke klart... 😲 Var det også andre grunner til at du la om kostholdet?

Når det gjelder søvn skjønner ikke min forskjell på dag og natt. Tror ikke hans døgn har 24 timer, for å si det sånn. Så i natt var vi våken! Jeg bare lar han styre søvnen sin selv, også prøver jeg å følge hans rytme - men det er ikke lett.

Hun har hatt ganske grønn avføring og noe slimete, samtidig som hun er litt grinete og magevondt. Ble anbefalt av legen å kutte ut alt fordi avføringen skal være sennepsgul. Så får bare prøve oss fram og se 😑 Men gud så vanskelig det blir!

Huff, det er slitsomt med våkenetter. Vi har heldigvis bare hatt et par. Tror hun har skjønt at natt er natt selv om vi ikke har noen rutiner, for hun sovner alltid igjen etter amming om natten. Men hun har fått en litt dårlig uvane de siste dagene. Våken nesten hele dagen og sover hele ettermiddagen/kvelden, så det går jo litt utover nattesøvnen 😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2017 den 14.14, stine889 skrev:

Hun har hatt ganske grønn avføring og noe slimete, samtidig som hun er litt grinete og magevondt. Ble anbefalt av legen å kutte ut alt fordi avføringen skal være sennepsgul. Så får bare prøve oss fram og se 😑 Men gud så vanskelig det blir!

Huff, det er slitsomt med våkenetter. Vi har heldigvis bare hatt et par. Tror hun har skjønt at natt er natt selv om vi ikke har noen rutiner, for hun sovner alltid igjen etter amming om natten. Men hun har fått en litt dårlig uvane de siste dagene. Våken nesten hele dagen og sover hele ettermiddagen/kvelden, så det går jo litt utover nattesøvnen 😴

I natt fikk vi sove! 😀 Har du merket noen endring etter du la om kostholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2017 den 20.35, stine889 skrev:

Ingen reaksjon på vaksinen her heller, enn så lenge 😊 Hun har de siste dagene hatt grønn avføring så ble rådet av lege i dag til å kutte ut ALT som inneholder melkeprotein. Og det er ikke bare bare 😳 det er jo det i alt nesten. Har vært å kjøpt havremelk i dag så får bare prøve så godt det går. 

Gleder meg til det blir litt rutiner på sovingen sånn at man kan få litt kveld igjen 😅 Er deres våken om natten eller har de skjønt at natt er natt? 

Kan ikke grønn avføring og magevondt være en reaksjon på vaksinen da?

Synes det var veldig drastisk av legen å be deg gjøre det med mindre lille har hatt grønn avføring lenge og veeldig magevondt. De aller fleste babyer har jo vondt i magen fra tid til annen.. 

Og det tar vel minimum en uke før du merker om forandringene hjelper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...